LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio komt met opzegvergoeding!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wilmoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:50

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door wilmoo »

Hallo Maarten, jij weet er nogal veel vanaf geloof. Ik schets even mijn situatie. Ik heb gas en stroom via Oxxio. Ik ga volgende maand verhuizen naar een gebied met stadsverwarming. Ik heb dus geen gas meer daar en moet ook elektrisch gaan koken. Ik kan mijn GAS-contract met Oxxio niet meenemen omdat zij die dienst (stadsverwarming) niet leveren. Dus die moet ik beëindigen en dat kost mij 100 Euro.

Nou snap je dat ik klaar ben met Oxxio en ik overweeg om weer terug te gaan naar ENECO. De klantenservice deelde me mee dat zij een evt. opzegvergoeding overnemen.

Kun jij mij zeggen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alles via Eneco of niet?

ToonDo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 21:02

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door ToonDo »

Hoi allemaal, ik zie dat de meeste Oxxio ook van hun beste kant kennen.
Maar het kan nog erger.
Ik kreeg ook een dreigbiref met een opzegvergoeding terwijl ik keurig overgestapt was terug naar Essent op de afgesproken datum die Oxxio had aangegeven. ( Essent zul je denken maar hun administratie deugt tenminste nu wel na alle kritiek).
Na enige brief wisseling kreeg ik een bevestiging van Oxxio dat ik geen opzeg vergoeding verschuldigd was. Ik had het niet op Oxxio, gezien de slechte ervaringen met hun administratie in het verleden.
Dus had ik de 25 euro die afgeboekt was laten storneren en ging ik daarna op vakantie.
Vervolgens stort Oxxio geheel uit eigen beweging nog een keer 25 euro terug.
En prompt krijg na mijn vakantie een dreigbrief dat ik 25 euro moet betalen. Ik denk nauw dat is raar ik heb toch een brief gekregen dat ik geen opzeg vergoeding hoef te betalen. Nog maar eens mijn bank afschriften nagekeken eind augustus en de zelfde dag komt Oxxio met Interim justicia om de hoek.
Oxxio probeert dus een interne administratie fout te verhalen via interum jusiticia
Dus Oxio en interum justicia uitgelegd wat er gebeurt en dat ik de 25 euro direct terug stort maar dat een vriendelijk verzoek met uitleg het zelfde effect zou hebben opgeleverd.
Tot de dag van vandaag wordt ik nog steeds achter volgt door Oxxio en interum justicia ondanks dat ik alle bewijzen al 2 keer naar beide heb opgestuurd.
Blijkbaar krijgt de adminsitraties van beide partijen het administratieve systeem niet bevredigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Typisch Oxxio. Dat bedrijf moet verboden worden, maar ja dan komen ze weer terug onder een andere naam en gaan ze weer verder met hun wanpraktijken.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Enne Wilmoo ik kan je daar niet bij helpen. Bel de klantenservice van het nieuwe energiebedrijf. Ik weet niet alles en daar ben ik blij om. Ik kan slechts mijn ervaringen delen.

Verder je krijgt van Oxxio vanzelf bericht. Je moet hen alleen enorm in de gaten houden en alle bewijzen en correspondentie bewaren en bovenal hun rekening blokkeren van automatische incasso.

Succes met overstappen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Shine »

Hallo Maarten, jij weet er nogal veel vanaf geloof. Ik schets even mijn situatie. Ik heb gas en stroom via Oxxio. Ik ga volgende maand verhuizen naar een gebied met stadsverwarming. Ik heb dus geen gas meer daar en moet ook elektrisch gaan koken. Ik kan mijn GAS-contract met Oxxio niet meenemen omdat zij die dienst (stadsverwarming) niet leveren. Dus die moet ik beëindigen en dat kost mij 100 Euro.

Nou snap je dat ik klaar ben met Oxxio en ik overweeg om weer terug te gaan naar ENECO. De klantenservice deelde me mee dat zij een evt. opzegvergoeding overnemen.

Kun jij mij zeggen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alles via Eneco of niet?
In dit geval mag Oxxio u nooit en te nimmer een boete in rekening brengen voor Gas. Immers u kunt het product gas niet meenemen naar uw nieuwe adres omdat daar simpelweg geen gaslevering plaatsvindt. Mocht Oxxio u wel een boete in rekening brengen voor Gas, ga dan héél hard aan de bel trekken en desnoods de geschillencommissie inschakelen.
Nogmaals: Oxxio mag, in dit geval nooit en te nimmer een boete voor G in rekening brengen.

Mocht u overstappen voor het product Elektriciteit terwijl u nog een lopend contract hebt bij Oxxio, dan mag Oxxio u hiervoor wel een boete in rekening brengen.
Mijn advies: blijf bij Oxxio voor het product Elektriciteit en dien dit contract uit. Zorh wel dat u bijtijds aangeeft dat het betreffende contract niet verlengd dient te worden, zodat u in staat bent over te stappen naar een andere levernacier zodra het Oxxio E- contract is afgelopen.
Stadswarmte daar is geen vrije markt in dus hiervoor dient u zich te melden bij Eneco.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Shine »

Dit protocol is er voor om te zorgen dat men niet met dubbele leveranciers komt te zitten
@ Maarten:
Je kunt nooit en te nimmer dubbele leveranciers contracten hebben. Dit om simpele de reden dat de netbeheerder dit niet accepteert. Het geeft in het geautomatiseerde systeem een giga clash met de nodige problemen en rompslomp.
Het protocol is vooral opgericht om te voorkomen dat mensen die overstappen een boete krijgen. M.a.w. de switch pas doorgevoerd wordt zodra hun bestaande contract uitgediend is. Dit geeft de klant overigens ook duidelijk te kennen!
ECH faciliteert de uitvoering van het Contract Controle Protocol (CCP). Energieleveranciers hebben zich verenigd in het CCP om er voor te zorgen dat het afsluiten van onbedoelde energiecontracten en het plegen van contractbreuk door klanten zo veel mogelijk wordt voorkomen.
Dit geldt dan alleen voor de aangesloten energieleveranciers. Dus niet voor Oxxio. Als je overstapt van Oxxio naar een ander leverancier zal die controle dus niet plaatsvinden en word je pardoes geswitched met alle mogelijke Oxxio boete gevolgen vandien.
Mocht je echt niet je bestaande contract willen uitdienen bij je willejeurig bestaande leverancier, m.a.w. je bewust kiest voor de boete, dan word je meteen geswitched. Maar dit weet je dan en is je eigen bewuste en kenbaar gemaakte keuze.Hiermee komt dan de CCP controle te vervallen.

Kort gezegd...... zowel jij alsook tjoektjoek zeggen eigenlijk hetzelfde alleen met ietwat andere bewoordingen.
:D

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dat je geen dubbele leveranciers hebt dat komt dus wat ik al schreef door het CCP.

Jij beweert dat wij hetzelfde schrijven alleen haal ik dat nergens vandaan, want volgens haar kan men niet zomaar switchen van de 1 naar de ander, omdat eerst het contract uitgezeten dient te worden.

Nogmaals JIJ bepaalt of je overstapt en contractbreuk pleegt en dus niet de leveranciers. Doe je het wel dan is er een schrijven nodig waarin staat dat je dus overstapt en dus automatisch de opzegvergoeding aanneemt. Enkelt bedrijven welke niet zijn aangesloten kunnen dit weer wel makkelijk doen daar zij niet controleren waardoor je dus weer wel een boete krijgt. Dit omdat je zonder dat je het misschien zelf wist bent geswitcht en tja dat kost geld en dat wilt het CCP voorkomen.

Overigens kun je een ongevraagde switch kosteloos beeingdigen tenzij je zelf zo dom bent geweest om ja te zeggen tegen de callcenter-medewerker, want deze gesprekken worden opgenomen of wanneer jij je handtekening hebt gezet.

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Bij Oxxio moet je altijd maken dat je wegkomt, ook al heb je een jaarcontract. Liever een boete betalen dan bij deze "oplichters" blijven zitten. Beter nog is om nooit met deze energieboeren in zee te gaan!!! Ik ben tijdenlang bestookt met (af-)rekeningen voor een periode die al lang afgerekend was met wat toen nog Energiebedrijf.com heette. Oxxio bleef gewoon bedragen afschrijven die op lucht gebaseerd waren. Toen maar de bank verzocht om mijn rekening te blokkeren voor afschrijvingen van Oxxio. Dat werkte tenminste :D. Oxxio heeft nog steeds een bedrag van mij tegoed, maar dat ontvangen ze pas zodra ze met een correcte rekening komen en dat gaat die sukkels toch niet lukken :D.

Vandaag nog even op de website van Oxxio gekeken en heel hard moeten :lol:! Ik heb hieronder een paar leugens even onderstreept. Misschien is e.e.a. inmiddels veranderd, ik heb alleen maar :oops: ervaringen en als ik de reacties hier lees is dat nog immer zo.

Citaat website Oxxio:
In de 7 jaar van Oxxio's bestaan is al veel bereikt voor onze klanten. Door de klant centraal te stellen, zijn we inmiddels in elke regio van Nederland uitgegroeid tot de nummer 2 op de energiemarkt. Ons succes wordt onderstreept door het feit dat al onze klanten bewust hebben gekozen voor Oxxio. Dit in tegenstelling tot de meeste klanten van de traditionele energiebedrijven, die, voordat de energiemarkt geliberaliseerd werd, gebonden waren aan het energiebedrijf dat in een bepaalde regio een monopolie had.

"Het feit dat Oxxio een duidelijk ander geluid laat horen dan de traditionele energiebedrijven heeft er voor een belangrijk deel aan bijgedragen dat Oxxio vanaf de eerste dag van haar bestaan het snelst groeiende energiebedrijf van Nederland is. En nog steeds groeien we hard en zijn we een winstgevende onderneming. Deze groei realiseren wij overigens niet alleen door onze onderscheidendheid, maar ook door een solide klantenservice en goede bereikbaarheid.

Ferry37
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:41

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Ferry37 »

Hallo allemaal.

ik heb mijn bedenkingen bij het toepassen van de opzegvergoeding en hoogte van het bedrag. Er zal toch bij het aangaan van een contract ergens gemeld moeten worden dat er een boete van toepassing is bij voortijdige beeindiging. Dit zal Oxxio wat mij betreft aan moeten kunnen tonen.
Geen melding is volgens mij geen opzegvergoeding.

Nog even over de DTE, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt. http://www.dte.nl

Is het niet zo dat de opzegvergoeding in contracten opgenomen moet zijn?
Is het niet zo dat deze opzegvergoeding bij contracten vanaf juli 2005 gehanteerd mag worden?
Is de opzegvergoeding altijd 50 euro, of .....25 euro?

Wie heeft dit al eens goed doorgenomen en kan hier meer over vertellen?

Gr. Ferry
Laatst gewijzigd door Ferry37 op 21 jan 2008 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

rindeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 10:00

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door rindeltje »

WIE ER VAN OXXIO OOK EEN INCASSO BUREAU OP ZIJN DAK GEKREGEN TERWIJL ZE JE AL BRIEF HEBBEN GESTUURD DAT HET CONTRACT FOUT IS ,WIL WEL EENS WETEN HOE JE DIT OPLOST.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door hj44 »

Mijn kontrakt was stilzwijgend met een jaar verlengd.Ik heb het toen voortijdig verbroken.De boete hiervoor is €25,00 per product,maar oxxio wil €50,00.Na veel vijven en zessen krijg je op den duur een reactie van een "pienter"iemand met de mededeling"het behoord inderdaad maar €25,00 te zijn".Deze heer/dame krijg je alleen als oxxio door heeft dat er bij jouw niets extra valt te halen.Dat het bij oxxio een ontzettende bende is blijkt wel uit het feit dat ik alsnog een schrijven heb gekregen van intrum justitia met het dringende verzoek om toch vooral maar te betalen.(€50ipv.€25) Als dit incassoburo wat wil hebben zullen ze toch eerst bij een rechtbank hun gelijk moeten halen.Toen ik overstapte heb ik hetzelfde met dit bedrijf meegemaakt en heb na vele aanmaningen niets meer gehoord,Is er blijkbaar een lichtje gaan branden.Je moet wel altijd je bankafschriften na blijven kijken of een blokade zetten ,want oxxio doet maar wat.

Ferry37
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:41

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Ferry37 »

Bedankt voor je reactie HJ44.

Ik heb inderdaad 2 mensen gesproken bij Oxxio (na 35 minuten bellen a 0,15 cnt) die aangegeven hebben dat de € 50,- niet juist is.
Oxxio heeft aangegeven dat de inmiddels opgestarte incasso opdracht stop gezet zou worden.
Maar ik heb Oxxio ook gevraagd aan te tonen (middels een kopie van mijn getekende contract of middels een opname van het telefoongesprek) van wanneer tot wanneer mijn contract loopt. Oxxio blijkt hier niet toe in staat te zijn.
Als er niet duidelijk is (vanuit Oxxio) wat de staat van mijn contract is, hoe kan er dan enige vorm van opzegvergoeding gehanteerd worden?
Ik wacht dus nu maar weer even af hoe Oxxio de wijzigingen gaat corresponderen aan mij.

Gr.
Ferry

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door hj44 »

@Ferry37,zij weten heus wel tot welke datum je contract loopt,maar oxxio geeft dit als enige leverancier niet om zoveel mogelijk geld uit de zakken van de consument te kloppen.Het is ook het enige waar dit bedrijf goed in is.In eerste instantie is het regel bij oxxio om de klant te bestelen.Niemand kan mij wijs maken dat de vele fouten,ten nadelen van de klant,die oxxio maakt niet bewust worden gedaan.Zij weten heus wel dat de opzegboete ,na een stilzwijgende verlenging,€25,00 is,maar dit dievegilde probeert je eerst te tillen door een hogere boete van je rekening af te schrijven.Ik zou wel eens willen weten hoeveel ze op deze manier bij elkaar gestolen hebben.Het is ook regel bij oxxio om nog van je rekening af te schrijven als je allang bij een andere leverancier zit.Ze komen er nog steeds mee weg omdat één en ander niet is te bewijzen,maar dat het een ongelofelijke troep daar is ,is wel zeker.

Gr.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Kyle »

er zitten hier alleen mensen die elke dag op zoek zijn om wat negatiefs te mogen plaatsen, Oxxio heeft 800 000 klanten en overal gaat wel eens wat mis. dus niet zeuren mensen.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door hj44 »

Waarschijnlijk flink wat drank door je strot laten kyle.Overal gaat er wel eens iets mis,maar bij oxxio is dat overdreven veel.Zolang oxxio van mij probeert te jatten zal ik de forums op de hoogte houden.Waarom proberen ze mensen te bestelen en waarom duurt het zolang voor iets simpels is opgelost en waarom een incassoburo inschakelen als de fouten bij oxxio gemaakt worden.Geef hier eens antwoord op,in plaats van slap te leuteren.

Gr. HJ

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Ronnio »

ben niet van plan de opzegvergoeding te gaan betalen. Zie mijn website:

http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

grisanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2008 19:40

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door grisanna »

Leg je geschil voor aan de geschillencommissie en Oxxio betaald je (uiteindelijk) zelfs een kostenvergoeding! javascript:emoticon(':lol:')
Laughing

Zelfde geintje gehad met Oxxio over opzegvergoeding. Je wordt na ruim een half jaar geconfronteerd met een opzegvergoeding. Dit terwijl ik zelfs een brief van Oxxio in huis had waarin ze mij de opzegdatum bevestigd hadden; als ik voor deze datum zou opzeggen zou ik een redelijke opzegvergoeding verschuldigd zijn. Ik heb me netjes aan de opzegdatum gehouden en toch krijg je een vergoeding aan de broek.

Ik heb niet betaald. Ik heb diverse brieven gestuurd enz. Geen enkele reactie van Oxxio. Vordering wordt uit handen gegeven aan Intrum Justitia. Zij doen erg vervelend maar doen niet meer dan bellen en schrijven. Je moet wel steeds blijven reageren op hun vragen en opmerkingen.

Uiteindelijk (na bijna een jaar!!) was ik het flink zat en heb gedreigd de zaak voor te leggen aan de geschillencommissie voor energie en water. Communicatie verliep alleen nog via incassobureau. Medewerker van het incassobureau wees me zelfs op de leveringsvoorwaarden van Oxxio (hij was het eens met mijn bezwaar maar kon dat niet hardop zeggen).
Zaak voorgelegd aan geschillencommissie. Kost je € 25,-. Je moet wel zorgen dat je brieven kan overleggen.

Binnen 2 weken kreeg ik een telefoontje van Oxxio dat zij de vordering intrekken. Toen heb ik meteen maar even geregeld dat ik mijn kosten voor de geschillencommissie van hen vergoed wil hebben. Binnen 2 dagen het geld op de bank en een excuusbrief van Oxxio.
Ik ben niet bang dat ze alsnog een claim bij me neerleggen. Anders heb ik altijd nog m'n vrienden van de geschillencommissie. Enne... daar is Oxxio wel bang voor.

Succes medelotgenoten!javascript:emoticon(':D')
Very Happy

http://www.degeschillencommissie.nl/
Laatst gewijzigd door grisanna op 15 mar 2008 10:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Houdt er rekening mee dat zij nog meer last kunnen geven en dat de kans aanwezig is dat zij zelfs opnieuw kunnen gaan zeuren. Houd de rekening geblokkeerd voor hun zodat zij niet kunnen afschrijven, want daar hebben zij ook een houtje van. Afschrijven terwijl alles is betaald en jij geen klant meer ben bij hun.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Shine »

@ Ronnio

Ik heb het doorgelezen en bekeken.
Jemig wat een gedoe bij en met Oxxio en I.J.
Verbazend dat als I.J weet van de problemen met Oxxio, zij hun diensten toch blijven voorrtzetten ten behoeve van deze club. Ze jagen menig gebruiker onterecht de stuipen op het lijf en wellicht incasseren onterecht teveel gelden bij naieve afnemers.
U bent gelukkig mondig en laat u niet op uw huid zitten.

Overigens moest ik wel soms lachen.....
Hoe vaak is u al afsluiting toegezegd als u niet voor -dan-en-dan hebt betaald?

Ben benieuwd naar de afloop nu u uw zaak bij de geschillencom. hebt voorgelegd!
Succes en...... voder maar een lekker schade besdrag terug bij deze corrupte Oxxio bende.

Ieniemienie1954
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:52

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Ieniemienie1954 »

Vandaag eindelijk mijn € 50 teruggehad na een half jaar mailen met deze criminele club. Na dreigen met de geschillencomissie draaiden ze eindelijk bij, maar geen excuus vanwege de fout, alleen dat ze het zo druk haddden, zal wel met de chaos die ze zelf scheppen. Conclusie: ga nooit in zee met oxxio en als je een conflict met ze hebt, blijven aandringen

Gesloten