LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door joost28 »

Wie heeft ervaring met het aanrechtblad van CeraNuovo?

Ik ben erg benieuwd, want het is een nieuw soort blad dat nog erg weinig is verkocht.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door maxx »

Cera Nuovo is een mooi product. Erg strak uiterlijk en daarom alleen voor moderne keukens geschikt.

Ik geloof dat Mr.P een tijdje geleden een warentest heeft uitgevoerd met Cera Nuovo. Kwam aardig positief uit de test, geloof ik.

Cera Nuovo is niet te bewerken en moet dus heel zorgvuldig ingemeten worden. Het beschadigd niet snel maar eenmaal beschadigd is er geen reparatie mogelijk. Kras is kras.

Tijd zal leren of het een blijvertje wordt.

MVG

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door joost28 »

Als je mag adviseren tussen dit product en composiet???

De enige reden dat ik keramiek zou kiezen is dat het krasvaster is en harder dan composiet. Qua uitstraling is het niet mooier voor ons.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Joost,

De meeste mensen gaan voor composiet en graniet omdat het toch meer uitstraling heeft. Cera Nuovo heeft een minder sprekende uitstraling, meer ingetogen terwijl je de keuken met een graniet een persoonlijk tintje kan geven.

Ik zeg niet dat het niet mooi is, maar anders. Ik heb diverse keukens gezien met Cera en het is schitterend. Net als Trespa en glas maakt het de keuken apart. Als dat is wat je zoekt zit je goed.

MVG

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door Mr.P »

Klopt. Wij hebben een bladmonster een beetje "mishandeld"om eens te kijken wat er zou gebeuren in dagelijks gebruik maar ook als een monteur het blad stoot.

Schade aan het blad onstond pas toen wij flink op de (stenen) vloer lieten vallen. Morsen van allerhande spullen, laten vallen van kopjes, glaswerk enz had totaal geen invloed op het blad.

is de uitstraling van de keuken strak dan is het zeker een goede keuze. Wat het gewicht betreft : de monteurs zullen de koper dankbaar zijn :-)

Mr.P.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door joost28 »

Mr. P.:

Maar hoe zijn die eigenschappen die jij beschrijft dan bij composiet???

We gaan morgen even kijken naar een blad van CeraNuovo...

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door Mr.P »

Composiet is een volledig homogeen gesloten massa. het blad is goed bestand tegen alles (normale huish.middelen) die je er overheen gooit. Tot op zekere hoogte hittebestendig (altijd onderzetter eronder > bij elk blad) en behoorlijk krasbestendig.

Let op! Er bestaand meer materialen die als composiet (= een materiaal opgebouwd uit meerdere componenten) verkocht worden. Bijvoorbeeld Cristallite. Dit blad is niet bestand tegen hitte of het uitschieten met een mes.
Bladen als Artestone, Ceasarstone, Reijnstone, Granstone zijn dat wel.

Nieuwe bladen zijn de z.g. Leathertouch bladen. een matte variant deze zijn minder krasbestendig. Hetzelfde geldt voor gezoete versies.

Voor welk blad je ook koopt, gebruik een onderzetter voor pannen en een snijplank om op te snijden.

Mr.P.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door joost28 »

We gebruiken zeker onderzetters en snijplanken, maar het gaat b.v. om als je een bord of glas laat vallen, mijn ouders hebben een hardstenen blad (Begische steen) en dat heeft dan al direkt krassen...

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Joost,

Zo mooi als Belgisch Hardsteen ook is als werkblad, zo ongeschikt is het als werkblad. Jammer genoeg wordt het meerendeel van de kopers niet genoeg gewaarschuwd voor de nadelen van hardsteen.

Je hebt met Belg. Hardsteen 2 opties: 1 je zet het echt continu in de olie en bent echt HEEL voorzichtig of 2 je laat het blad gewoon gaan en vindt het niet erg.

Belg. Hardsteen is niet te vergelijken met graniet en composiet. Zeker niet in onderhoud. Vooral composiet is goed te repareren als er een keer een beschadiging optreed. Maar een beschadiging is niet snel aan de orde. Als je soms ziet wat onze klanten uithalen met de bladmonsters in onze winkel..... en die blijven er goed uitzien.

MVG

MVG

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door joost28 »

We hebben vandaag het CeraNuovo gezien, echt heel raar spul. Ik kan niet zeggen dat het super mooi is, maar in een keuken zal het wel een heel bijzonder element zijn.

Krasvast is het zeker: zelfs met glas, een ander stuk CeraNuovo en met een mes krijg je er geen krassen op...

sjees_hagenees
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2008 13:38

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door sjees_hagenees »

gister toevallig ook dit materiaal gezien als blad en staalvorm en ik moet zeggen het is best stijlvol.

Weet iemand iets over de prijsstelling?

Het is voor ons een reeel alternatief voor beton, andere mooie materialen in een monokleur zijn bijna niet te vinden!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Sjees,

Cera Nuovo is vergelijkbaar met composiet wat prijs betreft.

Ik begrijp niet dat je geen alternatieven kunt vinden voor beton wat kleur/structuur betreft. Ik heb je al een aantal opties gegeven, hb je daar nog naar gekeken? Niet iedereen zal het leveren maar onvindbaar bestaat niet.

Nog een optie: Basalt Sicilia. Deze natuursteensoort is een lavagesteente die erg veel van beton wegheeft zonder die nadelen. Kan zowel glad als geslagen (met relief) worden geleverd. Mooi materiaal. Volgens mij kun je het vinden bij www.Grillo.nl

Die hebben ook alle andere opties die ik al had omschreven. Erbi zit trouwens om de hoek als je in de Ooievaarsstad woont. Ze hebben een leuke showruimte.

Succes!

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door GWTE »

Cera Nuovo is niet te bewerken en moet dus heel zorgvuldig ingemeten worden.
Wij met ons bedrijf kunnen het prima bewerken anders....doen dat zelfs zeer vaak....speciale diamant schijf en haakse slijper....geen probleem.

GWTE

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door maxx »

Klopt, toen we de eigen monsters binnenkregen hebben we dat toendertijd direct geprobeerd. Blijkt bijna nog makkelijker dan graniet.

Wij hebben op de MOW/ Holland Haus de monteurs van Dekker zien tobben met de showopstelling toen het product net op de markt kwam en gingen ervanuit dat bewerken lastig was. Niets is minder waar. Probeer alleen geen koppelnaden oid aan te passen, daarvoor splintert het teveel.

MVG

sjees_hagenees
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2008 13:38

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door sjees_hagenees »

@maxx

Goede tip betr. Erbi,in ga de showroom kijken.
Bij de verschillende keukenboeren geen nieuwe mooie dingen gezien op dit ceranuova na.

Op de website van Erbi vindt ik niet direct mooie alternatieven, en Zodiaq lijkt ook niet direct op beton. Punt is ook dat we een dik blad willen met stolwanden.

de zoektocht gaat verder :)

SMK
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2005 09:31

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door SMK »

Hoe dik wil je, wat dacht u van Ceramistone van Kemie, daar werken wij graag mee. http://www.kemie.nl/ceramistone/

evidencebased
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2008 14:15

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door evidencebased »

Heb sinds half december het ceranuovo werkblad in mijn keuken en ben er zeer tevreden over. Makkelijk schoon te houden, ik zie nog geen krassen, ik zet er ook wel eens een hete pan op (dat gebeurt nou eenmaal, ook al probeer je erop te letten), maar nog geen enkele schade gezien. De kleur is prachtig, de uitstraling chique en rustig, daarom viel ik ook voor dit blad. Nog geen moment spijt van gehad dus.
Op één ding na: ik vindt de onderzijde van het blad, de vulling dus, een fors minpunt. Daar blijft een soort fijn stof uit vallen. Met als gevolg dat ik voor elk gebruik mijn pannen, deksels, schalen, bestek (kortom alles wat direct onder het blad in de kastjes staat), moet ontdoen van een laag fijn stof.
Ik heb dat overigens wel (onlangs) gemeld bij de leverancier, en ben benieuwd of hij het goed gaat oplossen.

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Ceramistone van Kemie,
Hoelang werken jullie daar nog mee? of gaan jullie met Lion-stone in zee. De kwaliteit van Kemie is in orde ook hun noviteiten,en ja daar betaal je wat meer voor!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Keramisch aanrechtblad CeraNuovo

Ongelezen bericht door keukenvirus »

@virus.. kijk ff uit welke fabrieken en merken je promoot op dit forum.
Klepper de klep ik werk reeds 6 jaren voor mijn eigen boterham. En als we het hier over promoten hebben,denk ik dat je niet alle topics leest,want dan lust ik er nog wel een paar. Ik reageer alleen maar op reeds bestaande namen op dit forum en daar is niets mis mee. Goed weekend met veel verkoop toegewenst.

Gesloten