LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mk80
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:08

Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door mk80 »

Nav een openstaande rekening heeft Eneco ergens vorig jaar een persoon langs gestuurd, onaangekonigd, dus zonder mijn weten/akkoord. Niemand van Eneco kan aangeven wanneer hij precies is geweest nog heb ik een brief in de bus gehad dat deze persoon aan de deur is geweest (terwijl Eneco beweert dat deze persoon de brief handmatig in de brievenbus doet?!). Zij rekenen hiervoor 50 euro.

Nu heb ik al een keer of wat telefonisch contact gehad voor het openstaande bedrag, en nu neem ik in de correspondentie ook deze 50 euro in mee, want ik ga niet betalen voor iemand waarvan ik niet weet dat hij komt nog bevestigd krijg dat hij daadwerkelijk geweest is. Tot 4x toe heb ik via email/telefoon contact gehad. Alle data, persoonsnamen e.d. vermeld (4x hetzelfde verhaal hoor, want blijkbaar heeft Eneco moeite met correspondentie bewaren EN beantwoorden), want geen een keer krijg ik een reactie op mijn e-mails. niets, behalve nog een betalingsherinnering. Ik bel op begin okt, leg t verhaal voor de verandering nogmaals uit, stuur het verhaal ook nogmaals op per mail en krijg te horen dat de betalings-afdeling er op terug gaat komen. Half okt 07. Sindsdien niets meer gehoord van Eneco, maar ook de betalingsherinneringen krijg ik niet meer. Opgelost?

Nee niet direct, want Eneco blijkt zo achterbaks te zijn geweest om alles te negeren en wachten tot mijn eindejaarsrekeningen om het bedrag op die manier te verrekenen met mijn 'tegoed bedrag'. Wat een lef!!
Niet dat ze dit op de rekening uitleggen (sterker nog er staat 'te verrekenen met aankomende nota's'), ik krijg dit pas te horen als ik zelf telefonisch contact opneem, omdat ik de eerst volgende maand gelijk al een rekening krijg. Tot overmaand van ramp zijn ze werderom ALLE communicatie van afgelopen jaar kwijt.. :roll:

Mijn vragen:
- kan Eneco iemand onaagekondigd langssturen en hier 50 euro voor in rekening brengen. Jurisch lijkt me dit onmogelijk!
- kan Eneco je aan een incasso bureau overdragen zonder je hiervoor te waarschuwen/informeren?
- wat kan ik beginnen als Eneco aangeeft dat zij brieven versturen die ik echt niet ontvang (heel apart: maandelijkse rekeningen en andere correspondentie ontvang ik wel, alles behalve de betalingsherinneringen!).

Ik raad iedereen aan NIET MET ENECO IN ZEE te gaan. Ze zijn verre van klantvriendelijk, leveren absoluut geen service, en hun hele administratie is een zooitje.

Maar met welke leverancier nu verder te gaan? :(

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door Jonjo »

Je had, zo schrijf je een openstaande rekening. Ja dan kan eneco dit doen. Snel alles verrekenen en zorgen dat je geen achterstand meer oploopt.

mk80
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:08

Re: Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door mk80 »

het is een heel verhaal, oorzaak ervan ligt wel bij mij. heb tijdens de verhuizing 1 rekening te laat betaald en toen besloten om op betalingsherinnering te betalen (om niet 1x 2 maandbedragen te hoeven betalen). die 15 euro adm kosten zijn betaald. daarna nog 1x ivm vakanties te laat betaald, maar ik dacht dat ze ongelijk hadden en dus wel betaald was, dus aangegeven t uit te zoeken en Eneco zou betalingoverzicht sturen. Toen tevens uitgelegd dat ik op herinnerig betaal (mn eigen risico natuurlijk). Het maandelijkse bedrag was inmiddels al betaald, dus het ging alleen nog om 15 euro adm kosten. Eneco heeft betalingsoverzicht opgestuurd en daarna ws die persoon langgestuurd (voor 15 euro adm kosten, kan je nagaan). Heb brieven geschreven tegen die 50 euro natuurlijk, maar zonder reactie is mijn case aan t incasso bureau overgedragen (voor 15 + 50 euro, kan je nagaan). Die 15 euro was inmiddels betaald, dus vandaar mn vraag, wanneer kan een incasso bureau ingeschakeld worden (zij hebben nooit een waarschuwing gegeven). dus wat er nog openstond was 50 euro vd persoon die langs is geweest (voor openstaand bedrag van 15 euro?!) en nu dus ook 100 euro incasso bureau kosten.

sinds ik heb aangegeven op betalingsherinnering te betalen, ontvang ik deze ook niet meer.. heel vaag hoor. dus zelf maar bijhouden wanneer ik moest betalen.. :s

maar goed, 't gaat mij nu om die 50 euro, ongeacht t verhaal waarom hij komt, zijn zij gerechtigd om iemand zomaar tegen kosten langs te sturen zonder mij op de hoogte te brengen van zijn bezoek?
bedoel, als dat van de wet mag, dan is dit een gat in de markt! start een eenmanszaak en stuur gewoon iemand langs tijdens kantooruren! Makkelijk geld verdienen hoor! :evil:

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door frenkievee »

Om na één minder gelukkige ervaring met Eneco direct te roepen; GA NIET IN ZEE, vind ik zeeeer kort door de bocht. Je geeft gelukkig zelf toe dat de oorzaak bij jezelf ligt. Ik snap dat je het niet met die 50 euro eens bent, zeker als dat niet verduidelijkt wordt.
Ik zit al jaar en dag bij Eneco en heb tot op heden geen enkele misser te melden.... Heb gisteren met de klantenservice gebeld en kreeg en direct iemand aan de lijn en de oplossing voor de vraag aangedragen!

mk80
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:08

Re: Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door mk80 »

blij voor jou dat je geen negatieve ervaring heb, maar aangezien ik een lijst van nagtieve ervaringen heb ('t was niet de bedoeling er een klaaglijst van te maken, dus zal niet al mn ervaringen delen!) en een ander dat wil besparen raad ik ze af met eneco in zee te gaan...
mijn ervaring met de helpdesk 'zo zijn onze prcedures' en 'erg vervelend voor u mevrouw' kunnen ze goed citeren idd! maar meedenken, klantgericht acteren, zelfstandig denken of ook maar iets kunnen opslaan&terugvinden aan eerdere correspondentie is te veel gevraagd. Staat je vraag netjes op hun scherm, dan krijg je idd het antwoord opgelezen. Zodra het iets ingewikkelder wordt.. Dat is iig mijn ervaring!
wat een ieder met dat advies doet, is aan henzelf. 8)
en btw dat is niet de issue van mijn topic, dus graag geen correspondentie over wel/geen zaken met Eneco, maar over de zaak en vragen die ik voorleg. Dank!

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door frenkievee »

Je vragen:
- kan Eneco iemand onaagekondigd langssturen en hier 50 euro voor in rekening brengen. Jurisch lijkt me dit onmogelijk!
Dit komt mij wat vreemd voor, maar ik weet niet hoe dit werkt.
- kan Eneco je aan een incasso bureau overdragen zonder je hiervoor te waarschuwen/informeren?
Voordat Eneco (of welk bedrijf dan ook) je overdraagt naar een incassobureau zijn er uiteraard wel de nodige zaken aan vooraf gegaan. Ik doel hierbij op herinneringen, aanmaningen en dergelijke. Dus je zou gewaarschuwd moeten zijn.
- wat kan ik beginnen als Eneco aangeeft dat zij brieven versturen die ik echt niet ontvang (heel apart: maandelijkse rekeningen en andere correspondentie ontvang ik wel, alles behalve de betalingsherinneringen!).
Vragen om kopien en vraag of het juiste adres is gebruikt (??). En als zij stellen dat je het wel ontvangen moet hebben, dan moet Eneco dat ook bewijzen (hoe lastig ook). Het is wel vreemd dat herinneringen niet ontvangen zouden zijn en de rest wel.

succes!

mk80
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:08

Re: Eneco stuurt onaangekonigd persoon langs a 50 euro

Ongelezen bericht door mk80 »

Dank je!

Maar heeft nog niemand eerder dit mee gemaakt? Ik heb namelijk uit directe omgeveing nog 2 personen gesproken die ook stondrn te kijken van een rekening van Eneco-persoon die langs zou zijn geweest. Zij hebben ook geen berichtgeving gehad, niet vooraf en ook niet achteraf...

Iemand ook ervaring en hoe heb je dit opgelost?
Ik zal de kleine lettertjes eens lezen, maar dan nog geloof ik niet dat dit wettelijk toegestaan is.

Gesloten