Via marktplaats heb ik gereageerd op een contactadvertentie.
Hierbij kreeg ik van deze persoon onderstaande mail terug
Ik heb hierop gereageerd en reeds de eerste dag ettelijke (lees heel erg veel) smsjes verstuurd en ontvangen.he hallo
bedankt voor je reactie,
het lijkt mij heel erg leuk om je beter te leren kennen en wie weet wat er allemaal nog volgt tussen ons.
alleen mailen doe ik liever niet omdat ik dit berichtje nu vanaf een pc van een vriendin stuur
mijn eigen pc heeft wat kuren de laatste tijd, en daar zoek ik ook nog iemand voor om naar te komen kijken en het te verhelpen.
mocht jij dus ook een beetje verstand van computers hebben dan komt dat goed uit en dan kan jij er misschien eens naar komen kijken.
als je er de ballen verstand van heb net als ik mag je natuurlijk ook reageren, graag zelfs
mede daarom heb ik mij doorlaten schakelen via sms en ook een beetje om dan de fakers en de rare reacties te kunnen uitsluiten.
hierdoor is mijn nummer afgeschermd en niet meteen te zien.
ik hoop dat je toch de moeite wilt nemen om mij te bereiken en dat kan door een sms te beginnen met:
sfp .... (dan hier je tekst) en dat te sturen naar nummer 4477
dan kom je rechtstreeks bij mij terecht
ik hoop je terug te horen en ik wacht in spanning af.
liefs .....
Ik werd vanmorgen door vodafone ingelicht over mijn 'aparte' belgedrag, want mijn telefoonrekening gaat komende maand veel hoger dan normaal uitvallen. Wat is dus het geval; de smsjes kosten per ontvangen sms 1,50 euro en elke verstuurde sms 0,25 euro. Echter is dit in geen enkele sms noch in het mailtje vermeld.
Ik moet wel zeggen dat ik het erg netjes vind van Vodafone dat ze je hiervan op de hoogte stellen!
Nu heb ik ook het vermoeden dat ik helemaal niet met de meid in de advertentie in contact ben geweest en heb het idee dat er gewoon een particulier achter zit die mensen (die via internet willen daten) op deze manier geld aftroggelt.
Ben er reeds achter dat de dienst wordt aangeboden door het bedrijf Telefuture en heb dit bedrijf zojuist ook een mail over dit voorval gestuurd. Ik snap natuurlijk dat dit bedrijf deze dienst verkocht heeft en er in directe zin ook niets aan kan doen!
Ik ben zelf natuurlijk ook erg naief geweest en dit had dit gewoon met mijn stomme kop niet moeten doen maargoed het is gebeurd.
Ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad, misschien kunnen we onze krachten bundelen en deze vorm van fraude (althans zo voelt het voor mij) kunnen stoppen.
Met vriendelijke groet,
Joost