LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overmaking op postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jolanda en Erna
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2004 12:05

overmaking op postbank

Ongelezen bericht door Jolanda en Erna »

Afgelopen vrijdag 18-1 heeft iemand via een internet betaling geld aan mij overgemaakt. Dit moet op de postbank bijgeschreven worden.
Vandaag woensdag 23-1 staat dit bedrag er nog niet op. Terwijl het al wel bij de ander is afgeschreven.
Hoe schandalig dat de postbank er nu al 5 dagen over moet doen, om het bedrag op mijn rekening te krijgen.
Wie heeft hier ook deze ZEER slechte ervaringen mee?

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door Sjors_B »

via welke bank moet dat geld komen dan ?

Jolanda en Erna
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2004 12:05

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door Jolanda en Erna »

van de Fortis bank

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Is er ook gecheckt of het wel naar de juiste rekeningnummer is overgemaakt?? Normaal gesproken duurt het van bank naar giro 1 dag, dan had je het maandag moeten krijgen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi allereerst gaan enkel overschrijvingen van postbank rekening naar postbank rekening in 1 dag, met de uitzondering van het weekend dan slaapt de postbank. via een andere bank zijn 3 tot 5 dagen standaard dus omgerekend is het bedrag nu 4 dagen onderweg.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Weet je wel heel zeker dat het geld ook echt is overgemaakt, of ga je alleen maar af op het zeggen van de persoon die het geld moet overmaken.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door SJZ »

via een andere bank zijn 3 tot 5 dagen standaard
Mijn ervaring met wat ik vaak doe is:

Van giro naar Argenta bank is 0 of 1 dag.
Van Argenta naar giro is 1 of 2 dagen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door kiz »

Hoi allereerst gaan enkel overschrijvingen van postbank rekening naar postbank rekening in 1 dag, met de uitzondering van het weekend dan slaapt de postbank. via een andere bank zijn 3 tot 5 dagen standaard dus omgerekend is het bedrag nu 4 dagen onderweg.
En da's dus niet waar.
Voorheen werd mij salaris bij de Rabo gestort, en altijd op dezelfde dag bijgeschreven als de storting. Tegenwoordig wordt het op de postbank gestort en óók dezelfde dag bijgeschreven. M'n werkgever bankiert bij ING, en de collega die de daadwerkelijke betaling verricht zit op dezelfde kamer als ik.

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: overmaking op postbank

Ongelezen bericht door Ratz »

Wat een poeha zeg over iets wat al langer bekend is(van postbank naar postbank staat meteen op de rekening van de ander) van bank naar postbank duurt een dag(is mijn ervaring), dus om nu te spreken van een 'ZEER SLECHTE ERVARING' getuigd mijn inziens meer van onwetendheid in bankzaken

Wie is die 'iemand'?
Is dat een persoon die iets van je heeft gekocht via marktplaats oid en die zijn/haar spullen wilt hebben omdat deze zegt het geld te hebben overgemaakt?
Vanaf welke bank is het bedrag over gemaakt?
Duidelijke taal aub.



Een overboeking tussen 2 Girorekeningen wordt meteen verwerkt. Het saldo is direct gewijzigd en de begunstigde kan direct over het geld beschikken. Houd u er rekening mee dat bedrijven en instellingen niet direct inzicht hebben in alle overboekingen. Bedrijven houden daarom de boekdatum aan als datum van betaling.

Een overboeking van een Girorekening naar een bankrekening wordt in MijnPostbank.nl direct verwerkt. Het saldo wordt direct aangepast en de betaalopdracht wordt aangeboden aan de bank waar de bankrekening aangehouden wordt. Afhankelijk van de ontvangende bank wordt de opdracht vaak dezelfde dag verwerkt. Na verwerking verschijnt de boekdatum in Mijn Postbank.nl. Als vuistregel geldt dat betaalopdrachten voor 12.00 uur aangeleverd nog dezelfde dag door de ontvangende bank verwerkt kunnen worden. Opdrachten na 12.00 uur worden de volgende dag verwerkt.

De snelheid van een overboeking van een bankrekening naar een Girorekening met internetbankieren is afhankelijk van de bank waar u bankiert. Zodra de bank deze opdracht aanlevert, wordt de opdracht nog dezelfde dag door Postbank geboekt. De meeste banken bieden net als Postbank betaalopdrachten dezelfde dag aan elkaar aan




Gesloten