LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bontempi keuken - wat is een faire prijs?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
fpennings
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:00

Bontempi keuken - wat is een faire prijs?

Ongelezen bericht door fpennings »

Momenteel aan het kijken voor een keuken, ons oog is gevallen op een Bontempi. Maar zoals iedereen hier, willen wij een eerlijke prijs betalen voor de keuken. Dit wordt onze eerste nieuwe keuken, dus ben ik een beetje op zoek naar een prijsvergelijking voor een Bontempi keuken.

Qua kasten willen wij drie brede lage ladekasten (90 cm breed) en dan nog 3 lage kasten van 60 cm breed. Bontempi heeft. Dit alles hoogglans lak (diverse laklagen bij Bontempi). Daarnaast willen wij nog 3 hoge kasten van 60cm breed.
Volgens onze keukenboer moet je aan kasten (inclusief montage) dan zo aan de 9000 euro denken. Dit is volgens hem de netto prijs. Vind het zelf toch wat aan de hoge kant.

Daarnaast hebben we het nog over een composieten werkblad (die moeten toch allemaal wel redelijk in dezelfde prijsklasse zitten, kleur is zwart/antraciet). De afmetingen van het blad zijn dan 270cm* 60cm en nog een los blad van 150cm * 90 cm. Inclusief de uitsparingen voor de kookplaat en wasbak moeten wij hier op ongeveer 5000 euro rekenen volgens onze adviseur. Ook hier is het weer een netto prijs. Hierbij is het blad dan tot 8cm opgedikt.

Voor de apparatuur denk ik dat we wel een faire prijs krijgen, dit is namelijk wel redelijk transparant. Zoals al eerder op dit forum gezegd.

Ikzelf heb het idee dat in de kasten de meeste lucht zit, maar ook in het blad vind ik de prijs toch fors aangezet.

Dit betreft dan wel totaalprijzen inclusief plaatsen en montage.

Mijn vraag is dan ook, zijn dit faire prijzen? En heeft iemand ervaring met Bontempi keuken (zowel positieve als negatieve zijn welkom). Ik kan verder namelijk erg weinig opmerkingen/prijsindicaties op internet vinden.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Bontempi keuken - wat is een faire prijs?

Ongelezen bericht door WARNING! »

[quote]ons oog is gevallen op een Bontempi. Maar zoals iedereen hier, willen wij een eerlijke prijs betalen. Mijn vraag is dan ook, zijn dit faire prijzen?[quote]

Bedoel je met ‘faire prijzen’ de prijs die jij ervoor moet betalen hier in Nederland of bedoel je met fair, wat de kinderarbeid kindertjes in de derde wereld ervoor betalen, om voor ons westerlingen van die eerlijke Ikea niveau prijzen te realiseren voor de vele luxe artikelen die wij begeren. Van dat soort uitbuit prijzen die door de meeste Nederlanders als eerlijk en transparant worden gezien, misschien kun je me dan gelijk even uitleggen waarom iedere keuken verkoper als aflegger, boef en oplichter wordt gezien door sterk bevooroordeelde consumenten als jij en vele andere die Internet als maatgevend zien voor prijsstelling, service en kwaliteitsniveau. Als je zelf niet kunt beoordelen of Bontempi bij je budget past loop dan gewoon even een bouwmarkt binnen, daar hebben ze alles lekker voordelig en eerlijk geprijsd (meestal uit China of India lekker goedkoop). Ik snap niet waarom veel consumenten daar niet kunnen slagen, lekker zelf ontwerpen en bedenken, prachtig toch? Doe je best!

:twisted:

fpennings
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:00

Re: Bontempi keuken - wat is een faire prijs?

Ongelezen bericht door fpennings »

Beste WARNING,

Om even op jouw vragen te reageren: Met een faire prijs bedoel ik een prijs die gewoon voor zowel de consument als de verkoper redelijk is (de verkoper om zijn personeel en de ruimte mee te betalen en een beetje winst te maken, de consument om de juiste prijs/kwaliteit verhouding te krijgen).

Zou je, ook antwoord kunnen geven op mijn vragen? Bijvoorbeeld wat vind jij van deze prijsstelling (als jij zegt dat dit gewoon goede prijzen zijn voor een Bontempi zijn we even goede vrienden hoor!!).
En daarnaast wat kun jij mij vertellen over de kwaliteit cq ervaringen van consumenten met een Bontempi. Het design is iets wat wij kunnen waarderen en dat kun je ook gewoon zien, willen we best voor betalen. Maar de duurzaamheid, daar kan ik als consument toch echt een slechte inschatting van maken, dan staat het toch vrij om naar ervaringen van anderen te vragen?

Laten we het in elk geval proberen positief te houden, dat is in elk geval wel mijn opzet.

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Bontempi keuken - wat is een faire prijs?

Ongelezen bericht door patje68 »

of bedoel je met fair, wat de kinderarbeid kindertjes in de derde wereld ervoor betalen, om voor ons westerlingen van die eerlijke Ikea niveau prijzen te realiseren voor de vele luxe artikelen die wij begeren.
Lekkere zin joh :shock:
Begrijp niet waarom kindertjes een keuken zouden moeten kopen :?:
Maar als dat mijn keuken goedkoper maakt,...uhhh....waarom niet :roll:

Gesloten