LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleiding door Bol.com
misleiding door Bol.com
Op de site voor Engelse boeken van Bol.com staat de actie 2 penguin pockets voor 12,50. Als je doorklikt blijkt dat je door het invullen van een couponcode van deze actie gebruik kunt maken. Dat heb ik echter geprobeerd en dan zegt hij dat de coupon vervallen is, terwijl op de site staat dat de actie tot 31 januari duurt. Dus ik gemaild naar de klantenservice, en dan zeggen ze eerst dat de actie volgens 'het systeem' maar tot 15 januari duurt. Dus dan mail ik terug dat op de site staat dat het tot 31 januari duurt en dan zeggen ze dat ze het mailtje doorsturen naar de betreffende afdeling. Echter nu, 4 dagen later, kan het nog steeds niet. Zo wordt het natuurlijk vanzelf 31 januari zonder dat nog van de aanbieding gebruik kan worden gemaakt. Ik vind dit misleiding (ik ga niet bellen want ik het geen zin er ook maar een cent aan uit te geven). Kan ik hier iets aan doen?
Re: misleiding door Bol.com
Nog een mailtje sturen of toch gewoon bellen. Heb wel eens de klantenservice van Bol.com nodig gehad en ze zijn zeer goed bereikbaar (de keer dat ik belde tenminste).
Ter info: ik heb al 4 (erg nette) mailtjes gestuurd (elke dag 1), waarvan slechts op 2 gereageerd is. Dit vind ik niet erg bereikbaar.
-
Dan is het inderdaad zo 31-jan.ik ga niet bellen want ik het geen zin er ook maar een cent aan uit te geven).
En stel dat de klantenservice U wel kan helpen als U belt.
Waarom zou de klantenservice dat dan niet kunnen als ik ze email? Ik zou niet weten waarom het mij geld zou moeten kosten om van een actie gebruik te maken die gewoon op hun site staat.Quote:
ik ga niet bellen want ik het geen zin er ook maar een cent aan uit te geven).
Dan is het inderdaad zo 31-jan.
En stel dat de klantenservice U wel kan helpen als U belt.
Goed, we gaan de proef eens op de som nemen. Ik heb het net zelf even uitgeprobeerd en de couponscode werkt inderdaad niet, hoewel de actie volgens de website nog niet is verstreken.
Heb zojuist een vriendelijk mailtje naar de klantenservice verstuurd met de vraag hoe ik alsnog van deze actie kan profiteren. En nu maar eens kijken of ze mij wel een goed antwoord kunnen geven .
Heb zojuist een vriendelijk mailtje naar de klantenservice verstuurd met de vraag hoe ik alsnog van deze actie kan profiteren. En nu maar eens kijken of ze mij wel een goed antwoord kunnen geven .
Ik ben erg benieuwd.
Voila, drie uurtjes later een mailtje terug met een oplossing:
Probleem opgelost, lijkt me ."U geeft aan dat de code niet wordt geaccepteerd. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om de bestelling zonder de code te plaatsen, zodat wij het volgende voor u kunnen doen: U plaatst de bestelling onder de normale prijs zonder de korting. Zodra u de bestelling heeft ontvangen kunt u contact met ons opnemen en het volgende case nummer aan ons vermelden: (..........). Hiermee kunnen wij het verzoek indienen bij de financiële afdeling om het factuurbedrag aan te passen, zodat de korting alsnog aan u wordt verleend. Dit betekent dat u, afhankelijk van de betaalmethode, een bedrag teruggestort krijgt of alsnog het juiste bedrag kunt overmaken.
Wij wijzen u er wel op om er goed op te letten dat de boeken wel voldoen aan de eisen voor deze actie.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
En als bij toverslag kreeg ik eenzelfde soort mailtje. Misschien dat meerdere klachten ze aan het denken hebben gezet. Ik vind het nog steeds een beetje omslachtig en laat voor mij (waarom kon dit maandag niet?). Maar goed ik moet het er maar mee doen. Als ze me de korting alsnog niet verlenen kom ik hier wel weer terug.
Ik vermoed dat hier sprake is van een technisch probleem dat niet 1, 2, 3 opgelost kan worden. Dergelijke maatregelen (contact opnemen met de klantenservice met een referentienummer e.d.) zijn namelijk vaak een noodoplossing. Ik denk dat ze in de afgelopen dagen bezig zijn geweest om een manier te bedenken om de coupon alsnog geldig te krijgen, dat dit niet gelukt is, en dat ze het daarom uiteindelijk maar op deze manier gedaan hebben.
Al met al niet een heel handige manier, maar van opzettelijke misleiding lijkt me geen sprake in dit geval.
Al met al niet een heel handige manier, maar van opzettelijke misleiding lijkt me geen sprake in dit geval.
Office voor Windows besteld, sttat op de stie dat het binnen 24 uur leverbaar is...
We zijn nu een wwek later en na gebeld te hebben met de klantenservice blijkt het nog 4 weken te duren. Als ik dat geweten had, dan was ik natuurlijk gewoon naar de winkel gegaan.
Maar goed, het punt is dat de melding van binnen 24 uur geleverd nog steeds bij dit artikel op de site staat.
JAJA als de bestellingen maar gewoon door gaan. stelletje...
Dus dan maar gewoon de bestelling late nvervallen en bij een willekeurige concurrent halen.
We zijn nu een wwek later en na gebeld te hebben met de klantenservice blijkt het nog 4 weken te duren. Als ik dat geweten had, dan was ik natuurlijk gewoon naar de winkel gegaan.
Maar goed, het punt is dat de melding van binnen 24 uur geleverd nog steeds bij dit artikel op de site staat.
JAJA als de bestellingen maar gewoon door gaan. stelletje...
Dus dan maar gewoon de bestelling late nvervallen en bij een willekeurige concurrent halen.
-
Engelse boeken zijn bij BOL.com hardstikke duur. Ik koop ze altijd via http://nl.bookbutler.com/
Kan de helft schelen (inclusief verzendkosten).
Kan de helft schelen (inclusief verzendkosten).