Nu heb ik al een keer of wat telefonisch contact gehad voor het openstaande bedrag, en nu neem ik in de correspondentie ook deze 50 euro in mee, want ik ga niet betalen voor iemand waarvan ik niet weet dat hij komt nog bevestigd krijg dat hij daadwerkelijk geweest is. Tot 4x toe heb ik via email/telefoon contact gehad. Alle data, persoonsnamen e.d. vermeld (4x hetzelfde verhaal hoor, want blijkbaar heeft Eneco moeite met correspondentie bewaren EN beantwoorden), want geen een keer krijg ik een reactie op mijn e-mails. niets, behalve nog een betalingsherinnering. Ik bel op begin okt, leg t verhaal voor de verandering nogmaals uit, stuur het verhaal ook nogmaals op per mail en krijg te horen dat de betalings-afdeling er op terug gaat komen. Half okt 07. Sindsdien niets meer gehoord van Eneco, maar ook de betalingsherinneringen krijg ik niet meer. Opgelost?
Nee niet direct, want Eneco blijkt zo achterbaks te zijn geweest om alles te negeren en wachten tot mijn eindejaarsrekeningen om het bedrag op die manier te verrekenen met mijn 'tegoed bedrag'. Wat een lef!!
Niet dat ze dit op de rekening uitleggen (sterker nog er staat 'te verrekenen met aankomende nota's'), ik krijg dit pas te horen als ik zelf telefonisch contact opneem, omdat ik de eerst volgende maand gelijk al een rekening krijg. Tot overmaand van ramp zijn ze werderom ALLE communicatie van afgelopen jaar kwijt..
Mijn vragen:
- kan Eneco iemand onaagekondigd langssturen en hier 50 euro voor in rekening brengen. Jurisch lijkt me dit onmogelijk!
- kan Eneco je aan een incasso bureau overdragen zonder je hiervoor te waarschuwen/informeren?
- wat kan ik beginnen als Eneco aangeeft dat zij brieven versturen die ik echt niet ontvang (heel apart: maandelijkse rekeningen en andere correspondentie ontvang ik wel, alles behalve de betalingsherinneringen!).
Ik raad iedereen aan NIET MET ENECO IN ZEE te gaan. Ze zijn verre van klantvriendelijk, leveren absoluut geen service, en hun hele administratie is een zooitje.
Maar met welke leverancier nu verder te gaan?