LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door CarinaB »

Op 15 januari had ik volgens post van de belastingdienst nog gewoon mijn goede rekeingnummer, gisteren kreeg ik de aangifte brief 2006 en daar stond ineens een mij totaal onbekend rekeningnummer op. Ik heb 2 keer gebeld naar de belastingtelefoon, maar men kon mij niet vertellen hoe dat kwam en van wie dat was, wel moest ik een formulier downloaden om mijn rekeingnummer te wijzigen, belachelijker kunnen we het niet maken....

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst
op 15 Feb 2007 16:22 door CarinaB


--------------------------------------------------------------------------------

Op 15 januari had ik volgens post van de belastingdienst nog gewoon mijn goede rekeingnummer, gisteren kreeg ik de aangifte brief 2006 en daar stond ineens een mij totaal onbekend rekeningnummer op. Ik heb 2 keer gebeld naar de belastingtelefoon, maar men kon mij niet vertellen hoe dat kwam en van wie dat was, wel moest ik een formulier downloaden om mijn rekeingnummer te wijzigen, belachelijker kunnen we het niet maken....

Had precies hetzelfde.Alleen kreeg ik drie dagen erna bericht
van de belasting dat ze een verkeerd nummer ingevuld hadden
en hadden veranderd in het goede.Dat nummer klopte maar hou het wel in de gaten.Vertrouw de belasting voor geen meter.

CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door CarinaB »

Nou, ik heb inmiddels 3 medewerkers van de belastingdienst gesproken, en niemand kan mij vertellen hoe het kan dat ik ineens een ander rekeningnummer heb. Ik kan het laten wijzigen, moet ik een brief sturen naar Apeldoorn, de verwerkingstijd is minstens 4 ! weken, wie krijgt dan mijn zorgtoeslag, die rond de 20e feb. bij mij hoort binnen te komen? Ik vind het zo verschrikkelijk, ik moet bellen, schrijven, stressen voor een fout die de belastingdienst gemaakt heeft, maja de overheidsinstelling met incompetent personeel aan de telefoon, want niemand kan je iets vertellen, wat kan hun het schelen dat je maar een huismoeder bent met een minimum inkomen....
Ik kom nu wel meer van dit verhalen op internet tegen, ik ben eigenlijk benieuwd of we allemaal ineens hetzelfde vreemde rekeningnummer hebben........

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ik hoop voor je dat het vlotter geregeld wordt dan bij mijn broer. Teruggave IB door de belastingdienst gestort op een vreemd rekeningnummer. Je wilt niet weten hoe lang dit geduurd heeft tot hij zijn geld op zijn eigen rekening kreeg overgemaakt. Heel weinig medewerking bij de Belastingdienst terwijl zij de fout maken. Eigenlijk moest je zelf alle actie ondernemen. Ik heb dit van meer mensen gehoord, lijkt me zo langzamerhand geen incident meer. Inderdaad: leuker kunnen ze het niet maken...

DAMIAN AIDAROOS
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2007 12:27

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door DAMIAN AIDAROOS »

Ik heb in October geen huurtoeslag gekregen. Ik heb op de 19de een rief gekregen dat mij rekeningbummer niet bekend is. Ik heb het teruggestuurd maarr tot nu toe heb ik niks ontvangen. Ik heb 3 keer al gebeld maar ik kom niet uit.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Andersom is uiteraard minder vervelend, maar voor het bedrag weer terug is bij de belastingdienst kan ook een behoorlijke tijd duren.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door Wubo »

Hmmmmmmmm... Ben dus toch niet de enige
vanaf 23 mei bezig met die teringlijers.

Denk je eindelijk alles weer goed te hebben staan, krijg je in oktober weer een verkeerd nummer door.

Aankomende maandag gak er persoonlijk langs en ik EIS dat het met terugwerkende kracht rechtgezet gaat worden.

anders kan ik erg lastig worden :evil:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door Mendoza »

Hoe is het afgelopen Wubo?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door Inter »

Mag je wel een vrije dag nemen als je ziet hoeveel mensen er staan te wachten .
Is ook niet vreemd .Het gaat een beetje daar op UPC lijken .

mijnbakkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2006 11:06

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door mijnbakkie »

Het rekeningnr kwijt zijn gebeuren heb ik al meerdere keren gehad. Maanden geen huurtoeslag (toen nog subsidie). Je belt je suf en aan de telefoon zit vaak een suf. Het laatste wat er bij mij aan de hand is slaat voor mij alles. Ik krijg al jaren keurig VT en hoef daar zelfs niets meer voor in te vullen (wonderen bestonden tot voorkort dan). Nu kreeg ik over 2008 een brief thuis waarin stond dat volgend hun berekeningen ik niet meer in aanmerking kom voor VT. Goed kan gebeuren maar ik snapte ff niet waarom. Dus een belletje richting onze grote info vriend dan maar. Na een hele poos zoeken en heeft u nog een momentje kwam dan het verlossende woord. Ze hadden bij de belastingdienst een fout gemaakt. Jawel ze zei het zelf (goh ik wou dat ik het op band had). Door die foute berekening dien ik nu zelf wel weer een aanvraag voor de VT te doen. Zucht voordat je zo'n formulierpakwerk hebt ingevuld. Zul je zien, want ik vul het zelf in en er komt dus geen belastingconsulentenr. op te staan, dat ze daar enorm moeilijk over gaan doen. Ach ja belastingdienst leuker kunnen ze het niet maken maar als ze het nou eens makkelijker voor zichzelf zouden maken zou dat al een heleboel schelen. Voor alle mensen die met de sores zitten. HOU VOL BLIJF BELLEN MAAK ZE GEK !!!!

kasper55
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:40

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door kasper55 »

Het is dacht ik toch allang bekend, als ambtenaar mag je niet denken of werken je mag wel de zaak beduvelen.
Het ergste is dat ze nog betaald worden door de belasting betaler maar dingen oplossen daar zijn ze nog tedom voor.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Ineens vreemd rekeningnummer bij belastingdienst

Ongelezen bericht door titusvh »

Heel vervelend, maar iets genuanceerder mag ook wel.

De belastingdienst is één van de meest complexe organisaties in Nederland. Met zo'n beetje de meeste "klanten".

Geen excuus dat het fout gaat. Maar dat betekent dat bijna geen medewerker aan de telefoon ook maar enige invloed heeft op de onderliggende complexe computersystemen. En dat het best een tijdje kan duren voor een probleem gevonden wordt, opgelost wordt en de medewerker-aan-de-telefoon ervan op de hoogte is.

Ik ben blijkbaar één van de weinigen in dit land bij wie de toeslagen zonder problemen functioneren <afkloppen>.

Gesloten