LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen bij UPC alleen via 0900-1580

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rolandroland

Opzeggen bij UPC alleen via 0900-1580

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Dag mensen,

Wanneer u een dienst bij UPC wil opzeggen dan kan dat alleen telefonisch aldus UPC. Schriftelijk zou niet mogelijk zijn. Dit merkt u ook op hun website als u daar de adres gegevens van UPC wilt verkrijgen dan staat niet nergens op de website vermeld. Juridisch gezien moet je gewoon kunnen opzeggen via de post!

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Opzeggen bij UPC alleen via 0900-1580

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Je kunt opzeggingen ook doen op de website van upc middels een contactformulier. En verder klopt het dat ze voor opzeggingen naar een telefoonnummer verwijzen. Ik heb mijn opzeggingen bij upc inzake royaalpakket en film1 zowel op hun website, als ook lekker ouderwets met een aangetekend schrijven gedaan. Het adres is niet te vinden op de website maar staat wel op de factuur die je maandelijks ontvangt.

Rolandroland

Re: Opzeggen bij UPC alleen via 0900-1580

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Via opzeg formulier via internet wordt er gemeld dat je kunt bellen naar hun 0900 service nummer.

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Opzeggen bij UPC alleen via 0900-1580

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Nee, goed lezen! Ik heb het niet over een opzegformulier. Ik heb het over een contactformulier! Op de homepage van de firma klink je links op contact, dan bij zoeken op trefwoord tik je iets in, bijvoorbeeld 'ggg'. Dan zegt de website: 'geen artikelen beschikbaar' En dan staat er in rood: Is uw vraag hiermee niet beantwoord? Klik dan hier om contact op te nemen met de UPC klantenservice. Als je dan op het woord hier klikt kom je in een contactformulier. In dat formulier kun je diverse opties aanklikken, waaronder de optie 'opzeggen'. Dan kun je binnen een kader je verhaal plaatsen. Uiteindelijk klik je op verzenden of iets dergelijks. Na enige tijd ontvang je via email een automatisch antwoord. Nu heb ik het zo ongeveer voor je gespeld. Succes!

Rolandroland

Re: Opzeggen bij UPC alleen via 0900-1580

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Dat wat u aangeeft heb ik ook uitgevoerd, dan wordt er gezegd dat je 09001580 moet bellen voor het opzeggen in de reactie op de door mij ingestuurde contact formulier (wat u dus aangaf). Nu heeft de kennis van mij een pakket genomen internet & bellen. Hij wilde eigenlijk bel basis nemen dat kost 9,95 per maand en dan heb je gratis internet.

De medewerker heeft daar nog nooit van gehoord!!! Mijn kennis heeft dus internet & bel pakket genomen voor 20 euro per maand. Maar dat was niet de bedoeling. Dus wilde hij dat pakket annuleren onder het mom van "kopen op afstand" daarbij heeft u dan een bedenk tijd van 7 dagen. Echter UPC doet daar niet aan. Hun argument is u heeft een pakket gewijzigd, dus is kunt u daar geen beroep op doen.

Het pakket dat bij UPC onbekend is:

* Gratis nummerbehoud
* Gratis internetverbinding 80 Kbps / 80 Kbps
* 10 cent per gesprek naar andere UPC telefonieabonnees
* Bellen naar vaste nummers** binnen Nederland voor 3,5 cent per minuut
* Bellen naar mobiel voor 16,5 cent per minuut


Website: http://www.upc.nl/telefonie/


Al eerder had ik voor een klant dat pakket willen afsluiten, daar doen ze bij UPC altijd ERG moeilijk over. Smoesjes als dat zet nogal wat technische voeten in de aarde et cetera gebruiken ze. Volgens mij worden de medewerkers zo geïnstrueerd dat ze gedwongen worden om te liegen. Uiteindelijk moest een modem omgewisseld worden om het begeerde pakket te nemen.


Btw als je belt naar 09001580 en dan menu optie opzeggen houden ze je 50 minuten in de wacht (aan het lijntje). Verder vragen ze je waarom je het op wilt zeggen. Daarop hoeft u geen antwoord te geven.

Gesloten