De meeste mensen kennen en begrijpen termen als VoIP en SIP niet en probeer dan je product als telecom bedrijf maar eens aan de man te brengen. Het is een markettingtruc om de consument enigszinds duidelijkheid te geven.IPB Staat, op de website van KPN, gewoon bij vaste telefonie. En waarom ook niet? Voor de klant verandert er (afgezien van een modem dat tussen de telefoon en het ISRA-punt komt te zitten) niets, dus van misleiding is in mijn ogen absoluut geen sprake.
Vaste telefonie versta ik onder; een telefoonnummer dat je niet op je vakantie adres kunt gebruiken (tenzij doorgeschakeld) ook versta ik onder vaste telefonie de telefoonlijn die nog werkt zodra de stoppen in je electriciteitskast doorslaan.
Overigens heb je het wederom over ISRA en kabel kent geen ISRA en heeft wel VoIP telefonie hoe verklaar je dit dat kabelboeren als UPC adverteren met vaste telefonie terwijl dit eveneens VoIP/SIP is?
Tevens, waarom zou Telfort wel vaste telefonie aanbieden en waarom noemt men Skype, VoipBuster, BudgetPhone e.d. geen vaste telefonie aanbieders maar VoIP aanbieders terwijl dit 'exact' dezelfde producten zijn? Juist! Ze noemen het niet zo omdat het geen vaste telefonie is, het is portabel ook wel overal ter wereld te gebruiken en dus geen vaste telefonie!
Kortweg:
VoIP = VoIP geen vaste telefonie. Het beestje moet voor de maatschappij een duidelijkere naam hebben en dus noemt men het vaste telefonie terwijl dit officieel niet het geval is. Vast = vast en niet mobiel zoals een mobiele telefoon of VoIP telefoonnummer.