LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Postbank: boekingen verdwenen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens

Mijn Postbank: boekingen verdwenen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik wilde vandaag mijn jaarrekening 2007 gas+licht controleren. De meeste overboekingen waren incasso's maar er zaten ook een paar handmatige betalingen bij. Ik weet precies hoe ik Mijnpostbank moet gebruiken om boekingen over de laatste 12 maanden te controleren (de juiste data kiezen, de functie "alle boekingen" ipv alleen incasso's etc). Heb de afgelopen dagen diverse pogingen gedaan om die boekingen boven water te krijgen.

Tot mijn stomme verbazing zijn bepaalde transacties in Mijnpostbank niet terug te vinden. Noch door gewoon te zoeken, noch door specifiek te zoeken. Ik koos de optie "alle overboekingen" en dus niet alleen incasso's voor tegenrekening 5309282 van Greenchoice en krijg alleen de incasso's te zien. Drie handmatige overboekingen zijn niet terug te vinden. Dit betekent dat Mijnpostbank onbetrouwbaar is en je alleen kan vertrouwen op het papieren afschrift. Handmatige overboekingen naar Greenchoice van 19-03, 17-04 en 08-08 zijn verdwenen. Ik vraag mij af welke betalingen er nog meer zijn verdwenen. Heb per e-mail contact opgenomen met de Postbank en zij veronderstellen dat ik het fout heb gedaan (het zoeken dan). Ik moet ze maar bellen.

Meer mensen met dit bizarre probleem?

Ricert

Re: Mijn Postbank: boekingen verdwenen

Ongelezen bericht door Ricert »

Gebruikt greenchoice voor het automatisch incasseren misschien een ander rekening nummer dan dat ze bijvoorbeeld op een acceptgiro zetten?

Bob Schurkjens

Greenchoice gebruikt echt maar 1 rekeningnummer. Het gekke is dat ik maanden geleden via Mijnpostbank.nl alle betalingen aan Greenchoice ook al had opgezocht en uitgeprint. De handmatige boekingen staan daar gewoon bij. Ik heb ook op Mijnpostbank letterlijk alle overboekingen nageplozen zónder de zoekfunctie te gebruiken: niet gevonden.

Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat Mijnpostbank volkomen onbetrouwbaar is.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@Bob Schurkens,

ik denk dat je toch eens in de richting van de reactie van Ricert moet gaan kijken.

Bij het betalen van de KPN rekening is er ook steeds een ander adres.
Misschien moet je het toch in die richting zoeken

succes

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Bob, die klacht over mijnpostbank.nl ben ik helaas al eerder tegengekomen in nieuwsgroepen. Lijkt gewoon een vervelende storing te zijn van mijnpostbank.nl

Je kunt wellicht beter periodiek mutaties downloaden en in OROV (www.orov.nl) inlezen.

Bob Schurkjens

@ Anton

Zoals reeds aangegeven had ik de boekingen al eens eerder uitgeprint en gecontroleerd op tegenrekening. Ik heb de print er nog eens bijgepakt en ook hier is tegenrekening 5309282 gebruikt.

De fout zit dus echt bij de Postbank.

@ SJZ

Bedankt voor de tip.

Ik blijf er bij dat een bank geen knip voor de neus waard is als ze dit laten gebeuren. Ik ga ze er a.s. week over bellen.

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Ik kan het me moeilijk voorstellen. Is het misschien zo dat je meerdere girorekeningen in je beheer hebt binnen mijnpostbank.nl

En dan wellicht per ongeluk een uitdraai maakt van de boekingen vanaf een girorekening waarvan je de betalingen niet gedaan hebt?

Als dat ook niet het geval is en je wilt het dan toch uitgezocht hebben zou ik een brief sturen naar de postbank. Ik denk niet dat iemand je hier telefonisch een oplossing voor kan bieden. Tenzij het antwoord zou zijn dat het een bekend probleem is

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Ik ook, maar als er meerdere mensen zijn die onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal vertellen dan klinkt het toch wel aannemelijk.

Bovendien heeft mijnpostbank.nl meer gekke dingen: zo gaat soms mijn saldo met een bepaald bedrag omhoog zonder dat ik een mutatie zie verschijnen. Die komt dan pas vele uren later in het overzicht.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien kun je dan beter het totale overzicht van afgelopen jaar downloaden en dat zelf via bv. excel bekijken, sorteren en filteren. Zo hoef je ook niet voor elk bedrijf apart te zoeken.

Bob Schurkjens

Ik kan het me zelf ook moeilijk voorstellen omdat het té bizar voor woorden is. Ik internetbankier al jaren en de gebruikersinterface van Mijnpostbank ken ik op mijn duimpje.

Gesloten