LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] D-reizen en Ryanair
D-reizen en Ryanair
Omdat ik geen internationale creditkaart heb, gewoon een Rabobank Europas, vertelde Ryan Air dat ik ook kon boeken via D-reizen.
Dit reisbureau geeft ook aan voor Ryanair te boeken, maar op haar website is geen enkele reis van Ryanair vermeld.
Ik heb alle bestemmingen vanaf Eindhoven ingetoetst maar D-reizen geeft niet thuis.
Wel geeft men de goedkoopste vlucht van Eindhoven naar Barcelona via Parijs eind feburari: bijna 1500 euro!!
(Ryan Air: 44 euro)
Dit reisbureau geeft ook aan voor Ryanair te boeken, maar op haar website is geen enkele reis van Ryanair vermeld.
Ik heb alle bestemmingen vanaf Eindhoven ingetoetst maar D-reizen geeft niet thuis.
Wel geeft men de goedkoopste vlucht van Eindhoven naar Barcelona via Parijs eind feburari: bijna 1500 euro!!
(Ryan Air: 44 euro)
Re: D-reizen en Ryanair
De link met Ryan-air wil er nog wel eens uit liggen.
Ga even langs bij de dichtsbijzijnde vakantiewinkel; zij kunnen de boeking telefonisch voor je in orde maken.
Je kunt ook bellen, maar ik weet het telefoonnummer niet...al vind je dat vast wel op de website.
Ga even langs bij de dichtsbijzijnde vakantiewinkel; zij kunnen de boeking telefonisch voor je in orde maken.
Je kunt ook bellen, maar ik weet het telefoonnummer niet...al vind je dat vast wel op de website.
je kan het beter eindhovenairport.nl doen, daar kan je makkelijk met credit card boeken. ik heb laatst ook bij vliegwinkel in Amsterdam geboekt met pin.
Nadine en LAX, bedankt voor jullie antwoorden.
Nadine: ik ben bij een winkel van D-reizen geweest maar de boekingskosten waren € 40,00 en dat was dus even duur als de reis zelf.
LAX: ik kom regelmatig in Eindhoven dus zal daar inderdaad proberen te boeken.
Nadine: ik ben bij een winkel van D-reizen geweest maar de boekingskosten waren € 40,00 en dat was dus even duur als de reis zelf.
LAX: ik kom regelmatig in Eindhoven dus zal daar inderdaad proberen te boeken.
Pietje44 schreef:
- [Klant] : ik heb een probleem
- [HelpDesk] : ik heb een oplossing
- En weer hing een tevreden klant de telefoon op om er achter te komen dat hij nog geen steek verder was
Maar misschien snap ik er wel helemaal niets van
LAX schreef:Omdat ik geen internationale creditkaart heb, gewoon een Rabobank Europas,
En daarna schreef Pietje44:daar kan je makkelijk met credit card boeken
Dit lijkt wel een gesprek met een Helpdesk in de trant van:ik kom regelmatig in Eindhoven dus zal daar inderdaad proberen te boeken.
- [Klant] : ik heb een probleem
- [HelpDesk] : ik heb een oplossing
- En weer hing een tevreden klant de telefoon op om er achter te komen dat hij nog geen steek verder was
Maar misschien snap ik er wel helemaal niets van
Dirkie: Sorry, de toevoeging credit was me inderdaad helemaal niet opgevallen. Was blijkbaar nog niet erg goed wakker vanmorgen.
Wie weet trouwens of contact betalen bij de Ryanair balie wel mogelijk is?. Ik krijg daar van Ryanair eigenlijk geen goed antwoord op.
Wie weet trouwens of contact betalen bij de Ryanair balie wel mogelijk is?. Ik krijg daar van Ryanair eigenlijk geen goed antwoord op.
Pietje44, gelukkig iemand die een grappig bedoelde reactie kan waarderen. Maar om op je vraag terug te komen, ik heb gezocht op de site van RyanAir, maar daar wordt je niet veel wijzer van anders dan dat het waarschijnlijk niet mogelijk is. Maar om het zeker te weten, moet je een nummer (á 45 cent/minuut) bellen. Wat ik wel gevonden heb, is dat als je niet via internet boekt en betaald, je ook geen gebruik kunt maken van internet prijzen. Dus misschien was de optie om bij D-Reizen te boeken en daar € 40,00 kosten te betalen niet eens zo'n gekke oplossing. En daar kun je in ieder geval pinnen.
dirkie: "daar kun je in ieder geval pinnen"
Ja, maar ik ben nogal pinnig. Echter geen andere mogelijkheid denk ik.
Bedankt voor je reactie.,
Ja, maar ik ben nogal pinnig. Echter geen andere mogelijkheid denk ik.
Bedankt voor je reactie.,
40 euro reserveringskosten????? Dit klopt niet!!!
Bij D-reizen vragen ze 22,50 reserveringskosten (bijna de helft voordeliger) De rest van de kosten zijn gelijk aan die van Ryan Air dus de luchthavenbelasting, incheckkosten, bagage kosten reserveringskosten (oftewel creditcard kosten). Het enige wat je betaalt is de 22,50 euro. Vind ik zelf nog wel mee vallen eigenlijk... Gelukkig kan je bij Air Berlin het gewoon van je rekening laten schrijven haha
Bij D-reizen vragen ze 22,50 reserveringskosten (bijna de helft voordeliger) De rest van de kosten zijn gelijk aan die van Ryan Air dus de luchthavenbelasting, incheckkosten, bagage kosten reserveringskosten (oftewel creditcard kosten). Het enige wat je betaalt is de 22,50 euro. Vind ik zelf nog wel mee vallen eigenlijk... Gelukkig kan je bij Air Berlin het gewoon van je rekening laten schrijven haha
Jappie: dit bedrag moeten ze dus in alle winkels van D-reizen hanteren neem ik aan?
Ja dat klopt, even een simpele prijsberekening:
Als ik nu kijk voor een retourtje Eindhoven - Londen op de site van Ryan air voor 10 maart heen en 12 maart terug dan kom ik op een bedrag uit van 65,60 (tax en vliegticket)
Als je verder klikt bij Ryanair dan kan er nog bij komen:
Kofferprijs: 26 euro
(deze bestaat uit 8 euro incheck kosten en 18 euro kofferprijs)
Daarboven komt nog 8 euro creditcard toeslag per ticket.
Dus: 65,60+26+8=99,60
Dit zou bij D-reizen hetzelfde zijn alleen komt er 22,50 boekingskosten voor D-reizen bij.
Het maakt niet uit in welke winkel je betaalt
Als ik nu kijk voor een retourtje Eindhoven - Londen op de site van Ryan air voor 10 maart heen en 12 maart terug dan kom ik op een bedrag uit van 65,60 (tax en vliegticket)
Als je verder klikt bij Ryanair dan kan er nog bij komen:
Kofferprijs: 26 euro
(deze bestaat uit 8 euro incheck kosten en 18 euro kofferprijs)
Daarboven komt nog 8 euro creditcard toeslag per ticket.
Dus: 65,60+26+8=99,60
Dit zou bij D-reizen hetzelfde zijn alleen komt er 22,50 boekingskosten voor D-reizen bij.
Het maakt niet uit in welke winkel je betaalt
Jappies: opvallend, want ik ben in een D-reizenwinkel geweest en daar waren de boekingskosten wel degelijk 40 euro.
Is het inderdaad maar 22,50 euro dan is dat echter wel om te doen.
Geweldig bedankt voor al je informatie!!
Is het inderdaad maar 22,50 euro dan is dat echter wel om te doen.
Geweldig bedankt voor al je informatie!!
Heel vreemd, de boekingskosten voor een lowcost ticket zijn gewoon 22,50, ongeacht of je in een winkel of via de telefoon boekt!!
Verwar je dit niet met de creditcrad toeslag?? D-reizen moet deze ook gewoon betalen maar noemt dit reserveringskosten luchtvaartmaatschappij. 8 euro per ticket. Op het eindtotaal komen dan geen creditcardkosten te staan maar reserveringskosten luchtvaartmaatschappij.
Indien je de vlucht boekt op Ryan air met een credit card komen deze kosten er pas op het allerlaatste bij als je je credit card gegevens invult. Dus het lijkt bij D-reizen alsof je extra veel reserveringskosten betaalt. In weze zijn dit gewoon de credit card kosten van Ryan Air (omdat het reisbureau ook met de credit card betaald).
Dan kom je toch nog gewoon 22,50 euro totaal hoger uit. (maar goed, uiteindelijk wordt dat ook weer opgeheven door de rente van een credit card haha)
Eigenlijk best irritant, die VER-amerikaniseerde samenleving, dat je overal een card voor moet trekken!
Verwar je dit niet met de creditcrad toeslag?? D-reizen moet deze ook gewoon betalen maar noemt dit reserveringskosten luchtvaartmaatschappij. 8 euro per ticket. Op het eindtotaal komen dan geen creditcardkosten te staan maar reserveringskosten luchtvaartmaatschappij.
Indien je de vlucht boekt op Ryan air met een credit card komen deze kosten er pas op het allerlaatste bij als je je credit card gegevens invult. Dus het lijkt bij D-reizen alsof je extra veel reserveringskosten betaalt. In weze zijn dit gewoon de credit card kosten van Ryan Air (omdat het reisbureau ook met de credit card betaald).
Dan kom je toch nog gewoon 22,50 euro totaal hoger uit. (maar goed, uiteindelijk wordt dat ook weer opgeheven door de rente van een credit card haha)
Eigenlijk best irritant, die VER-amerikaniseerde samenleving, dat je overal een card voor moet trekken!