LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alno vs. Wellmann

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door diatam »

Wie kent bovenstaande merken? En de kwaliteit? We hebben een mooie keuken gezien merk Wellmann als ik op hun site kijkt staat er vermeld dat het bij de ALNO groep behoort. Komt dit uit dezelfde fabriek en hoe is de prijs-kwaliteit verhouding?

diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door diatam »

Er is dus niemand die kennis heeft van het merk Wellmann. Is dit de goedkopere versie van een alno keuken?

Gastig

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door Gastig »

Je kunt ook even bellen met het hoofdkantoor.
De voormalig directeur van Wellmann Nederland heeft sinds kort ook de leiding over Alno Nederland. Hij moet er dus alles van weten.

Tel: 0162 - 316200

Gast

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door Gast »

1 april grap?

Ik weet dat directeur Alno (XXX) het bedrijf zou of zal verlaten, maar dat is nu een feit dus?

crt
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2008 11:51

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door crt »

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, dus vandaar dat ik deze nog maar eens uit de oude doos haal.

Wat zijn de verschillen tussen Wellmann en Alno (kwalitait)?

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb sinds vorig jaar zelf een Alno-keuken. Ik weet wel de Geba ook van Alno is. Ik ben zeer tevreden over mijn keuken.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door GWTE »

Wat heeft BMW met Rover te maken Helemaal niets, merk a neemt merk b over dat is alles. Wellmann keukens bestond al voordat het werd overgenomen door Alno, deze zitten wel in een iets hoger segment dan Wellmann. Wellmann is een echt Duits merk, niet super uitmuntend maar ook niet slecht. Wel veel leuke items en leuke accessoires, typische kleuren en fronten. Prijs technisch ook wel interessant, zeker als je van bij de grote jongens koopt.

GWTE

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Welmann is de grootste rommel die ik ooit in een showroom heb gehad. Prijstechnisch erg interesant maar kwalitatief gezien (vooral op het gebied van afwerking) bijzonder slecht. Lades lopen zwaar, enorme kieren tissen de deuren en lades... Staat op mijn persoonlijke ranglijstje onder de Ikea... Alno ken ik verder niet, maar heeft productie technisch erg weinig met Welmann te maken.

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door pkd »

Alno was 10 jr een geleden een Topmerk, toen stonden Systemat en Next in de kinderschoenen.
Naast Alno had je toen Hebaform die erg populair was en veel verkocht werd door de marktleider, Verkerk.
Door slecht beleid van de importeur van Alno en slechte marges voor dealers hebben Next en Systemat de positie ingenomen.
Deze 2 geven dealers hogere marges, waardoor ze meer gepromoot worden door dealers.

Wellman is een massa produkt die weinig moet kosten, gelijk Nobilia.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb mijn Alno-keuken bij een klein familiebedrijf gekocht. Ik weet dat ik een goed product heb gekocht. Hiervoor had ik een Siematic, maar de Alno doet er zeker niet voor onder. De keuken is ook vakkundig, zonder problemen geplaatst. En dat doen maar heel wat weinig andere zaken na. En betaling na plaatsing.
Ook mensen uit mijn omgeving gaan na mijn ervaringen tot koop over van een Alno bij dezelfde firma.
Ik ben in ieder geval heel blij met mijn Alno.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door kweenie »

pkd, je hebt er blijkbaar kijk op. Je schrijft dat het 10 jaar geleden een topmerk was. Is dat nu dus niet meer zo, of is het meer zo dat het niet zo bekend is en dus weinig wordt verkocht?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

crt
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2008 11:51

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door crt »

Ok, ben er nog niet echt uit, maar bedankt voor de tips....

rb1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2008 12:52

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door rb1979 »

Voor alle duidelijkheid: Alno is tegenwoordig de moeder van Wellmann. Ongeveer 7 jaar geleden nam Alno Wellmann over. Alno zit in een hoger prijssegment en heeft een breder en dieper assortiment dan Wellmann. Wellmann heeft, net als Alno, schitterende keukens en de kwaliteit is goed!
Alno en Wellmann keukens komen dus uit Duitsland. De prijzen voor de ze keukens in Duitsland zijn lager dan in Nederland. Om een idee te krijgen neemt u een kijkje op www.keukenplaats.com. Zij maken onderdeel uit van Alno Kuchenwelten (een zeer grote showroom, net over de grens in Duitsland).

Rity Jacobs
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2010 14:45

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door Rity Jacobs »

Ik heb ook een keuken gekocht van Alno bij een zaak bij mij in de buurt. De eigenaar is gestopt maar heeft op de deur van zijn zaak nog altijd staan dat er bij klachten contact moet worden opgenomen met Alno Nederland. Die zouden de garantie over nemen. Dit is nu vijf jaar geleden. De deurtjes zijn aan het bladderen of loslaten. Ik heb tig keer met Alno Nederland gebeld daarna is er iemand komen kijken. Kon het fenomeen niet verklaren. Ik zou nog iets horen. Niet dus. Weer herhaalde malen gebeld en toen kreeg ik als antwoord de fabriek in Duitsland wees de klacht af. Waarom?? Maar Alno Nederland was het hiet niet mee eens en zou er nog eens bij de fabriekant naar vragen. Daarna niets meer gehoord. |Inmiddels een aangetekende brief naar Alno Nederland gezonden. Ook weer doode stilte. Dit terwijl er toch op hun site staat dat de levensduur van een keuken zo'n 20 jaar is. Ik begrijp dit niet. Hang en sluitwerk is allemaal prima in orde. Ik was indertijd heel blij met mijn nieuwe keuken dat is nu beduidend minder. Iemand suggesties?

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door 16again »

Normaal is de verkoper de partij die je dient aan te spreken voor garantieafhandeling/ recht op deugdelijk product. Probleem is dat de winkel er niet meer is.
Alno Nederland is niet verplicht om dit op te lossen (al zou het hen wel sieren): zij zijn niet de verkopende partij
Dit terwijl er toch op hun site staat dat de levensduur van een keuken zo'n 20 jaar is.
Het gaat er om wat er 5 jaar geleden op de site stond! Heb je nog papieren oid waar langere fabrieksgarantie op vermeld staat?

MAXIEM

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Bij alno staat nu op de site:
1. De garantietermijn bedraagt 2 jaar en gaat in op de datum van levering
.

Advies: met zo'n magere garantie, raad ik zelfs mijn vijanden niet aan om dit produkt te kopen.

Maxiem.

Rity Jacobs
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2010 14:45

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door Rity Jacobs »

Ik mag toch bij een garantie niet alleen van de garantie uitgaan die de verkoper erop zet ik mag toch zeker uit gaan van de te verwachten levensduur?
De toenmalige verkoper heeft mij verzekerd dat alle garantie werd overgenomen. Dat heeft hij tot op heden op de deur van zijn zaak staan. Degene van Alno die is komen kijken heeft dit ook niet ontkent.
Ik denk dat ze gewoon niet willen. De eerste reden dat ze het afwezen was trouwens dat de fabriek de opdrachtbonnen niet kon vinden. Misschien vonden ze dat ook wel een rare reden want daarna zeiden ze dat het vocht was. Hoe dat vocht in de keukenkastje kwam wisten ze ook niet. Vind ik toch vreemd.
En dan nemen ze niet de moeite om op mijn aangetekende brief te antwoorden. Ze laten gewoon niets horen. Ik weet nu wel heel zeker waar en welke keukens ik nooit meer zal kopen.
IK heb begrepen dat ik niets meer kan ondernemen buiten natuurlijk iedereen waarschuwen die van plan is een keuken aan te schaffen.
Of heeft iemand nog een idee?

grentyr
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:35

Re: Alno vs. Wellmann

Ongelezen bericht door grentyr »

Hallo Rity Jacobs, schakel geschillencommissie in of neem kontakt op met mij.

Gesloten