Ik heb een vraag mbt het inhouden van pauzes.
Als magazijnmedewerker werk ik van ca. 18:00-02:00. Na 00:00 krijg ik 150%. Nu krijg ik totaal 1 uur pauze waarvan 15 mins in de toeslaguren (van 00:00 tot 00:15).
Nu houdt mijn werkgever in totaal 1 uur loon in van mijn totale werktijd af. Maar hij doet dit niet netjes: hij haalt 60 mins van 150% af. Terwijl het volgens mij zo zou moeten: 45 mins van het 100% loon en 15 mins van 150%.
Het lijkt miereneuken op eerste gezicht maar scheelt met full time verband toch een dikke 100 euro bruto p/mnd.
Nu is mijn vraag is dit normaal of bestaan hier regels over?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pauzes inhouden door werkgever
Pauzes inhouden door werkgever
Laatst gewijzigd door Warrie op 30 jan 2008 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Pauzes inhouden door werkgever
Je stelt het verkeerd.
Je werkgever houdt helemaal niets in, maar hij betaald gewoon alleen je gewerkte uren uit. (althans; zo hoort het tenminste)
Wettelijk en in de meeste CAO's zijn er geen betaalde pauze's geregeld.
Pauzes hoeven dus niet betaald te worden.
Je werkgever hoeft dus alleen de gewerkte uren te betalen.
Zoals jij het schrijft zal hij dus 5 uur en 15 minuten 100% uit moeten betalen, en 1 uur en 45 minuten 150%. (heb je overigens in de avonduren geen toeslag?)
Als dit niet klopt zal je daar je baas op aan moeten spreken, of rechtsbijstand in moeten schakelen. (lid van vakbond?)
Je werkgever houdt helemaal niets in, maar hij betaald gewoon alleen je gewerkte uren uit. (althans; zo hoort het tenminste)
Wettelijk en in de meeste CAO's zijn er geen betaalde pauze's geregeld.
Pauzes hoeven dus niet betaald te worden.
Je werkgever hoeft dus alleen de gewerkte uren te betalen.
Zoals jij het schrijft zal hij dus 5 uur en 15 minuten 100% uit moeten betalen, en 1 uur en 45 minuten 150%. (heb je overigens in de avonduren geen toeslag?)
Als dit niet klopt zal je daar je baas op aan moeten spreken, of rechtsbijstand in moeten schakelen. (lid van vakbond?)
okee ik heb het iets duidelijker verwoord in de topic.
In de avonduren geen toeslag (GiL CAO)
Dacht ik ook ja. Helaas haalt hij alle pauzes dus uit de 150% uren. Terwijl 75% van de pauzetijd in het 100% venster zat.Zoals jij het schrijft zal hij dus 5 uur en 15 minuten 100% uit moeten betalen, en 1 uur en 45 minuten 150%. (heb je overigens in de avonduren geen toeslag?)
In de avonduren geen toeslag (GiL CAO)
Heb je dit al met je baas besproken??
Misschien is het dan wel meteen opgelost!
Het klopt wel dat je 1 uur en 45 minuten tegen 150% uitbetaald moet krijgen en de rest tegen 100%.
Succes ermee.
Misschien is het dan wel meteen opgelost!
Het klopt wel dat je 1 uur en 45 minuten tegen 150% uitbetaald moet krijgen en de rest tegen 100%.
Succes ermee.