LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meningen gevraagd: GGN Tijhuis & menzis

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kayleigh

Meningen gevraagd: GGN Tijhuis & menzis

Ongelezen bericht door Kayleigh »

We kregen eind November een brief van incassobureau Tijhuis (GGN) over een vordering voor Menzis van 85 euro. Omdat we dit niet konden plaatsen (nooit een rekening/herinnering van Menzis gehad en voor zover wij weten werd iedereen maand alles betaald) hebben we contact opgenomen met de GGN, kwam weinig in naar voren. Dus we hebben onze administratie erop nageslagen en alles bleek inderdaad betaald te zijn.

Uitdraai gemaakt van interbankieren over het gehele jaar, brief geschreven dat we de vordering niet snapten, betalingsoverzicht erbij en gefaxed en tevens opgestuurd. Na een maand nog niets gehoord dus een tweede brief verzonden warain we refereerden aan onze brief van een maand daarvoor. 2 maanden later kregen we pas bericht van Tijhuis met hierin de melding dat het uitgezocht was en naar blijkt heeft Menzis een betaling weggeboekt onder de naam van de partner (ondanks dat er een klantnummer bij vermeld was) en dat die betaling (omdat er uiteraard voor de partner dan teveel was betaald) gestort was op de rekening van de partner.

Wij weer de administratie erop nageslagen en konden niet zo'n betaling terug vinden. Dus Tijhuis aangeschreven en gevraagd om een bewijs van betaling voor dit bedrag door menzis, leek ons een vrij redelijk verzoek, ik moet tenslotte ook aantonen dat ik betaald heb.

Krijgen we net een heel arrogant briefje thuis dat we hun brief blijkbaar niet hadden begrepen, dat wse geen geld terug krijgen maar dat er 85 euro betaald moet worden, en het kwam erop neer dat het snel betaald moest worden anders zouden er rechtsmaatregelen getroffen worden. Klaar. Geen betalingsbewijs, niets.

Wij perplex. Alles was betaald, het is niet onze schuld als dit foutief weggeboekt is, zegt al genoeg over de Menzis administratie. Maar hebben we niet gewoon recht erop om een betalingsbewijs overlegd te krijgen voor het bedrag dat Menzis beweert terug betaald te hebben aan de partner voor we dit bedrag overmaken? Als het open staat, staat het open en betalen we dit echt wel, maar we willen gewoon zeker weten niet dubbel te betalen want we kunnen de betaling van Menzis gewoon niet vinden.

Cesar

Re: Meningen gevraagd: GGN Tijhuis & menzis

Ongelezen bericht door Cesar »

Je geeft zelf al aan dat er in je afschriften geen terugstorting te vinden is.
Ik zou nog eens heel goed zoeken. Indien je er van overtuigd bent dat er niets is teruggestort zou ik de briefwisseling van het incassoburo kopieren en met de vraagstelling wanneer en op welke rekening is gestort neerleggen bij Menzis.

Wacht dat bericht dan eens af. Je komt met een incassoburo niet verder. Mocht men toch dreigen met een rechtzaak dan heb je bewijs voldoende om de rechter van je goede wil te overtuigen en draaien zij voor de proceskosten op. Maar zo'n vaart loopt het niet voor zo'n luttel bedrag.

Kayleigh

Dat hebben we dus gevraagd, we kunnen geen storting terug kunnen vinden, en zo'n bedrag wat gestort word valt ook op lijkt me. Dus hebben we het incassobureau verzocht een bewijs van overschrijving te sturen met hierin transactie datum en kenmerk, lijkt ons een vrij redelijk verzoek, we hebben tenslotte alles betaald, hebben hier bewijzen van overlegd en willen dus ook zeker weten dat deze vordering terecht is. Maar dit word dus gewoon geweigerd. We krijgen helemaal niets door, weten dus ook niet wanneer Menzis dit gestort zou hebben en krijgen alleen maar het bericht dat we moeten betalen, maar dit hebben we dus betaald. Menzis zelf verwijst naar het incassobureau.

axasjaak

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo ,
Dit lijkt typisch een geval van miscommunicatie Menzis-Incassobureau-Klant Menzis , maar in elk geval komt u via het incassobureau niet verder . Laat ze maar rustig dreigen met gerechtelijke procedures !
Als u wilt kunt u de klachtenprocedure van Menzis opstarten via
Menzis Afdeling Klacht en Bezwaar
Antwoordnummer 87
7500 WB Enschede.

Komt u er toch niet uit, dan is er ook nog de
Ombudsman Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
www.skgz.nl

Succes met deze vervelende affaire .

Kayleigh

Klopt, het incassobureau reageert alleen maar vrij dreigend en arrogant - ondanks dat we konden aantonen alles betaald te hebben - maar Menzis verwijst ons steeds naar het incassobureau en wil ons niet verder helpen. Wij weigeren gewoon zomaar nogmaals een bedrag wat alreeds betaald is opnieuw te betalen want zie het dan maar eens terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door Kayleigh op 27 jan 2008 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar

Ik zou gewoon niet meer reageren.
Als ze het zo willen spelen dan doen ze maar.
Ik zou zoals Axasjaak al aangaf een klachtenmelding doen bij Menzis en het verder maar laten voor wat het is.

Willem1975

Ongelezen bericht door Willem1975 »

Wellicht wel verstandig is om uw bezwaar schriftelijk / per mail / of per fax aan hen kenbaar te maken. Mocht men derhalve toch overgaan tot dagvaarden dan is men verplicht uw bezwaar in de dagvaarding op te nemen. Zorg wel voor een ontvangstbevestiging van uw schriftelijke verweer. Hierdoor zal men niet snel overgaan tot dagvaarden aangezien het bezwaar dient te worden behandeld alvorens over te gaan tot een rechtszitting.

Kayleigh

We hebben inderdaad opnieuw een brief verzonden en gefaxed (faxbewijs gehouden uiteraard) waarin we duidelijk naar voren brengen alles aantoonbaar betaald te hebben en tevens aangeven dat indien ze ons zonder valide grond noodzaken rechtsbijstand in te roepen, alle kosten op hun client zullen worden verhaald.

Willem1975

Ik denk dat je de zaak als afgehandeld kan beschouwen en je zou hen vragen om een reactie op je verweer. Vermoedelijk hebben zij het dossier reeds gesloten.

Kayleigh

Ik zal vast een brief terug krijgen met nog meer dreigingen, maar wat ik niet begrijp is dat ik met een betalingsoverzicht op de proppen moet komen terwijl betalingen die zij beweren dat gedaan zijn niet bewezen hoeven worden? Je moet ze op hun blauwe ogen geloven?

Willem1975

Wanneer men verder gaat met sommeren en u stuurt het betalingsbewijs toe dat betrekking heeft op de vordering, kunnen zij niet anders dan de opdrachtgever verzoeken een en ander verder na te gaan.

Kayleigh

Ik heb alle betalingsbewijzen toegezonden, alles was voldaan. Volgens het incassobureau heeft de opdrachtgever een en ander foutief weggeboekt en hebben zij dit terug betaald, wij kunnen alleen deze terugbetaling niet vinden en hebben hen om een betalingsbewijs gevraagd wat ze weigeren te overleggen, en wij weigeren iets wat we (aantoonbaar) al betaald hebben nogmaals te betalen voordat ze aan kunnen tonen dat ze dit daadwerkelijk terug betaald hebben.

Cesar

Hoe kun je in Gods naam bewijzen dat je iets hebt terugontvangen?
Je kunt toch moeilijk je gehele boekhouding opsturen.
Laat hun maar bewijzen dat het teruggeboekt is en op welke datum en op welke rekening.
Betalingsbewijzen zijn aan jou om eventueel te overleggen.

Kayleigh

Dat was exact wat wij zeiden - we hebben alles doorspit en geen terugbetaling ontvangen van de Menzis, dus laat ze dan een betalingsbewijs sturen met rekeningnummer waar ze naartoe gestort hebben, transactiedatum, kenmerk (alles wat ze bij die betaling vermeld hebben) maar er word gewoon glashard geweigerd en het enige wat we teg horen krijgen is 'jullie moeten 85 euro betalen anders treffen we andere maatregelen', einde oefening. Terwijl we notabene aangetoond hebben dat alles door ons betaald is.

Cesar

Je hebt nu voldoende stappen ondernomen.
Je kunt niet gapen tegen een paard, dat win je toch niet.
Indien er een rechtzaak van zou komen, al betwijfel ik dit sterk voor dit bedrag, dan sta je enorm sterk.
Jij kunt bewijzen dat je van goede wil bent en dat de tegenparij niet genegen is enige energie te stoppen in het oplossen van dit probleem.
Vervolgens heb je de wet achter je: Wie eist bewijst.

Kayleigh

We krijgen dus bericht terug van Tijhuis en geen idee wat daar aan de hand is. Ze sturen nog steeds geen bewijs van betaling, hebben het over een non-betaling (wat volslagen debiel is omdat we de betalingsbewijzen hebben overlegd) en het bedrag is inmiddels in die paar dagen opgelopen tot 142,50 omdat we niet binnen de door hen gestelde termijn de hoofdsom voldaan hebben. Tevens word er afgesloten met de melding dat er over deze zaak niet verder gecorrespondeerd zal worden.

Cesar

Nou, geweldig.
Ze moeten nu nog het teveel betaalde terugstorten. Daar kun je op wachten.
Indien je over 3 maanden nog niets hebt zien staan op je rekening moet je even contact opnemen met Menzis.
Dit heeft dan niets meer uit te staan met e.o.a. incassobureau.
Dit noemt men stuiten. Regelmatig de ander er aan herinneren dat ze in gebreke blijven.
Ook jij zult geen rechtzaak starten voor 85 euro.

Kayleigh

Ik snap niet waar ze de arrogantie vandaan halen, en het dan hebben over een non-betaling terwijl we notabene het hele betalingsoverzicht van 2007 hebben verzonden, en doodleuk aangeven hier niet meer over te willen corresponderen. ben erg benieuwd hoe een rechter hierop zou reageren.

Cesar

ben erg benieuwd hoe een rechter hierop zou reageren.
Jouw nieuwsgierigheid evenals die van ons zal niet bevredigd worden verwacht ik.
Alleen een idioot zal een rechtzaak starten voor dit bedrag.

Willem1975

En als ze deze zaak (die er niet is) alsnog aanhangig maken, dienen ze uw bezwaar tegen de vordering in de dagvaarding op te nemen. De gevoerde correspondentie, alsmede uw betaalbewijs, zal in de dagvaarding moeten worden opgenomen.
Wacht nog even af zou ik zeggen.

Wel is het goed om na te gaan of u nog immer verzekerd bent...

Gesloten