LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brutaliteit van Lasercards-service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Klaasd
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2006 10:42

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Klaasd »

gek wordt je ervan !!!
Heb ik eindelijk een normaal telefoonnummer gevonden ,wordt je na half uur wachten gewoon doorgeschakeld naar 0900 nummer ZONDER dat dit verteld wordt .
Ik wil er van af omdat ik helemaal geen creditcard heb omdat ik dit tegen de Dixons medewerkster heb verteld .
Ik heb nu netjes alles binnen 10 maanden betaald maar ik moet dus nu wel steeds 14.95 verzekering blijven betalen en 19.95 voor de creditcard die ik niet heb ......
Die verzekering was ook maar voor die 10 maanden was mij verteld en stopte als ik alles betaald had .
Dixons weet nu van niks meer en ik kom maar niet van dit gezeur af .
Faxen helpt niet ,bellen dus ook niet :((

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Faxen helpt niet ,bellen dus ook niet
Misschien dat NIET BETALEN wel helpt.

Je moet wel even de kleine lettertjes lezen want je kunt wel eens voor een periode er aan vast hangen. Mogelijk een jaar, en let op....
Misschien moet je wel 3 maanden van te voren opzeggen. Lekker he, na 10 maanden valt dit mooi in het volgende jaar en zit je nog 11 maanden vast.

Klets10
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2007 18:00

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Klets10 »

Gewoon niet lenen, dan maar wat langer sparen voor die HD ready tv :idea:

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Het is geen lenen. Het wordt verkocht als zijnde een uitgestelde betaling zonder kosten en zonder rente te betalen. Dus ondanks dat je het geld hebt om die HD tv te kopen is het buitengewoon aantrekkelijk als je het product in tien termijnen kan betalen zonder kosten en rente.

Het is een beetje kort door de bocht om dan maar te zeggen: leen niet.. dat draagt niet echt bij aan een oplossing om de detailhandel te overtuigen om geen zaken meer te doen met Lasercard/Primeline of de detailhandel zorgt voor een deugdelijke voorlichting. De detailhandel komt nu niet verder dan ....of betalen in tien gelijke termijnen zonder kosten en zonder rente. Ze vertellen er niet bij dat je bij het aangaan van de overeenkomst ook tekent voor een automatische incasso voor het incasseren van allerlei vage kosten als cardprotectie etc. met woekerrente. Dus jouw stelling van niet lenen slaat helemaal nergens op en heeft geen enkele bijdrage aan een oplossing van deze vorm van oplichting. De mensen die hier posten zijn er namelijk al slachtoffer van.

jacky316
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2007 12:31

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door jacky316 »

ik heb dus ooit in een ver verleden ( minstens 10 jaar geleden) eens een keer een video recorder gekocth ( moet je nagaan hoelang geleden dat dus is) met de regeling nu kopen en een jaar later betalen.
dat is dus gewoon betaald, niets aan de hand...jaren niets van gehoord en zo hoort het natuurlijk ook..

nu zie ik dus een paar dagen geleden dat er 14,95 van mijn rekening is afgeschreven. ik heb het meteen laten storneren, omdat het bleek dat het van lasercards was. ik heb geen credit card van hun, en dat wil ik ook niet. ik reeg een paar dagen later een brief van lasercards binnen dat ik een betalingsachterstand heb! wat een lef!
zo kan natuurlijk iedereen wel geld van mijn rekening gaan halen, wat een aanfluiting zeg!
ik heb al mails gestuurd en ze telefonisch geprobeerd te bereiken, maar nergens kom je doorheen...tjongejonge jonge.....
dit verhaal krijgt nog een staartje als ze zo doorgaan, ik heb nooit ergens voor getekend, en ben dat ook zeker niet van plan!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Jan1 »

Kijk nog even naar de nieuwste Kassa 2 uitzending, mogelijk krijg je daar het antwoord.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Vandaag twee brieven ontvangen.
LaSer wil weten hoe het zit met onze lening. (die we niet hebben).
Of wij kunnen zeggen hoe groot de schuld was en hoeveel wij inmiddels al hebben ingelost.
Zowel mijn vrouw als ik kregen dezelfde brief.
Ik verwacht dat meer mensen deze hebben ontvangen.
Dus, daarom even reageren.

Het is nog nooit vertoond dat een bankinstelling of welke geldschieter dan ook aan zijn klanten gaat vragen hoe het zit.

De vraag is: gaan we door of slaan we af.
Het antwoord: slaan we door of gaan we af.

Misery9
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 11:20

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Misery9 »

Bij sommige bedrijven krijg je een visa creditcard gratis als je 500 euro per jaar betaald met de card. visa is een van de meest geaccepteerde creditcards dus dat lijkt een heel aardige aanbieding.
Nou was ik van plan daar op in te gaan maar heb net jullie reacties gelezen en heb uiteraard geen zin in gedonder dus alvast bedankt voor de waarschuwing.

Ik heb ook gelijk contact opgenomen met het bedrijf waar ik de aanbieding van gekregen heb en werd daar keurig te woord gestaan. de mw die me te woord stond was zelf erg verrast door de misstanden rond lasercards :evil: en zij gingen vanuit hun bedrijf ook verhaal halen bij lasercards.
Ik heb verwezen :arrow: naar dit forum. :!:
Wellicht een idee :idea: voor slachtoffers om ook kontakt op te nemen met het bedrijf waar jullie in eerste instantie de creditcard of uitgestelde betalingscard hebben verkregen. neem in dat geval contact op met het landelijke hoofdkantoor van de betreffend winkel. in de winkel zelf kunnen ze vaak niet zoveel met dit soort klachten.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb toevallig, nou ja na reacties even gezocht, bij Dixons eens gekeken hoe de vork aan de steel zit.
Dixons geeft duidelijk aan dat de betaling in 10 termijnen zonder rente i.s.m. LaSer is. LaSer rekent € 9,95 administratiekosten, wat echt niet teveel is, doch dat bedrag krijg je van Dixons meteen als korting.
Het volgende stuk is de creditkaart.
LaSer biedt die gratis aan voor het eerste jaar met de belofte dat je geen vervolg behoeft te betalen wanneer je er geen gebruik van maakt.
En hier gaat het fout..... Dat doen ze wel.
Ik kreeg, zie begin van dit forum, er één door mijn strot geduwd terwijl ik geeneens gebruik heb gemaakt van uitgestelde betaling.
Het schijnt dat bedrijven gewoon NAW-gegevens doorsluizen naar LaSer.
Die koppelen er dan een creditkaart aan met allerlei smoesjes.
In mijn geval kocht ik een motorfiets en LaSer vond dat ik middels hun kaart wel nieuwe kleding behoefde.
Ik heb hierop verbaasd gereageerd en ik kon de kaart vernietigen. Eén jaar later kreeg ik dus mooi de rekening te betalen terwijl ik geen kaart had. Opzegging was binnen 7 dagen na aanschaf motor. Moet je niet vragen hoe snel e.e.a. is doorgegeven aan LaSer.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Ik heb de kaart ook gekregen via Dixon en ook daar mijn beklag gedaan. Dixon is niet verder gegaan dan registratie van mijn klacht en inmiddels heb ik daar nooit meer van gehoord. Toevallig deze week weer eens in de folder gekeken en ja hoor, de aanbieding van renteloos betalen in tien termijnen staat nog steeds in de folder en zoals Cesar al schrijft wordt de € 9,95 contant bij de kassa terugbetaalt. Zo is het bij mij ook gegaan en op zich is het natuurlijk aantrekkelijk om producten in tien termijnen te betalen zonder rente. Echter ik zal dat nooit meer doen via Primeline/Lasercard om alle ellende te voorkomen en ik zal nimmer meer wat kopen bij Dixons. Als ze op deze manier klanten er in laten lopen, dan ga ik wel elders kopen en dan betaal ik inderdaad alles maar in een keer. Recent alweer.....zucht..... een saldo-overzicht gekregen van Lasercard, ik reageer er zelfs niet meer op, want ik heb een brief van de directie dat er geen tegoed meer is, dus ze zoeken het lekker maar uit met hun puinhoop-administratie.
Wel nog even een formulier ingevuld via de link van Kassa, wellicht dat die misere dan eindelijk eens op houdt. Miscchien een ijdele wens voor 2008.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Den Bosch 12 december 2007

Betreft www.ikwilmeerinformatie.nu
Referentienummer:00000000xxxxxxxx

Geachte heer Cesar,

LaSer Services verzorgt de administratie voor de merken Directa, Laser Cards, PrimeLine en Sygma Finance. Op 22 oktober j.l. zijn wij overgestapt op een nieuw automatiseringssysteem. Ondanks een grondige voorbereiding zijn de eerste weken met dit nieuwe systeem niet zo soepel verlopen als verwacht.
Dit heeft helaas gevolgen gehad voor u. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor eventuele overlast.

En nog meer blabla.

Met vriendelijke groet,
LaSer Services


Zo zie je maar weer. Ze geven zelf toe dat ze niet weten hoe het zit. Ik zit nog steeds in het systeem.
Let ook even op de diensten van welke bedrijven zij de boekhouding doen. Ik ken ze nog niet eens, merken als Directa, Laser Cards, PrimeLine en Sygma Finance.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Nou, dat biedt ook weinig perspectief, want mijn troubles dateren hoofdzakelijk van juni 2007. Als het systeem in oktober is overgezert en daar dan de problemen door zijn ontstaan, zie ik dat meer als een k**smoes dan de werkelijke reden, namelijk gewoon onrechtmatig en illegaal proberen te incasseren. Dus let vooral op incassobedragen, want ze willen nog weleens wisselen van bankrekeningnummer en alsnog te incasseren ondanks het blokkeren van rekeningnummers.

aphrokitty
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door aphrokitty »

Bedankt iedereen voor de waarschuwingen. Ook ik heb een mototr gekocht bij Motoport met uitgestelde betaling. Zoiets heb ik al eerder gedaan met de aankoop van een auto. Hier was er geen sprake van koppelingen met creditcards, maar gewoon op de afgesproken datum betalen. Ik ben per ongeluk achter deze praktijken gekomen omdat ik het één en ander bij de bank ging regelen. Blijkt dat er een BKR registratie bestaat voor de ongevraagd toegezonden creditcards. Na het lezen van de berichten op dit forum ben ik wel geschrokken, maar heb ik ook de strijdbijl opgegraven. Dit is ook mijn laatste aankoop geweest bij Motoport. Deze lieden vinden het niet eens nodig om hun klanten goed te informeren.

Alle anderen met problemen omtrent deze creditcards wens ik ook veel succes. Mocht ik een succes boeken dan vermeldt ik dat wel op dit forum.

groet, Aphro

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ben momenteel bezig met een collega welke op dezelfde manier in de problemen is gekomen.
Hij heeft net als aphrokitty een motor gekocht bij Motoport Goes met zeg maar op afbetaling. Dat had hij al eens meer gedaan doch dat was via een ander credietburo. In dit geval Arenda.
Vervolgens heeft hij bij Arenda nooit geen problemen ondervonden en betaalde keurig 3 jaar lang zijn termijnen, rente 8,6 %.
Nu heb ik hem laten zien wat hij betaalt, 18 %.
Onbeschoft gewoon. Ik begrijp de overheid niet. Ik meen vorig jaar geluiden gehoord te hebben dat het maximum van 17,5 % verlaagd diende te worden. Nou, de werkelijkheid is dus anders. Op schrijven van mijn collega bleek dat dat bij afrekening, zeg maar beeindiging, werd verrekend. Zo ver is het dus bijna. Ik heb hem kunnen overhalen bij een bank geld te lenen en Primeline/LaSer maar in te lossen. Scheelt hem bijna 10 % rente.
Wordt vervolgd.
Trouwens, de creditcards kun je wel laten vervallen als je ze niet hebt gebruikt. Anders moet je eerst de rekening aanzuiveren.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik was vandaag bij Motoport in Breda en heb gelijk even de folder meegenomen van LaSercard-Service.

Weten jullie dat de aflossing maar voor een gedeelte wordt gedaan. LaSer gaat er van uit dat het restant bedrag wordt overhandigd wanneer je een andere fiets koopt. De inruil zou gelijk moeten zijn aan het openstaande bedrag. Wil je een andere motor wordt je voor het volledige bedrag gefactureerd.
Zo luizen ze je er weer mooi in. Denk je er vanaf te zijn leggen ze alsnog beslag op je centen.
Ik begrijp niet dat er geen aandacht wordt besteed aan dit soort wanpraktijken.

aphrokitty
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door aphrokitty »

Nieuwe grap van lasercards. Terwijl ik de creditcards al even in huis had, maar niet geactiveerd, ontving ik vandaag ineens een pincode voor deze credit cards. Ik had alleen beide cards al aangetekend verzonden naar Laser Lafayette in 's Hertogenbosch. De getekende ontvangstbevestiging kreeg ik vandaag ook binnen. Wel toevallig, want ik had al per e-mail laten weten geen prijs te stellen op de creditcards op 18 januari en nu ineens de pincode?!?!? Ik ben benieuwd of de BKR registratie van de creditcards binnenkort ongedaan wordt gemaakt. Dat had ik ook laten weten aan Laser Lafayette.
Het adres dat ik heb gebruikt is niet het postbusnummer dat overal wordt vermeld, maar het volgende: Larenweg 78/96 postcode 5234 KC in 's Hertogenbosch. Kunnen ze tenminste niet zeggen dat ze de cards niet ontvangen hebben.

Wordt vervolgd.

Aphrokitty

tvos
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:05

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door tvos »

Wel prettig te lezen dat meerdere mensen problemen met Lasercards hebben. Momenteel ben ik in schriftelijke onderhandeling met het bedrijf omdat zij plots geld van mijn rekening afschrijven. Ook ik zit aan ze gebonden omdat ze de service van Vervatkaart (Primeline) hebben overgenomen. Ben al jaren niet meer bij Vervat geweest, maar heb wel ineens een overeenkomst getekend voor een creditcard bij Lasercards. Creditcard nooit ontvangen/gebruikt.
Ik vind het de omgekeerde wereld. I.p.v. dat je je voor iets aanmeldt krijg je het door je strot geduwd. Wie moet nu aantonen dat er iets getekend is? Lijkt mij Lasercards.

Chenny
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2008 10:52

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Chenny »

Heb ook n laptop via IT's gekocht,eergisteren de card ontvangen. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad over het (niet) gebruiken ervan en de kosten. Mij werd verzekerd dat het niet nodig is om te betalen en de medewerkster heeft hem meteen geblokkeerd. De kaart kon ik verknippen en weggooien. Dit lijkt me allemaal iets te simpel na al deze verhalen te hebben gelezen. Dus heb ik toch een brief opgesteld met mijn eisen,verwachtingen en verplichtingen die ik AANGETEKEND zal versturen.Want vind niet dat de overeenkomst duidelijk is. Dacht dat ZIJ iedere maand het verplichtinge maandbedrag inhielden,maar dat moet ik zels bijgehouden(geen probleem trouwens).Geef dus ook meteen door dat ik iedere machtiging hierover intrek. OOk bij de bank.Hoop mdat het allemaal goed komt. Fingers crossed!!!!!!

aphrokitty
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door aphrokitty »

Het aangetekend toesturen van de (doorgeknipte) creditcards van Laser naar het adres dat ik al eerder noemde werkt blijkbaar wel goed. Ik heb een brief van Laser Lafayette ontvangen waarin wordt bevestigd dat de creditcards geblokkeerd zijn. In het vervolg zal ik bij uitgestelde betaling van wat voor ding dan ook het contract op mijn gemak doorlezen. Zo voorkom je in ieder geval verassingen. Ik ben overigens wel benieuwd of ik inderdaad van Laser af ben. Maar met die brief hebben ze geen poot om op te staan.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb vandaag een gelukkige collega bij me gehad welke me kwam bedanken voor de ondersteuning en het feit dat hij een behoorlijk bedrag terug kreeg wat teveel en onterecht in rekening was gebracht en geincasseerd.
Een +punt voor ons als klanten van welke financiele instelling ook. Wij moeten mondiger worden dat is één maar wij moeten ook transparantere transacties ontvangen. Een controle moet toch mogelijk zijn?

Gesloten