LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
forest_pixie

Nummerbehoud Hi

Ongelezen bericht door forest_pixie »

Afgelopen september heb ik mijn abbonement bij Hi opgezegd en ik kreeg een bevestiging dat d eopzegging per 24 december in zou gaan. Op 11 december besloot ik dat het toch hoog tijd werd om een nieuw abbonement af te gaan sluiten. IN de winkel waar ik mijn nieuwe abbonement bij Telfort afsloot vroegen ze of ik mijn nummer wilde behouden. Na enige vragen van mijn kant besloot ik dit te doen, aangezien dat gewoon op 24 december plaats zou vinden, de datum waarop mijn andere abbonement af zou lopen.

Tijdens de kerst bleek echter dat de nummeromzetting niet had plaats gevonden. Er bleek een opstakel te zijn. Dit heb ik telefonisch opgelosd en als antwoord op de vraag wanneer ik mijn oude nummer kreeg werd gezegd: binnen 1 werkdag is dat geregeld. Een paar dagen later had ik nog steeds niet mijn oude nummer op mijn nieuwe abbonement.

Na het zoveelste telefoontje kreeg ik van Hi te horen dat het nummerbehoud goed was gegaan en dat ik op 11 maart mijn nummer mee kon nemen naar mijn nieuwe abbonement, dat dus al was ingegaan. Ik gaf weer dat mijn abbonement opgezegd was per 24 december 2007, waarop het antwoord was dat zodra er nummerbehoud wordt aangevraagd er automatisch 3 maanden bijverlengd worden. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord, Daar heb ik niet voor getekend en het staa took nergens in de voorwaarden van Hi vermeld. Ik dus maar weer bellen en vanaf dat moment werd ik door zowel Hi als Telfort van het kastje naar de muur gestuurd en leefde er bij Telfort vooral onbegrip over de situatie.

Uiteindelijk ben ik vandaag naar de winkel waar ik het abbonement had afgesloten gegaan en hebben we de papieren na gekeken. HIer staat nergens iets over een verlenging van 3 maanden genoemd. Ik ben dan ook niet van plan om 3 maanden dubbele abbonementskosten te betalen. Dadelijk zal ik maar eens een klachtenbrief opsturen met daarbij een kopie van de bevestiging van het opzeggen en hun eigen voorwaarden betreffende nummerbehoud waarin niets staat over extra verlenging als nummerbehoud later wordt aangevraagd dan dat je het contract bij hun hebt opgezegd. Ik kan niet zeggen dat ik daar vrolijk van wordt.

Ik ben benieuwd of er meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen en hoe zij dithebben opgelost.

luckyone

Re: Nummerbehoud Hi

Ongelezen bericht door luckyone »

Hoi

OOk ik heb dit in oktober 2006 gehad ik had een abbonnement bij Hi en opgezegt met het behouden van mijn nummer,want dat nummer had ik van vodafone.Dus ik heb ook een abbonnement bij telfort aangevraagt in augustus 2006 en liet het oktober in gaan.Hi afgezegt dus tot oktober en wachten tot telfort het overnam,maar helaas het bleef Hi.Ik belde telfort wat er aan de hand was en ze zeiden dat Hi het nummer niet wou geven ik naar Hi gebeld en hun zeiden gewoon ja mevrouw moet U aan vragen Ik zei dat heb ik gedaan dan zal het deze dagen goed komen weer een week gewacht weer het zelfde verhaal ik was zo boos en belde hun weer op ze hebben me een maand aan het lijntje gehouden dus ik moest 2 abbonnementen betalen ik telfort gebeld en hun begrepen mij en kreg de helft terug terwijl het niet aan hun ligt lief heh,maar ik had Hi ook gebeld moest ik maar een klacht indienen per brief heb ik gedaan,maar tot de dag van vandaag heb ik er niets meer van gehoord het zijn bloedzuigers ik weet wel dat ik nooit meer een abbonnement meer van hun wil ook van kpn vaste telefoon daar ben ik ook mee gestopt ze hebben mij verkeerd voor gelicht dus je ziet je bent het niet alleen

forest_pixie

Dat vreesde ik al, maar ik ben niet van plan 3 maanden extra te betalen. Ze krijgen ene klachtenbrief en als ze geld afschrijven vorder ik dat terug, dus ik moet nog zien wat ze dan gaan doen. Dan kom ik vast op de lijst met wanbetalers enzo en als ze dat doen zal ik daartegen ook wel maatregelen treffen, dit is gewoon puur misbruik van een automatische incasso, oftewel diefstal.

luckyone

Hoi

Inderdaad maar je hebt groot gelijk ik hoop dat jij het er beter af brengt als ik dit kan toch niet ongestraft gebeuren wij moeten ook aan de regels houden waarom hun niet ik weet wel dat ik nooit meer met hi in zee ga plus het abbonnement is hardstikke duur want het lijkt net of het elke maand steeds duurder werd ben blij dat ik van hun af ben ik heb een klacht ingediend en ze laten gewoon niets meer horen asociaal zijn ze.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik denk dat het hele probleem te maken heeft met het feit dat je het nummerbehoud te laat hebt aangevraagd. Wanneer je je abonnement opzegt en vervolgens ná de opzegging nummerbehoud aanvraagt, mag dit doorgaans niet later worden gedaan dan veertien dagen vóór het de beëindiging van je aansluiting.
Het nummerbehoud moet namelijk door je oude aanbieder worden goedgekeurd. Dit duurt doorgaans zo'n veertien dagen, waardoor de porteringsdatum ná de datum voor de opheffing van je telefoonnummer zou vallen.
Heb je bij je opzegging aangegeven dat je de aansluiting om wilde laten zetten naar prepay?

Voor een volgende keer is het verstandiger om niet op te zeggen en wanneer je contractsvrij bent gewoon een nieuw contract af te sluiten met nummerbehoud. Dit gaat praktisch nooit verkeerd.

luckyone

hoi

Ik heb het niet te laat aangevraagt dat heb ik gelijk gedaan met de annulering dat kan tegelijk zeiden ze maar hi heeft altijd wel een reden waarom ze het geld kunnen innen ik heb het precies gedaan zoals het moet dus

forest_pixie

Het was inderdaad kort voor mijn oude abbonement afliep toen ik een nieuw abbonement afsloot (was eignelijk niet gepland om weer een abbonement af te sluiten maar doo romstandigheden ontkwam ik daa rniet aan), maar ik heb juist daarom extra goed nagekeken of daarover iets vermeld stond in de voorwaarden. Dat Hi een week extra nodig heeft kan ik me voorstellen, maar 3 maanden vind ik echtt overdreven. Bovendien heb ik in de winkel nadrukkelijk nagevraagd of dat wel kon als je je abbonement opzegt en zij zeiden ja. Dan ga ik daar ook vanuit, anders had ik nl. gewoon een nieuw nummer genomen. Ik heb ook alle voorwaarden van Hi doorgespit en daar staat niets in over automatisch 3 maanden verlengen, dus hebben ze er het recht ook niet toe.

Alcestis

Ongelezen bericht door Alcestis »

Ik gaf weer dat mijn abbonement opgezegd was per 24 december 2007, waarop het antwoord was dat zodra er nummerbehoud wordt aangevraagd er automatisch 3 maanden bijverlengd worden.
Precies hetzelfde meegemaakt, alleen had het bij mij niet niet zo hoeven te lopen als vodafone niet zo enorm geëikeld had (bestelling gedaan, 3x nagebeld, "nee mevrouw, wij hebben uw bestelling niet ontvangen", dan toch maar nieuw abo bij Hi afgesloten, hoefde geen nummerbehoud meer, paar dagen later wordt zowel telefoon van Hi afgeleverd + de mail van vodafone dat mijn abonnement goedgekeurd was :shock: ). En dan zit je dus tussen de fouten van vodafone en Hi in, probeer dan het geld maar eens los te krijgen :roll:
Dat leverde trouwens nog een enorm vermakelijke mailwisseling op, als iemand daarop zit te wachten :P

Wat ik zo idioot vind aan dit hele verhaal, is dat -als je je nummer wilt behouden- je dus 3 maanden voordat je abonnement afloopt, en van provider wilt wisselen, al een nieuw abonnement moet gaan afsluiten :?

Ik heb hiervan geleerd dat ik het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk vind om mijn nummer te behouden, en bij een volgende wissel zal ik dat dan ook zeker niet aanvragen.

Alcestis

Ongelezen bericht door Alcestis »

Voor een volgende keer is het verstandiger om niet op te zeggen en wanneer je contractsvrij bent gewoon een nieuw contract af te sluiten met nummerbehoud. Dit gaat praktisch nooit verkeerd.
Bedoel je, dat als 1 januari je contract eindigt, je op 2 januari een nieuw contract aanvraagt met nummerbehoud van het vorige nummer?

Dat is bij mij dus wel een keer verkeerd gegaan, omdat (naar men toen zei) het nummer niet meer actief is op dat moment, en je dus nummerbehoud moet aanvragen voordat je contract afloopt... En toen konden ze mijn nummer niet meer activeren (is alwel 4 jaar geleden, deze grap, dus wellicht dat het nu anders is)

Maar goed, zoals ik al zei... Die tien mensen die mijn nummer hebben, die bel ik t.z.t. wel met mijn nieuwe nummer. Dat geklooi met nummerbehoud, hoeft voor mij niet meer.

forest_pixie

Mijn abobnement bij Hi was nog actief toen ik nummerbehoud aanvroeg (nog 13 dagen), dus daar ligt het niet aanh, het ligt aan de ongeschreven regel van Hi dat nummerbehoud aanvragen hetzelfde is als je abbonement opzeggen en daarom dus 3 maanden 'verlenging' van je abbonement nodig is voor iets wat zij in 1 minuut kunnen regelen...

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als je bij opzegging van je contract niet aangegeven hebt dat je je nummer wil behouden en dat alsnog wil doen, moet HI de opzegging eraf halen en gaat de opzegtermijn opnieuw lopen omdat je niet aangegeven hebt het nummer te willen behouden.

Wil je nummerbehoud en weet je dat van tevoren regel dit dan 3 maanden voor het eindigen van je contract. Je hoeft dan niet op te zeggen dat regelt je nieuwe provider voor je....Het lijkt allemaal moeilijk maar het is eigenlijk best makkelijk :-).

Enige nadeel kan zijn dat als je een nieuw toestel wil je daar wel 3 maanden op moet wachten omdat de portering eerst rond moet komen.

Big-V

Bedoel je, dat als 1 januari je contract eindigt, je op 2 januari een nieuw contract aanvraagt met nummerbehoud van het vorige nummer?
Dat schreef ik inderdaad wel, maar wat ik eigenlijk bedoelde was, dat, wanneer je in de laatste drie maanden van je contract zit, je gewoon een abonnement met nummerbehoud af kunt sluiten bij een andere provider, zonder je huidige abonnement op te zeggen.

forest_pixie

Hoi Kika,

Wat je weergeeft over bij nummerbehoud aanvragen staat nergens beschreven en ook telfort kan zich bij die regel niets voorstellen, over dat je nummerbehoud ook 3 maanden van tevoren aan moet vragen, staat in geen enkele voorwaarde, dus mogen ze niet zomaar verlengen. Het gaat er nl. om dat een nummer vrijgegeven moet zijn en dat je contract nog meot lopen. Mijn contract liep nog en mijn nummer zou per 24-12-2007 vrijgegeven worden wegens de opzegging.

Big-V

Je moet dit enkel bij de opzegging aangeven wanneer je prepay klant van Hi wil worden: je abonnement wordt dan na drie maanden omgezet naar prepay.
Als je overstapt naar een abonnement van een andere aanbieder kan dit op ieder moment in de laatste drie maanden van je contract, maar niet meer in de laatste twee weken. Dan ben je namelijk negen van de tien keer te laat.

lachenal3

Ongelezen bericht door lachenal3 »

nou ik heb dus ook zoiets.

ik heb een abo bij hi :evil: en daar wilde ik vanaf omdat ze gewoon te duur werden. ik heb dus een abo bij vodafone aangevraagd met nummerbehoud.

eerst ging 2 keer fout vanwege net een verhuizing en adres gegevens nog nie doorgevoerd, daarna vanwege verkeerde eind datum van abonement.

dus ook kpn gebeld en aangegeven van hoe en wat. dat is dus gelukt, maar kreeg dus een foon met simlock van vodafone.

ik heb de klantenservice toen gebeld van hi of er een mogelijkheid was om de opzegtermijn af te kopen.

toen kreeg ik dus pas te horen dat ik het abonement persoonlijk op moest zeggen en dat dus pas per 1 mei het nr over gezet kan worden.

wordt hier dus niet vrolijk van.

mijn advies? boycotten van hi/kpn tot ze hun zaakjes op orde hebben.

Hot water doctor

Ongelezen bericht door Hot water doctor »

Hallo allen,

Een vriendin van me heeft het volgende probleem met HI.

Haar Hi contract liep af op 19 februari 2008, en ze wilde niet verder met HI. Daarom keurig netjes drie maanden van te voren haar abbo opgezegd. Paar dagen later een bevestigings brief gehad van de opzegging. Prima geregeld zou je zeggen.
Ze had ondertussen vodafone benaderd, om bij hun een nieuw sim-only contract af te sluiten, met behoud van haar oude nummer.
Echter hoorde zij niks van Vodafone tegen het einde van haar contract periode bij Hi. Daarom maar weer eens gebeld met Vodafone.
Wat bleek, haar oude nummer was niet vrij gegeven door HI en daarom kon Vodafone haar oude nummer niet meegeven.
Toen maar weer contact opgenomen met HI, en daar werd haar verteld dat haar nummer niet vrijgegeven kon worden (reden is haar onbekend).
Wel kon Hi haar een nieuw sim-only abbo aanbieden, in cominatie met haar oude nummer.. Enigzins in paniek heeft ze dat toen gedaan, omdat ze altijd bereikbaar moet zijn ivm haar werk.

Volgens HI zou de volgende dag alles geregeld zijn en kon ze een koerier verwachten met haar nieuwe sim kaart.
Deze koerier is dus nooit geweest..
Maar weer gebeld met HI en wat bleek, haar oude nummer was toch vrijgegeven aan Vodafone.
Geirriteerd als ze was heeft ze gezegd tegen Hi dat ze haar abbo maar moesten annuleren, en dat ze in zee zou gaan met Vodafone.
De callcenter agent van Hi heeft dit dus ook gedaan.
Op dat moment wordt er bij haar aangebeld en daar staat een koerier van Vodafone aan de deur met haar nieuwe sim kaart incl haar oude Hi nummer!!!

Prima geregeld zou je denken toch? Echter niets is minder waar!
Twee dagen geleden valt er bij haar een rekening op de deurmat van Hi.
Deze rekening (230.- euro) is verstuurd door Hi wegens het vroegtijdig beeindigen van haar sim-only contract!
Nog vreemder is dat dit contract is afgesloten icm haar oude nummer, terwijl ze met dit nummer inmiddels al een tijd belt bij Vodafone!

Ze heeft inmiddels contact gehad met Hi hierover, maar de callcenter agent van Hi blijft volhouden dat deze rekening gewoon betaald moet worden. Ze had het gevoel trouwens dat de agent niet voor rede vatbaar was, of dat ze het gewoon niet snapte.

Iemand enig idee hoe ze hier op een nette manier uit kan komen?

Vr gr Theo Smids

MichelleLavrijsen

Ongelezen bericht door MichelleLavrijsen »

Ik heb ook ontzettend veel klachten over Hi. Ik heb eind november telefonisch opgezegd terwijl mijn abonnement 16 mei af zou lopen. 5 maanden van te voren leek me voldoende aangezien het normaal gesproken 3 maanden zou moeten zijn.
Begin mij een nieuwe abonnement aangevraagd bij Vodafone en nummerbehoud aangevraagd.
Uiteindelijk kreeg ik mijn nieuwe simkaart binnen en in de bijgesloten brief stond dat de simonly actief werd per 4 augustus 2008!
Terwijl het voor 16 mei gepland stond. Vanaf toen ben ik gaan bellen met Hi en Vodafone. Ze gaven elkaar de schuld.
Hi heeft uiteindelijk telefonisch bevestigd dat mijn nieuwe abonnement in zou gaan op 16 mei.
Op 16 mei gebeurde er echter niks en ik kon nog steeds bellen en smsen. Ik heb afgewacht tot de dag daarna en heb opnieuw de klantenservice gebeld. Zij gaven me een nummer wat ik maandag vanaf 9 uur kon bellen.
Maandag op 9uur gebeld en zij begonnen weer over de 4 augustus. Ik weer het hele verhaal uitgelegd en ik werd weer doorverbonden met de klantenservice. Toen heeft eindelijk iemand het uitgezocht (ipv een niet ingewerkte student) en wat blijkt:
Toen ik mijn abonnement op heb gezegd bij één of andere gast heeft hij een fout gemaakt. En nu zit ik dus 3 maanden langer aan mijn abonnement vast.
Maar hier laat ik het niet bij zitten. Ik ga meteen een klachtenbrief schrijven en mijn automatische incasso stopzetten.
We zullen zien...

Charlotte2706

Ongelezen bericht door Charlotte2706 »

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met HI en Telfort. Telfort geeft aan dat HI mijn telefoonnummer niet vrij wilde geven & dat daarom mijn HI abonnement weer met 3 maanden verlengd is. Gelukkig heb ik de bevestiging van mijn opzegdatum bij HI bewaard...Super irritant.
Het heeft me ook 5 bezoekjes aan de Telfort winkel & 3 keer bellen met de klantenservice van Telfort gekost (ruim 1,5 maand) voordat ze er uberhaupt achterkwamen waarom mijn HI abonnement verlengd was. Ik stel hiervoor Telfort in gebreke omdat zij mij telkens weer verkeerde (of gewoon geen) informatie hebben verschaft.
Maandag gaat de brief (aangetekend a 7 euro :? ) de deur uit...

Gesloten