LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maten Leman kast Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
McStare

Maten Leman kast Systemat

Ongelezen bericht door McStare »

Hallo keukenkenners,

De afgelopen week zijn wij in verwarring gebracht door 2 keukenadviseurs :?
We zijn ons aan het oriënteren op oa. een systemat of activ130 keuken.

Eén van de kasten moet een hoekonderkast met een LeMan interieur worden. We willen daar een deurtje van 50 cm in (breder is geen optie ivm de beschikbare ruimte en de rest van de kasten)

Volgens de ene adviseur (systemat) geen probleem, volgens een collega van hem (Activ130) kan dat alleen met een deurtje van 45 cm.

Volgens beiden is de Activ130 de minder luxe versie van de Systemat met ook wat minder keuzes in fronten. Ik neem zelf aan dat de maatvoering van de kasten gelijk is :?:

Zijn er Activ130/Systemat kenners die het kunnen beamen of is één van de 2 adviseurs niet helemaal op de hoogte?

ikkedus2

Re: Maten Leman kast Systemat

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Le Mans is leverbaar bij zowel Systemat als Active in stelmaat 110 x 65, 115 x 65 en 125 x 65 cm dit geeft als deurmaten 45 cm , 50, cm en 60 cm.

McStare

Is de diepte van het werkblad nog van invloed of maakt dat verder niets uit? Die optie hebben we namelijk ook besproken en ik dacht later dat dit de verschillende antwoorden van de keukenadviseurs zou kunnen verklaren.

ikkedus2

Diepte werkblad is hier niet op van invloed. De hoekonderkasten met Le Mans interieur hebben een normale ( 56 cm ) korpusdiepte waarop een blad van 60 cm perfect past.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

De hoekonderkasten met Le Mans interieur hebben een normale ( 56 cm ) korpusdiepte waarop een blad van 60 cm perfect past.
Niet bij greeploos ikkedus2.......... :lol:

GWTE

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

misschien heb ik het fout, ik weet niet precies wat een leman onderkast is en ben te lui om dat op te zoeken;
maar als je werkblad diepte bij de activ bijv. 65 cm is ipv 60 cm en je gaat de hoek om, dan heb je in totaal 5 cm minder. Hierdoor zou er dus een 45cm deurtje moeten komen ipv een 50 cm deur omdat je kasten ook als ze de hoek omgaan 5 cm van de muur staan.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen en dan mag je deze reactie als niet verzonden beschouwen....

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

misschien heb ik het fout, ik weet niet precies wat een leman onderkast is en ben te lui om dat op te zoeken;

Afbeelding

"Het zwenkbare hoekkast-uittrekelement "LeMans" combineert de twee bewegingsrichtingen draaien en zwenken. En dat functioneert als volgt: na het openen van de kastdeur wordt het bovenste of onderste plateau eerst naar voren gedraaid en vervolgens compleet uit de kast gezwenkt. De inhoud van de twee plateauniveaus is vóór de kast geheel bereikbaar. Erg praktisch is het antislip-oppervlak "Arena Plus" waarmee de plateaus standaard zijn uitgerust. Het zwenkbare hoekkast-uittrekelement als linker of rechter variant is geschikt voor 90°-hoeken en voor 45, 50 en 60 cm brede fronten."

Naast chroom/wit ook in chroom/grijs leverbaar.

Sjoerd15

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Als het exact dezelfde opstelling is, met enkel het verschil dat het een active, danwel een Systemat uitvoering is, dan is er geen verschil. Kan er in de Systemat uitvoering een deur van 50 cm geplaatst worden, dan kan dit ook in de active uitvoering. Echter, wat net al is aangegeven, als er een verschil is in werkbladdiepte dan wordt het verhaal anders. Desalniettemin heeft Active wel een le-mans kast met een 50cm deur.

McStare

Hartelijk dank voor alle reacties. Het is inmiddels duidelijk en de aanleiding van de vraag is inmiddels opgelost; de keuken adviseur en ik hadden elkaar niet goed begrepen. Omdat de totale lengte van de onderkasten op 4.10m uitkwam en ik 4.00m had aangegeven, had de verkoper de kasten van 50 cm aangepast naar 45 cm breed om zo binnen de maat te blijven.

Mooie foto trouwens CocaCOla81!

kk61

Ongelezen bericht door kk61 »

superkast trouwens in gebruiken zoveel handiger dan zo,n draaicaroussel

ikkedus2

Beste GWTE,

Greeploos bestaat niet in de Active uitvoering.

GWTE

Maar wel bij Systemat........ :)

CocaCola81

Dan zou de topicstarter het over Systemat Edition hebben gehad? En dat zie ik nergens?

GWTE

Ik reageer niet op de topic starter zoals duidelijk blijkt uit mijn reactie (ik noem ikkedus2). Ikkedus2 zegt: Lemans kasten hebben een normale diepte van 56 cm, ik zeg wat is normaal? Bij greeploos (Systemat) is 63 cm normaal........dus. Bovendien noemt bijna geen klant ingeval van een Hacker de uitvoering Edition als het om greeploos gaat. De vraag is dus niet: gaat het hier om een Hacker Edition? Het gaat om de opmerking van ikkedus2 die zegt dat een lemans kast normaal 56 cm diep is! En dat is dus niet zo. Bovendien is de Hacker Edition toch echt een Hacker, net zoals een Mercedes 230 toch ook echt een Mercedes is! Snap je...... :D

CocaCola81

Scherp in de ochtend GWTE. :)

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Le mans zwenkplateau.... is een Nederlandse uitvinding!

GWTE

Hoe weet je dat?...... :?:

Gesloten