LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
susangad
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 12:08

wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door susangad »

Heeft er iemand ervaring, goed of slecht, met een pico snor scooter? Ik had nog nooit van het merk gehoord!

Ik hoor graag je ervaring!!!

BMS.Purmerend

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

zie bmservice.nl

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door robkempers »

Ik heb een scooter gekocht bij de Gamma en volgens mij is dit hetzelfe merk (fabriek) ik heb er geen problemen mee en voor het geld rijdt hij goed.

BMS.Purmerend

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik heb een scooter gekocht bij de Gamma en volgens mij is dit hetzelfe merk (fabriek) ik heb er geen problemen mee en voor het geld rijdt hij goed.
Is geen Pico scooter maar een c merk van de meest geimporterde b merken.
Het bedrijf van Pico zit in Amsterdam. Zij moeten veel leren en jammer genoeg zijn het geen monteurs maar goudzoekers die alweer jammer genoeg een goed ondernemersplan zelf de grond in boren door slechte afhandelingen klachten en het leveren van onderdelen.
Dus jammer genoeg in mijn opvatting een leuk aanzien van model en veel te duur neer zetten en zakken willen vullen.
Verders als de onderhoud goed is kan het even mee maar de meeste halen de 8.000 km niet zonder ernstige problemen en indien hier anders wordt gemeld zal ik alleen maar blij zijn dat mijn slechte ervaring te niet gedaan kan worden.

Advocaat in spe
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:41

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door Advocaat in spe »

Sorry BMS.purmerend , pico gaat gewoon door en susangad elke rdw erkende brommerhandelaar zal je kunnen vertellen dat het klerezooi is , slechte materiaal keuze NIET afgewerkt ( als je hem openmaakt snij je je klauwen open ) en verkeerd afgesteld . De meeste halen de 200 kilometer nog niet eens zonder problemen te krijgen met de afstellingen en inderdaad het zijn geen monteurs , de personen die deze ondeugdelijke producten afleveren weten vaak niet eens welke benzine er in een 4-tact scooter hoort . Ik ben overigens niet blij met het feit dat zelfs de postbank hier aan mee waagt te doen . conclusie: pico ZO VER MOGELIJK UIT DE BUURT BLIJVEN !!

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

Geplaatst op 16 Jan 2008 15:47 door Advocaat in spe
was mij allang bekent dat het rommel is.
ik denk dat je schrijven voor de TS was bedoelt? :wink:
Ik ben alleen blij als de col.deze troep ook gaan weren.

dijavis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2008 09:46

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door dijavis »

De Chineese markt kom je nu overal tegen.
Wat er gebeurt is dat er veel merken bij komen.
Maar bekijk ze allemaal maar goed het zijn allemaal de zelfde.
Alleen een ander voorkapje of achterlicht.
Kijk maar naar CPI het zelfde is de Keeway
Meestal zijn het copy,s van copy,s enz enz.
Koop gewoon een europees model dan weet je zeker dat je waar krijgt voor je geld.
Iets duurder maar veel betrouwbare

BMS.Purmerend

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

CPI / Keeway / Hudson / Generic / zijn B merken dus net iets beter dan De wel bekende rommel C en D merken.
Echter zul je op deze B merken onderdelen terug vinden van de A merken. SYM / Kymco / Aprilia / Piaggio / Honda.
Kijk vooral wie de importeur is, bekende importeurs nemen geen risico met C en D merken. Ook van de B merken zijn C en D kwalificaties hiermee bedoel ik dat er keuze van materiaal is.
De importeur stelt een type en merk bij elkaar van onderdelen waar 4 kwalificaties zijn, dus wil je goedkoop kopen bij de Chinees kan dit allemaal, alleen je krijgt dan wel rommel. En dat is nu wat er aan de hand is op de scooter markt, je ziet allerlei zelfde scooters met een ander merknaam.
De ene kost inkoop 350,-
En de gelijkende goedkopere 300,-
En dan weer slechter 250,- Zijn maar verzonnen prijzen he.

Vandaar dat die handelaar die meer uitgeeft dan die ander heel hard roept, het is goed! legt alleen aan die andere verkoper.

Koop je een viertakt van die goedkope Chinese zijn er diverse blokken van de zelfde fabrikant, alleen ook hier weer kwaliteit verschil.
Je kunt er een meeting mee doen. Je zal dan ook zien dat het slechte blok sneller uitzet dan de wat duurdere.
Je kunt het ook zien bij de varia laat twee gelijkwaardige blokken een uur stationneer draaien.
Met een meter langs de varia dan zal je zien dat het slechte blokken de krukas gaat dansen.
Vertrouw op jou dealer als die zegt het is goed en jij 100% garantie op de km krijgt.

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door ron300462 »

Als ik dit zo moet geloven allemaal, moet ik blij wezen dat ik een Kymco gekocht heb, helaas dit is ook hopeloos, ik heb een snor met 170 km op de teller, waar je half gas mee moet rijden anders slaat hij af ( na 170 km, dus eigenlijk nieuw ) Ik heb een dealer gebeld in Purmerend, veel voorkomend probleem, even afstellen en andere sproeier en het is opgelost, hoe bedoelt u nieuwe scooter, kosten sproeier en 1 uur werk ( 65,- euro per uur ) scooter is 3 maanden oud he.

Contact opgenomen met Kymco, dit moet de dealer maar vergoeden, daar heeft u een koopovereenkomst mee gesloten, helaas gaat dit voor mij niet op, scooter komt van een dealer uit Apeldoorn ( andere kant van het land voor mij ) Dus blijft de optie over om maar 100,- euro uit geven, KYMCO bedankt voor deze service

!!! DUS OOK HOPELOZE SERVICE BIJ KYMCO !!!

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

Ron nee niet helemaal.
kom maar langs (65 per uur wie vraagt dat)
sproeir vervangen zo,zo.
kan allemaal niet, er klopt iets niet de scooter is niet ingerden.
indien je het geen probleem vin kom je maar langs.
kijken kost niets en als het met een handomdraai te regelen is kost dit je een gabakje

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door ron300462 »

Hallo bedankt voor je reactie, ik heb ook jouw gebeld ( vincent ) deze zei mij dat het meestal sproeier is, en even afstellen, en maar meteen nieuwe olie, aangezien hij hier 1 a 1,5 uur werk aan had, en dan nieuwe olie en sproeier, ik moest rekenen op zo'n 150,- euro.

Hierna eerst contact opgenomen met Kymco dealer Purmerend ( PCS ) of het misschien onder garantie viel ( ik vind 150,- euro voor een scooter met inmiddels 195 km ) toch een hoop geld.

Heb daarna contact gezocht met Kymco, deze scheept het gewoon af, dat ik dit maar moet oplossen met de dealer waar de scooter vandaan komt, letterlijk werdt er een mailtje gestuurd met de medeling dat ik een overeenkomst heb met de dealer.

P.S. PCS zegt dit probleem kosteloos te repareren voor zijn klanten, het is dus een vaker voorkomend probleem. ( ik heb de scooter gebruikt gekocht met 166 km, uit scheiding, scooter komt uit Apeldoorn ) en kom dus niet in aanmerking bij PCS, alleen als ik het betaal.

Ik had gehoopt op een positive reactie van Kymco, maar het is mij wel duidelijk geworden dat de handelaar ( dealer ) belangrijker is dan een merk.

Groet Ron ( Monnickendam )

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

Hallo bedankt voor je reactie, ik heb ook jouw gebeld ( vincent ) deze zei mij dat het meestal sproeier is, en even afstellen, en maar meteen nieuwe olie, aangezien hij hier 1 a 1,5 uur werk aan had, en dan nieuwe olie en sproeier, ik moest rekenen op zo'n 150,- euro.
Zou best een kunnen bij deze scooter moet er nogal wat worden weggehaald, Het staat mij iets van bij dat er een Kymco hier stand waarvan de Importeur ons mededeelden dat er 4 maten groter in moest. Ik zelf haal de scooters types steeds door elkaar.
Uur loon is 56,- het is waar dat je de kosten hoger moet inschatten dan dat het zou kunnen worden. Dit uit leergeld voorheen, je bent beter voorbereid op een te hoog bedrag des te beter komt het lagere bedrag over als het klaar is.
Ik stel voor dat je langs komt,
Olie moet je zeker vervangen, kleppen moeten ook worden gesteld, zij panelen moeten worden verwijderd anders krijg je bougie er niet netjes in en haal je de handen open, zit je inderdaad algauw op twee uur.
Je mag blijven wachten dan zal je ook zien dat er een klok wordt gebruikt.
Bel voor een afspraak komt morgen langs of zaterdag. Laat even een proefritje maken, komt wel goed dat beloof ik je.
Wij hebben redelijk veel klanten uit Monnickendam.


groeten Jan BMS purmerend

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

P.S. PCS zegt dit probleem kosteloos te repareren voor zijn klanten, het is dus een vaker voorkomend probleem. ( ik heb de scooter gebruikt gekocht met 166 km, uit scheiding, scooter komt uit Apeldoorn ) en kom dus niet in aanmerking bij PCS, alleen als ik het betaal.
Zoals je zult begrijpen kan ik hier over niet oordelen, het lijkt mij ook wel normaal dat je dat doet het is ten slotte ook jou klant .
Ik ben geen Kymco dealer omdat PCS en Dila dit al zij. Maar heb er geen probleem mee.
Ik stel voor dat je eerst langs komt het probleem laat zien en dan komen wij overeen of dit gratis is ja of het nee. Buiten de vervangen de onderdelen wel te verstaan.

Jan BMS Purmerend

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

Ik had gehoopt op een positive reactie van Kymco, maar het is mij wel duidelijk geworden dat de handelaar ( dealer ) belangrijker is dan een merk.
Klacht indienen is wat ik jou adviseer.


Niet naar de afd kymco maar aan Creco.

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door ron300462 »

Hallo Jan,

Bedankt voor je informatie, en tips, ik kom wel bij u langs, alleen weet ik nog niet wanneer, in ieder geval een keer doordeweeks.

Verder wil ik er eigenlijk niet op ingaan, gaat mij er allleen om, dat het vaak belangrijker is bij wie je de scooter koopt, want van een importeur of dozenschuifer ( iemand die alleen verkoopt, en verder je verwijst naar fabrikant ) dat je daar niet van moet hebben.

Wat betreft een klacht, zal kijken of dit inderdaad mogelijk is.


Mvrgr. Ron.

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door ron300462 »

Ik heb inmiddels contact gehad met Creco, maar deze verwijst ook naar de dealer, mocht blijken dat er iets aan de scooter mankeert, kunnen ze dit in rekening brengen bij creco ( als het onder de garantie voorwaarden valt ).

Uiteindelijk zelfde verhaal als eerdere mail ( overeenkomst met dealer, daar moet je dus zijn ) Kreeg dus een onvriendelijke preek, over garantie, zonder verdere service ( gesprek was naar zijn mening zonde van zijn tijd, en kostte alleen maar geld )

Wat mij betreft kan er een slotje op, nogmaals kies een goede vakhandel, belangrijker als een merk.

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

1;Het is lullig maar heb je de gegevens van de vorige eigenaar.
1;is de scooter gekocht waar hij ook vandaan is gekomen of had je deze prive overgenomen.

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door ron300462 »

Ja, ik heb alles van de vorige eigenaar, zowel aankoopbon, als adres, boekjes sleutels, ik heb hem ook echt van de vorige eigenaar overgenomen, ik kan wel contact zoeken met de verkopende partij, maar deze zit in Apeldoorn, als ik daar met de scooter naar toe moet, dan moet ik een hoop ( vervoers ) kosten maken.

Ik ben het strijden ook zat, gaat om de service, het had al heel anders op mij overgekomen, als de inporteur eens mee dacht, en wat begrip kan opbrengen voor de situatie, maar inplaats daavan krijg je een preek van een onvriendelijk iets over garantie, met als voorbeeld dat je de gekochte TV van de BCC ook niet kan terug brengen bij Kijkshop, maar als je dan antwoord dat als het een Sony Tv is, je misschien terecht kan bij Sony, dan is het zonde van zijn dure tijd.

Als de importeur er al zo over denkt, moet je het hebben van de goedheid van je dealer.

bmscooter

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door bmscooter »

Omdat ik het geheel wel begrijp en ook niet eens ben.




Je kunt uit de naam van de eigenaar! Bij een kymco dealer vragen of hij/zij de garantie en onderhoud overneemt.

Iets anders als wij jou brommer hebben mogen nazien kun je bij ons voor gedeelde garantie terecht voor twee jaar.
Hiermee bedoel ik dat ik jou wil helpen voor 50% korting op garantie kosten. Onder voorbehoud dat het onderhoud stipt om de 5000 kilometer wordt uitgevoerd door ons.

?

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: wie heeft er ervaring met een pico snorscooter???

Ongelezen bericht door ron300462 »

Hallo Jan, bedankt voor het aanbod.
Denk trouwens niet eens dat we aan 5000 km per jaar komen, maar zal
eerst maar eens bij je langs komen, nogmaals er mankeert verder niets aan, alleen dat als je iets te veel gas geeft, hij neiging tot afslaan heeft.

Ik heb a.s donderdag vrij, als het een beetje knap weer is, kom ik die kant even op.

Gesloten