LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kymco

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
dieseltijger
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2007 00:45

Re: Kymco

Ongelezen bericht door dieseltijger »

Heb een 2e hands Kymco activ uit 2005 met 9000 km op teller gekocht, een kopie van de beroemde honda c50.

Vrij snel was de originele uitlaat bij de kop afgebroken. Vreselijk duur (300,-). Dus heb ik een originele chromen Honda uitlaat (105,-) laten plaatsen.

Door 4 takt motor icm kettingaandrijving en halfautomatische bak enorm zuinig (1:65) en super stil. Door grote wielen geschikt voor de lange afstand. Concept is 1:1 kopie van aziatische honda, dus 'n echte pakezel in de praktijk

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: Kymco

Ongelezen bericht door ron300462 »

Ik ben sinds kort in bezit van een Kymco Agility snor 4takt, ik heb hem tweede hands gekocht, met 166 km ( uit echtscheiding ).
Met deze scooter kan je niet volgas rijden, dan slaat hij af, halfgas gaat prima, maar het toch heel vervelend, dit schijnt een voorkomd euvel te zijn, omdat ik de scooter gebruikt gekocht heb ( hij is inmiddels 3 maanden oud ) en dus niet bij mij uit de buurt komt, dacht ik via Kymco terecht te kunnen bij een dealer in de omgeveing, maar helaas, Kymco wil er verder niets mee te maken hebben, zoek het maar uit met de dealer waar hij gekocht is ( letterlijk kreeg ik bericht dat er een overeenkomst is gesloten tussen een dealer en een koper )

Dus voor service ben je afhangkelijk van een dealer, hou daar rekening mee, van het merk Kymco zelf hoef je nergens op te rekenen.

bmscooter

Re: Kymco

Ongelezen bericht door bmscooter »

Beste Ron,
Lijkt mij wel logisch.
De garantie of onderhoud is voor de dealer en als de dealer garantie heeft gegeven moet hij deze met zijn importeur uitzoeken.
Vergeet niet dat half Nederland wel kan bellen terwijl de importeur niets met u aankoop te maken heeft.

Het wegvallen bij volgas is normaal omdat de brommer anders te veel toeren gaat maken, dus het overige gedeelte dat u de gasschijf omhoog trekt zal deze smoren. Oplossing is een afstandring/bus monteren op de gaschuif zodat u niet meer gas kan geven dan dat de brommer vraagt.
Mocht u in de buurt zijn van Purmerend kunt u gerust even langs komen het kan namelijk ook zo zijn dat de luchtafstelling niet goed staat.
Groeten Jan BMS.te Purmerend

ron300462
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2007 20:02

Re: Kymco

Ongelezen bericht door ron300462 »

Hallo Jan,

Ik vind het nog steeds niet logish, ( als ik een VW koop in Purmerend en vervolgens verhuis naar Apeldoorn, en de auto is na 3 maanden niet in orde, kan ik terecht bij VW in Apeldoorn ) Garantie is wat anders als onderhoud vind ik.

Probleem is dat de (snor ) scooter is aangeschaft voor mijn vrouw, en die gaat er zo niet op rijden, als je maar iets te veel gas geeft, dan heeft hij de neiging af te slaan, het is dus geen rijden zo, wel zal ik eens bij u langs rijden, om te kijken of het probleem opgelost kan worden, woon in Monnickendam dus is niet echt groot probleem.

Maar blijf bij mijn standpunt dat de serive van Kymco zelf prut is, deze had ook met wat tips of oplossingen kunnen komen, niet afschepen met een vehaal dat ik een overeenkomst heb met de dealer, hier heb ik helemaal niets aan, behalve een afkeer tegen Kymco!!

bmscooter

Re: Kymco

Ongelezen bericht door bmscooter »

Hoi Ron
Ik vind het nog steeds niet logish, ( als ik een VW koop in Purmerend en vervolgens verhuis naar Apeldoorn, en de auto is na 3 maanden niet in orde, kan ik terecht bij VW in Apeldoorn ) Garantie is wat anders als onderhoud vind ik.
Zo had ik het niet begrepen. Je moet zeker te weten wel kunnen vragen waar er bij jou in de buurt een dealer zit, dat moet kunnen. Mail naar de Directeur van Creco bv te Purmerend vertel wel je verhaal. Dit moet gedaan worden anders gaat het nooit goed personeel kan het merk zo stuk maken en ik weet zeker dat Ger of Hans dat nooit zullen tolereren van hun personeel.
Kom morgen of zaterdag maar even langs.
Groeten jan

perenstruik
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 18:41

Re: Kymco

Ongelezen bericht door perenstruik »

Hallo Allemaal

Ik heb in juli 2007 een nieuwe kymco Agility (45km) gekocht en er 3 weken tot tevredenheid mee gereden.
En toen kwamen de problemen.
Als ik hem start slaat hij meteen aan,geef ik gas dan slaat hij af.
Rij ik er vol gas mee dan dan hikt hij geregeld.
Ook trekt hij niet vlot weg,gebruikt daarbij ook een nog een grote
hoeveelheid benzine voor een viertakt. (1 op 20)
De koppeling deugt ook niet en is nu nog niet goed.
Ik ben er 23 keer mee bij de dealer geweest en in totaal heeft de scooter 13 weken bij hem stil gestaan en had ik geen vervoer.
Er is een onderdeel in de carburateur gezet ,want er waren volgens kymco meer problemen met de carburateur.
Dit heeft 2 weken geholpen en is nu nog slechter.
Er is ook een ringetje onder de elektrische choke gezet,maar dat hielp
ook niet.
Het achterspatbord rammelt er ook geregeld af.
Afgelopen week is er weer een nieuwe bougie ingezet maar ook dat
hielp niet.
Gelukkig heb ik een goede dealer en die heeft de kymco terug genomen.
Ik krijg nu een ander merk scooter.
Met de kymco heb ik maar 1800 Km gereden door al deze ellende
Ik denk niet dat ik nog ooit een kymco terugkoop

Groeten aan iedereen






[/i]

Patrick van Berkum
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:59

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Patrick van Berkum »

Voor meer informatie over Kymco scooters :!: :!: :!:

wordt dan lid van Kymco Tourclub Nederland en lees hoeveel leden erg blij zijn met hun Kymco scooter:


http://www.kymcotourclubnederland.nl/

http://www.clubgids.com/kymcotourclub/


[email protected]

Patrick van Berkum
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:59

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Patrick van Berkum »

Ik heb zelf twee Grand Dinks staan :D

De klant is koning

Re: Kymco

Ongelezen bericht door De klant is koning »

Mijn inziens zijn er bijna geen slechte scooters meer........
Alleen slechte eigenaren die geen onderhoud geven en als er wat aan gebeuren moet dit laten doen bij een handige kennis...
Geef je scooter het juiste onderhoud en je hebt er jaren plezier van.
Geen gezeur van het is rotzooi uit China, 4 takt troep.

Want Sim, TGB, Peugeot V-Clic en ga zo maar door komt ook uit China.

Net zoals zoveel andere normale dingen.

bmscooter

Re: Kymco

Ongelezen bericht door bmscooter »

Een kennis van mij Johannes heeft mij duidelijk gemaakt dat er verschillende Chinese scooters op de markt zijn en uit de zelfde fabriek komen. Echter door de gierige Nederlander die alles voor niets in willen kopen doen die Chinese niet moeilijk en krijg je dan ook een veel goedkoperen scooter mee naar huis, maar over de kwaliteit mag er geen wordt over gerept worden die is dan ook ver onder pijl. Johannes zegt dan ook liever 200 euro meer voor de inkoop dan geen klanten meer.

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: Kymco

Ongelezen bericht door WebbY »

Geplaatst op 22 Okt 2007 07:45 door baotianonline


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Jan,

Sorry was erg druk geweest... Niet veel achter mijn eigen home pc gezeten..... dan mis je de fun van hier nog wel eens...
Jij bent wel druk geweest met schrijven lol..
Verder alles goed hoop ik...

Maar mbt tot Garantie.. die 6000km en 12 maanden zijn normaal voor alle Baotian en overige C... scooters
Dit kost de verkoper niets, kunnen ze zo door claimen..
Maar veel handelaren kopen zonder Garantie is lekker goedkoop (denk ik) ze doen toh geen onderhoud en service dus wat hebben ze aan Garantie... Wij verkopen nooit zonder GARANTIE.... En het claimen van Garantie is en blijft probleemloos...voor onze klanten..
En dan nog de grap van €. 75,00 of meer betalen voor extra GARANTIE heb je ie al gelezen.. Iets bij kopen wat je al hebt.. en nog betalen ook...
Kijk hier maar eens: http://www.eenscootervooriedereen.nl/pr ... cts_id=417 die maken het wel heel erg.

Mvgr Johannes
Weet je wat erg is Johannes, iedereen die met scooter verkoop gaat beginnen omdat daar snel en makkelijk geld te verdienen zou zijn.
Of Watersport bedrijven die scooters gaan verkopen, is hetzelfde als wij ineens TV's of wasmachines gaan verkopen.
Blijkt dan dat scooters niet zo snel te verkopen zijn en worden ze tegen belachelijke prijzen via marktplaats gedumpt.
Ja wij leveren sommige Baotian scooters tegen staffel prijzen, op verzoek van vele klanten, die kopen dan liever op prijs en kiezen zelf voor de garantie wat hun past. Verschil is alleen dat wij de scooters wel goed afleveren en daarna nog steeds service/garantie en onderdelen leveren.
Wij zijn in iedergeval zo open en eerlijk om de klant te laten zien en kiezen wat hij wilt of hem past, en niet de deur uit te sturen met het idee dat hij garantie heeft en als ze dan terugkomen de deksel op de neus krijgen als de verkoper meedeeld dat ze een aanbieding gekocht hebben of een product zonder garantie.

Een Scooter voor Iedereen.

Patrick van Berkum
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:59

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Patrick van Berkum »

Als er een slechte scooter bestaat is het de Baotian wel :twisted:
Laatst gewijzigd door Patrick van Berkum op 01 aug 2008 08:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Wim1961
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 okt 2007 07:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Wim1961 »

Hmm Patick, je handtekening onder het bericht over de Baotian.

Ik kan me hier volledig bij aansluiten, heb ook eens zo'n ding gehad. Na 600 Km stopte hij ermee. Ik moet wel zeggen dat de service en garantie achteraf prima is afgehandeld maar hier heb ik wel wat belletjes voor moeten plegen.

Daarna overgegaan op de Kymco (Vitality) en vrij snel lid geworden van jouw forum. Is een leuk en gezellig clubje en veel van geleerd trouwens.

Maar een Baotian hoeft voor mij echt nooit meer. Toch is dat jammer want persoonlijk vind ik dat de modellen er fantastisch uitzien.

Chinascoot
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Chinascoot »

Er bestaan geen slechte scoots meer. Dat is al eerder geschreven. Onderhoud is belangrijk.
Het is dan wel erg makkelijk om het merk Baotian, en geen Boatain Patrick, zomaar te omschrijven: Als er een slechte scooter bestaat is het Boatian wel. Ik krijg de indruk dat je dat van horen zeggen hebt of bevooroordeeld bent.

Ook Kymco kent zijn gebreken. Vooral de in China geproduceerde typen als Agility en Super 8. Ik rij ook een chinese scooter en spreek ook regelmatig Kymco bezitters. Ik lees ook wel op internet dat Kymco geen 2 jaar of 12000 km onvoorwaardelijke garantie durft te geven op zijn scoots. Alleen de eerste eigenaar heeft dat geluk. Zoals laatst een Kymco rijder met een Dink van nog geen jaar met een versleten schokbreker bij 4000 km. Wel een scoot van 2300 euris. Had ie geen geluk.

Patrick van Berkum
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:59

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Patrick van Berkum »

MMMMM Laat me raden wie dit geschreven heeft :)
Ik ken dat merk wel en Kymco is geen chinees :?

Maar goed elk merk zijn gebrek dat kan ja maar al die echte chinese namaak rommel is van slechte kwaliteit.

Maar met de garantie van Kymco is niks mis als eerste eigenaar volle 2 jaar of 12000km

Deze meneer was dus de tweede eigenaar dus ook geen garantie meer helaas pindakaas. En deze meneer wist alles zo goed meende hij maar de garantie regels schijnbaar niet.

Plus dat deze meneer op een meeting zat te roepen ik hoef geen garantie want IK maak alles zelf wel.Dus wat zit hij nou te huilen?????

De tweede eigenaar heeft inderdaad pech want daar vervalt de garantie .

Je hebt het forum goed gelezen :mrgreen:

Houdoe.

Chinascoot
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Chinascoot »

Geen echt bewijs dus over je Baotian opmerking. Ook Kymco maakt china scoots. De Agility en Super 8 zijn net zo chinees als Rieju Toreo, Peugeot VClic en Sym Orbit. Net als Baotian, Jinlun en vele andere china scoots. Met namaak blokken van een bekend japans merk. Het GY6 50 of 139QMB scootblok. Ook Kymco heeft namaak.

Volgens de Kymco importeur was Jinlun zelf een concurent en kreeg Gamma een verkoopverbod.

Zag ik vocht in het elektronisch display van de taiwanese Dink. Was een New Dink kwaal volgens de eigenaar. Mogelijk chinese onderdelen? Pleister erop, beter. Wel of geen garantie? Volgens jou verhaal 'n huilende eigenaar Patrick!

Patrick van Berkum
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:59

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Patrick van Berkum »

:lol: :lol: :lol:

Chinascoot
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Chinascoot »

Weer geen feiten Patrick. Dan feiten over Taiwan scoots. Grand en New Dink. Beide scoots zijn eigenlijk watergekoelde motorscoots. Daar heeft Kymco 2 luchtgekoelde bromscoot blokjes onder gefrommeld.

Bij Grand Dink een gedateerd 2 takt blok, 9 cm te kort. Bijrijder nu hoog midden boven het achterwiel. Met bijrijder een slechte gewichtsverdeling voor en achter. Dribbel- en spoor gevoelig door te weinig voorwieldruk en te korte wielbasis. Niet echt 2 persoons! Jammer, voor een zeer dure scoot van bijna 3000 euri met aflevering.

Bij New Dink past het blok ook slecht. Veerpoot zit daarom vast op de spatbord bevestiging van het blok. Die scoot hangt al op z'n kont. Als die slechte achterveer doorslaat breekt de spatbordbevestiging uit het blok. Einde scootblok. Ook gezien op een Kymco forum.

Het vochtprobleem voorin de New Dink kun je oplossen. Water vrij spel. Maak die nutteloze koeltunnel wat dichter. Daar zit geen radiator meer achter. Vergeten bij Kymco?

Dit komt bij Baotian niet voor. Die maken complete bromscoots.

kymcopeoples
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:02

Re: Kymco

Ongelezen bericht door kymcopeoples »

Lezers,

Introductie
Wij hebben inmiddels 4 jaar een Kymco Vitality 4 takt in bezit gehad.
Er zijn in die tijd bijna 31.000 km mee weggereden.
De Kymco wordt door mijn vrouw gebruikt om haar woon/werkverkeer mee te doen. Gemiddeld werd er 50 km per dag gereden met een verbruik van tussen de 1 op 50 en 1 op 70
Ook werden er toertochten mee gereden, waarbij we samen op de buddy-seat het behoorlijk uit konden houden.

Onderhoud
Vanaf het begin af aan hebben wij de Kymco Vitality elke 4000 km voor onderhoud weggebracht.
Op garantie hebben wij slechts één maal aanspraak gedaan in verband met het inhouden van de motor. Met afremmen op de motor en daarna weer optrekken hield de motor ernstig in of de motor sloeg af.
Hier is iets vervangen op de al eerder genoemde garantie.

Banden
Nadat de fabrieksbanden versleten waren zijn we over gegaan op Michelins. Bij het gebruik zoals wij doen is bandenspanning van groot belang. De bandenspanning werd gehouden op 2.0 atm voor en 2.5 atm achter. Dit doet niks aan het rijconfort af en de scooter houd zich er rustig. Eigenlijk zou ik moet zeggen: "de banden zijn minder zoekerig".

Belangrijk
Zorg ervoor dat het stationair toerental wat hoger staat dan voor de gebruikelijke 2 takt. Hierdoor zal de motor ten aller tijde blijven lopen.
Te hoog is uiteraard niet goed omdat den de koppling, dus het achterwiel zal gaan draaien tijden de shoke-loop/koude start.

Aanpassingen
De enige aanpassing die wij vanaf aan koop hebben gedaan was het uitnemen van de varioring. Dat houd in dat de motor rustiger zijn werk zal doen en dus zuiniger is.
Het houd wel in dat de scooters sneller gaat dan de toegestane 45 km.

Kosten
De kosten die wij hadden met onze Kymco Vitality waren:
- Gemiddeld € 60.- per onderhoudsbuurt

Vervangen
In de 31.000 die wij gereden hebben zijn vervangen
- De aandrijfriem
- De koppeling
- De voorste veriomatic schijf
- en met regelmaat de remblokken van de schijfrem.

Inmiddels zijn we de trotse eigenaar van een Kymco People S, modeljaar 2008. We hopen en gaan er eigenlijk vanuit dat we er net zoveel rijplezier van hebben als het voorgaande model

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest

Vr. gr.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Kymco

Ongelezen bericht door opa60 »

Sinds 6-11-2008 in het bezit van een nieuwe kymco agility,nu 500km mee weg ,het gebruik is nu 1 op 54,3. Is een snoruitvoering met gladde bus.d-Dat is wat anders dan die china scoots.mvg opa

Gesloten