LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronto meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Barb
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:07

Pronto meubelen

Ongelezen bericht door Barb »

Wie heeft er ervaringen met Pronto meubelen?
Ze zitten o.a. in Middelburg en Barendrecht.
We hebben leuke meubelen gezien, maar twijfelen aan de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik hoor graag van jullie!

Bärbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:58

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door Bärbel »

Beste Barb,

Ik kan een boek schrijven over Pronto, te Uden, wel te verstaan.

Wij hebben sinds aanvang vorig jaar een dressoir, tv-kast,
eettafel 220-100, 6 stoelen op wieltjes en 2 hoektafels van hen.
Dit meubilair komt origineel van HCA (ook verkrijgbaar bij Piet Klerx en de zuinigste Belg van heel Nederland, in Peer). Ik geloof echter dat HCA nu over is genomen door de Chita-groep. Maar dat maakt de service en de kwaliteit van de meubels niet beter. Het is werkelijk verschrikkelijk.

Het begon met de tafel. 's Avonds sprong er ineens een plank los, met een enorme knal! Dus: tafel meer dan 10 weken weg, het blad werd gerepareerd... Van het tv-meubel werkten de planken ook (volgens een vriend van ons, die meubelmaker is, wordt er te weinig lijm gebruikt tussen de planken, want een lijmverbinding dient zelfs sterker te zijn dan het hout zelf!). Ook het tv-meubel moest mee.
(en let op he, want het is allemaal zelf halen en brengen bij Pronto, dus sjouw je een bult!) Tv-meubel blad ook hersteld.

Inmiddels tafelblad weer aan het lostrekken. TV-meubel ook niet goed.
Weer weg. Maar blad was natuurlijk veel dunner ivm over-werken,
dus: nieuw tv-meubel, echter niet geheel de juiste kleur, maar a-la.

De kast bovenop kreeg ook trekkende planken. Ook een nieuwe kast.
Op de nieuwe tafel moeten we nog steeds wachten.
Het blijft niet bij 8-10 weken levertijd, maar de reparatietijden zijn werkelijk absurd!!! Langer nog dan nieuwe meubels!

Vanaf aanvang vorig jaar heeft er hier beneden nog niks fatsoenlijk binnen gestaan, en nóg zijn we er niet klaar mee. Pronto is dan wel iets goedkoper dan bv Piet Klerx, daar niet van, maar het ligt echt aan de kwaliteit van de meubels zelf. En Pronto loopt ook niet echt hard voor je, want je moet steeds zelf bellen waar 't blijft, dan gaan ze pas navragen bij de leverancier, lekker meedenken met de klant!
Een vriendin van mij heeft helaas dezelfde meubels, en dezelfde problemen. We zijn dus geen uitzondering.

Inmiddels ben ik er achter gekomen waar de meubels geproduceerd worden, wil je het echt weten? In een gevangenis in het oostblok, waar aan alles een tekort is, en vooral aan lijm en gemotiveerd personeel.
Maar ja, dat is niet zo gek. En de gevangenis-directeur krijgt elk jaar
een nieuwe Mercedes, dus die vindt het wel prima.

Het gaat om de serie Colorado, oud-gemaakt. Als je 't ziet heeft 't wel wat weg van teak, maar teak scheurt/werkt altijd, daarom namen we weer eiken, maar dit kan werkelijk niet, zeker niet met eiken.

Dus ik raad je aan: bestel ajb niet uit deze lijn, en liefst gewoon bij een andere zaak. Oh ja, en neem een tafel met een DIK blad, dunnere bladen schijnen nog makkelijker te gaan werken.

Groet, Bärbel

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door sales1 »

Pronto wonen valt onder de IMG winkels.
Is een van de grooste markleiders waardoor ook de laagste prijs en de
beste kwaliteit gagarandeerd wordt!!

xinta
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2007 12:24

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door xinta »

delete...........................
Laatst gewijzigd door xinta op 30 nov 2007 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.

s.koen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2007 22:09

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door s.koen »

Ook wij wachten vanaf dezelfde periode op waarschijnlijk dezelfde stoelen, jammer dat mensen het op de verkopers, in dit geval pronto meubelen, afreageren. Pronto Wolvega komt in dit geval de afspraken prima na, ze bellen de fabrikant en bellen keurig volgens afspraak terug. De verkoper kan er in dit geval ook niets aan doen, misschien geen zaken doen met deze fabrikant maar ook dat zal prijs technisch een gevolg hebben. Maar een half jaar/ 8 maanden??? werkt voor de verkoper ook niet echt motiverend om de stoelen te verkopen, wij wachten rustig af.........

wolvega
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2007 19:32

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door wolvega »

Bij welke vestiging heeft u deze bank gekocht

r verdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 18:41

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door r verdijk »

ook wij kunnen ondertussen wel een boekje schrijven over pronto
wij ook een tv meubel en een kast gekocht
met tv meubel tot nu toe niets mis mee maar de kast hebben we al een aantal keren terug gestuurd
het gaat over een massiefe eiken kast uit davio reeks
na opgehaald te hebben thuis uitgepakt schoongemaakt blijkt dat de kast niet goed was gelakt wij naar pronto uden gebeld en uitgelegt geen probleem even mailtje sturen foto er bij en u hoort nog van ons


niets na 2 maanden wij maar eens bellen o wij hebben niets gehad meneer de mail box zal wel vol hebben gezeten kunt u hem nog een keer sturen met dat als reactie met mijn gedachten van ja ja


2 weken later niets bellen ga niet weer zo lang wachten reactie uuuu ja u kunt hem komen brengen voor reparatie
zo gezegt zo gedaan kast gebracht nee hij is inderdaad niet goed die moet opnieuw gespoten wordenu krijgt telefoon van ons als hij klaar is


en wachten op eens he telefoon pronto u kast is klaar wij blij kast halen ingeladen maar eerst kijken of het goed was en wat denk je klein hoekje was beter geworden maar de rest was zelfs erger geworden een grote witte schuur plek in het volle zicht sorry meneer wij sturen hem weer op met spoet wachten wachten zelf maar weer bellen waar hij blijft krijg je tehoren meneer dit is onze kwaliteits norm van dit produkt dit hoord en is niet anders wij naar dat vrouwtje gevraagt die de kast had mee geken en die had gezegt dat het niet goed was zij dat zij daar niets over tezeggen had en dat we de maneger daar over moesten spreken die er natuurlijk niet over aan tespreken was we hebben hen de tijd gegeven tot morgen 3 uur om terug tebellen we wachten af

en dit allemaal na de kast eerst te bestellen in nijmegen waar we na 3 uur maar opgestapt waren omdat ze de prijs niet konden achterhalen en daar na nog een uur wachten om een handtekening te zetten terwijl de verkoper weg was gelopen en eerst alles op papier gezet was maar nog geen hand tekening dus na 4 uur nog geen kast kan verkopen en wij maar weg liepen en dat vond ze raar

dit is mijn verhaal en dan nog dat van mijn zus die een kast heeft die binnen een jaar begint af te bladeren

voor mijn geen pronto meer heb nog een tegoed bon liggen van 25 euro waar ik gewoon geen intresse in heb om die nog uit te geven aan die rotzooi ook al is het een tegoed bon die we bij de koop hebben gekregen

Veiligheid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2008 17:08

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door Veiligheid »

Ik ga niet meer naar Pronto Wonen!...Wij hebben een bankstel besteld(helaas met protexx behandeling) en wij hebben meer dan twee maanden gewacht!...Vandaag is Pronto gebeld ons, en zegt ze"jullie bankstel is kapot geworden tijdens de protexx behandeling".Wat moeten wij doen nu?Wij hebben een afspraak gemaakt voor onze bankstel ophalen bij pronto en nu wij hebben geen bankstel meer.Dar komt op maandag voor onze oude bankstelen om weg te gooien.Wij kunnen niet op te grond zitten.Wat vreselijk voor ons!...
Laatst gewijzigd door Veiligheid op 02 feb 2008 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Weet je wat vreselijk is ? Je druk maken over dit soort voorvallen. Je zelfmedelijden is echt lachwekkend :lol:

frenk de groot
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2008 01:07

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door frenk de groot »

ben je wel sjoegel

de_vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 18:42

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door de_vries »

Er zijn veel meningen over pronto.

De prijsverhouding leek mij goed.

Ik heb ook meubels die ook via internet worden aangeboden voor wel de helft duurder.

Ik ben nieuwsgierig of iemand ook ervaring heeft met de TUA DUA serie, dit is teak.

Is er veel verschil in kwaliteit van Teak?

Ben benieuwd naar jullie mening.

marcovanderspek
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:20

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door marcovanderspek »

ik heb veel leuke meubels gezien bij haco.
zitten overal. je kan kijken op www.haco.nu
echt leuke meubels ik kom altijd in den haag in de mega stores

JanDeBoefjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 02:15

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door JanDeBoefjee »

Ik heb mijn oog laten vallen op het bankstel Tania, heeft iemand ervaring met het bankstel ?
Design is recht toe rechtaan, zeg maar gerust saai maar het zit heerlijk in tegenstelling tot andere banken in de showroom en de hoezen zijn wasbaar/afneembaar.

Ik heb niet veel klachten gezien over pronto dus misschien heeft iemand nog meer ervaringen met pronto wbt de qualiteit van bankstellen.

Afbeelding
Wat mij opviel dat de bank schuifde zonder echt moeite ervoor te doen, dus echt zwaar zijn ze niet, wel een nadeel met een tegelvloer maar daar knal ik binnenkort vloerbedekking overheen.

handle
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 22:39

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door handle »

Twee salontafels en een eetkamertafel gekocht. (Pronto Naaldwijk)
Twee salontafels prima in orde. De eetkamertafel haalden wij met een Pronto bus op waarvoor we slechts 10 euro hoefden te betalen. Kost 20 euro per uur en wij gebruikten hem slechts ½ uur. Tafelframe was niet nieuw en had krassen en vlekken. Telefonisch gemeld en per fax bevestigd. Binnen één week werd een nieuw frame bezorgd en het werd keurig in elkaar gezet. Verpakkingen werden meegenomen en enkele malen excuses aangeboden. Top!

R de Bruijn - Den Haag.

ch8ntal
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:00

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door ch8ntal »

Wij hebben spullen in Den Bosch gekocht en we komen er NOOIT meer.
Slechte spullen en daarbij een zeer slechte service......
Kan er een boek over schrijven :(

yust
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:01

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door yust »

In 2006 hebben wij bij Pronto Uden de Kamanga-serie gekocht en de Sudenby eettafel stoelen.
Als eerste zagen we bij het uitpakken van de dressette dat er een grote beschadiging op zat, meteen gebeld en enkele weken later werd deze omgeruild. Niks zelf transport Pronto deed dit voor ons.
Enkele maanden later kregen wij te maken met een houtworm in de eettafel. Ook hier meteen melding van gemaakt (met foto's) en de tafel werd opgehaald en meteen een nood tafel geleverd. Er zou een speciale behandeling gegeven worden aan onze tafel, maar we kregen een geheel nieuwe tafel geleverd na enkele weken.
Nu sinds twee weken heb ik ook 6 nieuwe stoelen gekregen, want de oude stoelen begonnen op dezelfde plaats te scheuren... productie fout. Er zat teveel spanning op de naden. Ook hier heb ik van Pronto de bus mogen lenen en de stoelen omgeruild. Geen extra kosten, want er staat in de leveringsvoorwaarden dat je na 1 jaar nog zelf moet bijbetalen, maar nee... alles netjes opgelost!
Ik moet zeggen dat het heel wat is geweest met Pronto, maar ik geef Anja van de klantenservice een pluim!

britelite
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 18:46

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door britelite »

Het is spijtig dat wij pas nu radar raadplegen bij het vinden van meningen over de handelswijze van Pronto. Onze eerste kennismaking met Pronto Zoeterwoude op 10-07-2008 verliep in eerste instantie positief door de behulpzaamheid van medewerkster Susanne. Hoe anders was het aflevermoment. Bij toeval zagen wij dat een medewerker onze extra bestelde barkruk (chromen poot) uit de vrachtwagen smeet en hard liet stuiteren op straat om vervolgens lachend over het voorval binnen te stappen. Toen wij er een opmerking over maakten kregen we direct een grote bek. Niet erg klantvriendelijk in onze beleving. Van de geleverde lederen eetkamerstoelen brak 's er avonds een rugleuning ter hoogte van het zitvlak. Deze moesten wij zelf terugbrengen en wordt op dit moment gerepareerd. Inmiddels buigt ons Rivera dressoir, ondanks het ijzeren frame eronder, flink door aan de zijkanten van de(?) bodemplaat. Deurtjes willen niet goed open en dicht. Dit verwacht je eerder bij een zelfbouwpakket van een paar honderd euro en niet zoals bij Pronto bij een product van 600,- euro. Ook hiermee gaan we terug naar de zaak. Pronto is CBW aangesloten, wellicht ook voor anderen een laatste redmiddel. Wordt vervolgd!

mvr.lodewjk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:19

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door mvr.lodewjk »

Wat een negatieve reacties allemaal.Nou ik heb dus een fauteuil gekocht bij pronto wonen in naaldwijk. er was wel iets mis mee maar de service is ongeevenaard! Die Frank is echt een topgozer die daar werkt.
Mijn familie heeft er ook meubelen gekocht, en zijn er erg tevreden mee, ook met het verkoopteam

Nick_Den_Haag
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2008 17:41

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door Nick_Den_Haag »

Ene Marco van der Spek gebruikt dit forum om mensen aan te sporen om eens bij HACO te gaan kijken. Saillant detail is dat deze Marco is de manager van HACO in de Megastores in Den Haag.
Jammer dat er mensen zijn zoals hij die dit soort goede forums misbruiken om hun eigen bedrijf te promoten. Dit is geheel tegen de gedragregels van dit forum in. Dit is des te kwalijker, omdat service of klantvriendelijkheid zeker geen speerpunten zijn van de firma HACO.

Zelf heb ik een buitengewoon negatieve ervaring met de HACO in de Megastores in Den Haag. Het personeel daar heeft te weinig kennis van hun eigen producten. Als je daardoor ontevreden bent en je geld terug vraagt, dan beschuldigt de filiaalmanager Marco je ongegeneerd ervan dat je de boel belazert. Hij zei: " jij hebt gewoon geld nodig, daarom wil jij je spullen terugbrengen".

Het probleem is dat HACO slechte kwaliteit levert, zijn deel van de overeenkomst niet nakomt en dus geen recht op de vergoeding heeft. Toen ik hem vertelde dat dit diefstal is kreeg ik als antwoord " ga maar aangifte doen" en vervolgens liep hij weg.

Ben dus gewaarschuwd voor aankopen bij HACO. Niet goed, is geen geld terug. In plaats daarvan word je geschoffeerd en met een kluitje het riet instuurd!

jajajaja001
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2010 17:56

Re: Pronto meubelen

Ongelezen bericht door jajajaja001 »

Pronto bevalt super, vriendelijk geholpen en snel geleverd en product was perfect service er goed (geleverd via Pronto groningen)
bas

Gesloten