LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVZ en hospitaliaverzekering in Belgie voor 65-plussers

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
G. Nederlof
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:47

Re: CVZ en hospitaliaverzekering in Belgie voor 65-plussers

Ongelezen bericht door G. Nederlof »

Erno,

Een VERPLICHTE aanvullende verzekering in NL? Als gepensioneerde?

Hoewel ik geen klompen draag, hoor en zie ik ze nu alletwee tegelijk breken... :shock:

Erno
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2008 13:56

Re: CVZ en hospitaliaverzekering in Belgie voor 65-plussers

Ongelezen bericht door Erno »

Ik zal een e-mail woordelijk citeren, dat ik van Nationale Nederlanden ontving op 21-4-2006. Jullie hebben mij ook geholpen.
"Op het moment dat u in België woonachtig bent en u zich heeft aangemeld bij een Belgische mutualiteit via het door u te ontvangen e-121 formulier (via CVZ) valt u onder de Belgische zorgwetgeving. U heeft de mogelijkheid bij ons een aanvullende verzekering af te sluiten of dit via België te regelen......". Het was dus niet verplicht, sorry, maar ik ben blij, dat ik het gedaan heb.
Mijn klacht was, dat ik mij niet kon verzekeren voor een "hospitalia-verzekering" als geïmporteerde 65-plusser. Dat bleek een taalkundig misverstand en eigenlijk onnodig! Ik hoop, dat jullie hier wat mee kunnen doen. Succes in ieder geval.

Gesloten