LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen stoffencollectie Montel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
moniek0906

ervaringen stoffencollectie Montel

Ongelezen bericht door moniek0906 »

Wij overwegen een aantal meubels aan te schaffen bij Montel en zijn op zoek naar gebruikersinformatie over de eigen stoffencollectie (o.a. Montara, Moncanta, Rinoro en Velor) van Montel.
:?: - Gaan deze stoffen altijd pillen en zo ja na hoeveel tijd?
:?: - Zijn vlekken bijv. modder en koffie echt zo makkelijk, probleemloos te verwijderen? Vlekken zouden van Velor met alleen een vochtige doek te verwijderen zijn.
:?: - Is behandeling met Protexx voor deze stoffen aan te raden?
:?: - Blijft de stof er strak opzitten, of gaat deze plooien of lubberen?
:?: - Zijn slijtvast en duurzaam de juiste trefwoorden?
:?: Wie helpt mij aan informatie, het liefst uw eigen ervaring.
Alvast bedankt.

kweenie

Re: ervaringen stoffencollectie Montel

Ongelezen bericht door kweenie »

Wij hebben nog niet zo heel lang een stoffen bank van montel (ongeveer een half jaar), maar we hebben ook twee poezen. Ondanks onze vrees hebben ze nog niet aan de bank gekrabt. Terwijl de stof er wel uitziet alsof het fijn is om te krabben (voor zover ik mij in een poes kan verplaatsen...) En er zijn dus ook geen halen aan de bank.

Wij hebben bewust voor een 'vlekvriendelijke' kleur gekozen, het lijkt een beetje alsof het met zwarte en bruine draad is geweven. Het klinkt een beetje duf, zoals ik het zeg, maar het ziet er wel mooi uit. We zijn er ook niet extreem zuinig op (je moet toch kunnen leven), maar er zitten ook nog geen zichtbare (koffie)vlekken in. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen, want ik denk dat elke stof er na een halfjaar nog wel als nieuw uit zou zien...

almena

Ongelezen bericht door almena »

Een half jaar geleden hebben wij bij montel een bank gekocht.
Deze is gestoffeerd met moncanta stof.
We hebben geen kleine kinderen of huisdieren.
Al na een paar maanden verscheen op de zitplaats een soort lichte plek.
De bank heeft een camel kleur en het is goed zichtbaar. Daarnaast is de stof gaan plooien.
Bij de koop hebben we duidelijk gezegd dat we een nette bank wilden hebben en dat we beslist niet wilden dat er na een paar maanden al gebruiksspporen te zien mochten zijn. Nou dat wat we niet wilden is gebeurd.
Toen we met de klachten teruggingen kregen we als antwoord dat de stof een vleug heeft en dat dat de lichte plek zou veroorzaken.Wat het plooien betreft zei de man van de serviceafdeling dat "ze daar op de fabriek op uit hadden geleerd. Ze knipten de stof maar wat ruimer, zodat er geen druk op de naden komt".
Bij de verkoop is nergens over gepraat. Het betrof een sterke mooie stof werd ons verteld.
Sterk zal hij ook best zijn, maar mooi?
Al met al zou ik heel goed uit kijken welke stof wordt aangeschaft.
Wat betreft de protexx behandeling: Als u de folder in de winkel doorleest( en op grond daarvan neemt u die behandeling al of niet) en u leest de kaart met voorwaarden die u later bij de levering van de bank krijgt, dan komt u heel gauw zelf tot een conclusie. Vraag dus vooral VOOR AANKOOP naar de kaart die u normaal pas later, bij levering van de meubels te zien krijgt!!!!!!!!!
We wensen u veel sterkte, een advocaat en een stoffendeskundige als steun bij de aankoop, waar u ook besluit te kopen

Bart2008

Ongelezen bericht door Bart2008 »

Beste Moniek,

Ik heb 4 jaar geleden een bank gekocht bij Montel. Het betrof een model 'Lusso' met Moncanta stof in de kleur antraciet (de 3-zits bank en de longchair) en de kleur grijs voor de fauteuil en de voetenbank. De bank is voorzien van koudschuim. De kussen zijn omkeerbaar en de gehele bank is voorzien van een protexx behandeling.

Onze ervaring met de stof
De grijze stof bevalt ons minder dat de zwarte stof. Na een jaar zag je op de fauteuil duidelijk plooien ontstaan en was het zitvlak duidelijk donkerder van kleur. De antraciet kleur (zwart/bruin) bevalt ons veel beter. Hierop zijn na 4 jaar inderdaad geen vlekken op te zien. We hebben 3 poezen en die vinden het heerlijk op er op te liggen. Dit heeft to gevolg dat de poezen redelijk wat haren nalaten op de bank. Door met een vochtige hand cirkels te draaien op de bank, zijn de haren makkelijk te verwijderen en laten geen vlekken achter. De stof is overigens niet bestand tegen kattennagels. Ik heb ze er één keer op kunnen betrappen dat ze hun nagels zetten in de bank en dit heeft aanzienlijke schade nagelaten (maar welke bank is daar wel tegen bestand?!)
Wij hebben bewust gekozen voor een donkere kleur bank omdat het bekent is dat lichte kleur banken erg snel vuil lijken.

Onze ervaring met koud schuim
We konden de bank als meeroptie laten voorzien van koudschuim. Deze schuimsoort is steviger en verliest minder snel zijn veerkracht. Wij zijn erg blij dat we de bank hebben voorzien van koudschuim. Een goede kennis van ons heeft dezelfde bank maar dan zonder koudschuim (vonden ze overbodige luxe). Je kunt duidelijk zien dat de bank met koudschuim er na 4 jaar veel beter uit ziet. De bank zonder koudschuim is als een pudding in elkaar gezakt. Zij overwegen nu een nieuwe bank te kopen terwijl onze bank er nog als nieuw uitziet.

Onze ervaring met omkeerbare kussen.
Tja, hier valt niet veel over te vertellen. De kussen hebben doordat ze omkeerbaar zijn eeen dubele levensduur. de kosten (4 jaar geleden) waren € 50 per zitting. Op een bank van € 3500,- is dat relatief geen geld. Deze optie is het dubbel en dwars waard geweest.

Onze ervaring met Protexx.Tot op heden hadden we geen klagen. Alle vlekken zijn er inderdaad uit gegaan. Helaas heef één van onze poezen de bank aangezien voor kattenbak (arme beestje is 18 dus dat kun je haar niet kwalijk nemen). Ik zit nu dus met het probleem dat de kussen doordrenkt zijn met kattenpis. Vandaar dat ik het internet op ben gegaan om te kijken wat ik hieraan kan doen. Tevens heb ik het certificaat van protexx er even bij gepakt. Hierop staat het volgende:

3. Wanneer kunt u aanspraak maken op de service.

U kunt aanspraak maken op de service in geval van vlekken op uw meubelstof als gevolg van morsen, of het op een andere manier in contact komen met:

- Alle voeding- en genotsmiddelen met uitzondering van kauwgom en 'toverballen'.
- Alle afscheidingen en uitscheidingen van mens en zoogdier.
- Alle andere (vloei)stoffen die geen kleurstoffen (met uitzondering van wasbare inkten), bijtende stoffen of oplosmiddelen bevatten.

Vervolgens komt er een heel verhaal wanneer u geen aanspraak kunt maken op dit programma. Hierin staan enorm veel gevallen waardoor pigmentvlekken. Laat nou de meeste vlekken pigmenten bevatten (Pigmenten zijn tenslotte stoffen om iets te kleuren) als het geen pigment bevat is het kleurloos. Dus de service gaat in een hoop gevallen niet op.

In een ander artikel las ik dat ze ook protexx verkopen voor lederen bankstellen. Ik raad het je sterk af om Protexx aan te schaffen voor dit type bankstel. In de algemene voorwaarde staat duidelijk dat de service is uitgesloten voor vlekken in zijde, leren, houten, metalen of plastic delen van de bank.

Ondanks bovenstaande ben ik wel van mening dat de protexx mijn bank diverse malen heeft beschermd. Ik ga morgen kontakt opnemen met Protexx om te kijken of ze me verder kunnen helpen met de kattenpis.

Als je het op prijs stelt dan kan ik je wel op de hoogte houden van mijn ervaringen. Laat maar even weten.
Veel plezier met je bank

Bart

meubelverkoper

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Prima verhaal Bart.
Hier kunnen potentiële bankenkopers iets mee!

Gesloten