LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tas

kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door Tas »

:oops: hmm lijkt misschien domme vraag na alle commentaren, maar ik had ook de helft via internet betaald zodat het product -een gsm-door een particulier zou verstuurd worden en dit op marktplaats. nu een week later heb ik niets ontvangen hoewel hij zegt dat het verstuurd is, en ahum hij het nummer niet heeft van de zending. ik voel dus nattigheid 1. op telefoon- die is nog in werking wordt niet vaak geantwoord - 2. ik heb de bankdetails en naam, kan ik de bank vragen om mij de details te verschaffen van de verkoper, als ik verdenk dat hij meer mensen opgelicht heeft? het moet toch makkelijk na te gaan zijn als hij zomaar bedrazgen van iedereen ontvangt. ik had ook bij de vermelding van de betaling gezet dat dit betaling was op te versturen product. iemand enig idee of hulp? want ik wil mijn geld echt niet kwijt :roll: :cry:

mimi

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door mimi »

hallo

ik heb het zelfde probleem gehad als jij,
via marktplaats een telefoon gekocht en betaald en de telefoon nooit ontvangen en ook naar men geld kon ik fluiten.
Ik heb op een nette manier gteprobeerd om ze te overtuigen dat het toch echt niet netjes is als ze zomaar andermans geld in hun bezit houden. ik kreeg alleen scheldpraat terug en heb nagecheckt bij marktplaats en bank maar helaas naar men geld kan ik fluiten.

1 ding weet ik zeker op een dag zullen ze de rekening wel krijgen!
Je krijgt wat je verdient uiteindelijk, en dat ze maar lekker stikken in dat geld!

Dus let op als je via internet koopt en in de goedheid van de ander gelooft er zitten helaas een aantal rotte appels tussen sie het verpesten voor de rest!

s.

Jill
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2004 21:13

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door Jill »

Altijd een adres vragen met telefoonnummer (vast nummer geen mobiel), check IP of dat overeenkomt met het adres, kijk of de naam klopt met de bankgevens etc etc

Het is mss 10 minuten extra werk maar voorkomt problemen.

is geheim

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door is geheim »

kan ik de bank vragen om mij de details te verschaffen van de verkoper,
i.v.m. bankgeheim mogen ze geen gegevens verstrekken ! jammer dus

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door Fenkie »

Je zou misschien aangifte kunnen doen bij de politie. Vraag ook bij marktplaats welke procedure je het best kunt volgen.

Misschien mosterd na de maaltijd maar als jullie in de toekomst iets zoeken voor je mobiele telefoon kijk dan bij een betrouwbaar bedrijf zoals www.romatel.nl
Een betrouwbare, voordelige webwinkel. Vooruitbetalen hoef je alleen boven de 50 euro.

Suc6.

Fenk.

Gast

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door Gast »

Een tip

Bij ons kan de incasso afdeling wel gegevens opvragen.

Gast

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door Gast »

i.v.m. bankgeheim mogen ze geen gegevens verstrekken ! jammer dus

Bankgeheim is meer iets voor Zwitsers... dat kent nederland niet !

In nederland kun je bij jou bank de gegevens over een rekeninghouder opvragen, als er sprake is van oplichting kun je ook aangifte doen van oplichting, dan vraagt de politie die gegevend op.

Maar van iedere rekening is op te vragen;

Rekeninghouder. persoon of bedrijf, de volledige naam, geboortedatum, en geboorteplaats en het vestiging of woonadres.

Petruss

fredt
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 22:07

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door fredt »

Ik krijg de indruk dat hier iemand reclame aan het maken is voor Romatel. Ik ben zo dom geweest om iets boven de 50 euro te bestellen en omdat het er allemaal goed uitzag heb ik meteen betaald. Tot op heden is er nog niets geleverd en lijkt het er op dat er ook niets geleverd gaat worden. Contact is onmogelijk en reacties op mijn emails zijn er niet.

Romatel gedraagt zich als een zeer louche bedrijf. Ik koop ooit meer wat bij Romatel

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Reclame van 3 jaar terug

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: kan ik oplichter aan de kaak stellen via de bank?

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Probeer eens via Ebay.

http://myworld.ebay.nl/romatel/

Gesloten