LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meningen gevraagd: GGN Tijhuis & menzis

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kayleigh

Re: Meningen gevraagd: GGN Tijhuis & menzis

Ongelezen bericht door Kayleigh »

We hebben een rechtsbijstands verzekering, ja, maar springen die ook in bij dit soort incassozaken?

We hebben ook duidelijk in de brieven aangegeven dat we niet onwillig zijn te betalen maar we willen er alleen zeker van zijn dat de vordering echt terecht is voor we nog een keer betalen, juist omdat het allemaal zo vreemd gaat, we aantoonbaar alles betaald hebben en er dus geen sprake is van een non-betaling zoals GGN beweert. We hebben geen brieven van menzis gehad, dit ook duidelijk naar voren laten komen in de brieven aan GGN, en nhu opeens in de 3e brief beweren ze dat Menzis 3 herinneringen naar ons heeft gestuurd, maar ook die herinneringen wensen ze niet te overleggen.

Lijkt ons geenszins een onredelijk verzoek van onze kant. Op iedere brief van GGN hebben we onmiddelijke gereageerd en betalingsbewijzen e.d overlegd, maar naar onze kant toe word zo vreemd en onbeleefd gedaan dat wij zoiets hebben van 'dit kan gewoon niet', je kunt in Nederland niet zo met iemand omgaan die gewoon betalingsbewijzen kan overleggen.

Willem1975

Ongelezen bericht door Willem1975 »

Het is niet verplicht om een betalingsherinnering te sturen overigens. Het is echter een welles nietes verhaal of u de betalingsherinneringen wel of niet heeft ontvangen die door uw verzekeraar zijn verzonden en is op dit moment niet relevant.
Maar o.b.v. de door u geschetste situatie, is er geen zaak. Men beweert een vordering op u te hebben. Daarentegen kunt u een betaalbewijs overhandigen. Mocht dit verhaal een staartje krijgen zult u ongetwijfeld een beroep kunnen doen op uw rechtsbijstand, maar ik ben er van overtuigd dat het zover niet zal komen.
Als ik u was zou ik de zaak als afgehandeld beschouwen en laten rusten. Het is zonde van de energie die u er verder nog insteekt.

Kayleigh

Klopt. We hebben betaald en zij beweren dat Menzis die betaling fout heeft weggeboekt, maar dit terug betaald heeft aan ons. Ze overleggen alleen geen bewijs hiervan en weigeren verder te corresponderen, dus dan kunnen wij ook niet zoveel meer.

We hebben dan ook nog 1 brief terug gestuurd dat we bezwaar aantekenen tegen de hele gang van zaken en de extra kosten, wijzen nogmaals op alle betalingen en geven aan de vordering niet te zullen voldoen totdat we zeker weten dat de vordering terecht is. Hebben ook nogmaals het betalingsoverzicht bijgesloten.

Willem1975

Ongelezen bericht door Willem1975 »

case closed... Lijkt mij.

Kayleigh

Update:

GGN Tijhuis zingt wel een toontje lager nu. Na onze laatste brief waarin wij zeer duidelijk aangegeven hebben niet van hun praktijken gediend te zijn, kregen we een brief (ondanks dat ze niet verder wilden corresponderen:) waarin ze zich al heel anders opstelden.

Er was een overzicht bij ingesloten van Menzis wat ons doet vermoeden dat de administratie bij Menzis een enorme puinzooi is. Er werd nu ook 2006 bijgehaald. Er waren bedragen die betaald waren in mei 2007 weggeboekt op mei 2006. Heel bizar allemaal. Betalingen van augustus 2007 werden weggeboekt op 3 of 4 maanden daarvoor, en ga zo maar door. Maar niets wat aantoonde dat we een achterstand zouden hebben of dat zij een betaling aan ons hebben gedaan. Wel zagen we foutieve bedragen die lager waren dan wat er daadwerkelijk door ons was overgemaakt.

Tijhuis sloot af met de mededeling dat als we die €85 nu even binnen 14 dagen zouden betalen, Menzis zo coulant zou zijn de incassokosten te betalen. Niet dus.

Omdat ik aantoonbaar in 2007 teveel betaald had en ze nu 2006 erbij haalden, ben ik maar weer mijn administratie ingedoken. Mijn man is pas in januari 2006 bij Menzis gekomen, en ik kon dus via de afschriften alles terug zien. Na het optellen blijkt dat we over 2006 en 2007 niet alleen alles inderdaad voldaan hebben, maar we hebben zelfs een bedrag van €118 teveel betaald aan Menzis, blijkt nu.

Dit is vandaag naar Tijhuis verzonden/gefaxed, en ik ben erg benieuwd waar ze nu weer mee aan gaan komen. Je zou denken dat zo'n incassobureau op een gegeven moment ook tegen zo'n bedrijf zegt dat ze het maar zelf uit moeten zoeken.

mammelou1963

Ongelezen bericht door mammelou1963 »

Ik ben zo vreselijk moe van alle dreigementen van Tijhuis en Partners dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen ik heb inmiddels al 6000 euro betaald en nu willen ze weer ruim 4000 euro ,toen ik mijn verhaal ging halen hadden ze geen antwoord wij zoeken het uit nou mooi niet ik kreeg alweer een brief van hen met dreigementen ik kan aantonen dat ik heb betaald maar ze doen er niets mee komt goed nou mooi niet inmiddels hebben ze al loonbeslag gedaan op mijn man's loon .Ik zie het niet meer zitten mijn man is heel erg ziek zijn gezondheid verslechterd nu nog meer door alle spanningen.Ik moet het hoofd koel houden nou ik kan het niet meer opbrengen wie heeft ook deze nare ervaring met Tijhuis en Partners ? Ik zit geetselijk en lichamelijk aan de grond ze jagen mensen de afgrond in.

Kayleigh

Ze bleven bij ons ook aan de gang, terwijl we aantoonbaar alles betaald hadden. Wij hebben daarentegen niets betaald en onze rechtsbijstandshulp ingeschakeld. Alle stukken toegezonden, en ook zij kwamen tot de conclusie dat alles gewoon betaald was maar dat de administratie van Menzis een enorme bende was.

In overleg hebben ze toen besloten te schikken en heeft onze verzekering de rekening voor ons betaald. Dat vond ik wel enorm jammer eigenlijk, want zo kwamen Mezis en Tijhuis er toch mee weg. Ze kregen geen tik op de vinger sne nog eens geld wat alreeds betaald was toe. Ik begreep de stelling van onze verzekeraar wel, het ging om een relatief klein bedrag en een rechtszaak, ondanks dat we zeker gewonnen hadden, had ze meer gekost dan schikken. Maar jammer was het wel, je wilt gewoon gerchtigheid en dat krijg je zo niet.

Het si eeen grote dievenbende. Maar hebben jullie geen rechtsbijstandsverzekering? Als aantoonbaar betaald is, mogen ze toch niet zomaar loonbeslag leggen?

mammelou1963

Nee dat dachten wij ook maar ze hebben het toch gedaan.Ik heb inmiddels wel alle papieren naar de rechtbank gestuurd in de hoop dat zij iets kunnen doen.Tijhuis zou afgelopen week een brief sturen met alle aantoonbare betalingen maar zij hebben dit nog steeds niet gedaan .Ik heb gisteren een aangetekende brief naar hen verzonden en heb nogmaal gevraagd om alle papieren ik sta in mijn recht dat weet ik voor de volle 100% .Ik kan het er gewoon niet meer bij hebben de gezondheid van mijn man staat op het spel.Tijhuis zij dat ze nog nooit een fout hadden gemaakt nou als ik alle berichten op internet mag geloven dan hebben ze weet niet hoeveel fouten gemaakt.Ik klaag heb nog nooit iemand aangeklaagd maar als hier geen einde aan komt dan kan ik mijn man wegbrengen nou en dat laat ik niet gebeuren ik zal blijven vechten tot ik mijn gelijk heb gehaald

Kayleigh

GGN Tijhuis is een dieven en rovers bende. Ze liegen en bedriegen. Zelfs al weten ze dat ze niet in hun recht staan, proberen te ze toch geld los te krijgen en komen steeds weer met een ander verhaal op de proppen. Zelfs al hebben ze de betalingsbewijzen voor zich liggen. Het is echt een corrupte zooi daar.

Volgens mij is GGN Tijhuis lid van het de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen (NVIO). Ik zou ze daar melden, dit zijn oplichtings praktijken. Onrechtmatig geld loskrijgen via intimidatie. Meteen korte metten mee maken.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

ook ik heb een probleem met menzis/tijhuis, mijn zoontje van 13 is gratis verzekerd ook voor tandartskosten ( de simpele dan zoals kiezen sealen en fluorbehandeling)
Vorig jaar kreeg ik via menzis een rekening voor tandartskosten die gedeclareerd zijn door de tandarts, ik met ze gebeld, ja maar de tandarts heeft de verkeerde codes gebruikt het moeten ander codes zijn en of ik dit even door wilde geven aan de tandarts omdat zij niet communiceren met tandartsen :? :? oke dacht ik help ze een handje en bel dit door, na een aantal maanden opnieuw een rekening voor de tandartskosten maar nu dubbelop, ik weer gebeld ja de tandarts had dubbel gedeclareerd en of ik dan weer even de tandarts wilde bellen om dit terug te laten storten en jawel :evil: :evil: ook hier weer het antwoord wij doen geen zaken met de tandarts, oke ik weer bellen of zij na wilde kijken of zij idd teveel betaald hebben gekregen en het dan terug wilde storten op de rekening van menzis, hiermee was voormij wederom de kous af.
Nee wat schetst mijn verbazing een aantal weken terug wederom weer een rekening van menzis over de tandartskosten van mijn zoontje maar nu op mijn naam, ik wederom weer gebeld :evil: :evil: dat het niet mijn probleem is en dat hun het moeten uitvechten met de tandarts en dat ik hier niet verantwoordelijk voor ben, :evil: :evil: ja hoor hun conclusie ja dat is wel uw verantwoording want wij doen geen zaken met tandarts en daarom moet u het terug betalen en dan zelf maar uitzoeken hoe ik het dan weer terug van de tandarts en u heeft dit gedeclareerd, nou dacht het niet zei ik en ik wacht met spaning af op de brief van het incassobureau Tijhuis en ga door tot de rechter.

Na 2 weken brief ontvangen van het incassobureau en direct gebeld en situatie uitgelgd en dat het niet mijn probleem is maar van menzis, kreeg ja mevrouw u heeft als u dit schriftelijk ook wilt bevestigen dan koppelen wij dit terug naar menzis.
Dit is nu ong 2 a 3 weken geleden en heb tot op heden nog niks van hun vernomen en wacht met spanning af wat er nu verder gaat gebeuren, ik betaal zeer zeker niks al dreigen ze met wat dan ook ze doen maar ik vecht het uit via de rechter, heb wel tegelijk een tegenclaim ingediend wegens het bellen en doorgeven aan de tandarts.

En idd heeft menzis de adminstratie niet op orde, ook mijn man kreeg gister een brief van CVZ dat hij een boete moet betalen omdat hij zogenaamd per 01-01-06 niet verzekerd zou zijn, ook hier heb ik een e-mail bevestiging van menzis van april 2006 dat mijn man per 01-01-06 verzekerd is bij menzis.

Hoe bedoel je mensen proberen op te lichten en zichzelf in onschuld wassen. :evil: :evil:

Kayleigh

Dit klinkt zo herkenbaar! Weet je wat het erge is, Tijhuis blijft doorgaan, op iedere brief antwoorden ze weer met een stupide nieuwe zogenaamde verklaring die je zo onderuit trapt.

Wij hebben toen in een brief neer gezet dat we Menzis niets schuldig waren, dat Menzis hun administratie maar eens op orde moest krijgen, dat we alle betalingsbewijzen konder overleggen en dat we verder niet meer wenste te corresponderen. We zouden wel wachten op de dagvaardiging.

Ondanks dat ze geen poot hadden om op te staan, hebben ze ons wel gedagvaard. De arrogantie van dei oplichters! Ik vond het zo enorm jammer dat het niet daadwerkelijk voor de rechter kwam. Maar wat was ik blij toen ik bij Menzis weg was. Dat is nog de grootste oplichter van allemaal.

Wat je ook doet, betaal niet. Je krijgt je geld nooit meer terug!

mar42

was dat ook niet van plan als zij geld teveel hebben gestort naar de tandarts is dat hun probleem en niet de mijne, zo mooi zeg als ze ik noem maar een voorbeeld, aan mij geld terug vragen omdat ze aan meneer janssen € 1000,00 euro hebben betaald maar dat dat teveel is geweest en of ik dat maar even terug wil betalen, omgekeerde wereld praktijken zijn dit. :wink: :wink:

mar42

wat ze ook nog eens doen is brieven dateren met een datum die op zondag valt en uiteindelijk 5 dagen later pas in de bus :D :D hoe dom kun je dan zijn

mammelou1963

Ik weet niet meer wat ik moet doen mijn man's gezonheid wordt door dit alles steeds slechter ik maak mij ernstige zorgen ik heb wel een klacht tegen ze ingedient ook heb ik ze nogmaals gemailt tot nu toe niets van hen vernomen wat kan ik nog meer doen.

mar42

doe niks meer bewaar alles wat je aan hun hebt geschreven, mocht er eventueel toch een rechtzaak uit voort komen, dan kan je alles overleggen.

Het enige wat je nu moet doen is je bezig houden met je man zijn gezondheid en en met jezelf, en hem hier niet mee lastig vallen vertel hem dat alles word opgelost en dat hij zich niet druk moet maken, wil je er toch over praten doe dat dan met een vriendin of familielid om zodoende je verhaal van je af te praten. :wink: :wink:

succes ermee

Anti incasso

Ongelezen bericht door Anti incasso »

ze gewoon een brief sturen met daarin de melding dat je het vervelend begint te vinden en als ze er echt van overtuigd zijn dat jij dat moet betalen ze dat dan maar bij de rechter moeten doen en tot die tijd wil je er niet meer lastig erover gevallen worden zowel dan zie je dat als een inbreuk op je privacy en je zal ook alle brieven over dit gelijk in de prullenbak gooien en dat als ze nog wat te melden hebben ze dat bij de rechter kunnen doen.
Ook jij kan namelijk die zelfde arrogantie hebben en ze vertellen dat ze het niet helemaal begrijpen en dat een rechter ze daar haarfijn uitleg over kan geven en dat je geen klant bent van hun maar van menzis en dat post van dit aasgieren bedrijf niet gewenst is.
mvg vince

Gesloten