LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mahan Air:Iran

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Suzanne Dassen

Re: Mahan Air:Iran

Ongelezen bericht door Suzanne Dassen »

Hallo Saskia,
Ze hebben me inderdaad een alternatieve vlucht aangeboden en deze heb ik met pijn in mijn hart aangenomen. Voelt zo raar dat je weer dezelfde De Vries Reizen moet gaan betalen terwijl ze je laten zitten met hun rotzooi... Maarja, was de enige manier om toch a.s. zondag lekker te gaan genieten.
Ik weet niet of dit dezelfde situatie is waarin jij hebt gezeten. Deze vlucht is niet geannuleerd. In ieder geval bedankt voor je medeleven en informatie!
Groet Suzanne

Belle1972

Ongelezen bericht door Belle1972 »

Ik ben in oktober naar Thailand geweest en zou eigenlijk met Mahan air vliegen. 6 dagen van tevore kreeg ik te horen dat we de vlucht konden annuleren en een andere vlucht boeken. Deze moesten we dan wel weer voorschieten maar het geld zouden we 4-6 weken later terugkrijgen volgens devries reizen.
Helaas zijn we nog steeds op het geld aan het wachten de Vries reizen zegt dat we moeten afwachten dat doen hun ook. Er is wel een advocaat bij betrokken maar verder weten de medewerkers niets. Als ik heb gebeld dan krijg ik de volgende een mail dat ze liever niet hebben dat je daarover belt want ze weten toch niets.
Ben bang dat ik mijn geld kwijt ben want ik kwam er zo ook achter dat je voor lijnvluchten niet bent verzekerd. Ik vraag me af waarom heb ik in godsnaam al die verzekeringen!

samonte

Ongelezen bericht door samonte »

hallo,
mijn vrouw en ik hebben precies dezelfde ervaringen met De Vries Reizen. Wij hebben hun voorstel tot alternatieve vlucht niet aangenomen, maar zelf iets anders gezocht en gevonden.
nu zijn wij bij De Vries Reizen langs geweest in Drachten, en het wordt duidelijk dat ze hun poot stijf houden, en niet terug willen betalen totdat ze zelf het geld terug hebben gekregen van Mahan Air.
Ik heb hun voorwaarden erop na gelezen, en verder ook eens goed nagedacht, en volgens mij moet het mogelijk zijn om met meer mensen er meer druk op te zetten. Eerst op hun webpagina de disclaimer:

"Ons bedrijf is aangesloten bij de SGR. Alle gepubliceerde reizen op deze website vallen daarom onder de garantie van de SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen indien de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen."
Het lijkt me dat de situatie zoals die nu met De Vries Reizen speelt hier onder valt, of denkt iemand hier anders over?

Ten tweede is het zo dat ze nu zich verschuilen achter het feit dat Mahan Air hun nog geen refund terug gegeven hebben, en dat ze een advocaat in de arm hebben genomen hiervoor, maar dat het feitelijk nu afwachten is. Daarmee suggereren ze dat wij het geld van Mahan Air moeten krijgen, en dat De Vries Reizen voor ons dit probeert te regelen bij Mahan Air. Volgens mij is dit juridisch niet zo: Wij hebben een factuur van een bij De Vries Reizen geboekte en aan de De Vries Reizen betaalde reis. Daarmee hebben wij voor een product van De Vries Reizen betaald, en dus een koopovereenkomst. Vervolgens koopt De Vries Reizen vliegtickets bij Mahan Air. Wij hebben echter GEEN koopovereenkomst met Mahan Air, maar met De Vries Reizen (wij hebben aan hun betaald). Het is wel begrijpelijk dat De Vries Reizen eerst geld van Mahan Air wil krijgen, omdat ze anders enorm veel geld moeten gaan uitbetalen voordat ze zelf geld hebben gekregen, maar in principe hoeven wij daar als klanten van De Vries Reizen daar geen boodschap aan te hebben.
Ik heb hen dit vandaag ook verteld.
Wellicht dat iemand met meer juridische kennis hier zijn mening over kan geven??
Weet verder iemand over er al iets georganiseerd wordt om gezamenlijk actie te ondernemen tegen De Vries Reizen?? Zo ja, dan hoor ik het graag.
Verder las ik ergens op deze forum-site dat een incassobureau een optie is, en dat dat geen geld kost, of no-cure no pay. weet iemand daar wat meer over? is dat zo?
graag hoor ik meer ervaringen van anderen.

samonte

Ongelezen bericht door samonte »

Hallo,
ik heb zojuist een hyve aangemaakt voor iedereen die gedupeerd is door Mahan Air / De Vries Reizen.
ik wil iedereen aanmoedigen lid te worden van deze hyve, zodat we ons wellicht kunnen organiseren om gezamenlijk actie te ondernemen (advocaat, incassobureau, of consumentenprogramma op televisie)

http://www.devriesreizen.hyves.nl/

groet,
samonte

Saskiac1977

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Leg de situatie anders voor bij EU claim...of bel je reis/annuleringsverzekering even, zij hebben de kennis...en kunnen je in ieder geval een stap in de goede richting wijzen.....als ze je al niet kunnen helpen....heb ik ook gedaan, zij konden mij niet helpen maar konden mij wel vertellen, hoe te handelen...uiteindelijk heb ik zonder geld te betalen of terug te ontvangen een vervangende vlucht gekregen, ze hebben simpelweg mijn boeking gewijzigd...zonder wijzigingskosten in rekening te brengen.
Ik zou als gedupeerde even kijken of je de meerkosten die je moet betalen voor je vervangende vlucht kan claimen bij Mahan air, zij blijven in beginsel verantwoordelijk voor het uitvoeren van de vlucht...het reisbureau is verantwoordelijk voor het goed laten verlopen van uw boeking.
Mijn vlucht betreft geen mahan vlucht maar een Martinair vlucht, deze vlucht wordt ook niet uitgevoerd omdat Martinair niet meer vliegt op die bestemming in Amerika....maar het blijft een gelijkwaardige situatie....luchtvaartmaatschappij beloofd iets maar kan dat niet nakomen....

tyco

Ongelezen bericht door tyco »

Hallo Ruud Steenstra, ik wil u aanspreken met het zelfde probleem.

Op 4-8-2007 een reis geboekt voor vijf personen met als vertrekdatum
1-11-2007.

De vliegtickets op de boekings datum meteen betaald en twee dagen
later waren de tickets in huis.
De reis zou gaan van Amsterdam naar Duseldorf van daar naar Theheran richting Bankok.

Een week voor vertrek kregen we te horen van het Reis bureau Expattours in Haarlem een neven kantoor van de Vries dat onze reis
niet door ging waarom wist men niet.

Er is ons geadviseerd de tickets aangetekend naar het reisbureau op
te sturen, voor verdere behandeling aangaande teruggave van het
reisgeld, tot op heden nog niets vernomen.

Graag zou ik willen vernemen, via deze site betreffende acties die
u en andere gedupeerden gaan ondernemen.

Want ik ben van mening dat de Vries toch zal moeten betalen,
wand dat vliegverbod is door de EU opgelegd hier hadden wij als
reizeger pard nog deel aan.

mvg Jaap kuhn Heiloo.

stefje83

Ongelezen bericht door stefje83 »

Hallo mensen,

Ik heb in september geboekt bij De Vries Reizen voor een ticket naar Thailand en ik zou vliegen met Mahan Air op 28 oktober 2007. Omdat we toevallig na een paar weken op de site keken zagen we tot onze grote schrik dat ze een vliegverbod hadden. Ik heb kwaad opgebeld en gezegd dat ik het verschrikkelijk vond dat ik niet per email,telefoon of wat dan ook te horen heb gekregen!

Maar ja, iig wat het ook gekost heeft je hoort op een bepaalde manier je geld terug te krijgen en wil verdere acties ondernemen, maar wat te doen? Ik heb zelfs met spoed netjes het geld overgemaakt! Binnen 2 dagen stond het er netjes op. Er moet toch een manier zijn, rechtswinkel misschien of met meerdere mensen in actie komen?

Please let me know want ik ben zo woest! Ben overigens net terug uit Thailand en het was super, en met een goede maatschappij! Namelijk 333travel!

Groetjes!

LAX

Ongelezen bericht door LAX »

je kan naar de ANVR stapen want daar in De Vries Reizen lid van. Of je kan ook bij ze langs gaan. Moet je wel een stukkie rijden, maar dat is zeker de moeite waard.

stefje83

Waar ligt dat dan? En waarom is dat denk je wel de moeite waard?

Wil gewoon echt mijn geld terug, snap dit soort dingen niet, het gaat niet over een paar tientjes. En sommige hebben voor 5 personen geboekt, haha dat is een helemaal een bedrag waar je u tegen zegt.

Ik hoor het wel, alvast bedankt voor je tip.

Gr!

LAX

Ongelezen bericht door LAX »

tyco

Ongelezen bericht door tyco »

In een topic kwam ik tegen dat iemand wel 4 mailtjes per dag stuurde

naar mahan en er geen antwoord op kreeg.

Ik heb dat ook gedaan een mail naar mahan met de melding

dat er sugesties waren betreffende een incasso bureau, nog geen tien

minuten later een reactie van de vries .

Ze vonden het vervelend maar ze waren in gesprek met mahan eyr

we moesten nog even geduld hebben ook al is dit moeilijk.

Ja de ticket meteen betalen en in dit geval WACHTEN WACHTEN en

nog eens WACHTEN. ( Andre van Duin EFFE WACHTEN)

stefje83

Maar er moet toch wat aan te doen zijn? Klopt toch allemaal niet, je betaald voor iets en dan krijg je niks? Zo kan ik ook wel mijn geld verdienen. Volgens mij krijgen ze ook rente over het geld! :lol:

vaas

Ongelezen bericht door vaas »

beste mede gedupeerde
na ook meerdere keren met een kluitje in het riet te zijn gestuurt
zie ik het ook niet meer zitten,
misschien moeten we gezamelijk iets ondernemen om ons geld terug
te krijgen,
gr.vaas

stefje83

Mijn moeder had het erover of iemand misschien rechtsbijstandsverzekering had. Of misschien op internet kijken wie dit in het verleden heeft meegemaakt en misschien weet diegene wat wij weer moeten doen. Ik heb nog nooit eigenlijk de voorwaarden doorgenomen maar ik hoorde iets van artikel 8, ik moet dat nog steeds doen of hebben jullie dat gelezen? Pffff, en misschien naar een rechtswinkel?

Ik hoor het wel!

mariaenben

Ongelezen bericht door mariaenben »

Ik las in diverse reacties dat men een oproep doet om gezamelijk actie tegen de Vries Reizen op te starten. Afgezien van de hyvespagina, zijn er nu al mensen die iets gezamelijks ondernemen? en hoe kom ik daarmee in contact?
Verder vind ik ook dat Tros Radar hier wat meer aandacht aan mag besteden, zeker omdat ze maandag j.l. ook aandacht besteed hebben aan gedupeerden van "vakantieknallers" Door De Vries reizen zijn ook heel wat mensen gedupeerd.

Verder vraag ik me ook af of de Vries reizen lid is van ANVR (las dat in een reactie) en wat die zou kunnen betekenen?

Wat ook in het nadeel spreekt van De Vries Reizen is het feit dat ze nog door zijn gegaan met tickets te verkopen in oktober, terwijl er al moeilijkheden waren in september en al in het voorjaar in Engeland. En dan zonder de klanten te waarschuwen doorgaan met tickets te verkopen!!! Moet je nu echt altijd alles uit en te na controleren voor je gaat boeken bij een organisatie die in ieder geval lid is van SGR (waar je in dit geval niks aan hebt) en evt. ANVR??

maria (moeder van gedupeerde zoon en vriendin)
Laatst gewijzigd door mariaenben op 14 feb 2008 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

peterus85

Ongelezen bericht door peterus85 »

vandaag 14 feb kreeg ik dit bericht

Wij hebben het geld nog niet mogen ontvangen wegens het gebrek aan medewerking van de General Sales Agent A.I.C. GmbH. Wij hebben inmiddels stappen ondernomen teneinde een refund voor u te bespoedigen.

Ter volledigheid willen wij u erop wijzen dat wij als reisagent niet gehouden zijn het refund te voldoen zolang wij deze niet van de luchtvaartmaatschappij hebben mogen ontvangen. Uiteraard doen wij onze uiterste best uw belangen inzake deze te behartigen.

Wilt u er a.u.b. rekening mee houden dat wij u telefonisch verder niet te woord kunnen staan m.b.t. de refund aanvragen daar wij momenteel geen meer informatie voorhanden hebben dan u middels deze e-mail op de hoogte bent gebracht. Zodra wij het refund hebben mogen ontvangen zullen wij u per ommegaande informeren en het bedrag aan u overmaken.

1 ding klopt er niet aan wij heben een contract met de vries reizen en de vries weer met mahan dit wilt zegen dat de vries ons geld moet terug geven en dat de vries weer claimt bij hun wij hebben niks te maken met mahan (direct) gekocht via de vries ons geld is naar de vries gegaan dus .......

zit voor kleine 400 euro bij ze maar samen moet er wat gebeuren iedereen aleen dat werkt niet

vaas

Ongelezen bericht door vaas »

heb een brief ontvangen van de vries reizen
kan ons zogenaamt niet betalen omdat duitsland het laat afweten.ik begin hierover te twijfelen.
zoals meerdere mensen schreven hebben wij een overeenkomst met de vries reizen, niet met duitsland of mahan air.
wij hebben onze verplichtingen met de vries reizen voldaan.
de vries reizen kan haar verplichtingen niet waarmaken,
wijst a.i.c.gmbh. als schuldige aan
makkelijk he.
dat mahan air niet meer vliegt en dat duitsland niet betaald kan de vries reizen niks aan doen.
ik vind dat de vries reizen hiervoorn verzekert moet wezen zoniet het dan uit eigen middelen aan de gedupeerden moet betalen.
ik laat het hierbij zeker niet zitten en vraag mij af wat een rechter hiervan vind,
misschien kunnen we gezamelijk wat doen,denk aan rente en een forse schadevergoeding

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Beste lezers,
Ook ik ben de dupe van de geannuleerde vluchten van Mahan Air, wij zouden 13 sept gaan en kregen 12 sept om 17.30 een telefoontje dat de vlucht geannuleerd was. Ik ben zelf werkzaam in de reiswereld, dus een nieuwe vlucht met China was de volgende dag geregeld. Refund ingediend en dan wachten... Dat verhaal is bij iedereen bekend. Vorige maand rechtsbijstand ingeschakeld en De Vries Reizen aansprakelijk gesteld. Uiteindelijk zijn we hier niet mee opgeschoten, want wat blijkt, De Vries Reizen is niet aansprakelijk, we zijn een overeenkomst met ze aangegaan en op het moment dat De Vries Reizen de reissom betaald had aan Mahan stopt de verantwoordelijkheid en dus de overeenkomst met De Vries en had ik alleen een overeenkomst met Mahan. De Vries Reizen had aan zijn verplichtingen voldaan volgens rechtsbijstand. Dus Mahan moet aansprakelijk gesteld worden. Voor rechtsbijstand is het niet mogelijk om Mahan aan te spreken daar zij buiten de Europese Unie vallen. Dus de enige mogelijkheid verder was om zelf een advocaat in te schakelen. Dit heb ik niet gedaan, dat zijn de kosten niet waard. Het verhaal is anders voor de mensen die behalve een losse vlucht ook een pakket bij De Vries Reizen hebben geboekt. In dit geval heeft De Vries Reizen zelf een reis samengesteld bestaande uit producten van verschillende aanbieders. Dan is het volgens rechtsbijstand wel mogelijk om De Vries Reizen aansprakelijk te stellen. Dit is misschien een tip voor reizigers waarbij dit van toepassing is. Mahan Air heeft nog steeds de verplichting tot uitbetaling, afwachten is hetgene wat ik gehoord heb, maar zoals iedereen dat zat is, ben ik dat ook! Wie weet heeft iemand wat aan deze info ( ik zag ergens de vraag over rechtsbijstand). Mijn eigen ervaring is dat het erg moeilijk is om een luchtvaartmaatschappij aansprakelijk te stellen, ze kunnen zich meestal beroepen op "overmacht" . Het maakt dan ook niet uit of De Vries Reizen in dit geval ANVR of SGR aangesloten is. De Vries Reizen is alleen aangesloten bij SGR en daarmee heb ik ook contact gezocht, maar helaas kunnen zij niks betekenen...

Kiekert

Ongelezen bericht door Kiekert »

Ook ik ben samen met 2 vriendinnen voor gaas gegaan bij de Vries reizen. We zouden 24 dec gaan vliegen. In oktober hoorde ik via een buurvrouw van de problemen met Mahan. De Vries zou zelf volgens mij nooit contact met ons opgenomen hebben, maar enfin. Er zouden vervolgens vluchten in optie gezet worden voor als de problemen met Mahan bleven. Deze vluchten waren toch niet in optie gezet. Zeer onvriendelijk behandeld aan de telefoon, nemen soms de telefoon helemaal niet op of je hangt 40 minuten in de wacht.
Uiteindelijk andere vlucht geboekt en net als alle anderen wachten we nu op de refund die waarschijnlijk niet komen gaat.....
Heb mijn rechtsbijstandverzekering nu ingeschakeld maar ik heb op de Mahan hyves al gelezen dat de Vries in zijn recht staat en niet hoeft te betalen.
Er is ook een forum bij Kassa geopend en op internet heb ik al meer klachten gezien over Mahan en de Vries reizen. Ik hoop dat dit alles ervoor gaat zorgen dat de media het oppakt en er aandacht aan gaat besteden. Misschien dat dit helpt?

ruud steenstra

Ongelezen bericht door ruud steenstra »

Beste forummers
nog steeds geen poen ,en ik ben al weer een week thuis van vakantie...jajaja..men verschuilt zich achter elkaar en juridiese regeltjes..we kijken het nog ff aan en gaan 21 maart met de hele bouwploeg bij de Vries ''het begin van de lente vieren'';dat mag best wat kosten! Sterkte met de procedures!Steenstra Onderhoud Incasso

Gesloten