LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prive borg staan voor de bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JN
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2008 20:45

Prive borg staan voor de bank

Ongelezen bericht door JN »

wie kan mij vertellen wat voor een rechten wij hebben om een prive borgstelling nietig te laten verklaren als mijn echtgenoot nooit heeft meegetekend.
situatie is als volg. Ik heb samen met een comgagnon een bv gehad wat in 2006 falliet is gegaan. ik ben onder een andere naam doorgegaan met een paar personeelsleden. De bank heeft mij min of meer gedwongen om de schulden aan de bank over te nemen. We zijn nu ruim een jaar verder en het gaat goed maar de banklast is hoog. Mijn vrouw heeft nooit meegetekend. Dus ik vraag mij af of ik niet door de bank om de tuin geleid ben. Was ik wel verplicht om de schuld over te nemen

Jean

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Prive borg staan voor de bank

Ongelezen bericht door C200K »

Dit heeft niets met uw huwelijk te maken, helaas heeft uw partner geen enkele betrekking op uw oude en huidige bv.

De bank mag zo handelen.

JN
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2008 20:45

Re: Prive borg staan voor de bank

Ongelezen bericht door JN »

in de wet heb ik het volgende gevonden wat betrekking heeft op de financiele bescherming van prive. Ik begrijp alleen niet wat ze bedoelen met het geen wat dikgedrukt staat.

Artikel 88
1. Een echtgenoot behoeft de toestemming van de andere echtgenoot voor de volgende rechtshandelingen:


c. overeenkomsten die ertoe strekken dat hij, anders dan in de normale uitoefening van zijn beroep of bedrijf, zich als borg of hoofdelijk medeschuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt, of zich tot zekerheidstelling voor een schuld van de derde verbindt;

d. overeenkomsten van koop op afbetaling, behalve van zaken welke kennelijk uitsluitend of hoofdzakelijk ten behoeve van de normale uitoefening van zijn beroep of bedrijf strekken.

Jean[/b]

Gesloten