LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
yvonnie

onterecht incasso

Ongelezen bericht door yvonnie »

In oktober jl. heeft een landelijk ochtendblad onterecht een bedrag geincasseerd van de girorekening van mijn moeder, voor een abonnement, dat zij nimmer heeft afgesloten (en ook nooit heeft ontvangen).
Door een ziekenhuisopname kwam zij hier te laat achter, waardoor stornering niet meer mogelijk was. Al bij het eerste telefoontje met de abonnementenservice bleek dat bij hen een en ander niet klopte. Ondanks diverse toezeggingen heeft mijn moeder het geld nog steeds niet terug- ontvangen.
Bovendien zegt de postgiro ook niets te kunnen doen, terwijl er dus nooit een incasso-machtiging is afgegeven en naam/gironummer niet klopte.

Wat kan mijn moeder nog voor stappen ondernemen om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

kanovaarder

Re: onterecht incasso

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Onterecht innen van abonnementsgeld??

In ieder geval een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar dat landelijke blad waarin u namens uw moeder hen sommeert om deze onterechte inning van abonnementsgels binnen een x aantal dagen terug te storten op uw moeders rekening.
(beide een handtekening)

Voldoet men hier niet aan?
Kijk dan eens op Directincasso.nl en bel hen op met de vraag naar de mogelijkheden.
De eerste mogelijkheid is hun "laatste aanmaningservice" die over het algemeen al snel resultaat op levert.

Grootvader

Hahaatje

Re: onterecht incasso

Ongelezen bericht door Hahaatje »

Ik heb van de week hetzelfde meegemaakt...
Normaal gesproken check ik mijn bij- en afschrijvingen niet echt heel secuur maar omdat ik opeens een beetje krap zat ben ik toch maar via Internetbankieren gaan checken wat er nu precies was afgeschreven...
Tot mijn stomme verbazing zag ik dat de Telegraaf middels een incasso € 39,95 had afgeschreven t.b.v. een abonnement! Een abonnement wat ik nooit heb aangevraagd.
Eerst via internet het bedrag laten storneren (zat gelukkig nog ruim binnen het storneringstermijn) en daarna gelijk de Telegraaf gebeld.
Ze konden eerst op mijn naam en adres niks vinden maar toen ik het abonneenummer doorgaf wat bij de incasso vermeld stond, kwam er wel een naam naar boven. Niet mijn naam dus en ook een heel ander adres. Waarschijnlijk heeft iemand een verkeerd gironummer ingevuld en blijkbaar vindt de Telegraaf het teveel moeite om te controleren of de naam en het bijbehorende rekeningnummer wel klopt.
Dankzij de Postbank stond het bedrag binnen 2 dagen weer terug op mijn rekening en de Telegraaf heeft zijn excuses aangeboden maar de dame aan de telefoon raadde mij wel aan in het vervolg in de gaten te houden dat dit niet weer gebeurt...?!? Je zou toch denken dat ze dat zelf zouden moeten controleren?

Gesloten