Nee, via de analoge kabel heb je inderdaad geen kastje nodig, maar dat wist u natuurlijk ook al toen u op Digitenne overstapte.
Het vervelende van apparaten is dat ze kapot kunnen gaan.
En als het u dan toevallig treft, dan wordt het duurder dan wanneer dat niet het geval is. Toch denk ik dat u in die twee jaar tijd bij Digitenne minder kosten heeft gemaakt, inclusief de aanschaf van een nieuw kastje, dan via de kabel. Zeker als u nog een paar jaar gebruik blijft maken van Digitenne, verdient dat nieuwe kastje zich gemakkelijk terug.
Feit is wel dat de dvb-kastjes nauwelijks kapot gaan en normaal gesproken vele jaren meegaan. Zelf heb ik al jaren diverse dvb-tuners en ze zijn bij mij niet kapot te krijgen.
U zou eens op Marktplaats of zo kunnen kijken voor een tweedehands tuner. Scheelt vast een hoop geld ten opzichte van nieuwe. Dit is geen oplossing als u per se een nieuwe wilt. Maar ik kan u verzekeren dat u van een tweedehands tuner ook nog jaren plezier kan hebben, tenzij het noodlot met u is.
Andere dvb-t tuners zijn te gebruiken met een KPN-kaartje als er een Conax cammodule inzit waar u het kaartje in kan schuiven. Veel buitenlandse tuners hebben dit niet, daar zijn alleen de regionale en publieke zenders vrij mee te ontvangen. Het is dus van belang dat u daar goed op let bij de aanschaf.
Geplaatst op: 07 Okt 2007 20:18 Onderwerp: Kapotte KPN Samsung single tuner
Mijn Samsung single tuner is helaas kapot.
Ik heb hem uitgeprobeerd (heb er 2) maar helaas...
Het lampje in het apparaat brandt ook niet meer, tevens antenne en scart kabel nog verwisseld, niets helpt.
Ik heb al tv van KPN sinds de beginperiode en toen heb ik ook al eens een kapotte dig. ontvanger gehad maar toen viel het nog binnen de garantie.
Deze is voor de tv in de slaapkamer en ik kan wel weer een nieuwe bestellen (89euro ) maar eigenlijk vindt ik dat erg duur.
Zo is tv van KPN helemaal niet zo goedkoop !!! voor kabel tv heb je geen kastje nodig dat kapot kan gaan !!!
Wat ik me afvraag: Weten jullie of andere ontvanger (wel digital terrestial) ook werken met het kaartje van KPN???
Of hebben jullie verder nog tips om aan een nieuwe ontvanger te komen??
Alvast bedankt!