LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone en simlock

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
IreneBezemer

vodafone en simlock

Ongelezen bericht door IreneBezemer »

Mijn Oude telefoon is stuk gegaan en ik heb een sim-only abonnement van vodafone. Ik kocht afgelopen week dus een nieuwe telef oon van de vodafone provider een prepaid omdat ik uitervaring weet dat een gesinlokte vodafone telefoon vodafone simkaarten accepteerd. Wat blijkt nu accepteerd ie alleen de bijgeleverde vodafone simkaart. Ik bel vodafone klantenservice en leg hun mijn verhaal uit. Wat vertellen hun mij ... dat ik 100 EURO moet betalen om me simlock van me telefoon af te halen voor een tel waar hun alleen maar hun SIM only in moet. Beetje slechte service. HELE SLECHTE SERVICE. Waar halen ze die onkoste van 100 euro vandaan:s

Yme

Re: vodafone en simlock

Ongelezen bericht door Yme »

Uiteraard erg vervelend voor u maar naar mijn mening heeft dit niets met slechte service te maken. U had voor de aankoop kunnen informeren of een abo sim wel werkt in een prepaid toestel met simlock.

Zie de simlock als een soort beveiliging. Door er een simlock op te plaatsen kan Vodafone het toestel voor een gunstigere prijs aanbieden. Daarnaast hebben ze dan min of meer de garantie dat het toestel alleen gebruikt wordt met een Vodafone prepaid simkaart. Dit is natuurlijk te omzeilen door het toestel illegaal te unlocken. Let wel, de garantie op het toestel vervalt hierdoor. Een jaar na de aankoop kan gratis de unlockcode aangevraagd worden bij de provider (de legale manier). Wilt u de unlockcode eerder van ze hebben dan mag u uw portemonnee trekken.

Als Vodafone u nu wel gratis de unlockcode zou verstrekken dan heeft een simlock plaatsen natuurlijk geen nut en stijgen de toestelprijzen.

calvino_hobbes

Ongelezen bericht door calvino_hobbes »

unlocken van een telefoon is niet illegaal. Is al eerder door de rechter bepaald.
Providers mogen de lock erop zetten om hun inkomsten te verzekeren, na 1 jaar is het wettelijk bepaald dat het er gratis afgehaald wordt.

eerder moet je inderdaad gewoon betalen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik kocht afgelopen week dus een nieuwe telef oon van de vodafone provider een prepaid omdat ik uitervaring weet dat een gesinlokte vodafone telefoon vodafone simkaarten accepteerd.
Ervaring is goed, jezelf laten informeren is nog altijd beter. Eventueel had je dit ook in de winkel kunnen uitproberen.

En dat heeft weinig te maken met slechte service. Dit kun je waarschijnlijk gewoon nalezen in de algemene voorwaarden, net zoals het bedrag van € 100,00.
Is het niet mogelijk om een vriendelijk email/brief te sturen naar de klantenservice, waarin je dit hele verhaal uiteenzet (met nummers van simkaarten en imei nummers van de telefoons) en vervolgens een beroep te op coulance.
En nu niet meteen schrijven dat het niet werkt. Ik heb geen ervaring met Vodafone, maar bij KPN werkt dit wel degelijk. Voor mijn dochter van 10 moest ik een nieuwe SIM card bestellen omdat de oude binnen een maand niet meer werkte. Dit kost standaard € 9,00 en moet altijd betaald worden. Na een vriendelijk email aan de klantenservice is dit bedrag uit coulance binnen een paar dagen (!) als beltegoed teruggegeven.

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Dat vind ik een heel ander voorbeeld van coulance, van KPN, dan dit geval van Vodafone.
Alleen de telefoons van KPN, T-mobile en Orange kunnen gebruikt worden met alle simkaarten van dat netwerk. Die van Vodafone en Telfort zijn enkel voor Prepaid simkaarten.
Op de prepaid telefoons zit een hoge subsidie, die terug verdiend wordt met de relatief hoge prepaidtarieven. Jij hebt echter gekozen voor een Sim Only, en dus een korting op je abonnement, dus hebt geen recht op ook nog eens een toestelsubsidie. Dat Vodafone als een van de weinigen deze maas in de wet heeft gedicht is inderdaad in jouw nadeel, maar dus niet meer dan terecht.

kica1

Ongelezen bericht door kica1 »

Vodafone kent twee soorten locks: de simlock en de netwerklock.
De simlock komt u tegen bij een prepaid toestel. In dit toestel kunt u alleen Vodafone prepaid simkaarten gebruiken. Wanneer u een toestel met een netwerklock heeft kunt u hierin alle Vodafone simkaarten (zowel prepaid als abonnement) gebruiken. In beide gevallen is het unlocken van het toestel na 1 jaar gratis.
De netwerklock zit bijvoorbeeld op een toestel dat geschikt is voor Vodafone Live!.

robbinonline

Ongelezen bericht door robbinonline »

Irene,

Wat is het merk telefoon en welk type ?
Mischien kan ik je helpen..

Gesloten