LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
peterrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2008 15:01

Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door peterrr »

Hallo Experts en medeconsumenten ;-)

Na wat lezen op dit forum heb ik toch maar besloten om mijn specifieke vraag/probleem te posten.

Ik zit met het probleem dat ik na het lezen van dit forum alleen nog maar met een goed gevoel een hele dure merk keuken kan kopen, en zie nu door de bomen het bos niet meer.

Nu heb ik zelf op dit moment een “Punto (Rotpunkt)” keuken op het oog. Dit puur en alleen omdat de leverancier waar ik graag zaken mee doe dit o.a. dit merk levert en wij een mooi frontje (strak kader) hebben gezien. (kleine keuken en sanitair zaak met een goede monteur/installateur)
Op dit forum wordt erg veel negatief over Rotpunkt/Punto geschreven, dus ik ben erg aan het twijfelen geslagen. Deze leverancier levert naast punto ook RWK, GEBA en Nolte.
Wie kan mij vertellen welk hierboven genoemde merk naar jullie mening kwalitatief het beste is. Details zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt.

peter.t
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2007 12:15

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door peter.t »

Wij hebben sinds 2 maanden een gespoten/eiken Rotpunkt keuken en ben er zeer over te spreken. Wat mij opval is dat ik weinig gebruikers hoor klagen en veel keukenverkopers juist op dit merk afgeven. Misschien is de winstmarge te laag? Het is in ieder geval absoluut geen bouwmarkt spul.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Het probleem bij Rotpunkt is dat ze de afgelopen jaren zoveel fronten de markt hebben in gedrukt.
Op een gegeven moment om de 4 maanden nieuwe erin oude eruit, en nu blijkt dat de inkoop op die fronten een probleempje is, veel voor weinig is momenteel veel service en weinig thuis.
fabriek drukt momenteel meer service uit de fabriek dan nieuwe keukens.
folie problemen te over, op de oude collectie tussen 2002 en 2006.
En daardoor staat de boel onder druk.
geloof dat ze momenteel beter inkopen op de folie fronten, en hebben best een leuke collectie.
Maar de verkopers die al die service voor hun kiezen krijgen, ja die zullen het merk afbranden natuurlijk, terecht??? tjsa.

peterrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2008 15:01

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door peterrr »

@Kuchegirl,
Ik kan mij goed indenken dat verkopers/leveranciers het dus even zat zijn. Van mijn (toekomstige) leverancier heb ik trouwens geen negatief woord geluid vernomen hoor!.
Maar vanaf 2007 zijn de foliefronten dus wel ok/beter, of raad je me aan om toch maar beter naar een ander merk of (mat)lakdeuren uit te kijken?

@Peter.t,
Goed te horen dat de keuken wel bevalt, het zag er mij iig ook niet uit als bouwmarkt spul ;-)

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Op de huidige collectie zou ik een positief advies geven, weet alleen niet hoe de fabriek erin staat.
Zijn ze in staat om deze service kosten te dragen, of kost het ze de kop, zodat jij dadelijk een keuken hebt zonder garantie.
Maar daar kan ik je geen antwoord op geven.
Maybe Rotpunkt dealers op dit forum??

peterrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2008 15:01

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door peterrr »

@Kuchegirl,
Erg bedankt voor je reacties tot dusver.
Heb je ook ervaring met de andere merken die ik noemde? en of deze kwalitatief beter,slechter of gelijkwaardiger zijn?

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door pkd »

Nolte is de beste keuze wat prijs/kwaliteit verhouding betreft.

RWK is ook oké, ook in greeploos
Over Rotpunkt is genoeg gezegd door kenners en verkopers die slechte ervaring mee hebben gehad in het verleden.

Geba is een mindere massa produkt, verkocht door Mandermakers bende en Grando als eigen Topmerk.

SMK
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2005 09:31

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door SMK »

Geba is een mindere massa produkt, verkocht door Mandermakers bende en Grando als eigen Topmerk.
Dit is natuurlijk pertinent niet waar. Laten we even bij de werkelijkheid blijven en eerlijke informatie verstrekken op dit forum. Geba is absoluut niet minder dan de andere merken en zeker geen massa product. Geba is standaard zelfs zeer luxe uitgevoerd. Blüm laden en scharnieren en dikkere korpus delen en legplanken en zeker beter dan Rotpunkt. Zie hun site: http://www.geba-kuechen.de/index.php?fplugin=7&lang=de

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Nolte is een leuk speler in de markt, leveren net als Ballerina korpus in binnen en buiten kleur, ziet er gewoon goed uit.
Verder een fabrikant die complete leveringen hoog in het vaandel hebben staan.

Kwaliteit in het midden segment ontloopt elkaar niet veel, bij de grotere spelers.

Of je nu Nolte of Alno, of Ballerian of Pronorm neemt allemaal goede spullen.

Ik zal vooral kijken waar ik zelf het beste gevoel bij had, en daar proberen het rond te maken.

Veel succes

peterrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2008 15:01

Re: Rotpunkt/Punto tov. RWK, GEBA en Nolte

Ongelezen bericht door peterrr »

OK,.. erg bedank allemaal.
Heb het nog even met de "verkoper" over de keuken gehad vs. kwaliteit, er werd mij verteld dat er idd problemen zijn geweest met de rotpunkt foliedeuren in het verleden maar dat deze nagenoeg opgelost zijn. (iets met een foute leverancier).
Ik ga er maar vanuit dat dit inderdaad correct is aangezien ik de "verkoper" heb aangegeven best iets meer te willen betalen voor een betere kwaliteit als dat nodig was.
Op dit moment zijn we in afwachtting van de offerte. :wink:

Gesloten