LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Easy as Dell??
Easy as Dell??
“Makkelijk, snel, Easy as Dell?
Dell “schakelt de tussenhandel uit” en insinueert daarmee het financieel voordeel hiervan aan de klant te gunnen. Dat ze er ook andere leuke dingen van kunnen doen blijkt wel uit het feit dat er tegenwoordig geen blad of krant meer schijnt te zijn waarin ze niet adverteren. Daarnaast adverteren ze op diverse plaatsen op het net, al dan niet met een aanbieding voor extra korting, kortom, als je op zoek bent naar een computer kun je bijna niet om Dell heen.
Hoe werkt dit in de praktijk? er zijn twee mogelijkheden
1) Op het net ga je naar www.dell.nl en je stelt een computer samen. Even afrekenen ( overmaken op een rekening van Dell), en binnen een paar dagen worden er een paar dozen bij je afgeleverd. Met andere woorden, je betaalt vooraf voor iets waar je van moet hopen dat het wordt afgeleverd en dat het goed is. Een tip: Een veiliger manier is het gebruik van een credit card. Mocht er dan iets aan de hand zijn dan kun je altijd contact opnemen met de kaart uitgevende maatschappij, die, in de meeste gevallen, de klant te vriend wil houden en best bereid is een betaling tegen te houden. Nog een tip: bestel zo vroeg mogelijk in de maand dan is er tijd genoeg om een eventueel probleem op te lossen. Als de poen bij Dell binnen is, is de bereikbaarheid meteen een stuk minder. Makkelijk, snel? Met geld innen, wel.
2) De tweede mogelijkheid is om bij Dell op te geven wat je met de computer van plan bent. Je neemt contact op en men adviseert. Je krijgt zelfs een offerte met de dreigende mededeling dat deze speciaal voor jou geschreven offerte slechts kort geldig is, alsof Dell werkelijk tot het uiterste gegaan is om jou als klant binnen te halen. Mijn advies: niet op ingaan, Dell heeft namelijk een paar aardigheidjes ingebouwd die er wel voor zorgen dat ze niets tekort komen. Kijk het onlangs uitgekomen jaarrapport er maar eens op na. En die aardigheidjes? Bijvoorbeeld de transportkosten (ca. Eur. 75,-), wat extra geheugen of een dvd speler? Een wat grotere harddisk? Dell weet van prijzen. Zet de advertenties met “speciale aanbiedingen”maar eens een aantal weken naast elkaar voor dezelfde configuratie. Het verschil blijkt minimaal.
Andere vragen moet je Dell niet stellen: de enige afdeling die goed bereikbaar is, is de verkoopafdeling, die overigens ook prima in staat blijkt contact met de potentiele klant op te nemen. Als je echter een vraag probeert te stellen over de verrekening van de korting die je via een link gevonden hebt, dan is de collega die erover gaat net even lunchen. Of koffiedrinken. Of bezig op een andere lijn. In bespreking is er ook nog een.
Maar goed, je bestelt zo’n ding en die dozen komen binnen. Je bindt de losse componenten aan elkaar en je start het ding op. Als het goed is werkt het in één keer. En dan heb je geluk gehad.
Het kan ook anders, het volgende geval is illustratief:
De nieuwe Dell computer staat. Wat te doen met de oude computer? Een netwerkje maken is misschien een oplossing, voor een tweedehands computer krijg je namelijk vrijwel niets terug en wellicht kan een huisgenoot nog iets nuttigs met het ding. In dit geval werden de laptop van zaak, de nieuwe Dell en de oude machine middels een Tornado 841 aan elkaar geknoopt zodat alle computers ook ADSL én een printer konden delen. Even de boel instellen (wat dankzij de prima service van Tornado redelijk snel ging). En draaien maar. En toen begon de ellende. Internetten bleek er “vreemd”uit te zien, maar, gelukkig: Dell biedt een 3 years next businessday garantie. Het kost wat, maar wellicht is het voor een computerleek een uitkomst (denk je nog). Eerst maar eens bellen. Na een uiterst vermoeiend keuzemenu krijg je: niemand, het is die dag toevallig erg druk op de serviceafdeling dus het kan even duren. Na vijftien minuten opgehangen en een e-mail gestuurd. Geen antwoord. Volgende dag nog maar eens gebeld. En nog eens. En nog eens. Geluk: iemand aan de telefoon, probeer dit en dit en als het niet werkt bel je maar terug. Het werkte niet, dus teruggebeld. Enfin, de ellende herhaalde zich, dus de boel er maar afgehaald en achter de oude machine gekropen en een chagrijnig E-mailtje naar Amerika gestuurd, want je kan van die Amerikanen zeggen wat je wilt: je krijgt wel altijd antwoord. En….. opeens uit Nederland ook, wat een toeval.
De servicelijn nog maar eens gebeld waarmee alle instellingen nog eens werden doorgelopen. Een softwareprobleem maar een vriendelijk advies van Dell: bel de Nationale Computer Hulpdesk maar eens op ( a EUR. 0,85 per minuut). Vriendelijke mensen daar, maar (28 minuten later): een hardwareprobleem, meneer, bel Dell maar op. Het telefonisch menu weer door, weer druk en dus maar eens een ander nummer gebeld. Meneer: u heeft nog nooit gebeld en u verzint maar wat. Dat registratienummer bestaat helemaal niet. Enfin, zo gaat het maar door. Uiteindelijk toch iemand aan de telefoon gekregen. “Softwareprobleem, meneer. Schuld van Microsoft. Wij maken alleen maar hardware, dus voor de software zijn we niet aansprakelijk, maar herinstalleer Windows maar eens”. Of Dell daarin gelijk heeft? In ieder geval niet volgens de Consumentenbond….. En van zo’n herinstallatie word je ook niet vrolijk, alle instellingen gaan daarbij verloren.
Ik denk dat ik voor een PDA toch maar naar de tussenhandel ga, kun je tenminste ergens terecht……..
Easy as Dell, maar wil je dit wel?
Dell “schakelt de tussenhandel uit” en insinueert daarmee het financieel voordeel hiervan aan de klant te gunnen. Dat ze er ook andere leuke dingen van kunnen doen blijkt wel uit het feit dat er tegenwoordig geen blad of krant meer schijnt te zijn waarin ze niet adverteren. Daarnaast adverteren ze op diverse plaatsen op het net, al dan niet met een aanbieding voor extra korting, kortom, als je op zoek bent naar een computer kun je bijna niet om Dell heen.
Hoe werkt dit in de praktijk? er zijn twee mogelijkheden
1) Op het net ga je naar www.dell.nl en je stelt een computer samen. Even afrekenen ( overmaken op een rekening van Dell), en binnen een paar dagen worden er een paar dozen bij je afgeleverd. Met andere woorden, je betaalt vooraf voor iets waar je van moet hopen dat het wordt afgeleverd en dat het goed is. Een tip: Een veiliger manier is het gebruik van een credit card. Mocht er dan iets aan de hand zijn dan kun je altijd contact opnemen met de kaart uitgevende maatschappij, die, in de meeste gevallen, de klant te vriend wil houden en best bereid is een betaling tegen te houden. Nog een tip: bestel zo vroeg mogelijk in de maand dan is er tijd genoeg om een eventueel probleem op te lossen. Als de poen bij Dell binnen is, is de bereikbaarheid meteen een stuk minder. Makkelijk, snel? Met geld innen, wel.
2) De tweede mogelijkheid is om bij Dell op te geven wat je met de computer van plan bent. Je neemt contact op en men adviseert. Je krijgt zelfs een offerte met de dreigende mededeling dat deze speciaal voor jou geschreven offerte slechts kort geldig is, alsof Dell werkelijk tot het uiterste gegaan is om jou als klant binnen te halen. Mijn advies: niet op ingaan, Dell heeft namelijk een paar aardigheidjes ingebouwd die er wel voor zorgen dat ze niets tekort komen. Kijk het onlangs uitgekomen jaarrapport er maar eens op na. En die aardigheidjes? Bijvoorbeeld de transportkosten (ca. Eur. 75,-), wat extra geheugen of een dvd speler? Een wat grotere harddisk? Dell weet van prijzen. Zet de advertenties met “speciale aanbiedingen”maar eens een aantal weken naast elkaar voor dezelfde configuratie. Het verschil blijkt minimaal.
Andere vragen moet je Dell niet stellen: de enige afdeling die goed bereikbaar is, is de verkoopafdeling, die overigens ook prima in staat blijkt contact met de potentiele klant op te nemen. Als je echter een vraag probeert te stellen over de verrekening van de korting die je via een link gevonden hebt, dan is de collega die erover gaat net even lunchen. Of koffiedrinken. Of bezig op een andere lijn. In bespreking is er ook nog een.
Maar goed, je bestelt zo’n ding en die dozen komen binnen. Je bindt de losse componenten aan elkaar en je start het ding op. Als het goed is werkt het in één keer. En dan heb je geluk gehad.
Het kan ook anders, het volgende geval is illustratief:
De nieuwe Dell computer staat. Wat te doen met de oude computer? Een netwerkje maken is misschien een oplossing, voor een tweedehands computer krijg je namelijk vrijwel niets terug en wellicht kan een huisgenoot nog iets nuttigs met het ding. In dit geval werden de laptop van zaak, de nieuwe Dell en de oude machine middels een Tornado 841 aan elkaar geknoopt zodat alle computers ook ADSL én een printer konden delen. Even de boel instellen (wat dankzij de prima service van Tornado redelijk snel ging). En draaien maar. En toen begon de ellende. Internetten bleek er “vreemd”uit te zien, maar, gelukkig: Dell biedt een 3 years next businessday garantie. Het kost wat, maar wellicht is het voor een computerleek een uitkomst (denk je nog). Eerst maar eens bellen. Na een uiterst vermoeiend keuzemenu krijg je: niemand, het is die dag toevallig erg druk op de serviceafdeling dus het kan even duren. Na vijftien minuten opgehangen en een e-mail gestuurd. Geen antwoord. Volgende dag nog maar eens gebeld. En nog eens. En nog eens. Geluk: iemand aan de telefoon, probeer dit en dit en als het niet werkt bel je maar terug. Het werkte niet, dus teruggebeld. Enfin, de ellende herhaalde zich, dus de boel er maar afgehaald en achter de oude machine gekropen en een chagrijnig E-mailtje naar Amerika gestuurd, want je kan van die Amerikanen zeggen wat je wilt: je krijgt wel altijd antwoord. En….. opeens uit Nederland ook, wat een toeval.
De servicelijn nog maar eens gebeld waarmee alle instellingen nog eens werden doorgelopen. Een softwareprobleem maar een vriendelijk advies van Dell: bel de Nationale Computer Hulpdesk maar eens op ( a EUR. 0,85 per minuut). Vriendelijke mensen daar, maar (28 minuten later): een hardwareprobleem, meneer, bel Dell maar op. Het telefonisch menu weer door, weer druk en dus maar eens een ander nummer gebeld. Meneer: u heeft nog nooit gebeld en u verzint maar wat. Dat registratienummer bestaat helemaal niet. Enfin, zo gaat het maar door. Uiteindelijk toch iemand aan de telefoon gekregen. “Softwareprobleem, meneer. Schuld van Microsoft. Wij maken alleen maar hardware, dus voor de software zijn we niet aansprakelijk, maar herinstalleer Windows maar eens”. Of Dell daarin gelijk heeft? In ieder geval niet volgens de Consumentenbond….. En van zo’n herinstallatie word je ook niet vrolijk, alle instellingen gaan daarbij verloren.
Ik denk dat ik voor een PDA toch maar naar de tussenhandel ga, kun je tenminste ergens terecht……..
Easy as Dell, maar wil je dit wel?
Re: Easy as Dell??
computer werkt goed, jij gaat ermee klungelen met netwerkje, werkt het ineens allemaal niet meer zo goed, en nu heeft Dell het gedaan???
Je vertelt zelf dat je een computer leek bent, laat het dan ook doen, of zeur niet als het fout gaat
Je vertelt zelf dat je een computer leek bent, laat het dan ook doen, of zeur niet als het fout gaat
Re: Easy as Dell??
Een tip: Een veiliger manier is het gebruik van een credit card. Mocht er dan iets aan de hand zijn dan kun je altijd contact opnemen met de kaart uitgevende maatschappij, die, in de meeste gevallen, de klant te vriend wil houden en best bereid is een betaling tegen te houden.
Dat is niet helemaal waar wat jij zei, als je met een creditcard betaald en jij tekend protest aan tegen de betaling, dan storten ze het geld wel terug op je creditcard, vervolgens doen zij onderzoek, als blijkt dat er wel degelijk een aankoop plaatsgevonden heeft en de leverancier wilt van stornering niks weten, dan mag je alsnog betalen.
Vervolgens had jij over America: Die yankees zijn ook geen lieverdjes.
Dus met alle respect, wat jij over die creditcard zei en America, slaat echt nergens op.
Re: Easy as Dell??
Ook ik heb de ervaring dat de credit card optie om het geld terug te laten storten niet werkt. Dell levert namelijk wel en de credit card company wil geen partij zijn in een geschil tussen koper en verkoper.
Daarmee is voor de credit card company de kous af...
Leuk bedacht, maar je bent aan je rechtsbijstandsverzekering overgeleverd als je met Dell in conflict komt... ik heb zwaar te doen met mensen die zelf de strijd met Dell aangaan, want de klantenservice van Dell is een grof schandaal.
Dat financieel voordeel dat Dell "verdient" door de tussenhandel uit te schakelen komt dus wel volledig voor rekening van de consument, maar dat lees je niet zo snel als je de verkoopovereenkomst afsluit en er iets mis is. Het gaat hier om grote bedragen, dus wees je bewust hiervan.
Daarmee is voor de credit card company de kous af...
Leuk bedacht, maar je bent aan je rechtsbijstandsverzekering overgeleverd als je met Dell in conflict komt... ik heb zwaar te doen met mensen die zelf de strijd met Dell aangaan, want de klantenservice van Dell is een grof schandaal.
Dat financieel voordeel dat Dell "verdient" door de tussenhandel uit te schakelen komt dus wel volledig voor rekening van de consument, maar dat lees je niet zo snel als je de verkoopovereenkomst afsluit en er iets mis is. Het gaat hier om grote bedragen, dus wees je bewust hiervan.
Re: Easy as Dell??
Wat een zeurende hond ben je toch. Dell heeft helemaal niks met jouw domheid te maken. Als jij netwerkjes wilt opzetten en opeens ziet het 'internet' er anders uit (lees alleen al hoe je het zegt) dan is dat jouw probleem.
Geen wonder dat mensen op de helpdesk een hekel aan jouw type hebben, voor alles moet iemand je het handje vasthouden. Nogmaals Dell heeft niks te maken met je domheid en dingen die er 'anders' uit zien.
Dit is echt de meeste domme post die ik in een jaar in dit forum heb gelezen.
Get a life loser !
Geen wonder dat mensen op de helpdesk een hekel aan jouw type hebben, voor alles moet iemand je het handje vasthouden. Nogmaals Dell heeft niks te maken met je domheid en dingen die er 'anders' uit zien.
Dit is echt de meeste domme post die ik in een jaar in dit forum heb gelezen.
Get a life loser !
Re: Easy as Dell??
Al jaren ben ik een vaste klant bij dell, zowel prive als zakelijk.
Dat jij een netwerkje bouwt, prima, maar om dan direct met je problemen naar dell te stappen is niet echt snugger.
Dell geeft inderdaad ondersteuning op netwerken, maar dan moet dit wel volledig van dell zelf zijn.
Hieronder vallen routers, switches, hubs en servers, en zeker geen targa modem, hiervoor moet je bij de fabikant zijn van het apparaat.
En wat de herinstallatie betreft, leg de cd in de speler, en start opnieuw op, dell maakt namelijk gebruik van restore cd's.
Videokaart, geluidskaart, netwerkkaart en noem maar op, worden via deze cd altijd herkend.
Het enige wat je zelf zou moeten doen, zijn de extra applicaties die je heb gekocht heb.
En wat de betalingen en leveringen betreft, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Koop eens een goed boek, en lees eens wat over netwerkjes, als het dan niet lukt, kun je hier nog altijd een berichtje plaatsen
M.V.G.
Anton van der Steen
Dat jij een netwerkje bouwt, prima, maar om dan direct met je problemen naar dell te stappen is niet echt snugger.
Dell geeft inderdaad ondersteuning op netwerken, maar dan moet dit wel volledig van dell zelf zijn.
Hieronder vallen routers, switches, hubs en servers, en zeker geen targa modem, hiervoor moet je bij de fabikant zijn van het apparaat.
En wat de herinstallatie betreft, leg de cd in de speler, en start opnieuw op, dell maakt namelijk gebruik van restore cd's.
Videokaart, geluidskaart, netwerkkaart en noem maar op, worden via deze cd altijd herkend.
Het enige wat je zelf zou moeten doen, zijn de extra applicaties die je heb gekocht heb.
En wat de betalingen en leveringen betreft, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Koop eens een goed boek, en lees eens wat over netwerkjes, als het dan niet lukt, kun je hier nog altijd een berichtje plaatsen
M.V.G.
Anton van der Steen
Re: Easy as Dell??
ik ben het wel roerend met die enerlaatste en laatste post eens..
als je geen snars verstand van netwerken hebt... en je verwacht dat ze je daarmee gaan helpen ook nog bij dell... wat in de eerste plaats al helemaal niet hoeft, mag en kan.
ach ja klinkt weer eens als n te luie klant met internet die te lui is om iets op te zoeken op het net
** NEWSFLASH **
Internet is meer dan :
dingen downloaden
messenger
en op xxx paginas browsen (nr1 op t binnenhalen van virussen en andere troep, en de klant dan maar bellen mn computer start niet meer op....... nee heb niks raars gedaan *ahem*.)
je kan internet ook gebruiken voor *tromgeroffel*
netwerk en computerproblemen...
ooit wel eens op google geweest dat is een prachtige pagina waar je van alles kan vinden.. voer er maar eens netwerk in weet zeker dat je 100 de zo niet 1000 de paginas krijgt die je prima kunnen helpen...
ach ja.. waar gaat de wereld heen als mensen te lui zijn om iets op te zoeken.... weet zeker dat 50% van de problemen opgelost kunnen worden als mensen internet op een goede manier kunnen gebruiken.. wat resulteerd in 50% minder bellen naar n helpdesk = beter service niveau voor de mensen die het echt nodig hebben...
*zucht*
hopeloos.....
als je geen snars verstand van netwerken hebt... en je verwacht dat ze je daarmee gaan helpen ook nog bij dell... wat in de eerste plaats al helemaal niet hoeft, mag en kan.
ach ja klinkt weer eens als n te luie klant met internet die te lui is om iets op te zoeken op het net
** NEWSFLASH **
Internet is meer dan :
dingen downloaden
messenger
en op xxx paginas browsen (nr1 op t binnenhalen van virussen en andere troep, en de klant dan maar bellen mn computer start niet meer op....... nee heb niks raars gedaan *ahem*.)
je kan internet ook gebruiken voor *tromgeroffel*
netwerk en computerproblemen...
ooit wel eens op google geweest dat is een prachtige pagina waar je van alles kan vinden.. voer er maar eens netwerk in weet zeker dat je 100 de zo niet 1000 de paginas krijgt die je prima kunnen helpen...
ach ja.. waar gaat de wereld heen als mensen te lui zijn om iets op te zoeken.... weet zeker dat 50% van de problemen opgelost kunnen worden als mensen internet op een goede manier kunnen gebruiken.. wat resulteerd in 50% minder bellen naar n helpdesk = beter service niveau voor de mensen die het echt nodig hebben...
*zucht*
hopeloos.....
Re: Easy as Dell??
DELL IS GEWOON PRUT!! Wij hebben het zakelijk en prive en ik zal blij zijn als het afgeschreven is en we nieuw gaan aanschaffen. NOOIT meer DELL. Ze zijn trouwens slecht bereikbaar, leveren geen service en zijn een stel oplichters!
Re: Easy as Dell??
Tjonge, heb je eens een leuke post wordt je een partij afgezeken door een stelletje wannabee's. Als je er nou geen verstand van heb, moet je zeker niet een ander gaan zitten afzeiken. Als je een netwerk instelt, heeft dat niets te maken met hoe internet eruit ziet. Kan aan mij leggen hoor. Grote muilen geven is weer makkelijk maar een beetje serieus NORMAAL reageren is toch vrij moeilijk. Stelletje kneuzen.
Re: Easy as Dell??
Hallo,
Heb ruim 3 jaar geleden een Inspiron 5160 bij Dell gekocht; werd 2 dagen later keurig bezorgd door UPS, inclusief printer (is gewoon een Lexmark).
Bezorgkosten waren destijds € 90,-.
Heb deze labtop als goede labtop ervaren, bij (maar dat was na de garantie) bij kleine problemen ging ik naar een pc-reparatiebedrijf, hier redelijk in de buurt, betaalde een klein bedrag en de pc liep weer als een speer, geformateerd/schoongemaakt.
Ook had hij reserve onderdelen van Dell en extra geheugen, wat ik ook bij hem heb laten doen; het werkgeheugen laten verdubbelen, wat aanzienlijk merkbaar scheelde in snelheid.
Heb 'm inmiddels allang verkocht(niets meer waard 2e hands) en gebruik nu een gewone desktop.
Mocht ik weer een labtop willen hebben, zou ik zo weer een Dell kopen, want mij is het niet slecht bevallen,maar dat is misschien voor iedereen verschillend.
Over elk merk/pc winkel bestaan zowel positieve, als negatieve reviews, zo blijft het.
Ook een kwestie van "geluk" , moet je hebben, lijkt mij.
vrgr
Buell
Heb ruim 3 jaar geleden een Inspiron 5160 bij Dell gekocht; werd 2 dagen later keurig bezorgd door UPS, inclusief printer (is gewoon een Lexmark).
Bezorgkosten waren destijds € 90,-.
Heb deze labtop als goede labtop ervaren, bij (maar dat was na de garantie) bij kleine problemen ging ik naar een pc-reparatiebedrijf, hier redelijk in de buurt, betaalde een klein bedrag en de pc liep weer als een speer, geformateerd/schoongemaakt.
Ook had hij reserve onderdelen van Dell en extra geheugen, wat ik ook bij hem heb laten doen; het werkgeheugen laten verdubbelen, wat aanzienlijk merkbaar scheelde in snelheid.
Heb 'm inmiddels allang verkocht(niets meer waard 2e hands) en gebruik nu een gewone desktop.
Mocht ik weer een labtop willen hebben, zou ik zo weer een Dell kopen, want mij is het niet slecht bevallen,maar dat is misschien voor iedereen verschillend.
Over elk merk/pc winkel bestaan zowel positieve, als negatieve reviews, zo blijft het.
Ook een kwestie van "geluk" , moet je hebben, lijkt mij.
vrgr
Buell
Re: Easy as Dell??
In het algemeen levert Dell goede spullen af, alleen die absurde bezorgkosten stuit mij tegen de borst. Echt goedkoop zijn ze niet.
als je bijv.een xps 420 wil bestellen vragen ze voor een E6850 processor van Intel zo'n 70 a 80 euro meer t.o.v de standaardprocessor voor dat systeem een Quad6600, in de detailhandel is dit prijsverschil minimaal.
In het verleden had ik geen goede ervaringen met de Dell Service, sindsdien laat ik mijn pc's bouwen door een pc boer.
als je bijv.een xps 420 wil bestellen vragen ze voor een E6850 processor van Intel zo'n 70 a 80 euro meer t.o.v de standaardprocessor voor dat systeem een Quad6600, in de detailhandel is dit prijsverschil minimaal.
In het verleden had ik geen goede ervaringen met de Dell Service, sindsdien laat ik mijn pc's bouwen door een pc boer.
Re: Easy as Dell??
Hallo,Beertje,
Ja,dat is vervelend, als je zoiets meemaakt.
Bezorgkosten zijn inderdaad vrij hoog, soms is het ook gratis, bij bepaalde acties die ze wel eens hebben.
Gratis bezorgkosten,of gratis een upgrade of zoiets.
Binnen de garantietermijn had ik dus geen problemen gehad, daarna ging ik zoals ik al vertelde naar een bedrijfje, die goed/snel en goedkoop is, had 'm snel weer terug, voor zo'n €20,-.
Zoiets gebeurde dan 1 of 2 x per jaar.
Wel had ik meerdere keren per jaar problemen met m'n internet-provider(geen verbinding meer, soms 4 dagen), maar daar heeft Dell niets mee te maken.
Op m'n werk hoor ik verschillende verhalen over Dell; de een zegt; "goede support/service" , de ander vind weer van niet.
Werk niet bij Dell of zo ,hoor.
Kan me voorstellen, als je ergens nare ervaringen heb/je bent afgezet, ga je er niet meer kopen, doe ik ook niet. (UPC in mijn geval, bijvoorbeeeld).
Heb een desktop(met verkoper samengesteld)nu, bevalt me tot nog toe prima. Gewoon in winkel gekocht, dus.
Zou wel (ja,hoezo materialistisch,ha??)labtop erbij willen, voor in de slaapkamer op je bed. Nodig is dat natuurlijk niet.
Het is eigenlijk ook beter, om eerst een pc/labtop, te zien en te "voelen", dat kan niet bij Dell, da's waar.
thanks voor de reactie ,
Duell
Ja,dat is vervelend, als je zoiets meemaakt.
Bezorgkosten zijn inderdaad vrij hoog, soms is het ook gratis, bij bepaalde acties die ze wel eens hebben.
Gratis bezorgkosten,of gratis een upgrade of zoiets.
Binnen de garantietermijn had ik dus geen problemen gehad, daarna ging ik zoals ik al vertelde naar een bedrijfje, die goed/snel en goedkoop is, had 'm snel weer terug, voor zo'n €20,-.
Zoiets gebeurde dan 1 of 2 x per jaar.
Wel had ik meerdere keren per jaar problemen met m'n internet-provider(geen verbinding meer, soms 4 dagen), maar daar heeft Dell niets mee te maken.
Op m'n werk hoor ik verschillende verhalen over Dell; de een zegt; "goede support/service" , de ander vind weer van niet.
Werk niet bij Dell of zo ,hoor.
Kan me voorstellen, als je ergens nare ervaringen heb/je bent afgezet, ga je er niet meer kopen, doe ik ook niet. (UPC in mijn geval, bijvoorbeeeld).
Heb een desktop(met verkoper samengesteld)nu, bevalt me tot nog toe prima. Gewoon in winkel gekocht, dus.
Zou wel (ja,hoezo materialistisch,ha??)labtop erbij willen, voor in de slaapkamer op je bed. Nodig is dat natuurlijk niet.
Het is eigenlijk ook beter, om eerst een pc/labtop, te zien en te "voelen", dat kan niet bij Dell, da's waar.
thanks voor de reactie ,
Duell
Re: Easy as Dell??
Hallo cube2008,
De een zal de service van Dell absoluut als goed ervaren terwijl ik tegen een burocratische muur liep om mijn verkeerd gelverde geheugen omgeruild te krijgen.
De indruk bestaat bij veel mensen dat Dell harder loopt voor de zakelijke markt dan voor consumenten.
Nogmaals Dell levert kwalitatief goede produkten en hoe hun service opdit moment voor de particulieren is durf ik niet te zeggen.
En bij hun kortingen is het toch de klant die het uiteindelijk zelf betaald.
De een zal de service van Dell absoluut als goed ervaren terwijl ik tegen een burocratische muur liep om mijn verkeerd gelverde geheugen omgeruild te krijgen.
De indruk bestaat bij veel mensen dat Dell harder loopt voor de zakelijke markt dan voor consumenten.
Nogmaals Dell levert kwalitatief goede produkten en hoe hun service opdit moment voor de particulieren is durf ik niet te zeggen.
En bij hun kortingen is het toch de klant die het uiteindelijk zelf betaald.
Re: Easy as Dell??
"Heb 'm - volgens het verhaal een 3 jaar oude DELL Inspiron - inmiddels allang verkocht(niets meer waard 2e hands) en gebruik nu een gewone desktop."
Was van de week bij een Apple leverancier en stond daar eigenlijk met enige verbazing te kijken dat ze voor een iMac met een 1.8 Ghz IBM-processor met een 80 Mb HD en 512 Mb werkgeheugen nog zo'n 700 euro vragen. Wil je daar dan nog eens Leopard op hebben - weet niet eens of dat programma goed samen gaat met dit type toestel -, dan ben je nog eens 129 euro kwijt.
Waarmee je in mijn ogen toch al aardig richting het huidige 20" instapmodel gaat dat inclusief Leopard 1199 euro kost.
Waarom schrijf ik dit op een aan Dell gewijd item?
Op het bedrijf hebben wij als ik de Dell site zo bekijk net een nieuwe Dell Precision met een XEON 2.33 Ghz processor en een Quadro FX 1700 grafische kaart gekregen (met een 22" Dell beeldscherm).
Kan, anders dan in OS X waar je dat direct kunt zien, niet vaststellen over hoeveel werkgeheugen die nieuwe aanwinst beschikt. Neem aan dat dat wel minimaal 2 Gb zal zijn; desondanks vind ik de performance van de machine helemaal niet zo geweldig en toont het beeldscherm een - laat ik het maar "korrelig" noemen - wazige afbeelding.
Vergelijk ik dat met dat volgens het prijskaartje iMac 20" instapmodel, waar bij die dealer Vista op draaide, dan leek het wel of het programma speciaal voor die Apple geschreven was. Na een klik kennelijk zonder enige optische vertraging direct een gestoken scherpe weergave op het beeldscherm (eigenlijk ziet Vista er op die machine gelikter uit dan OS X zelf).
Heel anders dan die Dell, die je op het eerste gezicht toch van een veel betere en op Windows gerichte specificatie verdenkt.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat de medewerkers niet wisten hoe snel ze dat bakbeest onder de tafel op de werkvloer moesten wegmoffelen.
Ongetwijfeld uit plaatsgebrek, alhoewel je natuurlijk nooit helemaal weet of ze die kast niet net zo spuuglelijk vinden als ondergetekende (alhoewel ik tegelijkertijd aanneem dat dat voor mensen die van huis uit alleen standaard PC's kennen nu niet zo'n punt zal wezen).
Toch een geluk voor zo'n bedrijf als Dell - met in het kielzog Microsoft -, dat de neus van de voor het inkoop- en aanschafbeleid verantwoordelijken niet verder schijnt te reiken dan dit soort standaardmerken (en Windows). Met wat meer fantasievolle lieden aan het roer zou dat er wel eens heel wat anders kunnen uitzien. En de medewerkers niet over de vloer hoeven te kruipen als ze eens een USB-stick aan moeten sluiten op de machine of een DVD branden.
Of zou het bij een gratis ARBO-programma horen om de medewerkers fit en lenig te houden?
Was van de week bij een Apple leverancier en stond daar eigenlijk met enige verbazing te kijken dat ze voor een iMac met een 1.8 Ghz IBM-processor met een 80 Mb HD en 512 Mb werkgeheugen nog zo'n 700 euro vragen. Wil je daar dan nog eens Leopard op hebben - weet niet eens of dat programma goed samen gaat met dit type toestel -, dan ben je nog eens 129 euro kwijt.
Waarmee je in mijn ogen toch al aardig richting het huidige 20" instapmodel gaat dat inclusief Leopard 1199 euro kost.
Waarom schrijf ik dit op een aan Dell gewijd item?
Op het bedrijf hebben wij als ik de Dell site zo bekijk net een nieuwe Dell Precision met een XEON 2.33 Ghz processor en een Quadro FX 1700 grafische kaart gekregen (met een 22" Dell beeldscherm).
Kan, anders dan in OS X waar je dat direct kunt zien, niet vaststellen over hoeveel werkgeheugen die nieuwe aanwinst beschikt. Neem aan dat dat wel minimaal 2 Gb zal zijn; desondanks vind ik de performance van de machine helemaal niet zo geweldig en toont het beeldscherm een - laat ik het maar "korrelig" noemen - wazige afbeelding.
Vergelijk ik dat met dat volgens het prijskaartje iMac 20" instapmodel, waar bij die dealer Vista op draaide, dan leek het wel of het programma speciaal voor die Apple geschreven was. Na een klik kennelijk zonder enige optische vertraging direct een gestoken scherpe weergave op het beeldscherm (eigenlijk ziet Vista er op die machine gelikter uit dan OS X zelf).
Heel anders dan die Dell, die je op het eerste gezicht toch van een veel betere en op Windows gerichte specificatie verdenkt.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat de medewerkers niet wisten hoe snel ze dat bakbeest onder de tafel op de werkvloer moesten wegmoffelen.
Ongetwijfeld uit plaatsgebrek, alhoewel je natuurlijk nooit helemaal weet of ze die kast niet net zo spuuglelijk vinden als ondergetekende (alhoewel ik tegelijkertijd aanneem dat dat voor mensen die van huis uit alleen standaard PC's kennen nu niet zo'n punt zal wezen).
Toch een geluk voor zo'n bedrijf als Dell - met in het kielzog Microsoft -, dat de neus van de voor het inkoop- en aanschafbeleid verantwoordelijken niet verder schijnt te reiken dan dit soort standaardmerken (en Windows). Met wat meer fantasievolle lieden aan het roer zou dat er wel eens heel wat anders kunnen uitzien. En de medewerkers niet over de vloer hoeven te kruipen als ze eens een USB-stick aan moeten sluiten op de machine of een DVD branden.
Of zou het bij een gratis ARBO-programma horen om de medewerkers fit en lenig te houden?