LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
silvia1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:06

ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door silvia1969 »

Hallo,

Wij hebben van de belastingdienst een brief gekregen dat we het formulier "opgaaf wereldinkomen 2006" ten onrechte hebben ontvangen.

Geen probleem dus, ze hebben hun eigen fout erkent en schriftelijk bevestigd.

Echter: kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag zijn stopgezet omdat we dit formulier niet hebben ingevuld.

Toeslagen moet gewoon uitbetalen volgens Belastingdienst Buitenland Heerlen, maar weet niet hoe.

Toeslagen zegt dat Buitenland het moet oplossen, Buitenland zegt "er is geen probleem wat ons betreft u moet bij Toeslagen zijn", etc. etc.

Er schijnen meer mensen te zijn die op basis van dat "ontbrekende" formulier niets meer krijgen uitbetaald en net als ons zelfs met terugwerkende kracht 2006 en 2007 moet terug betalen.

Medewerkers wijzen naar elkaar, geven mij toe dat er geen belemmering is tot uitbetaling, maar toch krijg ik geen geld en wordt zelfs niet eens meer teruggebeld. "terugbelacties kunnen wij niet aanmaken mevrouw".. huh?
Regiokantoor kan mij ook niet helpen.

Bij wie met de burger dan zijn? Een stapje hoger in de organisatie om je niet. Onder aan de ladder kunnen ze je niet helpen. Dan lijkt het mij dat je iemand benaderd die boven je staat en dat die dan iets gaan uitzoeken/oplossen?...

Graag wil ik contact met mensen die dit probleem herkennen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik zou in jouw geval blijven bellen met de belastingtelefoon en de situatie keer op keer uitleggen. Ook aangeven dat je al veel vaker hebt gebeld. gelukkig gratis nummer ;)

En ik zou ook alvast bezwaar maken tegen de de foutieve beschikkingen van de toeslagen, kopieer dan ook de excuusbrief en voeg die erbij.

Ook kun je nog proberen bij een regiokantoor naar binnen te stappen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door kweenie »

Belastingtelefoon heeft weinig zin. Dat is alleen een informatielijn. Ze zullen dus niet over jou eigen aangifte vragen kunnen beantwoorden, daarvoor moet je bij de belastingdienst zijn.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door Mendoza »

Als je het telefonisch wil proberen op te lossen dan moet je dus bellen met de belastingtelefoon. En het is dit geval dus de taak van de belastingtelefoon om een terugbelverzoek in te dienen bij het desbetreffende regiokantoor om dit probleem op te lossen.

jknuivers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2008 14:32

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door jknuivers »

Volgens de belastingdienst hebben wij een bedrijf in Australie, Wij zijn echter nog nooit in Australie geweest. Nu moeten wij ook 2006 en 2007 terugbetalen door een fout van de belastingdienst! Onze accountant zit er achteraan, zegt dat we niet moeten betalen. 3 Brieven gestuurd, geen reactie. Van het kastje naar de muur, heel herkenbaar maar hoe moeilijk moet het zijn om gegevens eruit te halen????? Nu is er ook een 5e, aangetekende brief van de accountant onderweg naar de belastingdienst. Het kost ons vreselijk veel geld, accountantskosten en belletjes/ brieven.

Als er iemand is die wel een oplossing heeft horen zij het graag!

Jullie ook succes.

Groeten Judith

jknuivers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2008 14:32

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door jknuivers »

Hallo Sylvia, kun jij contact met ons opnemen?

Groeten Judith Knuivers
Laatst gewijzigd door jknuivers op 20 jan 2008 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door roro25 »

advies: Haal je adresgegevens en telnrs weg. Er kijken helaas ook andere mensen mee op dit forum.

jknuivers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2008 14:32

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door jknuivers »

Dat weet ik maar zag er verder geen kwaad in of zou de belastingdienst dan nog moeilijker doen???

:D

Groeten Judith

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door roro25 »

nee, niet dat ik weet de belastingdienst. Maar er zijn ook mensen die wel eens op tijdstippen bij je langs willen komen als jij er niet bent en dan kijken of ze hun collectie met jouw spulletjes kunnen vegroten.

jknuivers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2008 14:32

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door jknuivers »

Aha, ik zou willen dat er iets te halen viel... :wink:

Maar bedankt.

Groeten Judith

monique2105
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:23

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door monique2105 »

mijn vriend heeft ook zo'n formulier moeten invullen, niet gedaan.
Bij hem werden ook alle toeslagen stopgezet en moet ook de voorgaande jaren terugbetalen.
Hij moet nu het formulier alsnog invullen en dan zou hij waarschijnlijk weer recht hebben op toeslagen.
Beetje vreemd vind ik het zelf, hij krijgt een formulier voor opgaaf wereldinkomen terwijl hij niet in het buitenland is geweest.
Knap dat de belastingdienst dit voor hem kan bepalen en dat hij nu kan zorgen en bewijzen dat het niet zo is.
Een medewerker van de belastingdienst vertelde dat hij dit formulier had gekregen omdat hij geen aangifte over 2006 had gedaan.
Ik weet niet of dit laatste jullie je bekend voor komt en of dit inderdaad de reden kan zijn? Inmiddels e.e.a ingevuld en doorgegeven ..ben benieuwd hoe snel dit allemaal weer gecorrigeerd is... LEUKER KUNNEN WE HET NIET MAKEN..;-)

jknuivers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2008 14:32

Re: ten onrechte formulier "opgaaf wereldinkomen" ontv

Ongelezen bericht door jknuivers »

Hallo Monique, wij hebben wel aangifte gedaan in 2006, via de accountant. Bij ons beweerden ze dat we een bedrijf hadden in Australie, zelfs inclusief adres!!! Onze accountant krijgt ook niets voor elkaar. Inmiddels ben ik in onderhandeling met de ombudsman. De belastingdienst blijf ik bellen en ze bellen ook terug dat ze het uit zoeken en vervolgens hoor ik er niets meer van..... het blijft nog steeds erg leuk.... we lache ons ziek om de accountantskosten!!!! Bedankt voor je reactie in elk geval, nummer 3 in totaal!

Groeten Judith

Gesloten