LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hp laptop
Hp laptop
Ik heb in augustus 2006 bij Dynabyte een HP laptop aangeschaft. Na een paar maanden ging het toetsenbord stuk en ik heb toen naar Dynabyte gebeld om te vragen wat ik toen het beste kon doen. Zij vertelden mij dat ik het beste direct met HP contact op kon nemen; dit zou sneller zijn en verder niet uitmaken met garantie of reparatie.
Nou, dit is netjes gerepareerd en na 2 weken kreeg ik de laptop retour. Geen problemen dus.
Een tijd later, begin zomer 2007, viel de laptop regelmatig uit. Ik heb toen weer met HP gebeld en de laptop is ter reparatie opgestuurd. Enige tijd later kreeg ik de laptop retour en zag dat de harde schijf was vervangen. De laptop viel echter weer uit, dus weer gebeld met HP. Voor de derde keer op reparatie en ik zag dat ze dit keer het moederbord hadden vervangen. Sinds die tijd werkte mijn afstandsbediening echter niet meer. Dus... weer met HP gebeld en de laptop voor de vierde keer op reparatie. Ik zag dat men weer een nieuw moederbord had geplaatst, maar nog steeds deed de afstandsbediening het niet.
Dus... weer met HP gebeld en met de klantenservice gesproken over een eventueel recht op geld-terug. Deze procedure zou gestart kunnen worden als de laptop meer dan vier keer op reparatie zou zijn gestuurd en er hardwarematige fouten kunnen worden geconstateerd. Dus... laptop voor de vijfde keer op reparatie naar HP en enige tijd later krijg ik hem terug met de melding dat er geen fouten kunnen worden gevonden. De afstandsbediening werkt dan echter nog steeds niet. Na deze reparatie werkte echter ook ineens de accu van de laptop niet meer en werkte hij alleen nog maar op netstroom...
Ik heb toen contact opgenomen met Dynabyte om te vragen wat ik op dat moment het beste kon doen. Ik moest een brief schrijven met het hele verhaal erin en Dynabyte zou de zaak voor mij overnemen. Erg netjes!
Begin december afgelopen jaar is de laptop opgestuurd naar Dynabyte en zij hebben hem onderzocht (en dezelfde klachten gevonden als ik). De laptop is toen, na een paar weken, naar HP gestuurd, opnieuw met de mogelijkheid tot geld-terug als zij fouten konden constateren. Een paar weken geleden kwam de laptop weer bij Dynabyte aan met de melding van HP dat er geen fouten konden worden geconstateerd (en dat er dus geen geld-terug procedure in werking werd gesteld). De afstandsbediening was echter wel vervangen omdat die stuk was. Beetje vreemd..
Ik mailde Dynabyte dan nog omtrent de accu en een week later kreeg ik bericht dat de accu inderdaad stuk was en dat deze ook vervangen zou worden, maar deze was niet op voorraad. Na testen van de laptop mailde Dynabyte dat de laptop weer in orde was en dat ze deze weer naar mij zouden kunnen opsturen (en de accu nasturen zodra die weer op voorraad zou zijn). Het duurt ongeveer elke keer een dikke week voordat Dynabyte reageert op een mail (opzich niet zo'n ramp hoor) en de laptop is nu al bijna 2 maanden weg en ik heb hem nog steeds niet.
Ik weet niet goed meer wat ik met de situatie aan moet en voel me behoorlijk machteloos. Voor de duidelijkheid: bij de aanschaf van de laptop heb ik wel verlengde garantie afgesloten voor een termijn van 3 jaar.
Excuses voor het lange bovenstaande verhaal..
HP komt er wel erg makkelijk vanaf zo op deze manier toch? Is er iets wat ik hiermee kan doen?
Nou, dit is netjes gerepareerd en na 2 weken kreeg ik de laptop retour. Geen problemen dus.
Een tijd later, begin zomer 2007, viel de laptop regelmatig uit. Ik heb toen weer met HP gebeld en de laptop is ter reparatie opgestuurd. Enige tijd later kreeg ik de laptop retour en zag dat de harde schijf was vervangen. De laptop viel echter weer uit, dus weer gebeld met HP. Voor de derde keer op reparatie en ik zag dat ze dit keer het moederbord hadden vervangen. Sinds die tijd werkte mijn afstandsbediening echter niet meer. Dus... weer met HP gebeld en de laptop voor de vierde keer op reparatie. Ik zag dat men weer een nieuw moederbord had geplaatst, maar nog steeds deed de afstandsbediening het niet.
Dus... weer met HP gebeld en met de klantenservice gesproken over een eventueel recht op geld-terug. Deze procedure zou gestart kunnen worden als de laptop meer dan vier keer op reparatie zou zijn gestuurd en er hardwarematige fouten kunnen worden geconstateerd. Dus... laptop voor de vijfde keer op reparatie naar HP en enige tijd later krijg ik hem terug met de melding dat er geen fouten kunnen worden gevonden. De afstandsbediening werkt dan echter nog steeds niet. Na deze reparatie werkte echter ook ineens de accu van de laptop niet meer en werkte hij alleen nog maar op netstroom...
Ik heb toen contact opgenomen met Dynabyte om te vragen wat ik op dat moment het beste kon doen. Ik moest een brief schrijven met het hele verhaal erin en Dynabyte zou de zaak voor mij overnemen. Erg netjes!
Begin december afgelopen jaar is de laptop opgestuurd naar Dynabyte en zij hebben hem onderzocht (en dezelfde klachten gevonden als ik). De laptop is toen, na een paar weken, naar HP gestuurd, opnieuw met de mogelijkheid tot geld-terug als zij fouten konden constateren. Een paar weken geleden kwam de laptop weer bij Dynabyte aan met de melding van HP dat er geen fouten konden worden geconstateerd (en dat er dus geen geld-terug procedure in werking werd gesteld). De afstandsbediening was echter wel vervangen omdat die stuk was. Beetje vreemd..
Ik mailde Dynabyte dan nog omtrent de accu en een week later kreeg ik bericht dat de accu inderdaad stuk was en dat deze ook vervangen zou worden, maar deze was niet op voorraad. Na testen van de laptop mailde Dynabyte dat de laptop weer in orde was en dat ze deze weer naar mij zouden kunnen opsturen (en de accu nasturen zodra die weer op voorraad zou zijn). Het duurt ongeveer elke keer een dikke week voordat Dynabyte reageert op een mail (opzich niet zo'n ramp hoor) en de laptop is nu al bijna 2 maanden weg en ik heb hem nog steeds niet.
Ik weet niet goed meer wat ik met de situatie aan moet en voel me behoorlijk machteloos. Voor de duidelijkheid: bij de aanschaf van de laptop heb ik wel verlengde garantie afgesloten voor een termijn van 3 jaar.
Excuses voor het lange bovenstaande verhaal..
HP komt er wel erg makkelijk vanaf zo op deze manier toch? Is er iets wat ik hiermee kan doen?
-
Re: Hp laptop
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... apparatuur
en dan bij ontevredenheid over een aankoop
en specifiek bij uw rechten bij een ondeugdelijk product.
(doe het maar even zo, ander word die link zo lang )
HP is trouwens geen partij in deze zaak.
Het was lekker makkelijk voor Dynabyte om je direct naar HP door te verwijzen; hebben zij de rompslomp en het werk niet.
De hele garantie moet afgehandeld worden door Dynabyte.
en dan bij ontevredenheid over een aankoop
en specifiek bij uw rechten bij een ondeugdelijk product.
(doe het maar even zo, ander word die link zo lang )
HP is trouwens geen partij in deze zaak.
Het was lekker makkelijk voor Dynabyte om je direct naar HP door te verwijzen; hebben zij de rompslomp en het werk niet.
De hele garantie moet afgehandeld worden door Dynabyte.
Bedankt voor je reactie!
Het punt is gewoon.. als ik alles bij elkaar op ga tellen is de laptop totaal al 5x opgestuurd naar HP (a 2,5 week gemiddeld) en vanaf begin december bij Dynabyte. In totaal dus al bijna 5 maanden!
Ik heb ook helemaal geen vertrouwen meer in die laptop en zou het liefste mijn geld terugkrijgen... Maar dat is niet mogelijk denk ik? (aangezien hij nu toch weer "gerepareerd is")
Aan de andere kant; het was toen op dat moment de duurste laptop van HP en ik mag toch verwachten dat hij lang meegaat...
Volgens de website van Consuwijzer:
Wat u mag verwachten van een product hangt af van de volgende zaken:
- het soort product
- de prijs
Het punt is gewoon.. als ik alles bij elkaar op ga tellen is de laptop totaal al 5x opgestuurd naar HP (a 2,5 week gemiddeld) en vanaf begin december bij Dynabyte. In totaal dus al bijna 5 maanden!
Ik heb ook helemaal geen vertrouwen meer in die laptop en zou het liefste mijn geld terugkrijgen... Maar dat is niet mogelijk denk ik? (aangezien hij nu toch weer "gerepareerd is")
Aan de andere kant; het was toen op dat moment de duurste laptop van HP en ik mag toch verwachten dat hij lang meegaat...
Volgens de website van Consuwijzer:
Wat u mag verwachten van een product hangt af van de volgende zaken:
- het soort product
- de prijs
-
Op het internet wordt gefluisterd dat de economische levensduur van een laptop ongeveer 3 jaar is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Heb je de laptop nu weerr terug of ligt hij nog bij Dynabyte.
Als dat laatste het geval is zou je misschien - schriftelijk - kunnen eisen dat ze hem binnen een redelijke termijn repareren of anders ontbinding van de koop eisen.
Hou er dan rekening mee dat je de afschrijving over de gebruiksduur wel kwijt bent; na aftrek reparatie tijd een jaar dus een 35% van de nieuwwaarde.
(ik weet het, is allemaal theorie; je moet het maar net voor elkaar weten te krijgen )
Heb je de laptop nu weerr terug of ligt hij nog bij Dynabyte.
Als dat laatste het geval is zou je misschien - schriftelijk - kunnen eisen dat ze hem binnen een redelijke termijn repareren of anders ontbinding van de koop eisen.
Hou er dan rekening mee dat je de afschrijving over de gebruiksduur wel kwijt bent; na aftrek reparatie tijd een jaar dus een 35% van de nieuwwaarde.
(ik weet het, is allemaal theorie; je moet het maar net voor elkaar weten te krijgen )
Op het internet wordt gefluisterd dat de economische levensduur van een laptop ongeveer 3 jaar is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Klopt helemaal.
Een nieuwe laptop eisen of je geld terug.HP komt er wel erg makkelijk vanaf zo op deze manier toch? Is er iets wat ik hiermee kan doen?
Als er zoveel defect is geweest en ook nog na zoveel reparaties de boel niet in orde is, heb je recht op een nieuwe laptop of je geld terug.
Zo simpel is het!
Ik krijg toevallig net een mail van Dynabyte waarin wordt gemeld dat mijn laptop morgen weer bij mij thuis wordt afgeleverd.
Als het goed is, is deze nu weer "in orde". Ik zet het tussen "" omdat ik me afvraag hoeveel weken hij het deze keer blijft doen!
Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen nu? De zaak accepteren zoals hij nu is of alsnog mijn geld terug proberen te eisen?
Bedankt voor de hulp tot zover!
Als het goed is, is deze nu weer "in orde". Ik zet het tussen "" omdat ik me afvraag hoeveel weken hij het deze keer blijft doen!
Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen nu? De zaak accepteren zoals hij nu is of alsnog mijn geld terug proberen te eisen?
Bedankt voor de hulp tot zover!
Als ik jouw was zou ik waar de verkoper bij is de laptop uitproberen, werkt het naar behoren, dan accepteren, is er nog wat mis, niet accepteren en een nieuwe eisen of je geld terug eisen.Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen nu? De zaak accepteren zoals hij nu is of alsnog mijn geld terug proberen te eisen?
Als de laptop niet in orde is, niet accepteren dus. Ze hebben dan hun kans meer als genoeg gehad om de boel in orde te maken.
Op 12-12-2006 kocht ik een Notebook HP Pavilion dv9055ea bij ITS te Breda, dit was het laatste nieuw model met geintegreerde camera etc. prijs 1'258,61 euro. Op 06-07-2007 moest ik deze nieuwe laptop reeds inleveren voor een fout. Nu, na dat mijn 1 jaar garantie net enige weken verlopen is, heb ik totaal geen beeld meer, het beeldscherm blijft zwart. Na contact hierover met HP krijg als antwoord dat ik voor alle kosten zelf moet opdraaien. Dit is wel degelijk een fabrikatiefout. HP beweerd zelfs dat de dealer/verkoper ITS mij een overjarige notebook verkocht heeft... Aangezien mijn laptop niet meer werkte moest ik telefonisch contact opnemen met HP. Twee dagen bellen aan 80 cent per minuut, steeds maar wachten om dan weer doorverbonden te worden etc etc.... Nu schrijf ik met mijn oude getrouwe DELL laptop die ik zelfs tweedwhands gekocht had en, mij jaren goed gediend heeft. Helaas heb ik hem even moeten terug lenen van mijn kleindochter.
Zijn er nog mensen die slechte ervaringen hebben met Hewlett Packard
Betreft hogervernoemde laptop Hewlett Packard, heb ik van HP vrijdag 08-02-2008 telefonisch bericht gekregen, dat mijn notebook alsnog zal hersteld worden. En, onder mijn garantie die reeds vervallen was. DIT IS EEN WARME DOUCHE WAARD!!!
Laatst gewijzigd door Ghoos op 10 feb 2008 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
heb ik totaal geen beeld meer, het beeldscherm blijft zwart.
Is standaard bij HP.
Dit is wel degelijk een fabrikatiefout.
Dat kun jij niet beoordelen. Dus een dergelijke uitspraak te doen is zeer gevaarlijk en nogal "dom".
Dus als de verkopende partij die laptop 2 jaar in de schap heeft liggen en je koopt dan de laptop, dan heb je 1 jaar winkel garantie en 0 jaar fabrieksgarantie.
Je diende contact op te nemen met IT'S en die moet er verder voor zorgen.
Als er problemen zijn, dan dien je ten aller tijden eerst tot de verkopende partij te wenden. Altijd.
Na contact hierover met HP krijg als antwoord dat ik voor alle kosten zelf moet opdraaien.
Is standaard bij HP.
Dit is wel degelijk een fabrikatiefout.
Dat kun jij niet beoordelen. Dus een dergelijke uitspraak te doen is zeer gevaarlijk en nogal "dom".
Dat kan kloppen. Bijna alle fabrikanten geven voor een bepaalde periode garantie. Meestal 1 jaar na aankoop en 1½ jaar na productie.HP beweerd zelfs dat de dealer/verkoper ITS mij een overjarige notebook verkocht heeft...
Dus als de verkopende partij die laptop 2 jaar in de schap heeft liggen en je koopt dan de laptop, dan heb je 1 jaar winkel garantie en 0 jaar fabrieksgarantie.
Helemaal fout.Aangezien mijn laptop niet meer werkte moest ik telefonisch contact opnemen met HP.
Je diende contact op te nemen met IT'S en die moet er verder voor zorgen.
Als er problemen zijn, dan dien je ten aller tijden eerst tot de verkopende partij te wenden. Altijd.
hA, HA LEUKE REACTIE VAN BBCS, BEN IK NU VAN KONKLIJKE BLOEDE:
"EEN BEETJE DOM" !?