LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto al 4 weken "in reparatie"

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ja, jullie lezen het goed.
Onze auto staat nu al 4 1/2 week in de garage.

Wat er gebeurt is:
1e kerstdag nog naar familie geweest (300 km op en neer). Geen problemen. Op 27 dec. wil ik met de kinderen weg.
Maar de auto (Renault Megane Scenic uit feb. 1999) start wel, maar slaat niet aan. Bij de 2e poging klinkt het alsof de accu z'n beste tijd heeft gehad. Bij een 3e poging gebeurde er eigenlijk niks meer.
Manlief na zijn werk geïnformeerd, die probeert het ook even. Maar niks. Dus een nieuwe accu gehaald.
Maar de auto wilde nog steeds niet starten.
Dan maar onze garage gebeld. Die zou meteen de volgende ochtend komen en dat geschiede ook.
Zij willen beide sleutels hebben en doen ook een startpoging en zeggen: Hé, het lampje van de startonderbreker blijft branden/knipperen. Ook met gebruik van de 2e sleutel.
Dus wordt auto naar hun werkplaats gesleept.

Na een paar dagen nog niks gehoord te hebben zoeken we contact.
Men heeft één of ander testapparaat aangeloten en de geeft de melding: Sporadische storing.
Of te wel: zo het maar uit.
De auto wordt naar een officiële Renaultdealer gebracht.
Daar vermoed men dat de "computer" problemen heeft. Dat ding geeft door dat de (start)code accoord is, maar geeft de auto toch niet vrij.
Er worden nieuwe code en computer besteld en er is veelvuldig contact per e-mail met Frankrijk.

Maar tot op heden weet men nog steeds niet wat het probleem is, laat staan hoe het op te lossen.

Hoe lang kunnen ze nu nog zeggen: We kunnen niks vinden.
Wat als men ooit de conclusie trekt: Onoplosbaar prbleem.

Waar staan wij dan als klant ???

De auto is bijna 9 jaar en we hadden nog wel een paar jaartjes ermee willen doen.
We hebben gelukkig wel een leenwagen gekregen van "onze" garage.

Iemand enig idee wat onze rechten zijn enz. ???

Lieske

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door herzon »

Rechten?

ratinho
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2008 16:47

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door ratinho »

Hoi Lieske,

Ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen heb ik te maken met een gebroken drijfstang van een Renault Grand Scenic van 2004.

Je kunt je beroepen op het Burgerlijk Wetboek 7 ARtikel 17 (verplichtingen van de verkoper), waarbij je gebruik maakt van Non-Conformiteit: d.w.z. de auto voldoet niet aan de eigenschappen bij een normaal gebruik.

Je dient eerst alles telefonisch met de garage op te lossen. Krijg je nog geen oplossing, dan dien je de garage schriftelijk aansprakelijk te stellen. Hoor je na twee weken nog niets, dan kun je als consument de koopovereenkomst ontbinden.

Kijk eerst eens maar de Wetboek-online. SUcces

willem h
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2007 09:16

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door willem h »

wie koopt er ook een renault !!!!!!

R E N A U L T

Rottigheid En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd !!!


de naam zegt het al !!


snel opruimen ,anders zal je nog vaak wakker liggen van zo'n auto


afz willem

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door sjoegel »

Willem, wat heeft Lieske hier nu aan ? 4 weken is absurd. Vraag of ze hem binnen 4 dagen kunnen repareren. Kunnen ze dat niet breng hem naar een andere Renault garage. Rechten heb je in deze niet.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hallo,

bedankt voor de reacties:

Willem: jij vind Renault blijkbaar een rotmerk.
Echter is dit het eerste probleem dat wij hebben met deze bijna 9-jarige auto. Wij delen je mening dus niet.

Mijn man is afgelopen vrijdag gebeld en verzocht om zaterdag even langs te komen. De "grote" baas was aanwezig om het een en 't ander te bepraten. Ze willen voorkomen dat de kosten te hoog worden.
Men vermoed nu dat het probleem 'm zit in de toevoer van de benzine richting motor, ook weer computergestuurd. Iets van 'verstuivers' (ik ben totaal niet technisch :)) )
Want de motor start wel, maar slaat niet aan.

Met "rechten" bedoelen we eigenlijk dat de levensduur van een auto toch wel langer mag zijn dan 8 jaar of een x-tal km.

Sjoegel, men weet absoluut niet wat er kapot is.
Dus een reparatie "eisen" lijkt me niet mogelijk.
Er is veelvuldig kontakt met Renault in Frankrijk dus we blijven hoop houden.
Slapeloze nachten hebben we er nog niet van.


groetjes, Lieske

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door caruso »

Je dient eerst alles telefonisch met de garage op te lossen. Krijg je nog geen oplossing, dan dien je de garage schriftelijk aansprakelijk te stellen. Hoor je na twee weken nog niets, dan kun je als consument de koopovereenkomst ontbinden.
Waar haal jij vandaan dat ze de auto net gekocht hebben?

Daar kan ik niks van terugvinden dus je verhaal raakt kant noch wal....

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door DL3B »

BDP of krukaspositiesensor al vervangen? (ik weet even niet meer exact welke sensor het nou is). Veel Renaults last van als ze niet meer a/d gang willen.
Verstuivers zitten op dieselauto's..............
Overigens is het echt géén fabeltje dat Renault enorm veel problemen geeft. Scenic, Laguna, Espace, schei uit & hou er over op. Veel luxe & comfort voor weinig geld, alleen onderhoud & storingen kosten je erg veel.
En dat ze nu al 4 weken bezig zijn, is ook geen uitzondering. Om de oorzaak te vinden moeten veel dingen uitgezocht, geprobeerd & uitgesloten worden.
Denkt u dat uw garage er zo blij mee is dat ze het probleem niet opgelost krijgen? Ik mag aannemen dat ze u wel een vervangende auto ter beschikking hebben gesteld?

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: Auto al 4 weken "in reparatie"

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Wat DL3B zegt is wel waar, over het algemeen zijn Franse auto's wel degelijk probleem auto's. Mijn ouders blijven Frans rijden, en blijven problemen hebben/krijgen... Peugeot, Renault etc nieuwe of gebruikte auto maakt niets uit. Tis net als Fiat rijders, ze weten elke dag weer dat ze problemen kunnen krijgen en toch blijven ze Fiat kopen.
Als ik moet kiezen om op vakantie te gaan met mn ouders nieuwe peugeot 407 diesel (10.000 gelopen) of mijn eigen Civic benzine met 225.000 op de teller dan hoef ik geen seconde te twijfelen en pak ik de Civic. :lol: Zoveel problemen hebben ze er NU al mee gehad.

Ontopic, ik hoop dat het in iedergeval goed opgelost gaat worden!

Gesloten