LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hersenkraker, wie helpt?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
marianne

hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door marianne »

Brief gekregen op 2 juni 2000 van de toendertijd verkoop directeur de heer A.K. met "gefeliciteerd met uw besluit bla bla en wij hebben voor u gekocht op 31.05.2000 de beroemde A/A/I aandelen. Echter het lease contract werd pas op 2 juni officieel getekend. Hoe is het dus mogelijk dat legio toendertijd al op de voorhand deze aandelen voor mij heeft gekocht zonder dat ik er toestemming voor had gegeven, dit kwam pas op 2 juni dus. Er is alleen telefonisch contact geweest en van daar uit is er gereageerd met de beroemde advertentie die in alle dagbladen stond.
Daar is geen handtekening aan te pas gekomen. Hoe zit dit nu, is zo'n contract dan wel geldig?
En by the way, zijn er al mensen die de vorige verkoopdirecteur A.K
al hebben benaderd n.a.v. zijn schitterende schriftelijke belofte die sommige kregen bij het afsluiten van een contract. Er was een tijdje geleden vraag naar op dit forum waar deze heer op het moment werkt mijn antwoord hierop is door de redactie verwijderd.Zijn er al contacten geweest met andere gedupeerde, hoor graag hiervan en misschien weet iemand een antwoord op 1ste vraag.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Dubio »

He marianne,

Daar heb ik ook eens een topic over gemaakt, zo'n 3 weken geleden.
Ik kreeg er weinig zinnige antwoorden op.
Maar het is zo dat als je het contract opgestuurd krijgt Legio inderdaad de aandelen al gekocht heeft. Zou je alsnog niet tekenen dan hebben ze die voor niks gekocht, maar er zitten denk ik wel kosten aan verbonden. Daarom zetten ze mensen die niet wouden tekenen onder druk omdat de aandelen al gekocht waren. Echter als je nog niks getekend hebt. Mag je ook niet op kosten gejaagd worden. Dit is een aspect in het aan de man brengen van deze contracten wat absoluut niet deugt.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Als je tijdens de 30 dagen bedenktijd besluit niet te tekenen, dan komt de overeenkomst niet tot stand en worden je verder ook geen kosten in rekening gebracht. Dit is dus geen pressiemiddel. PLUKKER heeft dit zelf een keer meegemaakt. PLUKKER moest het contract doorstrepen en terugsturen. Niets aan de hand verder...

PLUKKER - vraagt zich af waar men zich op baseert

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Dubio »

Maar Plukker,

Heeft Legio hier dan geen kosten aan gehad. Er sttat in het contract dat het dividend voor een deel voor de optieconstructie betaald wordt. (premie) Is het dan zo dat als ze het eerste pakket aankopen, nog voor ondertekening ze de optieregeling nog niet hebben inlaten gaan?

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door PLUKKER »

PLUKKER weet niet hoe ze het doen, maar er worden je geen kosten in rekening gebracht. Legiolease zal er wel kosten op maken, maar die kunnen ze uiteraard niet doorberekenen. PLUKKER gelooft wel dat je een tijdlang geen contract meer aan mag vragen als je een keer hebt geannuleerd om ‘speculeren’ te voorkomen. Het zal wel verschillen per contract, want de aandelen worden ook niet altijd vantevoren aangekocht.

Maar wat deugt er nou niet aan dit aspect?

PLUKKER – is niet onder druk gezet

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Dubio »

PLUKKER,

Wat niet deugt is het feit dat mensen zie, en horen door telefoontjes achteraf dat de aandelen al gekocht zijn, ze denken er niet meer onderuit te kunnen terwijl dat inderdaad nog wel kosteloos mag.

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Meisje »

Misschien heeft Plukker al wat op, gezien het gebral op het forum wat hij veroorzaakt. :wink: :roll:

Weleens gehoord van de wet over colportage. :roll: :roll: :roll:

Marloes.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Vertel er eens wat meer over, Marloes?

PLUKKER - leert graag wat bij

marianne

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door marianne »

Plukkie, er waren geen 30 dagen bedenktijd maar 5 dagen, staat ook in het contract, maar dan klopt het nog niet want hoe kan men mij nu feleciteren met de gekochte aandelen terwijl ik op dat moment geen aandeel had laat staan voor getekend.?? Pluk mij maar dood :roll:

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Meisje »

Plukkertje voor de rest zoek het zelf maar even op.
Sinds 1 februari 2001 hebben in Nederland de wet "Bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten", of kort gezegd de Wet Koop op Afstand. Deze wet vormt de implementatie van de Europese richtlijn 97/7/EG over dit onderwerp. Zoals bij alle richtlijnen moeten alle EG-landen deze als wet implementeren. Hiermee wordt hopelijk de elektronische markt binnen de EG gestimuleerd. De richtlijn, en daarmee ook de wet, biedt namelijk een aantal verplichtingen voor leveranciers en een betere bescherming voor de consument.

.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Dubio »

He marianne,

Dan had het zo moeten zijn dat als je niet binnen 5 dagen het contract ondertekend terug gestuurd had. Het niet was ingegaan en je geen restschuld zou hebben. Legio zou dan zelf weer, en op eigen kosten weer van de gekochte aandelen af moeten komen.

Anita
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:06

Re: hersenkraker, wie helpt?

Ongelezen bericht door Anita »

Dubio, zo zit het ook in elkaar.
Wij hebben een winstverdubbelaar gehad, en later hebben ze er nog 1 voor ons aangevraagd, daar zijn wij verder ( gelukkig) niet op ingegaan.
Eigenlijk gebeurde er verder ook niets, wij hebben niet getekend, en de papieren verscheurd. dus niets aan het handje :D .
Ook nooit iets van weergehoord.

Anita

Gesloten