LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco Energie
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35
Eneco Energie
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar ENECOenergie vanwege het feit dat ik als welkomstgeschenk 100€ op mijn rekening gestort zou krijgen.
Nu ben ik een paar maanden verder en heb nog steeds niks ontvangen.
heb ze een aantal keren telefonisch benaderd maar krijg steeds dezelfde smoezen waarom het geld nog niet is overgemaakt !
heeft hier iemand meer last van gehad of ervaring mee ?
Ik ben erg boos hier over , maar iedere keer zeggen ze tegen mij dat ze een email naar desbetreffende afdeling zullen sturen en dat het geld zsm overgemaakt word. tot op heden geen enkel resultaat. vandaag voor de 5e keer gebeld a 10 eurocent per minuut en weer dezelfde smoes. wie kan me helpen ?
Nu ben ik een paar maanden verder en heb nog steeds niks ontvangen.
heb ze een aantal keren telefonisch benaderd maar krijg steeds dezelfde smoezen waarom het geld nog niet is overgemaakt !
heeft hier iemand meer last van gehad of ervaring mee ?
Ik ben erg boos hier over , maar iedere keer zeggen ze tegen mij dat ze een email naar desbetreffende afdeling zullen sturen en dat het geld zsm overgemaakt word. tot op heden geen enkel resultaat. vandaag voor de 5e keer gebeld a 10 eurocent per minuut en weer dezelfde smoes. wie kan me helpen ?
Re: Eneco Energie
U kunt op de site van Eneco - even zoeken onder de headers:
"Ik heb een klacht"
Indienen + het verzoek om binnen 14 dagen dit bedrag aan u over te maken + een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen laten sturen door ENECO
Z.n. na 14 dagen procedure herhalen + aankondigen dat als het niet lukt u een afspraak wilt maken om persoonlijk langs te komen en e.e.a. door te spreken.
Quote
Geplaatst op 08 Feb 2008 13:49 door Verstuur mail Paul Swinkels
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar ENECOenergie vanwege het feit dat ik als welkomstgeschenk 100€ op mijn rekening gestort zou krijgen.
Nu ben ik een paar maanden verder en heb nog steeds niks ontvangen.
"Ik heb een klacht"
Indienen + het verzoek om binnen 14 dagen dit bedrag aan u over te maken + een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen laten sturen door ENECO
Z.n. na 14 dagen procedure herhalen + aankondigen dat als het niet lukt u een afspraak wilt maken om persoonlijk langs te komen en e.e.a. door te spreken.
Quote
Geplaatst op 08 Feb 2008 13:49 door Verstuur mail Paul Swinkels
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar ENECOenergie vanwege het feit dat ik als welkomstgeschenk 100€ op mijn rekening gestort zou krijgen.
Nu ben ik een paar maanden verder en heb nog steeds niks ontvangen.
Re: Eneco Energie
beste gedupeerde:
ik ben één van de medewerkers van eneco die deur aan deur campagne voert.
ik ben helaas bekend met dit probleem.
wat ik u aanraad is om nog een laatste keer contact op te nemen met eneco. 0900-0201
ik vind het spijtig dit te horen.
vertel hen aan de telefoon dat u zich diep gedupeerd voelt. en eigenlijk gedeeltelijk opgelicht.
als het goed is heeft u wel een envelop ontvangen waarin zwart op wit staat dat u die 100 euro 10 weken na afhandeling van uw gegevens op u rekening zult zien verschijnen.
nu is het zo dat een overstap ong. 8 weken duurt..
en na die 8 weken gaan de 10 weken in.
probeer hen aan de telefoon erop atent te maken dat u terugstapt naar uw oude leverancier als u niets ontvangt.
de opzegvergoeding zal maximaal 30 euro per aansluiting moeten zijn.
deze informatie vind u in de kolom boven uw bijgeleverde tarievenlijst!
ik hoop u bij deze een klein beetje geholpen te hebben.
nogmaals excuses.
ik realiseer mij dat u geen woorden maar daden meer wilt.
maargoed, ik als colporteur probeer mijn werk zo goed en kwalitatief mogelijk te doen.
gegroet marinda
ik ben één van de medewerkers van eneco die deur aan deur campagne voert.
ik ben helaas bekend met dit probleem.
wat ik u aanraad is om nog een laatste keer contact op te nemen met eneco. 0900-0201
ik vind het spijtig dit te horen.
vertel hen aan de telefoon dat u zich diep gedupeerd voelt. en eigenlijk gedeeltelijk opgelicht.
als het goed is heeft u wel een envelop ontvangen waarin zwart op wit staat dat u die 100 euro 10 weken na afhandeling van uw gegevens op u rekening zult zien verschijnen.
nu is het zo dat een overstap ong. 8 weken duurt..
en na die 8 weken gaan de 10 weken in.
probeer hen aan de telefoon erop atent te maken dat u terugstapt naar uw oude leverancier als u niets ontvangt.
de opzegvergoeding zal maximaal 30 euro per aansluiting moeten zijn.
deze informatie vind u in de kolom boven uw bijgeleverde tarievenlijst!
ik hoop u bij deze een klein beetje geholpen te hebben.
nogmaals excuses.
ik realiseer mij dat u geen woorden maar daden meer wilt.
maargoed, ik als colporteur probeer mijn werk zo goed en kwalitatief mogelijk te doen.
gegroet marinda
-
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20
Re: Eneco Energie
Wat Marin1989 zegt klopt helemaal.
Ik ben zelf medewerker van Eneco en spreek enorm veel klanten met deze ZEER TERECHTE KLACHTEN.
Dat er elke keer werd gezegd "ik ga een mail sturen en u dient het binnen 2 weken op uw rekening te hebben" dat klopt, meer nuttigs kunnen de medewerkers niet vertellen.. ze zijn afhankelijk.
Zodra u op de lijst staat (wat inmiddels al lang is gebeurt) is het afwachten totdat u bij het aantal klanten zit die wekelijks worden uitbetaald. Dit kan spijtig genoeg heel lang duren.
Ik ben nu zeer benieuwd of u het al heeft ontvangen, kreeg laatst te horen dat er ruim 100.000 klanten zijn uitbetaald de laatste 2 weken.
Ik ben zelf medewerker van Eneco en spreek enorm veel klanten met deze ZEER TERECHTE KLACHTEN.
Dat er elke keer werd gezegd "ik ga een mail sturen en u dient het binnen 2 weken op uw rekening te hebben" dat klopt, meer nuttigs kunnen de medewerkers niet vertellen.. ze zijn afhankelijk.
Zodra u op de lijst staat (wat inmiddels al lang is gebeurt) is het afwachten totdat u bij het aantal klanten zit die wekelijks worden uitbetaald. Dit kan spijtig genoeg heel lang duren.
Ik ben nu zeer benieuwd of u het al heeft ontvangen, kreeg laatst te horen dat er ruim 100.000 klanten zijn uitbetaald de laatste 2 weken.
Re: Eneco Energie
Netjes dat jullie reageren op reacties van mensen die bezig zijn met een klacht!
Zouden meer organisaties mogen doen op dit forum!
ps: ik werk dus niet voor een energieleverancier.
Zouden meer organisaties mogen doen op dit forum!
ps: ik werk dus niet voor een energieleverancier.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35
Re: Eneco Energie
beste medewerkers van eneco die gereageerd hebben, ja ik heb het geld op me rekening ontvangen ! heel fijn dat jullie gereageerd hebben ! maar, wel een waarschuwing als eneco weer eens een aktie begint niks beloven als je het niet binnen de gestelde termijn niet kan waarmaken
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31
Re: Eneco Energie
Is mij ook enkele jaren geleden ook overkomen met Eneco. Na het overstappen naar Eneco zou ik gratis waspoeder ontvangen. Mijn kleren stinken nu de tent uit.
Jan
Jan
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35
Re: Eneco Energie
ach een troost: geld stinkt in wezen ook
Re: Eneco Energie
hej,,
ik ben blij dit te horen!
inderdaad ben ik het met je eens dat het tijdig had moeten gebeuren.
ik hoop dat ik er iets mee kan aangezien ik zelf nog steeds heel actief deur aan deur deze campagne aan het voeren ben.
alsnog bedankt voor uw aanmelding..!
en alvast heel veel besparingsplezier;)
gegroet,
marin
ik ben blij dit te horen!
inderdaad ben ik het met je eens dat het tijdig had moeten gebeuren.
ik hoop dat ik er iets mee kan aangezien ik zelf nog steeds heel actief deur aan deur deze campagne aan het voeren ben.
alsnog bedankt voor uw aanmelding..!
en alvast heel veel besparingsplezier;)
gegroet,
marin
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35
Re: Eneco Energie
besparingsplezier ? heb net de meterstand door gegeven ben benieuwd of ik echt goedkoper uit ben
Re: Eneco Energie
eneco streeft ernaar onbekende klanten, bekend te maken in ons systeem.
om er op die manier voor te zorgen, dat U één van de mensen bent die voor een besparing heeft gekozen.
als uw huidige leverancier nuon is,, en u betaald nu ong. 100 euro per maand aan stroom én Gas,, dan is de besparing ong. 180 euro op jaarbasis. als uw leverancier essent was,, en u betaald 100 euro p maand. is de besparing ong. 160 euro..
dus nogmaals,, heel veel besparingsplezier;)
om er op die manier voor te zorgen, dat U één van de mensen bent die voor een besparing heeft gekozen.
als uw huidige leverancier nuon is,, en u betaald nu ong. 100 euro per maand aan stroom én Gas,, dan is de besparing ong. 180 euro op jaarbasis. als uw leverancier essent was,, en u betaald 100 euro p maand. is de besparing ong. 160 euro..
dus nogmaals,, heel veel besparingsplezier;)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 feb 2008 13:35
Re: Eneco Energie
we zullen het aan de afrekening zien.. mijn vorige leverancier voor electro/gas was Obragas en Energiedirect enne door al die maatschappijtjes zie je door de bomen het bos niet meer. trouwens wat wel lullig is, dat eneco colporteert met een wel zeer aantrekkelijke aanbieding waar ik op ingegaan ben, alleen een GROOT bezwaar de aanbieding geld alleen als je per direct beslist aan de deur, bedenkingstijd word je niet gegund... de voorwaarden in een enveloppe krijg je pas als je JA hebt gezegd en het formulier ondertekend... je staat dus met de rug tegen de muur
-
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20
Re: Eneco Energie
Ik wil hier even op reageren..
180- besparen op een jaarrekening wat betreft tarieven tussen energieleveranciers is veel gezien het feit dat 2/3 uit vaste kosten bestaat. (Transport en BTW/Belasting)
Stel dat het verschil in tarieven per kwh 2 eurocent goedkoper is dan wat meneer Swinkels had bij zijn vorige leverancier, en hij verbruikt als een gemiddeld huishouden ong 3000 kwh op jaarbasis dan is dat een besparing van 60- per jaar. (De premie/korting van 100- niet meegerekend)
En 2 eurocent per kwh op de energiemarkt is al best veel.
-
Bovendien zegt een afrekening ook niet zo heel veel, dus daar ziet u het niet altijd aan. Het ene jaar verbruikt u misschien meer dan het andere jaar. Misschien is u maandelijkse termijnbedrag wel lager/hoger dan de vorige leverancier.
Als u exact hetzelfde verbruikt en u betaald maandelijk ook exact hetzelfde als bij u vorige leverancier dan kan er eerlijk vergeleken worden.
Oftewel: Vergelijk de leveringstarieven per kwh en m3, dan komen we uit op hetzelfde
180- besparen op een jaarrekening wat betreft tarieven tussen energieleveranciers is veel gezien het feit dat 2/3 uit vaste kosten bestaat. (Transport en BTW/Belasting)
Stel dat het verschil in tarieven per kwh 2 eurocent goedkoper is dan wat meneer Swinkels had bij zijn vorige leverancier, en hij verbruikt als een gemiddeld huishouden ong 3000 kwh op jaarbasis dan is dat een besparing van 60- per jaar. (De premie/korting van 100- niet meegerekend)
En 2 eurocent per kwh op de energiemarkt is al best veel.
-
Bovendien zegt een afrekening ook niet zo heel veel, dus daar ziet u het niet altijd aan. Het ene jaar verbruikt u misschien meer dan het andere jaar. Misschien is u maandelijkse termijnbedrag wel lager/hoger dan de vorige leverancier.
Als u exact hetzelfde verbruikt en u betaald maandelijk ook exact hetzelfde als bij u vorige leverancier dan kan er eerlijk vergeleken worden.
Oftewel: Vergelijk de leveringstarieven per kwh en m3, dan komen we uit op hetzelfde