Een goede tip tegen het wangedrag en wanbeleid van Scheidegger,
Plus/minus 8 jaar geleden heb ik via een adviseur bij mij thuis een cursus afgesloten.
Het ging hier om een cursus: multimedia computeropleiding.
Ik heb toen der tijd een contante aanbetaling gedaan van Fl. 300,-- aan de adviseur die bij mij thuis was, en er zou mij later nog een rekening toegestuurd worden van € 1.954,33.
Daar is toch niets mis mee zou je dan zo zeggen?
Maar toen begonnen de roblemen pas.
Na de contante aanbetaling heb ik niets meer van de firma Scheidegger mogen vernemen.
Geen cursus dagen doorgekregen, geen cursus adres doorgekregen, ook geen annulering van Scheidegger mogen ontvangen, gewoonweg niets mogen ontvangen.
De cursus multimedia computeropleiding heb ik dus nooit mogen ontvangen van Scheidegger.
Diverse brieven en E-mailtjes heb ik toen der tijd aan Scheidegger geschreven, maar hierop kreeg ik van de firma Scheidegger geen enkele reactie.
Zeer onbeschoft vind ik het als ik wel iedere keer netjes schriftelijk laat weten dat ik me afvraag hoe en wat, en ik mag dan van de firma Scheidegger niets meer ontvangen.
Nu zijn we ondertussen al heel wat jaren verder, en nog ben ik bezig om mijn geld terug te krijgen van Scheidegger.
Ik ben via het internet in contact gekomen met Dhr. L.van Rijn.
Deze man heeft ook al heel wat mee gemaakt als het om de firma Scheidegger gaat.
Ik moet zeggen dat ik door het in contact komen met Dhr. L. van Rijn, nu wel meer vertrouwen heb dat het voor mij gunstig uit gaat pakken.
Er word op internet slecht gesproken over personen die het tegen Scheidegger opnemen.
Laat je niet afschrikken door deze berichten, deze zijn naar alle waarschijnlijkheid door Scheidegger of in opdracht van Scheidegger op het internet geplaatst.
Enkele weken geleden heb ik nog te horen gekregen dat ook mijn naam ten schande was gezet op internet.
Er word nu via de grotere instanties uitgezocht waar dit bericht vandaan komt, maar ik heb zelf natuurlijk wel een vermoeden.
Ik heb nu namelijk al menig maal een hele nette brief geschreven aan de directeur van Scheidegger, Dhr. S. Knöpfli.
Iedere keer weer reageert hij niet op mijn schrijven, en ook tijdens een telefoontje naar Scheidegger is Dhr. S. Knöpfli telefonisch niet te bereiken.
Een terugbel verzoek op de site van Scheidegger plaatsen heeft geen zin, ze bellen je gewoonweg niet terug.
Bel je zelf op naar Scheidegger, dan is de persoon die je graag wil spreken altijd net even de deur uit.
Ja, die smoes werk misschien één keer … maar iedere keer de zelfde smoes kan mijn inziens betiteld worden als wangedrag en wanbeleid.
Bij deze wil ik een tip geven.
Stuur een nette brief, persoonlijk gericht aan, naar Dhr. S. Knöpfli.
Verstuur de brief per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend op, zodat je altijd een bewijs van verzending hebt.
Omschrijf zeer uitgebreid daarin de klacht, en schrijf er ook duidelijk in dat je graag je geld terug wenst te krijgen.
Laat duidelijk in je brief naar voren komen dat je van Dhr. S. Knöpfli persoonlijk een antwoord verwacht binnen een termijn van 6 weken, dit is schijnbaar een wettelijk vastgelegd termijn.
Heb je binnen 6 weken nog steeds geen persoonlijke reactie mogen ontvangen, stuur dan een herinnering.
Wederom versturen per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend , zodat je ook hier een bewijs van verzending van hebt.
Voeg de Brief van 6 weken geleden ook aan het schrijven toe, en vermeld duidelijk in je herinneringsbrief dat je een kopie van je vorige schrijven, vul ook datum van de vorige brief in, bij deze herinnering hebt toegevoegd.
Vermeld duidelijk in je herinneringsbrief dat je Dhr. S. Knöpfli wederom slechts 6 weken de tijd geeft om als nog op het eerste schrijven, persoonlijk, te reageren
Mocht er weer geen reactie op je schrijven komen dan stuur je, wederom per E-mail, ook naar jezelf , of aangetekend , zodat je ook hier een bewijs van verzending van hebt, een brief naar Dhr. S. Knöpfli.
Laat daarin weten dat je Dhr. S. Knöpfli ten laatste malen de mogelijkheid geeft om op het eerste schrijven, vernoem dan ook de datum, persoonlijk te reageren.
Geeft Dhr. S. Knöpfli nu echter maar 3 weken om persoonlijk te reageren.
En laat ook duidelijk aan Dhr. S. Knöpfli weten dat als er geen persoonlijke reactie komt op het laatste schrijven, dat je dan gerechtelijke maatregelen gaat nemen.
Laat ook duidelijk aan Dhr. S. Knöpfli weten dat alle verdere, juridische, kosten verhaald zullen gaan worden op Scheidegger dan wel persoonlijk verhaald zullen gaan worden op Dhr. S. Knöpfli.
Stel Dhr. S. Knöpfli persoonlijk aansprakelijk voor de terug te betalen gelden en de verdere onkosten, dan zit je altijd goed.
Mocht er dan nog geen reactie komen, ga dan naar het juridisch loket of raadpleeg een advocaat!
Doe na het aflopen van het derde termijn altijd aangifte bij de politie van diefstal van gelden.
Neem alle gegevens en bewijzen dan ook mee naar de politie.
Blijf ten aller tijden netjes en beleefd, probeer ieder telefoongesprek met Scheidegger op te nemen op band, en laat ze dit ook iedere keer weer weten.
Alleen dan kun je Scheidegger gerechtelijk goed aanpakken.
Verlaag jezelf nooit naar het niveau van Scheidegger!
Dit is best moeilijk, je bent kwaad en word geweldig tegen gewerkt, maar in een rechtszaak sta je wel vele malen sterker als jij, aantoonbaar, altijd netjes en vriendelijk bent geweest.
Bij deze wens ik iedereen die met Scheidegger te doen heeft veel succes in de strijd.
Het is even door een zure appel heen bijten, maar je staat dan juridisch wel sterk tegen Scheidegger.
Groetjes Marco Carolus.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een goede tip tegen het wangedrag en -beleid van Scheidegger
Re: Een goede tip tegen het wangedrag en -beleid van Scheidegger
Ik heb van Scheidegger nog veel geld tegoed en nu hebben ze mij een cursus aangesmeerd waar ik niets aan heb, en die ik van het UWV ook niet mag gaan volgen.
Mocht ik toch de opleiding gaan volgen raak ik mijn uitkering kwijt, laat het UWV mij weten.
Ook is de opleiding die Scheidegger mij ongevraagd heeft aangeboden ver boven mijn niveau.
In plaats van mijn geld terug te geven, bied Scheidegger mij een cursus aan waar ik niets aan heb.
Ik heb op de site van Scheidegger meerdere malen, ik kan met een gerust hart zeggen wel meer dan 20 keer nu, een verzoek ingediend om terug gebeld te gaan worden.
Maar ik word door Scheidegger gewoonweg niet terug gebeld.
Ik blijf het “call me back” formulier nog regelmatig invullen in de hoop dat ze eens gaan bellen.
Iedere keer als ik een "call me back" formulier in vul op de site van Scheidegger, krijg ik te lezen:
Bedankt voor je aanvraag.
Je zult worden gebeld door een van onze ervaren en professionele medewerkers. Wanneer het jou uitkomt, zoals het hoort.
Scheidegger houdt rekening met jou!
Vooral die laatste zin, die klopt echt niet!
Scheidegger weigert gewoonweg om mij terug te bellen.
Dit kreeg ik te lezen toen ik het"call me back" formulier ingevuld en verstuurd had:
Hartelijk dank voor je informatieaanvraag.
Wij zullen je aanvraag met zorg behandelen en binnenkort contact met je opnemen om je vraag te beantwoorden en je van een persoonlijk advies voorzien.
Wel schriftelijk beloven, maar niets van de afspraken na komen.
Volgens mij maakt Scheidegger zich schuldig aan wangedrag en wanbeleid.
Zelf heb ik ook al regelmatig gebeld met Scheidegger.
Iedere keer is de persoon die ik moet hebben net buiten de deur, in een vergadering, met vakantie of gewoonweg die dag afwezig.
Smoesjes zat, die call center medewerkers van Scheidegger.
Toen ik gisteren, Donderdag 7-Januari-2007 zelf maar weer eens gebeld had met Scheidegger, vertelde de dame aan de andere kant van de lijn dat ze de directeur zou laten terugbellen, of mij persoonlijk zelf even zou terugbellen.
Maar dat gebeurde dus niet!
Vandaag heb ik ook nog eens gebeld, om 09:10 uur, toen kreeg ik te horen dat mijn zaak bij de directie ligt, en dat ze mij gewoonweg niet mogen en kunnen doorverbinden.
Waarom mogen en kunnen de mensen van het call center mij niet doorverbinden.
Volgens mij verschuilt de directie van Scheidegger zich achter deze smoes, en ook achter de waarheid.
Ik heb het echt helemaal gehad met Scheidegger.
Ik ga ze juridisch eens flink laten aanpakken door een hele goede advocaat.
Ook zal ik aangifte gaan doen van diefstal van gelden, en wangedrag en wanbeleid.
Mocht een advocaat dit lezen en denken dat is een zaak voor mij, bericht mij dat dan zo spoedig mogelijk.
Mensen een goede tip:
Vermeid ieder contact met Scheidegger als je er nog niets mee te maken hebt.
Voorkomen is beter dan genezen.
Groetjes,
Marco Carolus
Mocht ik toch de opleiding gaan volgen raak ik mijn uitkering kwijt, laat het UWV mij weten.
Ook is de opleiding die Scheidegger mij ongevraagd heeft aangeboden ver boven mijn niveau.
In plaats van mijn geld terug te geven, bied Scheidegger mij een cursus aan waar ik niets aan heb.
Ik heb op de site van Scheidegger meerdere malen, ik kan met een gerust hart zeggen wel meer dan 20 keer nu, een verzoek ingediend om terug gebeld te gaan worden.
Maar ik word door Scheidegger gewoonweg niet terug gebeld.
Ik blijf het “call me back” formulier nog regelmatig invullen in de hoop dat ze eens gaan bellen.
Iedere keer als ik een "call me back" formulier in vul op de site van Scheidegger, krijg ik te lezen:
Bedankt voor je aanvraag.
Je zult worden gebeld door een van onze ervaren en professionele medewerkers. Wanneer het jou uitkomt, zoals het hoort.
Scheidegger houdt rekening met jou!
Vooral die laatste zin, die klopt echt niet!
Scheidegger weigert gewoonweg om mij terug te bellen.
Dit kreeg ik te lezen toen ik het"call me back" formulier ingevuld en verstuurd had:
Hartelijk dank voor je informatieaanvraag.
Wij zullen je aanvraag met zorg behandelen en binnenkort contact met je opnemen om je vraag te beantwoorden en je van een persoonlijk advies voorzien.
Wel schriftelijk beloven, maar niets van de afspraken na komen.
Volgens mij maakt Scheidegger zich schuldig aan wangedrag en wanbeleid.
Zelf heb ik ook al regelmatig gebeld met Scheidegger.
Iedere keer is de persoon die ik moet hebben net buiten de deur, in een vergadering, met vakantie of gewoonweg die dag afwezig.
Smoesjes zat, die call center medewerkers van Scheidegger.
Toen ik gisteren, Donderdag 7-Januari-2007 zelf maar weer eens gebeld had met Scheidegger, vertelde de dame aan de andere kant van de lijn dat ze de directeur zou laten terugbellen, of mij persoonlijk zelf even zou terugbellen.
Maar dat gebeurde dus niet!
Vandaag heb ik ook nog eens gebeld, om 09:10 uur, toen kreeg ik te horen dat mijn zaak bij de directie ligt, en dat ze mij gewoonweg niet mogen en kunnen doorverbinden.
Waarom mogen en kunnen de mensen van het call center mij niet doorverbinden.
Volgens mij verschuilt de directie van Scheidegger zich achter deze smoes, en ook achter de waarheid.
Ik heb het echt helemaal gehad met Scheidegger.
Ik ga ze juridisch eens flink laten aanpakken door een hele goede advocaat.
Ook zal ik aangifte gaan doen van diefstal van gelden, en wangedrag en wanbeleid.
Mocht een advocaat dit lezen en denken dat is een zaak voor mij, bericht mij dat dan zo spoedig mogelijk.
Mensen een goede tip:
Vermeid ieder contact met Scheidegger als je er nog niets mee te maken hebt.
Voorkomen is beter dan genezen.
Groetjes,
Marco Carolus
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Een goede tip tegen het wangedrag en -beleid van Scheidegger
Scheidegger.
Een ieder die iets beloofd heeft gekregen van dat instituur door verkeerde voorlichting kan zich beroepen op dwaling.
Bij dwaling is een overeenkomst als niet gemaakt te beschouwen.
Een ieder die niets of veel te weinig heeft gekregen van Scheidegger kan de overeenkomst vernietigen op basis van wanprestatie.
In beide gevallen is een aangetekende brief met bericht van ontvangst noodzakelijk waarin u uw reeds betaalde geld terug eist binnen x dagen.
Voorts geeft u in uw brief aan dat u dit desnoods afdwingt met alle middelen die u wettelijk ten dienste staan.
Niets horen op uw brief?
Neem dan contact op met;
[email protected]
en vraag naar hun "laatste aanmaningsservice".
Wordt daarop ook niet gereageerd laat dan Directincasso uw vordering overnemen door het incassotrajekt in te gaan.
Hooguit bij een faillisement zult u iets meer dan € 30,- kwijt zijn aan dossiervorming.
Directincasso heeft alle mogelijkheden in huis tot het naar een rechtbank brengen en gerechtsdeurwaarders toe.
Men werkt op basis van No cure-No pay en doet dit op een uitstekende manier zo is mijn ervaring.
Grootvader
Een ieder die iets beloofd heeft gekregen van dat instituur door verkeerde voorlichting kan zich beroepen op dwaling.
Bij dwaling is een overeenkomst als niet gemaakt te beschouwen.
Een ieder die niets of veel te weinig heeft gekregen van Scheidegger kan de overeenkomst vernietigen op basis van wanprestatie.
In beide gevallen is een aangetekende brief met bericht van ontvangst noodzakelijk waarin u uw reeds betaalde geld terug eist binnen x dagen.
Voorts geeft u in uw brief aan dat u dit desnoods afdwingt met alle middelen die u wettelijk ten dienste staan.
Niets horen op uw brief?
Neem dan contact op met;
[email protected]
en vraag naar hun "laatste aanmaningsservice".
Wordt daarop ook niet gereageerd laat dan Directincasso uw vordering overnemen door het incassotrajekt in te gaan.
Hooguit bij een faillisement zult u iets meer dan € 30,- kwijt zijn aan dossiervorming.
Directincasso heeft alle mogelijkheden in huis tot het naar een rechtbank brengen en gerechtsdeurwaarders toe.
Men werkt op basis van No cure-No pay en doet dit op een uitstekende manier zo is mijn ervaring.
Grootvader
Re: Een goede tip tegen het wangedrag en -beleid van Scheidegger
Je hebt € 300 contant aanbetaald. Heb je daar wel een ontvangstbewijs van?
Zo nee, dan heeft deze persoon jou opgelicht. Of anders gezegd: je bent er zelf ingetuind.
De heer Knöpfli is directeur, het bedrijf telt >200 werknemers. Een directeur houdt zich bezig met beleid, en niet met het beantwoorden van klachten. Daar is de klantenservice voor.
Ik hoop wel, dat je weet wie die verkoper was. Meldt het aan Scheidegger, die zal hem er wel meteen uit knikkeren.
Zo nee, dan heeft deze persoon jou opgelicht. Of anders gezegd: je bent er zelf ingetuind.
De heer Knöpfli is directeur, het bedrijf telt >200 werknemers. Een directeur houdt zich bezig met beleid, en niet met het beantwoorden van klachten. Daar is de klantenservice voor.
Ik hoop wel, dat je weet wie die verkoper was. Meldt het aan Scheidegger, die zal hem er wel meteen uit knikkeren.