Mijn verhuizing zou plaats vinden op 1 februari en heb dit doorgegeven aan Eneco energie. Eneco heeft mij toen een verhuisformulier opgestuurd. Door omstandigheden is mijn verhuizing iets vervroegd.
Hierop heb ik Eneco gebeld met deze mededeling. De dame van de klantenservice vertelde mij dat ik de datum van 1 februari dat op het verhuisformulier vermeld stond door kon strepen en mijn nieuwe verhuis datum namelijk 12 januari op het formulier kon vermelden. Dit was al eens eerder goed gegaan bij een andere verhuizing. Zo gezegd zo gedaan. De meterstanden op het formulier ingevuld en de brief op zaterdag 12 januari nog op de bus gedaan.
Door de verhuizing is de nota van December er helaas bij ingeschoten dus wachtte ik op een herhalingsnota met een eventuele verhoging van 12 euro.
22 januari is er een incasso medewerker aan de deur geweest op mijn oude adres. Doordat de nieuwe bewoners van mijn oude adres kennissen van mij zijn kwam achter dit verhaal.
Het zou gaan om een voorschot nota van december en een voorschot nota van 16 januari en een boete van 50 euro!
Ik heb gebeld naar de debiteuren afdeling en gevraagd hoe ze nu de 16de een voorschot nota konden rekenen terwijl ik de 12de mijn afsluiting heb afgemeld.
Deze heer heeft mij onwijs slecht geholpen en zonder me het te vertellen was ik doorgeschakeld naar de klantenservice!
Deze dame van de klantenservice gaf mij volkomen gelijk toen ik melde dat ik dit maar een vreemde zaak vond. 22 januari een incasso medewerker langs sturen terwijl ik de 12de al was verhuisd.
Zij vond dit ook. Zij heeft toen in het systeem gekeken en het bleek dat mijn aansluiting op 1 februari afgesloten zou worden (mijn oude verhuisdatum).
Na enig zoeken heeft zij de juiste papieren gevonden en de juiste gegevens ingevoerd in de computer.
Nu is alles geregeld en mij n eindafrekeing is onderweg.
Het enige punt is dat ik nu 50 euro boete moet betalen voor de incasso medewerker terwijl ik voor de nota van december nog nooit een herhaling heb ontvangen.
Toen ik ze vanmorgen belde om dit te melden kreeg ik te horen dat ze dit nu eenmaal niet terug konden boeken
Volgens mij is het zo dat je uberhaut geen boete mag geven als je nog geen herhaling met de daar bijbehorende verhoging hebt gehad.
Ik ga dus ook nog niks betalen voordat ik dit zeker weet!
Groet Jolanda
