LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV foutieve Jaaropgave

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Carrot
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2004 15:42

UWV foutieve Jaaropgave

Ongelezen bericht door Carrot »

Nou breekt mijn klomp.
Door vele interne fouten heb ik in 2005 niet het juiste bedrag aan ziekengeld ontvangen. Door tussenkomst van de VARA uiteindelijk in 2006 en 2007 in gedeelten het geld ontvangen.
Afgelopen week ontving ik het laatste restant.

Maar de administratie van het UWV stelde dat ik in 2005 het geld al had ontvangen en had ook een jaaropgave verstrekt met het niet uitbetaalde bedrag. Door tussenkomst van de ombudsman een duplicaat jaaropgave ontvangen met wel de juiste bedragen.

Kennelijk hebben ze de fout niet hersteld bij de belastingdienst want tot mijn verbazing kreeg ik vanmiddag een brief van de BD dat ik een verkeerde opgave had verstrekt en bij nazien van mijn aangifte van 2005 bleek het inderdaad om het bedrag te gaan wat het UWV stelde eerst in 2005 te hebben betaald maar niet betaald hadden in 2005.

Nu ga ik uiteraard eerst meteen maandag de BD bellen, en heb ik gelukkig vanmorgen de juiste papieren gevonden, met de toezegging van het UWV dat ze de jaaropgave hadden herzien.

Maar ik vraag me af of je hier geen aangifte van moet doen bij de FIOD of iets dergelijks.

Kan iemand me daar verder mee helpen?

Gesloten