LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] speedlinq wordt telfort, kan je er nu vanaf?
speedlinq wordt telfort, kan je er nu vanaf?
speedlinq wordt per 21 feb telfort. speedlinq valt erg tegen, telfort is volgens de verhalen niet veel beter. Als de voorwaarden wijzigen kan je opzeggen?
Speedlinq wordt overgenomen, een nieuwe firma > dus je kan nu opzeggen?
wie weet of dit kan?
Speedlinq wordt overgenomen, een nieuwe firma > dus je kan nu opzeggen?
wie weet of dit kan?
Re: speedlinq wordt telfort, kan je er nu vanaf?
Ik geloof niet dat het wordt overgenomen. Speedlinq was al van KPN, net als Telfort. Speedlinq gaat nu enkel door onder de naam Telfort. De abonnementen en voorwaarden veranderen (voorlopig), voor zo ver ik weet, niet. In dat geval kun je dus ook niet je abonnement opzeggen. Het is namelijk geen overname, maar enkel een naamswijziging.
speedlinq bv wordt opgeheven en opgaan in green isp. lijkt me dus mogelijk.
in de brief staat dat je schriftelijk bezwaar kan maken to 20 feb, maar dit staat zo onduidelijk dat je niet weet waartegen?
wijzigen van snelheid ed kan pas als het telfort is geworden, maar ben je dan te laat?
in de brief staat dat je schriftelijk bezwaar kan maken to 20 feb, maar dit staat zo onduidelijk dat je niet weet waartegen?
wijzigen van snelheid ed kan pas als het telfort is geworden, maar ben je dan te laat?
Geplaatst op 11 Feb 2008 21:07 door TdeHond
Het wondert bij Telfort. 11-2-08
Vandaag kreeg ik per email de bevestiging dat de opzegging per 10 december 2007 succesvol is verlopen. - 12move werd op die datum Telfort -
Ik kon de mail ook als schriftelijke bevestiging beschouwen. Ook wordt beweerd dat er een brief gestuurd is op 17 januari die tot op heden nog niet door mij is ontvangen.
Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.
Het wondert bij Telfort. 11-2-08
Vandaag kreeg ik per email de bevestiging dat de opzegging per 10 december 2007 succesvol is verlopen. - 12move werd op die datum Telfort -
Ik kon de mail ook als schriftelijke bevestiging beschouwen. Ook wordt beweerd dat er een brief gestuurd is op 17 januari die tot op heden nog niet door mij is ontvangen.
Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.
Ga daar maar niet van uit. Aangezien het al meer dan een maand geleden is dat dit bedrag geincasseerd is kunt u het helaas niet meer laten storneren.Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.
De enige oplossing is volgens mij om met al uw bewijzen naar u bankkantoor te gaan en daarmee deze onterechte incasso terug te draaien. (Hier heeft u 1 jaar de tijd voor).
Als ze vervolgens dreigen met afsluiting bent u alleen maar blij. En ook in een rechtszaak kunnen ze u dan niks maken.
gr.
pvd
Telfort is zelfs nog veel slechter dan Speedlinq.
Als je er er onderuit kan komen, dan moet je dat zeker doen!
Als je er er onderuit kan komen, dan moet je dat zeker doen!
Heb ik gedaan. Bank had mijn opdracht storneren niet verwerkt.
Afgesproken is met bank dat uiterlijk 22 februari Telfort het bedrag terug gestort dient te hebben op mijn rekening. Zo niet, gaan we bekijken welke actie ondernomen moet worden.
Aangezien ik nu een mail ontvangen heb dat het contract per 10-12-07 beëindigd is hoop ik dat het Telfort gaat lukken om terug te storten
Het stond al vast nog niet op de afrekening van vandaag.
Ontstaan er alsnog problemen met terugbetaling, dan laat ik de gruwelijke details uiteraard hier weten.
De enige oplossing is volgens mij om met al uw bewijzen naar u bankkantoor te gaan en daarmee deze onterechte incasso terug te draaien. (Hier heeft u 1 jaar de tijd voor).
Afgesproken is met bank dat uiterlijk 22 februari Telfort het bedrag terug gestort dient te hebben op mijn rekening. Zo niet, gaan we bekijken welke actie ondernomen moet worden.
Aangezien ik nu een mail ontvangen heb dat het contract per 10-12-07 beëindigd is hoop ik dat het Telfort gaat lukken om terug te storten
Het stond al vast nog niet op de afrekening van vandaag.
Ontstaan er alsnog problemen met terugbetaling, dan laat ik de gruwelijke details uiteraard hier weten.
emisc
Geplaatst op 11 Feb 2008 15:05 door remisc
Als de ene provider overgaat in de andere veranderen over het algemeen de Algemene Voorwaarden. Dit is reden om per migratiedatum te kunnen opzeggen.
Als u niet bij Telfort wilt ( aanrader) raad ik u aan zowel schriftelijk + aangetekend op te zeggen bij Speedlinq per migratiedatum ( overgangsdatum) als aangetekend bij Telfort
+ bellen naar Telfort als dat als voorwaarde gesteld wordt in uw brief.
U schrijft in uw brief dat u niet accoord gaat met de verandering van de AV en dus het contract m.i.v. migratiedatum of per direct als dat in uw info brief staat als beëindigd beschouwt.
Dus schriftelijk aangetekend opzeggen, zowel bij oude provider als Telfort.
Dan heeft u uitstekend bewijs als het telefonisch opzeggen niet verwerkt wordt zoals bij mij gebeurd is.
\
Vervolgens goed uw bankafschriften in de gaten houden dat er niet alsnog geld afgeboekt wordt.
Gebeurt dit: onmiddellijk terug laten boeken door uw bank + selectieve blokkade laten zetten op Green ISP/Telfort
emisc
Geplaatst op 11 Feb 2008 15:05 door remisc
Als de ene provider overgaat in de andere veranderen over het algemeen de Algemene Voorwaarden. Dit is reden om per migratiedatum te kunnen opzeggen.
Als u niet bij Telfort wilt ( aanrader) raad ik u aan zowel schriftelijk + aangetekend op te zeggen bij Speedlinq per migratiedatum ( overgangsdatum) als aangetekend bij Telfort
+ bellen naar Telfort als dat als voorwaarde gesteld wordt in uw brief.
U schrijft in uw brief dat u niet accoord gaat met de verandering van de AV en dus het contract m.i.v. migratiedatum of per direct als dat in uw info brief staat als beëindigd beschouwt.
Dus schriftelijk aangetekend opzeggen, zowel bij oude provider als Telfort.
Dan heeft u uitstekend bewijs als het telefonisch opzeggen niet verwerkt wordt zoals bij mij gebeurd is.
\
Vervolgens goed uw bankafschriften in de gaten houden dat er niet alsnog geld afgeboekt wordt.
Gebeurt dit: onmiddellijk terug laten boeken door uw bank + selectieve blokkade laten zetten op Green ISP/Telfort
Geplaatst op 14 Feb 2008 door TdeHond
Mijn advies bij overstappen van provider naar Telfort:
blijf je afschriften controleren. Tot mijn grote verbazing heeft Telfort ondanks mail dat het contract m.i.v. 10 december 2007 succesvol is beëindigd weer geld van mijn rekening geboekt.
De bank heeft deze mail vanmorgen toegestuurd gekregen van mij en gaat nu uitzoeken hoe Telfort erin slaagt om - ondanks 2 x opzetten van een selectieve blokkade - erin slaagt om hier langs te glippen en toch onterecht geld af te boeken
Twisted Evil
Morgen ga ik langs bij de bank
Mijn gevoel voor humor wordt ernstig op de proef gesteld. De telefoniste v.d. bank zei eerst dat het niet mogelijk was om met een bank manager in persoon te spreken.
Mijn reactie: o nee? Dan verander ik van bank.
Morgen heb ik dus een afspraak.
Mijn advies bij overstappen van provider naar Telfort:
blijf je afschriften controleren. Tot mijn grote verbazing heeft Telfort ondanks mail dat het contract m.i.v. 10 december 2007 succesvol is beëindigd weer geld van mijn rekening geboekt.
De bank heeft deze mail vanmorgen toegestuurd gekregen van mij en gaat nu uitzoeken hoe Telfort erin slaagt om - ondanks 2 x opzetten van een selectieve blokkade - erin slaagt om hier langs te glippen en toch onterecht geld af te boeken
Twisted Evil
Morgen ga ik langs bij de bank
Mijn gevoel voor humor wordt ernstig op de proef gesteld. De telefoniste v.d. bank zei eerst dat het niet mogelijk was om met een bank manager in persoon te spreken.
Mijn reactie: o nee? Dan verander ik van bank.
Morgen heb ik dus een afspraak.
BALLENTENT DAT TELFORT!!!
Laatst gewijzigd door HelFort op 15 apr 2008 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
voor Helfort
Waarschijnlijk wordt het dan meer interessant om u te beantwoorden, maar helaas ook - heb ik ergens gelezen - op te zadelen met een negatieve BKR registratie die vervolgens ook weer door Telfort verwijderd moet worden. Dat zou ik - als ik u was - als alles hopelijk naar tevredenheid opgelost is na laten gaan bij de bank.
zucht.
Het enige wat ik kan doen is bekenden waarschuwen niet over te gaan naar Telfort en onbekenden hier te waarschuwen en als ik dat kan te helpen.
Waarschijnlijk wordt het dan meer interessant om u te beantwoorden, maar helaas ook - heb ik ergens gelezen - op te zadelen met een negatieve BKR registratie die vervolgens ook weer door Telfort verwijderd moet worden. Dat zou ik - als ik u was - als alles hopelijk naar tevredenheid opgelost is na laten gaan bij de bank.
zucht.
Het enige wat ik kan doen is bekenden waarschuwen niet over te gaan naar Telfort en onbekenden hier te waarschuwen en als ik dat kan te helpen.
Dat is inderdaad wel lastig zo'n registratie.
Maar dat heb ik nog liever als dat ik moet gaan afwachten tot Telfort mij het geld gaat teruggeven.
Gelukkig leen ik nooit en hoop ik er verder nergens last mee te krijgen.
Maar dat heb ik nog liever als dat ik moet gaan afwachten tot Telfort mij het geld gaat teruggeven.
Gelukkig leen ik nooit en hoop ik er verder nergens last mee te krijgen.
voor Helfort
Ik kan me dat goed indenken dat het u er zo over denkt.
Ik heb vandaag de bank bezocht. Voor de derde maal probeert mijn bank Met Sequence o.i.d ( de opvolger van interpay) dat er een selectieve blokkade gezet wordt.
Hij was onder de indruk van mijn brieven en van mijn vasthoudendheid.
Hij houdt een vinger aan de pols of Telfort terug boekt.
Indien nodig stelft de bank mij schadeloos omdat de selectieve blokkade gefaald heeft.
Ik ben blij met het compliment dat hij zei dat hij mij - als bedrijf - niet graag achter zich aan had
Ik kan me dat goed indenken dat het u er zo over denkt.
Ik heb vandaag de bank bezocht. Voor de derde maal probeert mijn bank Met Sequence o.i.d ( de opvolger van interpay) dat er een selectieve blokkade gezet wordt.
Hij was onder de indruk van mijn brieven en van mijn vasthoudendheid.
Hij houdt een vinger aan de pols of Telfort terug boekt.
Indien nodig stelft de bank mij schadeloos omdat de selectieve blokkade gefaald heeft.
Ik ben blij met het compliment dat hij zei dat hij mij - als bedrijf - niet graag achter zich aan had
Ik heb in januari bij speedlinq aangevraagd me over te zetten naar telfort DAT KON ZONDER PROBLEMEN EN MISSCHIEN ZAT IK 1 DAG ZONDER(later bleek dat ik dat nooit had moeten doen) speedlinq heeft me NU eind febr. opgezegd/afgesloten , maar Telfort heeft zojuist laten weten dat mijn aanvraag (oplevering per 10 maart) niet gehonoreerd kan worden en gecancelled is. Bellen met helpdesk....niets meer aan te doen ,weer proberen 3-4 weken , dus 3 tot 4 weken zonder internet. Speedlinq gebeld of ze de opzegging nog konden annuleren .....nee dus.Wat een zooitjeDus morgen naar de bibliotheek om mijn mail te bekijken.
Quote Algemene voorwaarden Telfort
15.9
Bij Overeenkomsten op afstand, zoals bedoeld in artikel 7:46a van het BW, kan de Klant die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep binnen zeven werkdagen na de bevestiging van de Overeenkomst door Telfort deze schriftelijk per post ontbinden. Telfort kan in dat geval, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de Klant geen vergoeding in rekening brengen. Na deze periode is Telfort gerechtigd de kosten in rekening te brengen zoals overeengekomen
Als ik u was zou ik vandaag nog een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar Telfort waarin u aangeeft de overeenkomst te ontbinden omdat u niet accoord gaat met het feit dat Telfort u geen internet kan leveren m.i.v. migratiedatu
15.9
Bij Overeenkomsten op afstand, zoals bedoeld in artikel 7:46a van het BW, kan de Klant die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep binnen zeven werkdagen na de bevestiging van de Overeenkomst door Telfort deze schriftelijk per post ontbinden. Telfort kan in dat geval, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de Klant geen vergoeding in rekening brengen. Na deze periode is Telfort gerechtigd de kosten in rekening te brengen zoals overeengekomen
Als ik u was zou ik vandaag nog een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar Telfort waarin u aangeeft de overeenkomst te ontbinden omdat u niet accoord gaat met het feit dat Telfort u geen internet kan leveren m.i.v. migratiedatu
Update onterechte incasso's door Telfort
Het bedrag van Januari 2008 is door bank terug gevorderd.
Het bedrag van Februari 2008 is nog in behandeling.
In Arnhem ( het hoofdkantoor van mijn bank) is het geld van Januari binnen.
Bij onterechte incasso's zonder dat het bedrijf een schriftelijke toestemming tot automatische incasso kan overleggen heeft de klant EEN JAAR de tijd om het geld door de bank te laten terug vorderen.
Het viel niet mee voor Telfort, zonder excuus komt het geld uiteindelijk terug.
Mijn advies blijft: ga niet met Telfort in zee en let op onterechte afschrijvingen door Telfort als u uw oude provider door Telfort ingelijfd is ( dankzij KPN.COM)
KPN wast zijn handen in onschuld. Ik kreeg het advies de klantenservice van Telfort te bellen (ROTFL) Ik ben niet zo dom om ze 1 cent aan mij te laten verdienen!
Het bedrag van Januari 2008 is door bank terug gevorderd.
Het bedrag van Februari 2008 is nog in behandeling.
In Arnhem ( het hoofdkantoor van mijn bank) is het geld van Januari binnen.
Bij onterechte incasso's zonder dat het bedrijf een schriftelijke toestemming tot automatische incasso kan overleggen heeft de klant EEN JAAR de tijd om het geld door de bank te laten terug vorderen.
Het viel niet mee voor Telfort, zonder excuus komt het geld uiteindelijk terug.
Mijn advies blijft: ga niet met Telfort in zee en let op onterechte afschrijvingen door Telfort als u uw oude provider door Telfort ingelijfd is ( dankzij KPN.COM)
KPN wast zijn handen in onschuld. Ik kreeg het advies de klantenservice van Telfort te bellen (ROTFL) Ik ben niet zo dom om ze 1 cent aan mij te laten verdienen!
Kreeg eergisteren bericht van Orange dat ze mijn lijn niet kunnen overnemen, aangezien deze bezet is door Telfort.
Ik gisteren gebeld met Telfort, uiteraard weer 25 minuten in de wacht gehangen. Degene die ik te spreken kreeg vertelde mij dat ik mijn jaarcontract moet uitzitten.
Dat hele verhaal weer opgehangen dat mijn abonnement was beëindigd omdat ze niet kunnen leveren. Ze zou het gaan uitzoeken en er wordt in de loop van de volgende week contact met mij opgenomen. Mocht ik niks horen, dan moet ik zelf maar weer bellen.
Echt kl#tenzooi daar, begint dat hele verhaal weer opnieuw en zit ik weer nog eens minimaal een maand zonder internet. Sinds december kan ik nog steeds niet internetten.
TELFORT IK HAAT JULLIE BALLENTENT!!!!