Vorig jaar heb ik me ( helaas ) laten misleiden om een doorlopend krediet bij DSB bank af te sluiten.
Omdat ik bij een evt overlijden van mezelf niet de kinderen voor een verrassing wilde laten staan vroeg ik of dit meeverzekerd kon worden.
Dom als ik was ben ik akkoord gegaan met het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering waar een aanvangsstorting werd gevraagd, die uiteraard mee gefinancieerd werd.
Omdat ik niet tevreden was over DSB heb ik deze lening laten oversluiten ( bij deze lening is je kapitaal verzekerd tegen overlijden zonder extra te betalen )en gevraagd om het geld wat ik voor de overlijdensrisicoverzekering had gestort terug te krijgen, ik had immers mijn schuld bij DSB ingelost en daarmee geen ORV meer nodig.
Helaas kreeg ik als antwoord dat mijn inleg pas over 5 jaar vrij kan komen en dat er dan nog maar ongeveer de helft overblijft van de inleg.
Mijn vraag is mag dit zomaar? Heeft hier iemand ervaring mee/soortgelijke situatie meegemaakt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB/Overlijdensrisicoverzekering
Re: DSB/Overlijdensrisicoverzekering
Dag Monique,
Al maanden schrijf ik me rot om op allerlei webpagina's te waarschuwen voor dit soort praktijken.
Wat jou overkomen is komt mij bekend voor.
Lees ons verhaal maar eens op 'DSB ons verhaal' en je ziet je eigen verhaal terugkeren.
Onze zaak is nu in behandeling bij de KIFID en we wachten nog op een gunstige uitslag.
succes.
Al maanden schrijf ik me rot om op allerlei webpagina's te waarschuwen voor dit soort praktijken.
Wat jou overkomen is komt mij bekend voor.
Lees ons verhaal maar eens op 'DSB ons verhaal' en je ziet je eigen verhaal terugkeren.
Onze zaak is nu in behandeling bij de KIFID en we wachten nog op een gunstige uitslag.
succes.
Re: DSB/Overlijdensrisicoverzekering
Als ik het goed begrijp heb je dus een (dalende)overlijdensrisicoverzekering afgesloten voor een vaste termijn (hoe lang eigenlijk?) en daarvoor een eenmalige premie gestort. De aanleiding hiervoor was een lening, maar uit je verhaal maak ik op dat er geen directe koppeling was tussen lening en verzekering. Dan zie ik niet waarom die verzekeraar een deel van het geld van die verzekering ineens zou moeten terugstorten als je bv. halverwege de looptijd toch maar die verzekering wilt opzeggen. Je hebt immers een premie betaald voor een bepaalde tijd.
Of bekijk het anders, als je een brandverzekering hebt die 5 jaar loopt en je wilt na 2 jaar de verzekering opzeggen, dan krijg je ook niet zomaar ineens een stuk van de premie terug. Dan zegt de verzekeraar ook: afspraak is afspraak.
Of bekijk het anders, als je een brandverzekering hebt die 5 jaar loopt en je wilt na 2 jaar de verzekering opzeggen, dan krijg je ook niet zomaar ineens een stuk van de premie terug. Dan zegt de verzekeraar ook: afspraak is afspraak.