Ik heb in november unlockcodes via de post aangevraagd voor de Sony Ericsson J100i. In januari heb ik ze 2x gemaild waar de codes bleven. Na lang wachten (ze zijn niet zo snel bij debitel) kreeg ik het volgende terug:
De unlockcodes voor dit toestel kunnen wij helaas nog niet leveren, omdat wij de juiste bestanden (nog) niet hebben ontvangen van de leverancier.
Ik heb het idee dat het nog wel eens een langdurige kwestie kan gaan worden dus zoek ik een ander manier om het toestel te unlocken. Ik heb al aardig gegoogled maar ik kan voor dit toestel geen unlockcode vinden... Wie helpt???
Er zijn twee soorten locks: Netwerklocks en simlocks. Een netwerklock lockt je toestel aan een specifiek netwerk (bijvoorbeeld orange), een simlock lockt je toestel aan een specifiek type aansluiting (bijvoorbeeld orange prepaid). Meestal hebben alleen prepaid telefoons een simlock (zodat ze alleen met prepaidsims van dezelfde provider zijn te gebruiken, niet met abonnements sims).
In beide gevallen moet het toestel via het toestel zelf simlockvrij gemaakt worden door het invoeren van een code. Dat kan dus niet op afstand. Het heeft met je simkaart in feite niets te maken, dus ook zonder dat je simkaart is aangesloten moet je de unlockcode('s) in kunnen voeren. Als je provider de unlockcode('s) niet in eigen archief heeft moeten ze hem opvragen bij de fabrikant, en dat kan wat langer duren, daarom duurt het bij jou wat langer gok ik.
Debitel reageert niet meer op mijn mails (het duurde steeds al meer dan een week) maar nu reageren ze helemaal niet meer. Ik vond het wel goed dat ze geen klantenservice heten (zij heten klantencontact maar het contact is ook bar en boos). Kortom: DEBITEL SUCKS
Thanksssssss
Ik heb hem uiteindelijk een maandje geleden ook gehad.... "Slechts" 9 maanden heeft Debitel daar over gedaan.... Denk dat ze toch gek werden van mijn mailtjes....