LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Wat zijn de verschillende reacties op de (on)mogelijkheid een abonnement bij Planet Interent op te zeggen, mij uit het hart gegrepen!
(Hoewel het uiteraard een schrale 'troost' is, dat zo veel mensen
vergelijkbare problemen met Planet Internet hebben!)
Sinds 2003 heb ik een ADSL-aansluiting en valt mijn abonnement derhalve onder de voorwaarden zoals die staan beschreven in de Algemene Voorwaarden van december 2003 (versie januari 2004).
Daarin staat in art. 18 letterlijk: "De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk, met inachtneming van één maand, door de Contractant worden opgezegd".
Maar nu komt het: Vorig jaar heb ik tien weken zonder ADSL gezeten omdat Planet van een andere provider had vernomen dat ik wilde overstappen.
Terwijl ik nooit een opzegging had gedaan en nooit door Planet was benaderd om te vragen of de opzegging correct was. Het feit dat een andere provider te kennen had gegeven, dat ik zou overstappen, was voor Planet voldoende de overeenkomst te beëindigen... Het feit dat IK een overeenkomst had met Planet deed niet ter zake!
Daarmee begon de ellende: Bij Klantenservice wees iedereen naar een ander; degene die je aan de lijn kreeg wist meestal van niets en/of kon je niet doorverbinden met degene die je daarvóór aan de lijn had gehad.
Aangetekende brieven werden nooit beantwoord, medewerkers die je aan de lijn kreeg wisten niets van brieven.
Ik ben toen zo boos geworden, dat ik persoonlijk naar Amersfoort ben gereden en heb geëist, dat ik een terzake kundige medewerker wilde spreken. Eindelijk succes!
Deze dame heeft zich vanaf dat moment intensief met de zaak bezig gehouden, maar kon niet voorkomen, dat het nog tien weken duurde voordat mijn verbinding weer was hersteld.
Op 29 november 2006 was ADSL-verbinding weer te gebruiken.
Na ook in 2007 weer de nodige problemen te hebben gehad, besloot ik begin november mijn overeenkomst met Planet op te zeggen en over te stappen naar Casema.
Op mijn vraag wanneer de overeenkomst kon worden beëindigd, kreeg ik als antwoord: 29 november 2008....
Na enig denkwerk (ik vond de datum op de een of andere manier vreemd), kwam ik tot de ontdekking, dat 29 november de datum was waarop mijn ADSL-verbinding in 2006 weer hersteld was. Men was derhalve van mening, dat hier sprake was van een nieuwe aansluiting, en niet van een herstelde aansluiting.
Op 19 november direct een mailtje gezonden, dat ik met deze datum niet akkoord ging en nog dezelfde dag (19 november) een aangetekende brief gezonden, waarin ik uitgebreid uiteenzet, waarom ik niet akkoord ga en beslist per 1 januari 2008 mijn abonnement wens te beëindigen, immers:
* Ik heb al een ADSL-aansluiting sinds september 2003
* Ik val derhalve onder artikel 18 van de Algemene Voorwaarden van december 2002 (versie januari 2004).
Ik verwijs daarbij ook naar de uitvoerige correspondentie van 2006.
en
Het feit, dat in alle correspondentie nog steeds mijn klantnummer uit 2003 wordt gebruikt, toont volgens mij eens te meer aan, dat hier geen sprake is van een nieuwe aansluiting, maar van de voortzetting van een bestaande overeenkomst
Na een week zelfs nog geen bevestiging van ontvangst!
Op 28 november per e-mail gevraagd, wanneer ik antwoord kan verwachten. Antwoord: Zo spoedig mogelijk.
Op 30 november eindelijk een bericht: "We hebben uw opzegging te laat ontvangen; het blijft dus 29 november 2008."
Op 30 november een mailtje op hoge poten naar Servicelijn Planet Internet, vanwege het feit, dat men geheel voorbij gaat aan de argumenten in mijn aangetekende brief van 19 november, dat deze brief dus nog niet is beantwoord en dat ik hoe dan ook onder geen voorwaarde akkoord ga met de afwijzing.
Ik eis van Planet dat ik uiterlijk op 7 december een schriftelijke en puntgewijze beantwoording van mijn aangetekende brief van 19 november in huis wil hebben.
Tenslotte heb ik op 1 december jl. een brief (incl. de met Planet gevoerde correspondentie als bijlage) gezonden naar de OPTA (Postbus 90420, 2509 LK Den Haag), waarin ik de onverkwikkelijke gang van zaken uiteenzet.
Ik verwijs in deze brief tevens naar de 'affaire' van 2006 (de OPTA heeft toen ook kopieën van de correspondentie met Planet ontvangen). Ik heb de OPTA om bemiddeling gevraagd en als dat niet mogelijk is, welke wegen bewandeld moeten worden om Planet te dwingen zijn eigen voorwaarden te respecteren.
Overigens vraag ik me wel af, hoe sterk je juridisch staat, als je ondanks de afwijzing door Planet, toch overstapt naar een andere provider en 'gewoon' iedere maand je abonnementsgeld terughaalt/terugboekt tot de door Planet aangegeven einddatum is bereikt.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zoveelste conflict met Panet Internet afloopt (maar dat zullen er velen met mij zijn!)
(Hoewel het uiteraard een schrale 'troost' is, dat zo veel mensen
vergelijkbare problemen met Planet Internet hebben!)
Sinds 2003 heb ik een ADSL-aansluiting en valt mijn abonnement derhalve onder de voorwaarden zoals die staan beschreven in de Algemene Voorwaarden van december 2003 (versie januari 2004).
Daarin staat in art. 18 letterlijk: "De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk, met inachtneming van één maand, door de Contractant worden opgezegd".
Maar nu komt het: Vorig jaar heb ik tien weken zonder ADSL gezeten omdat Planet van een andere provider had vernomen dat ik wilde overstappen.
Terwijl ik nooit een opzegging had gedaan en nooit door Planet was benaderd om te vragen of de opzegging correct was. Het feit dat een andere provider te kennen had gegeven, dat ik zou overstappen, was voor Planet voldoende de overeenkomst te beëindigen... Het feit dat IK een overeenkomst had met Planet deed niet ter zake!
Daarmee begon de ellende: Bij Klantenservice wees iedereen naar een ander; degene die je aan de lijn kreeg wist meestal van niets en/of kon je niet doorverbinden met degene die je daarvóór aan de lijn had gehad.
Aangetekende brieven werden nooit beantwoord, medewerkers die je aan de lijn kreeg wisten niets van brieven.
Ik ben toen zo boos geworden, dat ik persoonlijk naar Amersfoort ben gereden en heb geëist, dat ik een terzake kundige medewerker wilde spreken. Eindelijk succes!
Deze dame heeft zich vanaf dat moment intensief met de zaak bezig gehouden, maar kon niet voorkomen, dat het nog tien weken duurde voordat mijn verbinding weer was hersteld.
Op 29 november 2006 was ADSL-verbinding weer te gebruiken.
Na ook in 2007 weer de nodige problemen te hebben gehad, besloot ik begin november mijn overeenkomst met Planet op te zeggen en over te stappen naar Casema.
Op mijn vraag wanneer de overeenkomst kon worden beëindigd, kreeg ik als antwoord: 29 november 2008....
Na enig denkwerk (ik vond de datum op de een of andere manier vreemd), kwam ik tot de ontdekking, dat 29 november de datum was waarop mijn ADSL-verbinding in 2006 weer hersteld was. Men was derhalve van mening, dat hier sprake was van een nieuwe aansluiting, en niet van een herstelde aansluiting.
Op 19 november direct een mailtje gezonden, dat ik met deze datum niet akkoord ging en nog dezelfde dag (19 november) een aangetekende brief gezonden, waarin ik uitgebreid uiteenzet, waarom ik niet akkoord ga en beslist per 1 januari 2008 mijn abonnement wens te beëindigen, immers:
* Ik heb al een ADSL-aansluiting sinds september 2003
* Ik val derhalve onder artikel 18 van de Algemene Voorwaarden van december 2002 (versie januari 2004).
Ik verwijs daarbij ook naar de uitvoerige correspondentie van 2006.
en
Het feit, dat in alle correspondentie nog steeds mijn klantnummer uit 2003 wordt gebruikt, toont volgens mij eens te meer aan, dat hier geen sprake is van een nieuwe aansluiting, maar van de voortzetting van een bestaande overeenkomst
Na een week zelfs nog geen bevestiging van ontvangst!
Op 28 november per e-mail gevraagd, wanneer ik antwoord kan verwachten. Antwoord: Zo spoedig mogelijk.
Op 30 november eindelijk een bericht: "We hebben uw opzegging te laat ontvangen; het blijft dus 29 november 2008."
Op 30 november een mailtje op hoge poten naar Servicelijn Planet Internet, vanwege het feit, dat men geheel voorbij gaat aan de argumenten in mijn aangetekende brief van 19 november, dat deze brief dus nog niet is beantwoord en dat ik hoe dan ook onder geen voorwaarde akkoord ga met de afwijzing.
Ik eis van Planet dat ik uiterlijk op 7 december een schriftelijke en puntgewijze beantwoording van mijn aangetekende brief van 19 november in huis wil hebben.
Tenslotte heb ik op 1 december jl. een brief (incl. de met Planet gevoerde correspondentie als bijlage) gezonden naar de OPTA (Postbus 90420, 2509 LK Den Haag), waarin ik de onverkwikkelijke gang van zaken uiteenzet.
Ik verwijs in deze brief tevens naar de 'affaire' van 2006 (de OPTA heeft toen ook kopieën van de correspondentie met Planet ontvangen). Ik heb de OPTA om bemiddeling gevraagd en als dat niet mogelijk is, welke wegen bewandeld moeten worden om Planet te dwingen zijn eigen voorwaarden te respecteren.
Overigens vraag ik me wel af, hoe sterk je juridisch staat, als je ondanks de afwijzing door Planet, toch overstapt naar een andere provider en 'gewoon' iedere maand je abonnementsgeld terughaalt/terugboekt tot de door Planet aangegeven einddatum is bereikt.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zoveelste conflict met Panet Internet afloopt (maar dat zullen er velen met mij zijn!)
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
@fpals heeft de provider inmiddels iets van zich laten horen ?
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Deze 'never ending story' heeft uiteindelijk toch nog een min of meer happy end gekregen.
In het kort mijn ervaringen vanaf eind november met Planet:
Op 30 november toch nog een ractie: Na alle mailtjes schrijft de Servicelijn dat men naar aanleiding van mijn klacht drie pogingen heeft gedaan mij telefonische te bereiken. Ondanks de aanwezigheid van een nummermelder en een voicemail heb ik geen enkele mededeling van Planet gezien, of het verzoek om terug te bellen. 'Omdat ze mij niet telefonisch konden bereiken'?), delen zij niettemin mee, dat het abonnement pas eindigt per 29/11/2008.
Dus opnieuw geen antwoord op mijn brief van 19 november!
Hierna onstaat een dagelijkse felle e-mailwisseling waarin ik steeds opnieuw vraag om inhoudelijke beantwoording van mijn aangetekende opzeggingsbrief van 19 nov.
Op 3 dec. opeens de reactie dat men mijn 'verzoek heeft doorgestuurd naar de juiste afdeling'....... Had dat dan niet meteen moeten gebeuren? Lakoniek wordt daar aan toegevoegd: "Mogelijk neemt één van onze medewerkers nog telefonisch contact met u op". Daarnaast vraagt men extra tijd om mijn brief zorgvuldig te kunnen beantwoorden.
Het zal niemand verbazen, dat ik toen bijzonder boos ben geworden en dat heb laten blijken in mijn mailtje van 4 december:
Uiteraard ga ik niet akkoord om meer tijd voor beantwoording; men heeft immers drie weken mijn brief door de verkeerde afdeling laten 'beantwoorden'! Ik eis, dat uiterlijk 7 december om 24.00 uur een schriftelijke en puntsgewijze beantwoording van mijn brief in mijn bezit is. Op 8 december (uiteraard) geen antwoord.
Op 12 december toch maar eens gebeld.
In een telefoongesprek met een dame van Abonneeservice de concrete afspraak gemaakt, dat mijn abonnement per 29 december zal worden beëindigd! Dit wordt dezelfde dag met een mailtje bevestigd.
Op 14 december opeens een brief van de Commerciëel Manager, dat op mijn verzoek(?) de datum van beëindiging is verschoven naar
13 januari.....
En op diezelfde dag nog een brief van dezelfde Commerciëel Manager, dat ik de aanvraag tot beëindiging heb ingetrokken en dat mijn abonnement derhalve zal worden gecontinueerd...... Eens te meer een bewijs dat bij Planet de linker hand beslist niet weet wat de rechter doet.
Het zal niemand verbazen dat de daarop volgende, dagelijkse mailwisseling niet bepaald vriendelijk is geworden.
Op 21 december ontving ik het laatste mailtje van Planet.
De slotzin in dat mailtje luidde: "Verdere correspondentie inzake deze kwestie zullen wij niet verder in behandeling nemen".
Daarop heb nog één keer de moeite genomen, contact op te nemen met Planet Internet
In dat mailtje heb ik Planet er fijntjes op gewezen, dat ik een brief in mijn bezit heb, waarin de beëindiging van mijn ADSL-abonnement per 13 januari wordt bevestigd en dat de correspondentie na 12 december in feite alleen maar betrekking had op een onjuiste weergave van de gemaakte afspraak met Planet, namelijk beëindiging per 29 december en niet 13 januari.
Wat uiteindelijk kaarsrecht overeind blijft, is de enorme onbeschoftheid, waarmee Planet meent, klanten te moeten afpoeieren. Zonder acht te slaan op voorgelegde argumenten en zonder zelfs maar antwoord te geven op aangetekende brieven, wordt star vastgehouden aan een eenmaal ingenomen standpunt.
Ik ben blij dat ik (hopelijk) nooit meer iets met Planet te maken zal hebben!
In het kort mijn ervaringen vanaf eind november met Planet:
Op 30 november toch nog een ractie: Na alle mailtjes schrijft de Servicelijn dat men naar aanleiding van mijn klacht drie pogingen heeft gedaan mij telefonische te bereiken. Ondanks de aanwezigheid van een nummermelder en een voicemail heb ik geen enkele mededeling van Planet gezien, of het verzoek om terug te bellen. 'Omdat ze mij niet telefonisch konden bereiken'?), delen zij niettemin mee, dat het abonnement pas eindigt per 29/11/2008.
Dus opnieuw geen antwoord op mijn brief van 19 november!
Hierna onstaat een dagelijkse felle e-mailwisseling waarin ik steeds opnieuw vraag om inhoudelijke beantwoording van mijn aangetekende opzeggingsbrief van 19 nov.
Op 3 dec. opeens de reactie dat men mijn 'verzoek heeft doorgestuurd naar de juiste afdeling'....... Had dat dan niet meteen moeten gebeuren? Lakoniek wordt daar aan toegevoegd: "Mogelijk neemt één van onze medewerkers nog telefonisch contact met u op". Daarnaast vraagt men extra tijd om mijn brief zorgvuldig te kunnen beantwoorden.
Het zal niemand verbazen, dat ik toen bijzonder boos ben geworden en dat heb laten blijken in mijn mailtje van 4 december:
Uiteraard ga ik niet akkoord om meer tijd voor beantwoording; men heeft immers drie weken mijn brief door de verkeerde afdeling laten 'beantwoorden'! Ik eis, dat uiterlijk 7 december om 24.00 uur een schriftelijke en puntsgewijze beantwoording van mijn brief in mijn bezit is. Op 8 december (uiteraard) geen antwoord.
Op 12 december toch maar eens gebeld.
In een telefoongesprek met een dame van Abonneeservice de concrete afspraak gemaakt, dat mijn abonnement per 29 december zal worden beëindigd! Dit wordt dezelfde dag met een mailtje bevestigd.
Op 14 december opeens een brief van de Commerciëel Manager, dat op mijn verzoek(?) de datum van beëindiging is verschoven naar
13 januari.....
En op diezelfde dag nog een brief van dezelfde Commerciëel Manager, dat ik de aanvraag tot beëindiging heb ingetrokken en dat mijn abonnement derhalve zal worden gecontinueerd...... Eens te meer een bewijs dat bij Planet de linker hand beslist niet weet wat de rechter doet.
Het zal niemand verbazen dat de daarop volgende, dagelijkse mailwisseling niet bepaald vriendelijk is geworden.
Op 21 december ontving ik het laatste mailtje van Planet.
De slotzin in dat mailtje luidde: "Verdere correspondentie inzake deze kwestie zullen wij niet verder in behandeling nemen".
Daarop heb nog één keer de moeite genomen, contact op te nemen met Planet Internet
In dat mailtje heb ik Planet er fijntjes op gewezen, dat ik een brief in mijn bezit heb, waarin de beëindiging van mijn ADSL-abonnement per 13 januari wordt bevestigd en dat de correspondentie na 12 december in feite alleen maar betrekking had op een onjuiste weergave van de gemaakte afspraak met Planet, namelijk beëindiging per 29 december en niet 13 januari.
Wat uiteindelijk kaarsrecht overeind blijft, is de enorme onbeschoftheid, waarmee Planet meent, klanten te moeten afpoeieren. Zonder acht te slaan op voorgelegde argumenten en zonder zelfs maar antwoord te geven op aangetekende brieven, wordt star vastgehouden aan een eenmaal ingenomen standpunt.
Ik ben blij dat ik (hopelijk) nooit meer iets met Planet te maken zal hebben!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jan 2008 14:43
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Ik heb na heel veel wikken en wegen de grote stap gewaagd om mij aan te melden bij Orange ADSL & telefonie.
Het hele traject hiervoor heeft nogal wat voeten in aarde gehad:
Allereerst moet ik er even bij vermelden, dat ik hiervoor een ISDN1 en daarvoor een ISDN2 abonnement had, en op het moment dat IPB beschikbaar was, ben ik onmiddellijk overgestapt, en kreeg toen een Experiabox voor ISDN. Na portering kon ik niet meer gebruik maken van mijn ISDN apparatuur zoals de gebruiksaanwijzing vermeldt.
Na zo'n 10 jaar Planet Internet abonnee geweest te zijn, werd het wel eens tijd voor een overstap, want ja...als vaste abonnee heb je toch geen recht op een korting, beloning o.i.d.??
Eerst heb ik bij mijn huidige aanbieder (Planet) gevraagd wat ik voor telefoonlijn heb, antwoord: analoog. Maar ja..je gaat ook wel voor een second opinion en daarna KPN maar eens gebeld. Deze kwam met een antwoord waar je overal bij terecht kan geloof ik: het is geen analoog en geen ISDN, maar een ander soort data signaal, maar het heeft ook nog weer iets te maken met ISDN (daar kun je wat mee...toch??), maar als ik het zeker wilde weten dan moest ik mij maar wenden tot de provider bij wie ik mij wil aanmelden.
Zo gezegd, zo gedaan. Orange gebeld, en gevraagd of zij misschien weten op wat voor type telefoonlijn ik aangesloten ben (ik wist al wat er voor antwoord zou komen, en ik geef ze ook geen ongelijk...), zij verwezen mij weer door naar KPN, want ik ben aangesloten op het KPN-telefoonnet.
Ik heb mezelf en paar dagen bedenktijd gegeven, en heb Orange gebeld om mijn aanmelding (die ik een dag of 4 daarvoor had ingediend) te annuleren. De medewerker vroeg aan mij de reden hiervoor, en ik heb hem het verhaal uitgelegd. Op dat moment zette hij mij even in de wacht en kwam kort daarop met de mededeling, dat KPN mijn aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd (even voor de duidelijkheid: nummerbehoud is bij ISDN-overstappers niet mogelijk).
Toen heb ik uitendelijk gezegd, dat de aanvraag maar moest blijven zoals het is, en ik wacht wel af...
Ik sta momenteel op stap 3 van de aanvraag bij Orange, dus kan mijn huidige ADSL-abonnement opzeggen. Dit heb ik zojuist gedaan bij Planet Internet en de medewerker vertelt mij dat het verstandig is om contact op te nemen met een afedeling van KPN om mijn aansluiting ISDN over te laten zetten naar analoog (????????????????????) ik dacht even dat ik leeg werd in mijn hoofd. Op dat moment heb ik hem verteld, dat mijn nieuwe provider de goedkeuring van nummerbehoud heeft ontvangen van KPN. "Nou, dan zal dat wel goedkomen dan..." was zijn reactie.
Ik zal wel zien, hoe dit verder verloopt, en ben al heel wat aan het Google-en geweest om erachter te komen hoe het nou zit met overstappen van ex-ISDN InternetPlusBellers naar andere ADSL-aanbieders met nummerbehoud.
Het zal mij wel duidelijk worden wanneer de overgangsdata naderen.
Het hele traject hiervoor heeft nogal wat voeten in aarde gehad:
Allereerst moet ik er even bij vermelden, dat ik hiervoor een ISDN1 en daarvoor een ISDN2 abonnement had, en op het moment dat IPB beschikbaar was, ben ik onmiddellijk overgestapt, en kreeg toen een Experiabox voor ISDN. Na portering kon ik niet meer gebruik maken van mijn ISDN apparatuur zoals de gebruiksaanwijzing vermeldt.
Na zo'n 10 jaar Planet Internet abonnee geweest te zijn, werd het wel eens tijd voor een overstap, want ja...als vaste abonnee heb je toch geen recht op een korting, beloning o.i.d.??
Eerst heb ik bij mijn huidige aanbieder (Planet) gevraagd wat ik voor telefoonlijn heb, antwoord: analoog. Maar ja..je gaat ook wel voor een second opinion en daarna KPN maar eens gebeld. Deze kwam met een antwoord waar je overal bij terecht kan geloof ik: het is geen analoog en geen ISDN, maar een ander soort data signaal, maar het heeft ook nog weer iets te maken met ISDN (daar kun je wat mee...toch??), maar als ik het zeker wilde weten dan moest ik mij maar wenden tot de provider bij wie ik mij wil aanmelden.
Zo gezegd, zo gedaan. Orange gebeld, en gevraagd of zij misschien weten op wat voor type telefoonlijn ik aangesloten ben (ik wist al wat er voor antwoord zou komen, en ik geef ze ook geen ongelijk...), zij verwezen mij weer door naar KPN, want ik ben aangesloten op het KPN-telefoonnet.
Ik heb mezelf en paar dagen bedenktijd gegeven, en heb Orange gebeld om mijn aanmelding (die ik een dag of 4 daarvoor had ingediend) te annuleren. De medewerker vroeg aan mij de reden hiervoor, en ik heb hem het verhaal uitgelegd. Op dat moment zette hij mij even in de wacht en kwam kort daarop met de mededeling, dat KPN mijn aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd (even voor de duidelijkheid: nummerbehoud is bij ISDN-overstappers niet mogelijk).
Toen heb ik uitendelijk gezegd, dat de aanvraag maar moest blijven zoals het is, en ik wacht wel af...
Ik sta momenteel op stap 3 van de aanvraag bij Orange, dus kan mijn huidige ADSL-abonnement opzeggen. Dit heb ik zojuist gedaan bij Planet Internet en de medewerker vertelt mij dat het verstandig is om contact op te nemen met een afedeling van KPN om mijn aansluiting ISDN over te laten zetten naar analoog (????????????????????) ik dacht even dat ik leeg werd in mijn hoofd. Op dat moment heb ik hem verteld, dat mijn nieuwe provider de goedkeuring van nummerbehoud heeft ontvangen van KPN. "Nou, dan zal dat wel goedkomen dan..." was zijn reactie.
Ik zal wel zien, hoe dit verder verloopt, en ben al heel wat aan het Google-en geweest om erachter te komen hoe het nou zit met overstappen van ex-ISDN InternetPlusBellers naar andere ADSL-aanbieders met nummerbehoud.
Het zal mij wel duidelijk worden wanneer de overgangsdata naderen.
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Heb pas geleden aangetekend mijn Planet intermet abonnenent opgezegt en tot nu toe verloopt de opzegging zoals geplant. Kreeg zelfs vandaag telefoon dat alles in orde is en dat ik op 22 maart as geheel KPN en Planet vrij ben.
Uiteraard heb ik wel even de naam van de medewerker gevraagt en opgeschreven, evenals de datum en tijdstip waarop ik gebeld ben geworden in geval er toch een probleen zou zijn.
Uiteraard heb ik wel even de naam van de medewerker gevraagt en opgeschreven, evenals de datum en tijdstip waarop ik gebeld ben geworden in geval er toch een probleen zou zijn.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jan 2008 16:36
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Ook wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt. Tijdens onze verhuizing (sept 2006) hebben wij besloten om over te stappen naar orange telefoon en internet ineen. In een mail gevraagd of het mogelijk was om op te zeggen. Nou het antwoord was duidelijk. Zeker waren zij bereid om alles stop te zetten.
Godzijdank hebben we alles uitgeprint want toen begon het gedonder. Ten eerste hebben we uiteindelijk 14 keer ons nieuwe adres doorgegeven (het is volgens mij nog steeds niet juist) en zoals beschreven bij degene die gestart is met dit topic is het bij ons ook gegaan.
Telkens geld terug laten storten, we konden inmiddels al lang niet meer gebruik maken van de mail en het internet, maar wel betalen (!) Nu zijn ze eindelijk gestopt, maar we krijgen ook geen post oid, dus mijn vermoeden is dat ze alles nog naar ons oude adres sturen.
Ik maak me er niet meer druk om, ze zoeken het maar uit. Gelukkig hebben we alle stukken bewaard, aangetekend tweemaal naar hun toegestuurd, maar je raad het al......geen enkele reactie.
Nooit problemen gehad met planet tot die tijd.....de administratie is daar een zootje en niemand kan je op de juiste manier te woord staan.
Godzijdank hebben we alles uitgeprint want toen begon het gedonder. Ten eerste hebben we uiteindelijk 14 keer ons nieuwe adres doorgegeven (het is volgens mij nog steeds niet juist) en zoals beschreven bij degene die gestart is met dit topic is het bij ons ook gegaan.
Telkens geld terug laten storten, we konden inmiddels al lang niet meer gebruik maken van de mail en het internet, maar wel betalen (!) Nu zijn ze eindelijk gestopt, maar we krijgen ook geen post oid, dus mijn vermoeden is dat ze alles nog naar ons oude adres sturen.
Ik maak me er niet meer druk om, ze zoeken het maar uit. Gelukkig hebben we alle stukken bewaard, aangetekend tweemaal naar hun toegestuurd, maar je raad het al......geen enkele reactie.
Nooit problemen gehad met planet tot die tijd.....de administratie is daar een zootje en niemand kan je op de juiste manier te woord staan.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 feb 2008 08:52
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Ook ik heb problemen met het opzeggen van ADSL van Planet. In mijn geval heb ik niet opgezegd, maar heeft Planet zelf mijn klantnummer gesloten. In de zomer van 2007 heb ik bij Plant ADSL aangevraagd. Op het moment dat ze de gegevens hiervoor naar mij hadden verzonden, hebben ze mijn klantnummer gesloten. Toen ik mijn ADSL abonnement in sept. 2007 wilde activeren, lukte dat niet en bleek (na heel lang bellen met de klantenservice) dat Planet mijn klantnummer had gesloten. Foutje, zeiden ze en zouden mijn ADSL abonnement heractiveren. Nou vergeet het maar. Dat is 3x geprobeerd en telkens ontving ik een brief met de tekst 'uw aanvraag kan niet worden uitgevoerd, omdat u al ADSL heeft bij Planet'. Ondertussen wordt het abonnementsgeld door KPN wel bij mij afgeschreven (gecombineerde rekening met de telefoon, dus storneren is geen optie). Planet kan niets meer voor doen, zeggen ze omdat ik geen klant meer ben. KPN kan niets voor mij doen, omdat Planet het ADSL signaal intact laat en ik volgens de KPN dus gewoon een abonnement heb en daarvoor moet betalen. Ander probleem door het intact laten van het ADSL signaal is, dat ik geen klant kan worden bij een andere provider. Twee weken terug weer gebeld met Planet en KPN en toen bleek dat pas die dag KPN een klachtenformulier naar Planet had verzonden om het probleem op te lossen. Binnen 5 werkdagen zou alles opgelost zijn en zou ik het abonnementsgeld van 5 maanden terug ontvangen. U raadt het al: tot op heden niets gehoord. Gisteren weer eens gebeld en ik moet geduld hebben, werd mij gezegd. Nou, ik heb genoeg geduld gehad en ik wil van Planet af!!
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Als die providers nou eens wat soepeler zouden zijn als er iets mis gaat, zoiets als bij de Aldi-computers. Geen gezeur, die maanden niet betalen, opzegmogelijkheid aanbieden of een voor de duur van de storing gratis internet etc ect. Dat zou zich wel eens heel snel kunnen terugverdienen omdat mensen veel makkelijker instappen en blijven omdat er iets van een tegemoetkoming is als er iets mis gaat.
Maar dat soort procedures lijken niet deel uit te maken van de administratie en is zo raar. Ze gaan er altijd vanuit dat zij goedzitten en als dat niet zo is dan heeft de adminstratie geen mogelijkheden om daar iets mee te doen lijkt het wel. Hoe denken die lui die dat systeem opzetten in godsnaam ? als klant ben je welkom zolang je maar geld komt brengen en anders ben je vervelend. Nee mensen van de providers; als er iets mis gaat is dat het moment om je klant vast te houden, juist dan moet je je van je goede kant laten zien.
Maar dat soort procedures lijken niet deel uit te maken van de administratie en is zo raar. Ze gaan er altijd vanuit dat zij goedzitten en als dat niet zo is dan heeft de adminstratie geen mogelijkheden om daar iets mee te doen lijkt het wel. Hoe denken die lui die dat systeem opzetten in godsnaam ? als klant ben je welkom zolang je maar geld komt brengen en anders ben je vervelend. Nee mensen van de providers; als er iets mis gaat is dat het moment om je klant vast te houden, juist dan moet je je van je goede kant laten zien.
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Kan je de boel niet omdraaien ? Een deel niet betalen (terugdraaien, dat kan bij de bank) en als ze gaan zeuren dan moeten zij aantonen dat jij ADSL via planet krijgt.Ook ik heb problemen met het opzeggen van ADSL van Planet. In mijn geval heb ik niet opgezegd, maar heeft Planet zelf mijn klantnummer gesloten. In de zomer van 2007 heb ik bij Plant ADSL aangevraagd. Op het moment dat ze de gegevens hiervoor naar mij hadden verzonden, hebben ze mijn klantnummer gesloten. Toen ik mijn ADSL abonnement in sept. 2007 wilde activeren, lukte dat niet en bleek (na heel lang bellen met de klantenservice) dat Planet mijn klantnummer had gesloten. Foutje, zeiden ze en zouden mijn ADSL abonnement heractiveren. Nou vergeet het maar. Dat is 3x geprobeerd en telkens ontving ik een brief met de tekst 'uw aanvraag kan niet worden uitgevoerd, omdat u al ADSL heeft bij Planet'. Ondertussen wordt het abonnementsgeld door KPN wel bij mij afgeschreven (gecombineerde rekening met de telefoon, dus storneren is geen optie). Planet kan niets meer voor doen, zeggen ze omdat ik geen klant meer ben. KPN kan niets voor mij doen, omdat Planet het ADSL signaal intact laat en ik volgens de KPN dus gewoon een abonnement heb en daarvoor moet betalen. Ander probleem door het intact laten van het ADSL signaal is, dat ik geen klant kan worden bij een andere provider. Twee weken terug weer gebeld met Planet en KPN en toen bleek dat pas die dag KPN een klachtenformulier naar Planet had verzonden om het probleem op te lossen. Binnen 5 werkdagen zou alles opgelost zijn en zou ik het abonnementsgeld van 5 maanden terug ontvangen. U raadt het al: tot op heden niets gehoord. Gisteren weer eens gebeld en ik moet geduld hebben, werd mij gezegd. Nou, ik heb genoeg geduld gehad en ik wil van Planet af!!
Re: Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Ik heb per 22 november planet opgezegd per brief in september dus ruim op tijd
planet sloot dan ook 21 november savonds internet af
echter 28 november werd het abonnementsgeld automatisch afgeschreven voor de maand december
na veel mailtjes en telefoontjes schijnt het erg moeilijk te zijn het bedrag terug te ontvangen.
nu half februari nog steeds geen reactie hierop
alleen dat de mail en mijn brief aan de klachtenafdeling in behandeling is en dat het enkele weken kan duren voor ik antwoord krijg
Schijnt erg moeilijk te zijn om 28,29 euro terug te storten
maar ja kan planet rente trekken he
planet sloot dan ook 21 november savonds internet af
echter 28 november werd het abonnementsgeld automatisch afgeschreven voor de maand december
na veel mailtjes en telefoontjes schijnt het erg moeilijk te zijn het bedrag terug te ontvangen.
nu half februari nog steeds geen reactie hierop
alleen dat de mail en mijn brief aan de klachtenafdeling in behandeling is en dat het enkele weken kan duren voor ik antwoord krijg
Schijnt erg moeilijk te zijn om 28,29 euro terug te storten
maar ja kan planet rente trekken he