LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de Nokia N73

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Radar »

De Nokia N73 is een zogenaamde smartphone, een kruising tussen een telefoon en een kleine computer. Handig, maar dan moet hij het wel doen. TROS Radar kreeg veel klachten over dit type. Wat moet je nou eigenlijk doen als je hypermoderne telefoon telkens uitvalt en zo traag is als een slak?

Maandagavond 20.30 uur, Ned1
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2008 14:45, 3 keer totaal gewijzigd.

gisela Meier
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 18:04

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door gisela Meier »

Ik heb een heleboel vragen en opmerkingen over de N73,wel met KPN-abo, reactie ook gewenst?
Gr. G.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Big-V »

Ja, wat maakt het abonnement eigenlijk uit?
De N73 is inderdaad een probleemtoestel, maar het abonnement dat je neemt in combinatie met deze telefoon doet er natuurlijk niet toe.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tot nu toe geen problemen met display van N73, die ik verleden jaar gekocht heb.

Wel is stilzwijgend mijn abonnement verlengd, wat aan mijn aandacht ontsnapt was omdat ik met andere problematiek bezig was.
Dit heeft echter niets met de N73 zelf te maken.

ton1947
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 16:52

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door ton1947 »

Ben in het bezit van een N73. Is een zeer mooi toestel. Heb geen problemen met de display.
Hoogstens gedraagt de N73 zich vanwege de complexiteit als een PC, dus moet ie heel af en toe gereset worden.

cora.vijgen
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:55

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door cora.vijgen »

Hoi heb ook nokia n73 maar tot op vandaag helemaal geen problemen.
Heb hem nu 4maanden.Een top toestel. :D

jburger
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 22:07

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door jburger »

Garantie Nokia mobiel

Mijn vrouw heeft ook een Nokia 73 met het probleem dat het toestel in eens vast staat of dat op het display grote strepen komt.
Dan zit er niks anders op om het toestel uit te zetten en op nieuw te starten.Maar ik vind het schandalig dat nokia het display en batterij uit sluiten van garantie.
Zij denken dat zij voor hun producten niet aan sprakelijk zijn.
Er zijn volgens mij nog meer modelen van Nokia die dit probleem hebben.
Mijn zoon heeft in November 2007 een Nokia N95 genomen met een abonnement bij Vodafone met een verzekering + vervangend toestel.
De eerste dag al display kapot.Na 2 maanden weer het toestel kapot weer display.Mijn zoon heeft het toestel laten repareren.Maar toen het weer gemaakt was moest mijn zoon eerst €45 betalen.Mijn vraag is kan dit zomaar bij Vodafone zegt men dat Nokia geen garantie geeft op het display en software en batterij maar ik vind dit onzin zij maken dit toestel en zijn volgens mij verplicht om een degelijke garantie te geven.Mijn in ziens is dat al zij het display uit sluiten van garantie al weten dat op dit onderdeel op hun toestel al zwak is.
Kan u een oproep doen in het programma van u of er nog meer klachten zijn over nokia mobiellen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Big-V »

Mijn vraag is kan dit zomaar bij Vodafone zegt men dat Nokia geen garantie geeft op het display en software en batterij maar ik vind dit onzin zij maken dit toestel en zijn volgens mij verplicht om een degelijke garantie te geven.
Nokia geeft daar wel degelijk garantie op.

Bullyleo
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2007 08:37

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Bullyleo »

Ik heb ook al bijna een jaar een Nokia N73. Ik vind het een prima apparaat en heb tot op heden geen problemen gehad met het display. Deze telefoon wordt redelijk intensief gebruikt en als ik hem niet gebruik dan zit hij gewoon in mijn broekzak, soms met nog een sleutelbos erbij. Waaruit bestaan de problemen met het display dan?

Rednose16
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:46

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Rednose16 »

Sinds november 2006 gebruik ik een N73 en heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden.
Ik vind het een fijn toestel en draag hem dagelijks bij me in het borstzakje van mijn overhemd. Waarschijnlijk daardoor ziet hij nog perfect uit.
In de auto maak ik gebruik van een Jabra BT500v bluetooth headset. Voice dialing gaat daarbij helaas niet altijd goed; bepaalde namen worden gewoon niet herkend.

gisela Meier
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 18:04

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door gisela Meier »

Hallo Nokia N73 - gebruikers,

Dit is mijn kans om een vraag te stellen.

In mijn handleiding staat>>>>>>>>>u kunt een video als beltoon instellen...maar niet hoe. Heb ik Nokia gemaild en zij zeggen dat het niet kan. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb de N73 nu 3 maanden, met het display heb ik geen moeilijkheden, maar...veel andere problemen. Gr. G.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Big-V »

De N73 ondersteunt geloof ik wel degelijk video-ringtones. Ik ken het menu echter niet voldoende uit mijn hoofd om het zo uit te kunnen leggen. Je zou een keer naar een telefoonwinkel kunnen gaan om te kijken of ze je daar kunnen helpen.
Bedenk wel dat niet ieder soort videobestand kan worden gebruikt als video-ringtone.

stoerefoxje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2008 14:30

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door stoerefoxje »

hallo
mijn probleem n73 nokia is dat niet via knopje aan en uit kan doen.
dan moet batterrij erin en uit halen.
dan kan ik even aan en uit knop gebruik en weer niet uit en aan knop kan gebruiken

amadeiro
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2008 11:08

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door amadeiro »

Display werkt prima maar de leestekens zijn super klein, zelfs met een bril moeilijk te lezen.
Weet iemand of je de leestekens kunt vergroten en zo ja hoe?

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@jburger

wat vervelend dat jullie problemen met de toestellen hebben (dat geldt natuurlijk voor iedereen in dit topic).
Ik kan op deze manier echter niet beoordelen wat het probleem is, dus als je wilt kun je me even een mailtje sturen (vodafonewebrelations punt nl at vodafone punt com).

Algemeen:

Alle toestellen in ons portfolio hebben 24 maanden garantie vanuit de fabrikant en worden dan ook gratis gerepareerd (uitgezonderd val-, stoot-,waterschade en schade ontstaan door misbruik/oneigenlijk gebruik van de consument).
De accu's van toestellen hebben een garantie termijn van 6 maanden, omdat de prestaties van een accu sterk afhankelijk zijn van de manier van opladen en van het type toestel. Er zijn namelijk steeds meer toepassingen mogelijk die steeds meer stroom verbruiken.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

dutchart
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 19:46

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door dutchart »

Ik heb een bluetooth carkit in mijn auto en mijn Nokia N73 werkt daar op zich prima mee samen. Alleen nadat ik uit de auto ben gestapt en iemand me normaal belt heb ik een enorme echo. Nu was dit op te lossen door een firmware update, en het ging een aantal maanden goed, maar nu heeft ie het weer. Daarnaast 'hangt' de telefoon minstens een aantal keren per week.
Nokia lost die problemen niet adequaat op, er zijn op het internet talloze reacties over dit specifieke onderwerp.
Overigens is de firmware update bij een collega van mij niet goedgegaan en moest de telefoon terug naar de fabriek!

m-kay
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:27

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door m-kay »

Problemen genoeg hier met de Nokia N73.

Na een firmwareupdate werkte de bluetooth-connectie niet meer met m'n MacBook. E.e.a. is een veel voorkomend probleem (ook onder Windows Vista schijnt het) en is onder andere beschreven op de volgende fora:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1254362/0
http://discussions.europe.nokia.com/dis ... 10#U201410
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 04#6010904

Blijkbaar heeft het geen prioriteit vanuit Nokia, want het probleem bestaat na maanden nog steeds en wordt niet opgelost met een nieuwe firmware.

Verder zijn er redelijk veel software problemen. Een hele irritante is het feit dat nadat de telefoon een tijdje aan heeft gestaan, de sneltoets voor 'Berichten' in de snelkoppeling-balk niet meer werkt. Zodra je die knop selecteert springt hij gewoon terug naar de knop 'Contacten'. Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar bij mijn telefoon in ieder geval wel.

Ook de kabelaansluiting op de N73 is ronduit brak. Ik heb het getest met drie verschillende datakabels en twee verschillende N73's, maar het probleem lijkt in de telefoon te zitten. Na het aansluiten op een pc wordt de verbinding telkens verbroken als je de telefoon aanraakt. Het probleem wordt nog vervelender nu dus ook de bluetooth connectie met mijn MacBook problematisch is. Agenda synchroniseren of bestanden overzetten met de laptop is nu vrijwel onmogelijk, om maar niet over internetten via de telefoon te spreken. Toch zonde van die 10 euro per maand onbeperkt internet.

Jammer trouwens dat dit onderwerp niet in de uitzending ter sprake kwam, ondanks dat dit was aangekondigd. Toch weer een uur van mijn tijd gekost. :P.

Bruidjuh
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:49

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Bruidjuh »

Ik ben ook in het bezit van een Nokia N73.
Ook dit toestel heeft last van vastlopen...

Hij loopt regelmatig vast na het bellen, dan blijft het beeld stil staan..

Of als ik druk bezig ben geweest met smsen, dat hij op het sms display blijft staan..



Voor de rest is het een fijn toestel haha ;)

gisela Meier
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 18:04

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door gisela Meier »

Fijne Pasen allemaal.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen internet en wap bij het gebruik van de Nokia 73, bij Nokia weten zij het ook niet zo goed.
Bedankt en groetjes. G.

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door zebulon »

L.S.

Ook ik mag me "verheugen" in het bezit van een N73.
Veel mogelijkheden, maar zoals u al opmerkt in de aanhef helaas erg langzaam en veel uitval.

K. Stiphout

Gesloten