LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank klacht!!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Miess20
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007 20:34

Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door Miess20 »

Ik hoop dat jullie de geduld hebben om dit te lezen...
Eind 2006 heb ik geprobeerd om een Postbank Card (creditcard) voor mijn moeder aan te vragen. Dit heb ik telefonisch gedaan en er werd toen gezegd dat een betaalpakket daarbij ook zeer gebruikelijk is. Ik zei oke prima als ik die Card kan krijgen dat is dat betaalpakket ook goed. Afijn, de Postbank Card werd afgewezen en wij hebben het daarbij gelaten. Tot onze verbazing werd er in januari 2007 een raar hoog bedrag afgeschreven. Ik had toen gebelt met de postbank en gevraagd waarom dit hoge bedrag werd afgeschreven, nou dit is gewoon het normale betaalpakket aldus de postbank... Maar normaal gesproken betaalde ik 12,50 voor mijn betaalpakket! Dus ik vond dit erg raar maar ik heb het zo gelaten... Ik kon niet anders blijkbaar..

In januari 2008 werd er weer zo'n bedrag van 30 euro afgeschreven van mijn moeder's rekening. Ik zag toen dat er bij mijn vader's rekening wel gewoon 12,50 af gehouden was. Dit vond ik echt heel raar en weer belde ik de postbank. Toen kwam eindelijk boven water dat het gaat om een betaalpakket dat ik ooit afgesloten zou hebben bij de Postbank Card. Ik zei, wat? Ik heb niet eens een Postbank Card, dus waarom heb ik dan wel dat betaalpakket??? Ik wist helemaal niet dat ik die had!

Het komt er nu opneer dat ik al 2 jaar betaal voor een pakket waar ik helemaal niets van af wist. Ik heb nooit info gehad hierover, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt omdat ik niet eens wist dat wij dit hadden en wat heb ik hieraan als ik niet eens zo'n credit card heb?! Ik heb 2 brieven gestuurd en ze sturen mij gewoon een standaard brief terug waarmee ze beginnen met: U geeft aan dat u in 2007 uw betaalpakket op heeft gezegd.
Ik heb niks opgezegd omdat ik niet eens wist dat ik zo'n pakket had!!!!!!! Ik heb dit allemaal in mijn klachten brieven geschreven.
Het mooiste was nog dat ik een paar weken later belde en een medewerker zei: Ja maar mevrouw, het is toch logisch dat uw betaalpakket dan automatisch wordt opgezegd als uw Postbank Card wordt afgewezen? U heeft dat niks aan het betaalpakket.
Nou dit heb ik ook even voor ze genoteerd en meteen vermeld dat zij zo perfect op 1 lijn zitten met hun regeltjes maar niet heus.

Zij lezen mijn brieven gewoon niet en ze blijven volhouden dat zij de twee bedragen niet terug willen storten op mijn moeders rekening.
Ik heb net weer gebelt maar die klantenservice kan niks voor mij doen en ik kan alleen maar schriftelijk mijn klacht indienen, maar ik weet zeker dat ik toch weer dezelfde standaard brief terug zal krijgen.
Ik wordt hier niet goed van!!!!!
Mijn ouders zitten al jaren bij de Postbank zonder problemen, dan mag je deze service toch op zijn minst wel van hun verwachten?!

Heeft iemand tips met wat ik kan doen? Ik kan hier echt niet tegen, ik gewoon geneigd om er naartoe te gaan of op een andere manier mijn gelijk te halen!

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door justme1 »

@miess20

Hoe vervelend het ook is, hier had je toch zelf even wat beter de info moeten lezen die je kreeg toen je het betaalpakket had aangevraagd. Je zegt zelf in je verhaal dat je met het betaalpakket in zee bent gegaan. Dat je daarna de creditcard niet krijgt wil niet zeggen dat automatisch het betaalpakket ook wordt opgeheven. De creditcard is 1 van de onderdelen van het pakket. Er zijn nog meer voordelen in het pakket. Je mag zelf weten wat je uit het pakket wel of niet gebruikt. Je hoeft niet per se een creditcard te hebben.
Maar normaal gesproken betaalde ik 12,50 voor mijn betaalpakket!
Dat is niet waar. hiervoor heb je namelijk alleen E10,95 betaald voor je basispakket (nu 12,50)....

Of het logisch is of voordelig dat je een betaalpakket aanhoudt zonder creditcard zal bij de meeste mensen niet het geval zijn, maar er zijn er ook genoeg mensen bij die zonder creditcard nog steeds gebaat zijn met een betaalpakket. Mensen die bijvoorbeeld veelvuldig naar het buitenland gaan (buiten de EU) of die veelvuldig gebruik maken van overschrijvingskaarten zijn namelijk ook goedkoper uit met een betaalpakket (zelfs zonder creditcard)

Het is natuurlijk altijd vervelend dat je nu voor kosten staat vor iets wat je achteraf niet hebt gebruikt, maar dit moet je helaas wel aan jezelf wijten en niet aan de Postbank...

wat je nu het beste kunt doen is gewoon contact op te nemen met de klantenservice en vragen of ze je betaalpakket willen omzetten naar een basispakket....vanaf de eerstvolgende vervaldatum heb je dan een basispakket..[/b]

eo
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:04

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door eo »

Mijn vrouw heeft voor haar PGB een aparte girorekening met betaalpas.
Bij controle zag ik dat zij deze pas nooit gebruikte en wel moest betalen.
Eind januari gebeld met klantenservice uitgelegd waarom en deze opgezegd. Gevraagd of de 15 Euro teruggestort kon worden? De medewerker kon niet garanderen of het geld inderdaad teruggestort werd, hij zou een poging wagen. Het is teruggeboekt en bevestigd dat de pas was opgezegd. Ze kunnen het dus wel. Service verlenen.

Miess20
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007 20:34

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door Miess20 »

Ik heb nooit een overschrijvings boekje ontvangen, ik heb nooit informatie ontvangen over het betaalpakket, ik ga nooit naar het buitenland (niet eens op vakantie).
Ze hebben mij toen aan de telefoon ook nooit verteld dat ik daar aan vast blijf zitten als de Card zou worden afgewezen.

Dit is gewoon onterecht. Als ik 1 van deze dingen wel had ontvangen dan had ik uiteraard wel meteen actie ondernomen! Maar ik meen dat ik nooit enig iets van dit hele pakket heb gehad!

We zijn al tientallen jaren klant zonder problemen. En ze blijven gewoon ijskoud vasthouden aan hun antwoord.

Ik heb inmiddels pas geleden een aflevering van Kassa gezien waarin het ook over de Postbank ging over een soortgelijk probleem.
Ook hierop werd geantwoord dat zij geen geld terug betalen. Het zijn gewoon geldtrekkers.

Ik heb nu al 2 keer een brief gestuurd, ik kan niet anders dan steeds brieven sturen, maar zij zullen gewoon vasthouden aan hun antwoord.
Bellen werkt niet want dan krijg ik iemand van de klantenservice die er niks mee kan... Dus hoe kan ik dan op een andere manier mijn gelijk te halen?
Als ik alles nou echt had ontvangen en ik ook echt info had gekregen, dan had ik ook echt geaccepteerd dat ik fout ben geweest en niet goed heb gelezen...

eo
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:04

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door eo »

Het hangt af van wie je treft.
Het "geld terug" heb ik telefonisch voor elkaar gekregen op een ludieke manier.

Ik zou proberen een klacht per e-mail in te dienen.
Het helpt mogelijk, wanneer je heel vriendelijk en begrijpend over komt.
Datzelfe kan je ook per telefoon proberen, Nee heb je al.
Vraag wie je anders kan benaderen. De telefoniste van een callcenter heeft weinig bevoegdhedenen en heeft vaak niet de mogelijkheden om je door te verbinden. Het is een kwestie de juiste persoon te treffen en deze zo vriendelijk mogelijk te benaderen.

Een callcenter is een grote zaal die vol met telefonistes zit en die doen de hele dag niets anders.

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door justme1 »

@eo

Beetje jammer dat jij niet weet hoe het callcenter bij de postbank werkt....

eo
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2008 21:04

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door eo »

Just me,

Vertel?

Ik baseer mij op een bezoek aan een callcenter.

kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door kowloon »

Beetje jammer dat jij niet weet hoe het callcenter bij de postbank werkt....
Ik weet het ook niet...maar na alles wat ik met ze heb doorgelopen, begin ik me echt af te vragen of daar echt wel gewerkt wordt....

Ik krijg gewoon mijn geld niet, omdat ze achterstanden hebben...kan nog wel even duren. Begrijp niet waar ze het recht vandaan halen....

FREEASGOD
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 09:44

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door FREEASGOD »

Duidelijk dat je het niet weet idd, we hebben namelijk echt geen 'knopje'terugboeken ofzo in ons systeem, maar als je recht op die centen hebt krijg je het ook.

wat betreft het betaalpaket.... Zoals hier al uitvoerig uitgelegt door just me: een card is geen vereiste voor een betaalpakket en bij afwijzing van de card blijft t pakket dus gehandhaafd, en zoals de dame zelf ook aangeeft is haar wel degelijk een pakket NAAST de card aangeboden ze wist dus dat het om 2 dingen ging, als dan een afwijzing van product 1 volgt, kun je op je vingers natellen dat je product 2 wel hebt gekregen.......

kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Re: Postbank klacht!!!!!

Ongelezen bericht door kowloon »

Ik begrijp als er achterstanden zijn dat de individuele werknemer het gevoel heeft dat hij/zij hard moet werken, maar het inlevingsvermogen (en vakkennis) van de mensen die je aan de telefoon krijgt en bij de kantoren verschilt enorm.
Als klant (of ex-klant) want vanwege deze werkwijze haal ik nu alles weg bij de postbank, wordt je daardoor meerdere malen verkeerd voorgelegd en ben je heel veel tijd kwijt (maanden) aan iets van je vroeger aan de balie in een kwartiertje kon afhandelen.
Ik heb inmiddels mijn geld gekregen, tuurlijk krijg je uiteindelijk echt wel, maar hoe zou je zelf reageren als je boodschappen wil doen, je portemonee leeg is en je buurmand die 100 euro niet terug wil geven, die hij al een maand geleend heeft?
Dus FREEASGOD, blijf lekker op de backoffice hard doorwerken, zonder te internetten in de baas zijn tijd, maar blijf weg van de telefoon, want anders komen er nog meer boze klanten.

Gesloten