LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wimmetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:34

vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door wimmetje »

Graag zou ik van een van de systematkenners, indien deze tijd en zin heeft, een richtprijs ontvangen van onderstaande keuken zodat ik een beetje weet of ik een goede prijs heb betaald;

Systemat edition SM4030 GL
kookzijde
FW7261 Zijwandafdekpaneel voor onderkast
U907265 Onderkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
U907262 Onderkast met 2 uittrekladen in volle breedte
BK9056 Bestekindeling voor lade
FW1663224 Zijwandafdekpaneel voor hoge kast
GL6021542 Hoge ombouwkast t.b.v. inb. koelkast
GL6021503 '' '' Magnetron met 1 lade
H6021566 Hoge servieskast
HP5215 Hoog passtuk in frontuitvoering
spoeleiland
FW729610 Zijwandafdekpaneel voor onderkast
U907262 Onderkast met 2 uittreklade in volle breedte
D607210 Los frontmeubeldeur t.b.v. inb. vaatwasser
US907232 Spoelelement met 2 uittrekladen
FW729610 Zijwandafdekpaneel voor onderkast
RW78 Rugbekleding onderkast uitvoering;KU2
SB117 Plint uitvoering;KU1
Werkbladen;185.5 *63.5 cm composiet 2cm.
251*97cm composiet 2cm.
Apparatuur;Miele vaatwasser G 1272 SC VI ;whirlpool combi-magnetron AMW 520 IX; whirlpool afzuigkap AKR 966 IX; whirlpool koelkast ARG 972/3 R; whirlpool kookplaat AKT 904 IX; Dekorado inschuifstopcontact 320979; dekorado mengkraan 250026 en franke spoelbak 63.000.535

Alvast vriendelijk bedankt als er iemand de moeite wil nemen.

groetjes wim

Pfffff

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

Kan nooit echt veel geld zijn :lol:
9200 ?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door loesjes »

hebt betaald?????

heb je de keuken al binnen dan? of heb je getekend misschien voor een bepaalde prijs?

en als dat zo is, dan snap ik je vraag nog niet helemaal, wat maakt het uit of hij nou aan de hoge of lage kant is als je al hebt gekocht zul jij tevreden zijn met die prijs want anders koop je denk ik toch niet???

beetje boter na de vis toch????

wimmetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:34

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door wimmetje »

Beste Loesjes,

De keuken is al gekocht!
Voor ons gevoel voor een ''scherpe'' prijs.
Pas achteraf nog wat meer vergelijkingen gedaan(eerder moeten doen!!) ,ondermeer op deze site, en toen kregen we toch een beetje het gevoel dat het misschien toch niet zo'n scherpe prijs is.
Vandaar dat ik dacht dat jij misschien een reele prijs zou kunnen noemen, puur voor mijn gevoel.(er is toch niets meer aan te doen)
Ik wil ook helemaal niet weten wat de weggeefprijs is voor deze keuken,
alleen een indicatie.
Ik hoop wel dat ik Pfffff niet serieus moet nemen, anders hebben ze me wel gefopt.

Groetjes wim[/quote]

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door fits »

schat zo'n 8700

Nathalie7
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:29

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Nathalie7 »

Beste keukenkenners,

Ik ben erg benieuwd wat onderstaande opstelling uiteindelijk zou mogen kosten.

Het gaat om de SM 4030 Magnolia wit hoogglans gelakt.
UP 578 passtuk van 5 cm.
DM607807 Front 60 cm. voor geïntegreerde vaatwasser
US807828 Onderkast voor onder spoelbak 80 cm. breed met een vaste blende en 2 laden
UE1257844 Hoekkast Le Mans (code is voor 125 cm breed, maar ik wil graag 120 breed)
UK1007819 Onderkast 1 meter breed met 3 laden (met metalen houder voor kookplaat?)
UK1007819 Onderkast 1 meter breed met 3 laden (met metalen houder voor kookplaat?)
De kookplaat komt in het midden van de grote laden.
UP578 passtuk van 5 cm
HG6019503 194,8 cm hoge apparatenkast 60 cm breed met lade
HG6019503 194,8 cm hoge apparatenkast 60 cm breed met lade
HG6019503 194,8 cm hoge apparatenkast 60 cm breed met lade
SK5619503 ZIjkant kasten gelakt (code is voor 56 cm diepe zijkant, maar ik heb liever een 63 cm diepe zijkant)
SK5619503 ZIjkant kasten gelakt (code is voor 56 cm diepe zijkant, maar ik heb liever een 63 cm diepe zijkant)
15 cm hoge plinten Magnolia wit (207 cm, 206,5 cm. en 180 cm.)

Ik ben erg benieuwd! Alvast hartelijk bedankt.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ik vind dat Kelkoo een apart online keukenofferte-prijsvergelijk gedeelte moet openen op hun site...

Ga ff lekker zelf shoppen voor een goede prijs.. Of is moeite doen voor een nieuwe keuken "not done" meer tegenwoordig?

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door jaap10 »

Sommige consumenten kunnen er maar geen genoeg van krijgen! Korting, korting, korting!!!! :roll:

Ben Mand..... er blijft een markt voor :D

vent
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2008 19:00

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door vent »

Korting volgens Wikipedia: uitgevonden kreet door keukenbranche wat neer komt op sigaar uit eigendoos, roeper is meestal verkoper (grondlegger was Hans) in slecht pak die meestal de grotere keukenzaken vertegenwoordigt

consumenten kunnen er maar geen genoeg van krijgen! Korting, korting, korting!!!!

Zeg ik plak dit soort kreten niet op mijn ramen er zijn ( meerdere) keukenbedrijven die dit heel hard roepen.... en de gevel er mee onderplakken.
De consumenten zijn toch echt zo gemaakt en verwachting dit ondertussen ook( net als gratis houten stokje bij de verf) .

Dus ga lekker bij je marketing/salesmanager lopen klagen :wink: .
Of plak de rode afschuwelijk NU 70% korting sticker over je mond!

Aangaande mijn voorgang die vraagt een richtprijs en geen korting! goed lezen

Pfffff

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik hoop wel dat ik Pfffff niet serieus moet nemen, anders hebben ze me wel gefopt
Fits is nog goedkoper :(

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door GWTE »

Bij mij €16995, - inclusief bezorgen, montage en aansluiten.

GWTE :)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

wimmetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:34

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door wimmetje »

Fits is nog goedkoper

pfffff = fits ?

Pfffff

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

nee, pfffff = pfffff

Nathalie7
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:29

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Nathalie7 »

Ik vraag niet om korting. Ik vraag wat een reële prijs is. Het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede als er alleen maar vervelende reacties worden geplaatst. Als mijn vraag beantwoord wordt, hebben andere forumlezers er ook wat aan. Niets mis mee toch?! Ik ben pas in 7 keukenzaken geweest en heb er al menig uur aan besteed, dus geen moeite meer doen is niet aan de orde. Ik heb alleen nu pas een offerte op papier gekregen! De keukenbranche is zo ondoorzichtig, dat ik er als klant juist enorm veel tijd in moet steken om een beetje wijzer te worden. Maar goed, dat heb ik er graag voor over. Loesjes, zou jij misschien willen reageren op mijn vraag?

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Vermetten »

Ik ben PAS in 7 keukenzaken geweest! En wat ben je nu wijzer geworden? Vertel dat maar eens, vertel eens bij wie je bent geweest en wat de prijzen waren die men je heeft aangeboden. Daar hebben de anderen meer aan als telkens vragen nar de bekende weg!

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben PAS in 7 keukenzaken geweest! En wat ben je nu wijzer geworden?
Dat je bij 7 winkels slechts EEN keer een offerte meekrijgt.

Nathalie7
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:29

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Nathalie7 »

Ik ben bij Gerwens, Eckelhof en Keiten Schmitz in Duitsland geweest en bij Mandemakers Woerden, Mandemakers Wateringen, Koolschijn in Delft en Tieleman in Barendrecht geweest. Omdat we steeds een andere keukenopstelling en met andere apparatuur hebben besproken, kwamen daar wisselende prijzen uit. Varierend van 13.500 tot 26.200 euro! We kopen de kasten, het blad en de apparatuur nu los, omdat we denken dat dat flink in de prijs scheelt. Omdat we echter maar één keer een offerte van een Systemat keuken hebben gehad, weten we niet wat een rëele prijs is voor de keukenkastjes. Bij de zaken waar we het over Systemat hebben gehad, kregen we bijna altijd alleen een totaalprijs. Ardland uit Duitsland is de zaak waar we een offerte van hebben en dat nota bene terwijl we daar niet eens geweest zijn! Die heb ik per mail opgevraagd en kreeg ik per post thuis. Mijn ervaring met Mandemakers Wateringen is slecht. Te veel gericht op verkoop. Mandemakers Woerden was behulpzaam en heeft ons de verschillen tussen verschillende merken laten zien. Dat was op zich positief. Koolstijn kwam over als een goede zaak, maar is duur, omdat ze geen Systemat verkopen maar Siematic. Tieleman was niet opdringerig en was een prettig gesprek, maar erg duur (26.200 voor een Keller keuken). Gerwens zijn we als eerste geweest. Prettig gesprek gehad met de eigenaar. Daar kregen we een offerte van een Rational keuken. Later nog een gesprek gehad met een andere verkoper, maar die wilde ons teveel bepaalde producten verkopen. De systemat offerte wachten we nog steeds op. Eckelhof fijn gesprek, maar verkopen geen Systemat. Totaalprijs gehad van een Next 125 keuken. Niets op papier qua prijs. Was niet zo goedkoop. Keiten-Schmitz was qua ontvangst vreemd. Er werd geen drankje aangeboden en de verkoper keek ons amper aan als hij sprak (kwam verlegen over). Wel prettig, want geen commerciele druk. Wederom echter alleen een totaalprijs op een post-it mee. Lijkt echter wel de goedkoopste. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel!!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik zou voor Tieleman gaan...... :D duidelijk de beste zaak van allemaal..... :wink:

GWTE

Pfffff

Re: vraagje aan de systemat kenners(loesjes of kulta?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel!!
Ik vind het zat zo :lol:

Gesloten