LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange abonnement......

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Brechje
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Brechje »

Sinds een maand heb ik een abonnement bij Orange afgesloten,daarvoor had ik een prepaid bij Orange en het beltegoed zou overgezet worden naar het abonnement,helaas,ik zit er al een maand op te wachten,vele malen gebeld,vele malen verschillende antwoorden en klachten ingediend bij Orange.Hun mooie slogan:wat van jou is,moet van jou blijven....jaja,mooi niet dus,vandaag weer 3 keer gebeld en op het laatst heb ik gezegd dat als ik niet spoedig mijn geld op het abonnement gestort zie,ik een klacht in ga dienen want ik heb het contract in mijn bezit waarop heel duidelijk staat dat het beltegoed bij het abonnement gestort zou worden.Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en zoja,wat heeft u ermee gedaan,en anders,welke instantie kan ik benaderen om mijn klacht kenbaar te maken zodat ik het geld krijg wat ook echt van mij is??!!!
Alvast bedankt voor uw reactie,Brechje

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Kika29 »

Helaas dreigen met klachten maakt geen indruk........Wat ik al zo vaak probeer duidelijk te maken op dit forum is...met rust en kalmte bereik je zoveel meer in de telecom...geloof me. Pak het rustig aan maar wel duidelijk. als het je toegezegd is en diegen aan de foon kan je niet helpen wandel dan eens een shop in en doe daar gewoon je verhaal op een kalme manier. Wedden dat je daar mee wat bereiken kan???

Zo werkt het bij mij wel in ieder geval. Ik snap heel goed dat er frustraties zijn...maar als ik als buitenstaander wel behorende tot een telecomwinkel iemand binnen krijg die gelijk begint te blazen dan ga ik geen moeite doen. Doe je rustig je verhaal en vertel je dat je niet meer weet wat je nu nog doen kan,denk ik dat je wel gehlopen wordt. Een medewerker in de winkel heeft direct contact met je.En mijn ervaring is dat veel telecommers echt wel helpen willen als ze normaal benaderd worden ook al is het hun verantwoording niet. Ze al te vaak afgeblaft een geduldige klant is dan ook des te prettiger om die met voldoening te helpen...

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door RobbieP »

je kan ook een brief schrijven. Dat BTG moet gewoon meegaan naar je abbo. Een brief zal in dit geval wel werken, want die worden vaak niet behandeld door klantenservicemedewerkers.

Brechje
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Brechje »

Hallo Kika,dank voor je reactie,ik wek misschien de verkeerde indruk want ik bel al een maand lang over dat beltegoed en blijf kalm,ben geen persoon die snel kwaad word,maar na een maand bellen was gisteren voor mij de maat vol en ja,ik schoot uit mijn slof omdat ik op 1 dag 3 verschillende verhalen te horen kreeg,ik zou ook door de eerste die ik sprak gisterenmorgen terug gebeld worden maar loze belofte,ze heeft niet terug gebeld(en dit is echt niet de enige keer dat ze hun belofte niet nakomen) en ik ben inderdaad al een paar keer naar de Orange winkel geweest en heb het uitgelegd en gevraagd of ze mij konden helpen,maar helaas,echt,die medewerkers konden mij niet helpen omdat bij Orange een aparte afdeling zit die dit soort dingen als beltegoed behandelt en daar kunnen medewerkers in een winkel niets aan doen en ook die van de klantenservice niet,dat werd mij gisteren door de telefoon gezegd.
Nogmaals,bedankt voor je reactie,Brechje

Brechje
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Brechje »

Hallo RobbieP,ook jij bedankt voor je reactie en het is wel een idee om een brief te sturen,maar weet je misschien dan ook aan wie ik die moet sturen,ik bedoel welke afdeling van Orange,want ik denk dat als ik hem stuur in het algemeen naar Orange,mijn brief dan op een stapel verdwijnt zonder succes.Er staat mij iets bij dat de laatste medewerker die ik sprak gisteren iets zei over de debiteurenafdeling,maar weet niet zeker of ik dat goed verstaan heb.....als je een idee hebt aan wie ik de brief moet richten zou ik dat graag van je horen!!!

Brechje

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Kika29 »

Goedemorgen Brechje,

Dat van aparte afdelingen klopt. Alleen is het vaak zo dat een medewerker in de winkel contact op kan nemen met die afdelingen om te vragen hoe het nou zit met het verhaal dat u ten einde raad maar naar de winkel bent gekomen. Ik vind het altijd zeer vervelend als klanten vast komen te zitten met dit soort verhalen en geen juist antwoord krijgen. Normaliter ga ik daar achteraan bellen ook al staat het los van mijn shop. Jammer dat dat bij Orange niet gebeurd.

Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt. Succes!!!

Brechje
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Brechje »

Hallo Kika,het heeft toch schijnbaar wel geholpen dat ik wat boos ben geworden want zowaar kreeg ik gisterenmorgen een sms van Orange dat binnen 24 uur mijn beltegoed bijgeschreven zou worden,en het stond er na een paar uur al op!!!Nu kan het ineens wel,ik heb er veel moeite voor moeten doen,veel voor moeten bellen enz,maar nu eindelijk na een maand heb ik mijn geld terug!!!Dat wilde ik je toch even laten weten!!!Bedankt voor je reactie's en hulp!!!Brechje

prz
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2006 14:47

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door prz »

Bij mij heeft het (tot op heden) niet geholpen.
Zit in ongeveer dezelfde situatie als jou.

Juli 2005 1 jarige 32.50 abbo afgesloten
April 2006 abbo beeindigd (3 maanden voor tijd opgezegd)

Ze bleven echter rekeningen en automatische incasso's doen.
Die heb ik dus laten terugstorten door mijn bank.

Al een aantal brieven geschreven en gebeld...teveel om op te noemen.
Mijn beltegoed (670 smsjes en nog wat btg) zie ik waarschijnlijk nooit meer terug, want ik ben enkele dagen terug gebeld door een ERG ONKLANTVRIENDELIJK troel van Orange die me mede deelde dat ik mijn btg NIET kan meenemen bij overzetting naar prepaid.
Terwijl de (vele) medewerkers die ik daarvoor al heb gesproken mij vertelde dat dit WEL kan als ik het schriftelijk vraag. Beetje onzin dus dat je er om moet vragen om je btg mee te krijgen, dat lijkt me toch vrij duidelijk !? welke gek zou er nou zeggen, laat maar zitten die 670 smsjes a 67 euro ongeveer....


Het overzetten heeft al maanden terug moeten gebeuren....fout van Orange dus.
Ik bleef natuurlijk wel bellen, want heb mijn telefoon toch nodig.
Dus ik kreeg laatst een brief met daarin het dringende verzoek om voor 8 oktober even de laatste 2 maanden (die ik heb laten terugstorten) toch nog te betalen.....
Nou....ik denk het niet dus !!

Valse beloftes van ze "wat van jou is moet van jou blijven" nou...WE ZIEN HET !

"Ja, beltegoed meenemen naar prepaid doen we al lang niet meer, vanaf november 2005 niet meer.
Ja hallo !!! ik zit toch echt al bij Orange VOOR die tijd, dus ik val nog onder de regeling die de Consumentenbond met Orange heeft getroffen: Mensen die een abbo voor november 2005 hebben afgesloten krijgen WEL hun btg mee bij overzeten van abbo naar prepaid.

Niet dus....maargoed ik laat het hier maar lekker bij zitten, als ze me afsluiten koop ik wel een simkaartje van een normale provider die zich WEL aan zijn woord houd.

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik zal aan niemand deze PINOKKIO provider aanraden

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door opperbom »

Ik zou de rekeningen toch maar betalen als ik u was. U heeft immers gewoon door gebeld. Dat u het niet eens bent met Orange kan ik me zeer goed voorstellen , omdat men de eerder gedane mondelinge afspraak niet is nagekomen. Als u voor 1 september een brief had geschreven naar Orange met daarin een verwijzing naar de consumentenbondactie , had het beltegoed waarschijnlijk wel meegenomen kunnen worden (al heb ik ook nog wel eens gelezen dat er gewoon glashard ontkent word door Orange dat dit mogelijk is/was). Dit is natuurlijk een waardeloze redenering van Orange , maar dit terzijde.

Hou er wel rekening mee dat als u afgesloten wordt er een negatieve notering bij bedrijven als Experian of Preventel. Dit houd in dat u de aankomende jaren geen gsm-abonnement kunt afsluiten , en erger nog zou dit kunnen leiden naar een B.K.R.-notering.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Kika29 »

@Brechje...beetje late reactie sorry. Ik heb je reactie denk ik over het hoofd gezien.Ik ben blij voor je dat het gelukt is.Veel belplezier !!!

@prz
Niet dus....maargoed ik laat het hier maar lekker bij zitten, als ze me afsluiten koop ik wel een simkaartje van een normale provider die zich WEL aan zijn woord houd.
Je rekening niet betalen is zoals opperbom al zei absoluut niet verstandig. Je krijgt dan inderdaad een negatieve registrering bij experian of preventel.Dit betekend dat je 5 jaar geen enkel abonnement meer af kan sluiten bij geen enkele provider.

prz
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2006 14:47

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door prz »

Orange heeft gewoon mijn abbo per begin juli moeten omzetten naar prepaid, dit hebben ze niet gedaan.
Ik ging er in juli/augustus van uit dat dit wel het geval was.
Toen de rekening van de 13e maand binnenkwam dacht ik, nou vooruit, 1 maand extra dan maar. Maar toen daarna NOG een rekening verscheen heb ik de klantenservice gebeld.
Er werd mij toen verteld dat mijn abbo nog niet was omgezet, maar dat dit wel had moeten gebeuren !
De medewerker zou het doorgeven en ik zou de worden teruggebeld de komende dagen. Uiteraard niets van Orange vernomen!
Toen nogmaals gebeld en ik kreeg weer hetzelfde bericht.
Daarna heb ik de 2 rekeningen (maand 13 en 14) maar weer terug laten storten, want als ze niet eens de moeite nemen om terug te bellen...bekijk het dan maar.

Hoe de precieze gang van zaken ging weet ik niet meer precies, Orange zelf ook niet blijkbaar, maar het komt erop neer dat de klantenservice daar totaal lang erlkaar heen werk, want ik ben ook een keer gebeld door zo'n reclame mannetje van Orange:
"Ow...ik zie net dat u uw abbonement al heeft opgezegd, dat is jammer want ik wou u een goed voorstel doen, blabla..."
Waarschijnlijk abbonement verlenging ofzo, maargoed mijn abbo is eindelijk omgezet naar prepaid !....(dacht ik)
Niet dus, dit gebeurde weken daarna pas, toen ik ineens een smsje kreeg van Orange met: U heeft geen beltegoed meer, wij raden u aan zo spoedig mogelijk op te waarderen.

Ja leuk, waar zijn mijn 670 smsjes en mijn...35 euro btg (gok ik) nou weer gebleven?

Dus ik weer bellen... Ja uw abonnement is vandaag omgezet naar prepaid.
Heel fijn, maar waar is mijn btg gebleven?
"Ja het meenemen van btg doen we al heel lang niet meer"
Ow? is dat zo, mij is toch echt beloofd -ik heb er zelfs specifiek naar gevraagd in de winkel- dat ik dat gewoon mee kan nemen als mijn abbo afloopt!
"Ja, u had toen u uw abbo heeft opgezegd moeten vragen of u uw btg kan meenemen naar prepaid"

Pff...dus ik weer een brief naar Orange met het verzoek daarin.
En toen werd ik enkele dagen later teruggebeld door -overduidelijk!- de meest bitchy en onklantvriendelijkste medewerkster die ze konden vinden bij die pinokkio-provider.

"Meneer <vul hier mijn achternaam in> !
btg meegeven doen we niet meer, helaas blabla.
-Nou lekker dan, mij is toch echt verteld dat....Meneer <achternaam> ! dit doen wij niet meer u krijgt niets mee, blabla.

Catwoman had blijkbaar een druk schema (hoop mensen nog te bellen met de mededeling dat ze hun geld steelt ofzo)
want ik werd op brute wijze afgekapt, een prettige avond nog !
tuut-tuut-tuut

Enkele dagen daarna verscheen er een mooie acceptgiro op de deurmat, of ik eventjes 65 euro wil betalen voor maand 13 en 14.

Nou....NEE DUS
Ik heb het helemaal gehad met die onklantvriendelijke leugenaars.

Normaal hou ik me vrij rustig maar dit gaat natuurlijk nergens over.
Bekijk het maar, sluit me maar af, het interesseert me niet, ik ga wel over op prepaid dan.

Ook al had ik een """""schuld"""" van 1 cent bij die Pinokkio's dan NOG zouden ze die niet krijgen :!:

Bedankt voor je reactie trouwens opperbom, maar ik wacht even af wat ze nu doen. Ik ga geen moeite meer verspillen aan die prutsers

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hmmmmm toch zou ik het als ik jou was betalen.Dan gelijkertijd uitvechten of ze eindelijk eens de zaken op orde gaan stellen.Orange moet dit voor je recht breien alleen ben ik bang als je niet betaald dat de consequenties voor jou heel groot gaan zijn.Incassobureaus...registratie etcetera.Ik begrijp de frustratie alleen nogmaals wat betalingen betreft trek jij op dit moment aan het kortste eind totdat er een gedegen onderzoek geweest is daar inderdaad uitkomt rollen dat je mand 13 en 14 niet hoeft te betalen.

Heb je de klachtenafdeling van Orange al aangeschreven?

jkransen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:43

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door jkransen »

Er wordt verwezen naar een Consumentenbond actie, waar vind ik hier meer info over? En waarom zou die actie nu voorbij zijn? Ik heb hetzelfde probleem. Eerst gebeld, "kan niet" zeiden ze. Na aandringen werd gezegd dat ik gewoon een opzegbrief moest sturen met vermelding van de "speciale regeling" van omzetten beltegoed. Heb ik gedaan, en twee maanden te laat werd inderdaad het abonnement opgeheven. Ik heb niks gehoord over het prepaid beltegoed, dus heb ik daar vandaag achteraan gebeld. Deze man zei me dat het een "service" was waar ze mee gestopt zijn. Wat een onzin, een contract werkt toch twee kanten op? Ik zat ook twee jaar aan dat abonnement vast. Bovendien was deze regeling voor mij de belangrijkste reden om een abonnement bij Orange te nemen.

Als er meer mensen hun beltegoed kwijt zijn, is het een idee om gezamenlijk een zaak tegen Orange aan te spannen. Bestaat er al zo'n initiatief? Zij er andere belangstellenden?

prz
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2006 14:47

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door prz »

Het btg meenemen na je abbonement naar prepaid was idd voor mij ook DE reden om bij Orange een abbonement te nemen.

Maargoed, tot op heden nog niets van Orange gehoord....terwijl ik voor 8 oktober moest betalen...OF ANDERS (voer hier je dreigement in)

Als het zo doorgaat koop ik gewoon af en toe 10 euro btg erbij, nooit meer want je weet maar nooit met dat Orange, voor je het weet stelen ze het....

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door opperbom »

Op www.telecomvergelijker.nl loopt een topic over de consumentenbondactie m.b.t. het omzetten van beltegoed naar prepaid.

Het was een service van Orange en geen verplichting. Echter werd dit toendertijd wel mondeling toegezegd door medewerkers van Orange.

De reden dat Orange hiermee gestopt is , is omdat er op grote schaal misbruik van gemaakt werd.


Marchel.


jonathanlipton
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2006 18:30

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door jonathanlipton »

Ik ben reeds ruim 6 jaar klant bij Orange. de laatste 4 jaar met een abonnement. Hierbij had ik bijna 400 euro beltegoed opgespaard, en besloot ik het abonnement met behoud van beltegoed om te zetten naar een prepaid. Een medewerker van de orange shop bevestigde dit eind deze zomer dat dit kon.

Zodoende zou medio september mijn abonnement omgezet worden in een prepaid. Echter, toen ik in october terugkwam in Nederland na mijn vakantie, kon ik niet bellen: mijn beltegoed was "op". Een medewerker van de helpdesk (die overigens niet bereikbaar is als je beltegoed op is) nam mijn klacht op, maar de verwerking vindt plaats op een andere afdeling die een achterstand van 13 dagen heeft. Om te kunnen bellen wordt ik geadviseerd beltegoed te kopen, wat ik achteraf niet terug kan declareren: uiteraard doe ik dit niet!

Ofwel; datgene wat van jou is, verdwijnt in het niks! Wel excuseren ze voor het ongemak...

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door telenee »

Meneer Opperbom,

U wekt op alle fronten de indruk dat u een "maffiamaatje" van Orange bent. Vergis ik mij?
Helaas dreigen met klachten maakt geen indruk........Wat ik al zo vaak probeer duidelijk te maken op dit forum is...met rust en kalmte bereik je zoveel meer in de telecom...geloof me. Pak het rustig aan maar wel duidelijk. als het je toegezegd is en diegen aan de foon kan je niet helpen wandel dan eens een shop in en doe daar gewoon je verhaal op een kalme manier. Wedden dat je daar mee wat bereiken kan???


Rust en kalmte bedoelt u? Wedden voor 20 euri dat er met contact via een telefoonwinkel van Orange niets te bereiken is?

Twee dagen bezig geweest om mijn prepaid aan de praat te krijgen na schriftelijke toezegging van Orange dat mijn nummer (inclusief beltegoed) omgezet zou worden van abo naar Prpd.

Telefoonnummer 'dood'. Eindelijk (na ca. 7 euro verbeld te hebben) aan de praat gekregen, waarna bleek dat al het beltegoed, waarvan schriftelijk toegezegd dat het zou worden overgezet, verdwenen was.
En probeer maar eens contact te krijgen met Orange. Het enige contact dat zij tolereren is dat je een nieuw abo koopt. Voor de rest is Orange niet meer geinteresseerd in de klant. Ook niet als die, zoals ik, al meer dan 10 jaar klant is.

Dus ik naar de winkel in Tilburg (stond op de website). Sorry, maar die afstand kan ik niet lopen, meneer Orangebom, ik heb dus voor die 10 kilometer de bus genomen Heb me ongans gezocht, maar nergens de winkel te bekennen. Navraag leerde dat de winkel 'verbouwd' werd en er dus tijdelijk niet was. Zou een 'tevreden' klant misschien de verbouwing in gang gezet hebben? Zou me niets verbazen.

En nu, meneer Orangebom, kunt u dan even zeggen hoe ik mijn beltegoed terugkrijg? even rijden naar Eindhoven? 45 km van hier?! En wat denkt u dat dat kost??

En de telefonische investering om mijn beltegoed terug te krijgen, krijg ik die ook terug? Mij werd uiteindelijk, na nog eens 4 euro bellen, verteld dat ik een en ander schriftelijk moest regelen.

En dat is nu juist wat ik al gedaan had. Bewijs aanwezig. Zwart op wit. Moet ik daar nog meer over gaan schrijven? Hoeveel brieven en euro's bellen is er nodig om mijn beltegoed weer terug te krijgen?

Er ligt een uitspraak dat het beltegoed eigendom is van de koper van dat beltegoed. En Orange hoopt kennelijk dat door de lat extreem hoog te leggen, de klant afziet van actie om dat beltegoed ook daadwerkelijk overgezet te krijgen. Wat een schandalige praktijken!

Oplossing? Niet slijmen voor totaal 11 euro met een call center medewerker die uiteindelijk zegt dat ze niets kan doen, maar gewoon 1 (!) brief naar Orange, die, nadat Orange niet reageert binnen 1 maand, gevolgd gaat worden door een klacht bij de Geschillencommissie Telecom in Den haag. Kosten: 50 euro, die, als je terecht klaagt, door de foute partij betaald gaan worden.

Misschien wel wat extra werk, maar daar krijg je dan ook wat voor! Draai om de oren voor Orange!

Last but not least: Een bedrijf die telecommunicatie verkoopt en niet zelf telefonisch bereikbaar is, moet zich diep schamen!

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door telenee »

Brechje, dit is voor jou!

Klacht indienen bij http://www.degechillencommissei.nl waarbij aangetekend dat je eerst het bedrijf waarover je klaagt schriftelijk moet meedelen wat je klacht is, hoe je de oplossing ziet.

Als je geen reaktie hebt na 1 maand, heb je het recht een klacht in te dienen.

Het indienen gaat als volgt: je legt je probleem uit aan de commissie, stuurt wat bewijsstukken op en dan wordt er door de commissie beoordeeld of je klacht kans van slagen heeft. Zo ja, dan betaal je een bepaald bedrag (geloof 50 euri) om de procedure in gang te zetten. (de 'foute' partij moet dan het klachtgeld betalen) Dan maakt de commissie contact met het bedrijf (in dit geval Orange), en ontstaat er een briefwisseling. Orange zal je waarschijnlijk snel een voorstel voor een schikking doen. Want ze zijn bang voor de commissie. Zorg dat je elke cent terugkrijgt die het gekost heeft. Ga niet accoord met minder. Dus als je eenmaal het klachtgeld hebt betaald, moet dat ook geclaimed worden bij een eventuele schikking.

En vooral: maak je niet kwaad. Die commissie is echt heel tof: ze zijn bereikbaar via de telefoon, ze hebben begrip voor je als je terecht klaagt en ze reageren snel. De klacht indienen kan via internet met aanhechting van bijlages.

Je moet wel een lang adem hebben, maar het resultaat is er ook naar. Het feit dat opgespaard beltegoed sinds kort gewoon eigendom van de eigenaar blijft is een resultaat dat via die commissie behaald is. Dat sommige telefoonbedrijven hun schouders er over ophalen is nog even een kleine tegenslag, maar wees gerust: als ook daar een paar zaken over zijn geweest, gaan ze echt inbinden hoor! En misschien ben jij wel diegene die Orange even kan "knippen en scheren".

Succes!!!

ps
ik heb een probleem met Tele2 gehad en die hebben, dankzij de commissie, mij netjes alles (incl kosten) terug betaald!
Nu heb ik hetzelfde probleem als jij bij Orange en ik ga er dus weer lekker tegenaan! :D

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door solleila »

kun je het geld niet storneren en dan het beltegoed waar je recht op hebt eraf halen en dan opnieuw storten op dat rekening nummer maar minus je beltegoed die je zou krijgen. Stuur ze een mailtje of briefje dat je dat hebt gedaan. Je zult dan een brief van ze krijgen en leg het dan ff uit.

Gesloten