LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door elynasedai »

@Kruimel79: die rente is van de baan! Je mag het dus in 24 maanden aflossen zonder rente!
Kan dat bij de toeslagen wel? Bij een aanslag inkomstenbelasting krijg je alleen een paar maand uitstel..

------

Ik ben ook al bijna een jaar bezig met het stopzetten, maar dan van de zorgtoeslag. Na een mislukte poging het electronisch stop te zetten, meerdere telefoontjes en een paar verkeerde formulieren, eindelijk de goede ontvangen. Na zoveel maanden en telefoontjes geen bericht. Een half jaar en meerdere telefoontjes later kreeg ik te horen dat het formulier niet in behandeling was genomen omdat ik het verkeerd ingevuld had (ik moest alleen 'stoppen' of 'ja' aankruisen en een datum invullen.....) want het kon alleen stopgezet worden per 1 januari van het jaar??!!
Nieuw formulier aangevraagd, na vele weken pas gekregen, nu wel "juist" ingevuld. Als reactie kreeg ik de beschikking voor 2007: nog meer zorgtoeslag! Ik heb een dikke KLACHT ingediend eind december 2006, waar ik NOG STEEDS GEEN REACTIE OP HEB ONTVANGEN. Zelfs geen ontvangstbevestiging.

Ondertussen wel een acceptgiro gehad voor een bedrag, geen idee wat het was. Bleek teveel ontvangen zorgtoeslag augustus tot december 2006 -dit was naar aanleiding van het ingediende verzoek van juni 2006... en de rest komt later wel..?! Het 2e ingestuurde formulier was ivm stopzetting per 1-1-07. Dit is blijkbaar helemaal niet in behandeling genomen... nog steeds niet..na 3 maanden..

Tussenstand:
januari - juli 2006: wel ontvangen, geen recht, niet terugbetaald.
augustus - december 2006: wel ontvangen, geen recht, wel terugbetaald.
januari 2007 - heden: na enkele telefoontjes nog steeds zorgtoeslag; maar ik heb vanwege een hoger inkomen nóg minder recht!
Mijn werkgever geeft elke maand netjes mijn loongewgevens door dus ze weten het echt wel..

Ik weet het niet meer.
Zelfs bij overlijden gaat het stopzetten niet goed, terwijl ze binnen 10 dagen na aangifte electronisch bericht van het GBA ontvangen! De rekening van (wijlen) mijn oma blijft voor de zekerheid open tot ver in dit jaar, omdat de erven de strijd hebben opgegeven. Ze sturen wel bericht als ze het terug willen..

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Chris »

Euhh men heeft het 2 keer stop kunnen zetten maar na een maand of 3 was het weer actief , en kreeg ik weer geld ivm huurtoeslag inclusief van de afgelopen maanden.
Ik ben sinds aug 2006 bezig om er vanaf te komen, maar zonder resultaat, heb zelf geprobeerd om het terug te betalen maar de belastingdienst stort het doodleuk weer terug opmijn rekening.
Zelf als ik een appart ref nummer krijg wordt het nog terug gestort.
En ja ook weer voor de maand feb 2008 heb ik weer huurtoeslag ontvangen.

Veel kosten ivm bellen, vaak in de wacht gestaan, en brieven helpen niet, want nogmaals als het stop wordt gezet gaat het een paar maanden later gewoon weer door.

Schijbaar hebben ze geld over of zo.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Veel kosten ivm bellen
De belastingtelefoon is GRATIS, hoezo veel kosten?

Het heeft me vorig jaar ook 6 maanden geduurd om het allemaal op te zeggen. Iedere maand gebeld en weer hetzelfde verhaaltje. Ik heb de toeslag die ik kreeg op mijn spaarrekening gezet want die hebben ze natuurlijk teruggevraagd.

Ben gelukkig van ze af :!:

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Chris »

Waterlelie nog nooit van een mobiel gehoort zeker, heb thuis geen vaste telefoon.
Dit nummer is gratis maar de mobiele kosten worden alsnog verkenend.

Maar goed maak nu een brief op met de vermelding dat het terug betaalde bedrag in vermindering zal worden gebracht omdat ik aan mijn verplichting heb voldaan.
Maar ja aangezien zij dat niet willen hebben en weer terug storten op mijn rekening, dan ga ik er vanuit dat ze het geld niet willen hebben.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Chris: je moet ook pas iets storten als je een beschikking hebt gehad, anders kunnen ze er niets mee en storten ze het weer terug.

Voor eigen rechter spelen zal je niet helpen.

Wat een goed idee schijnt te zijn, is om de toeslagenproblemen te bespreken op het dichtstbijzijnde belastingkantoor, misschien is dat een idee?

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Waterlelie »

@Chris
Ik heb ze ook met mijn gsm gebeld maar er is nooit mobiele kosten in rekening bij mij gebracht want gratis is gratis. Wie weet belazer je provider je.

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Chris »

de telefoon kosten zijn al reeds terug betaald, maar men blijft huurtoeslag op mijn rekening storten.
En met het belasting kantoor bellen of iets proberen te regelen is tot op heden geen oplossing geweest want het blijft gewoon doorgaan.
Ik denk dat ik maar een nieuw rekening nummer moet aan vragen bij de bank.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Opzeggen huurtoeslag onbegonnen werk??

Ongelezen bericht door Mendoza »

Instructies stopzetten toeslagen.

1. dien een elektronisch verzoek stopzetten in, wacht 8 weken.
-niet opgelost?
2. schrijf een brief naar uw regiokantoor met het verzoek de toeslagen stop te zetten, wacht 6 weken.
-niet opgelost?
3. schakel de nationale ombudsman in, deze reageert binnen 4 weken.
-deze lost het vrijwel altijd op, als het probleem buiten uw schuld ligt.

heeft u stap 1 al gedaan, dan kunt u direct verder gaan met stap 2.

Gesloten